منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) چگونه کار می کند؟

0

به نقل از فرصت کیش، یو پی اس (UPS) که به عنوان پشتیبان باتری نیز شناخته می شود، زمانی که منبع تغذیه بدون وقفه از کار بیفتد یا ولتاژ به طور غیرقابل قبولی کاهش یابد، برق پشتیبان را فراهم می کند. یو پی اس خاموش شدن ایمن و منظم کامپیوتر و تجهیزات متصل را تضمین می کند. اندازه و طراحی UPS تعیین کننده مدت زمان منبع تغذیه است.

 

توپولوژی های یو پی اس

 

توپولوژی های یو پی اس

 

توپولوژی های مختلف UPS سطوح خاصی از حفاظت از توان را ارائه می دهند. یو پی اس CyberPower را می توان به یکی از سه توپولوژی: آماده به کار، خط تعاملی و همبستگی دوگانه متصل کرد.

Standby

بهترین توپولوژی UPS است. یک یو پی اس آماده به کار به برق پشتیبان باتری در هنگام قطع برق مانند خاموشی، خاموشی و خاموشی متکی است. هنگامی که برق ورودی از سطح ولتاژ ایمن پایین می‌آید یا از آن فراتر می‌رود، UPS به باتری DC سوئیچ می‌کند و آن را برای تامین تجهیزات متصل به AC تبدیل می‌کند. این مدل‌ها برای لوازم الکترونیکی مصرفی، رایانه‌های سطح ابتدایی، سیستم‌های POS، سیستم‌های امنیتی و سایر لوازم الکترونیکی اولیه طراحی شده‌اند.

UPS اینتراکتیو

خطی دارای فناوری است که به آن اجازه می دهد تا نوسانات جزئی برق (کم ولتاژ و اضافه ولتاژ) را بدون تغییر به باتری اصلاح کند. این نوع یو پی اس دارای یک اتوترانسفورماتور است که بدون نیاز به تعویض باتری، ولتاژهای کم (مثلا کم نور) و اضافه ولتاژ (مثلا تورم) را تنظیم می کند. مدل‌های UPS تعاملی خطی معمولاً برای لوازم الکترونیکی مصرفی، رایانه‌های شخصی، سیستم‌های بازی، لوازم الکترونیکی سینمای خانگی، تجهیزات شبکه و سرورهای میان‌رده استفاده می‌شوند. آنها برق را در هنگام حوادثی مانند قطعی برق، ولتاژهای کم، نوسانات یا نوسانات برق تامین می کنند.

یک یو پی اس با تبدیل دوگانه (آنلاین)

یو پی اس آنلاین

بدون توجه به شرایط برق ورودی، برق ثابت، تمیز و تقریباً کامل را ارائه می دهد. این یو پی اس برق AC ورودی را به DC و سپس به AC تبدیل می کند. با استفاده از این فناوری، سیستم یو پی اس با برق 100% ایزوله DC کار می کند و زمان انتقال صفر دارد زیرا نیازی به سوئیچ به برق DC نیست. سیستم‌های UPS با تبدیل دوگانه برای محافظت از تجهیزات حیاتی فناوری اطلاعات، امکانات مرکز داده، سرورهای پیشرفته، امکانات مخابراتی بزرگ و برنامه‌های ذخیره‌سازی، و همچنین تجهیزات شبکه پیشرفته در برابر آسیب‌های ناشی از قطع برق، ولتاژ پایین، اضافه ولتاژ و اضافه ولتاژ طراحی شده‌اند. . ولتاژ، بهره ولتاژ، نویز فرکانس، تغییرات فرکانس یا اعوجاج هارمونیک.

 

سیگنال خروجی

 

بسته به مدل، سیستم های یو پی اس دارای خروجی موج سینوسی یا آنالوگ هستند.

خروجی موج سینوسی: یک خروجی معمولی یک موج سینوسی است که یک جریان متناوب و متناوب برق AC است. یک یو پی اس کلاس تجاری قدرت موج بزرگی را برای تامین انرژی دستگاه های الکترونیکی ساده فراهم می کند. خروجی سینوسی تضمین می‌کند که دستگاه‌هایی که از دستگاه‌های PFC استفاده می‌کنند هنگام تغییر به برق باتری کار نمی‌کنند.

خروجی موج سینوسی شبیه سازی شده: شکل موج خروجی موج سینوسی تقریبی. از مدولاسیون موج پالس برای تولید یک موج سینوسی پلکانی تقریبی استفاده می‌کند تا قدرت پشتیبان باتری کاربردی‌تری را برای تجهیزاتی که نیازی به خروجی موج سینوسی ندارند، فراهم کند. فناوری مورد استفاده برای تولید این نوع برق هزینه کمتری برای تولید دارد و در سیستم های UPS آماده به کار و تعاملی رایج است.

منبع: https://www.cyberpowersystems.com/blog/how-does-a-ups-work/

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.