مرکز تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک

0

مرکز تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک

گیربکس یکی از قطعات مهم در خودروهاست که عملکرد خودرو را تا حد زیادی تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. معمولاً خودروهای قدیمی دارای گیربکس دستی هستند که این موضوع باعث می‌شود ماشین‌ها در سربالایی عملکرد خوبی از خود نشان ندهند. راحتی، خستگی کم‌تر راننده و همچنین عملکرد خوب خودرو در سر بالایی‌ها از جمله دلایلی هستند که رانندگان دوست دارند از مزیت گیربکس اتوماتیک استفاده کند. افرادی که به صورت مداوم رانندگی می‌کنند، استفاده مداوم از کلاچ باعث خستگی پاهای آن‌ها می‌شود. به همین دلیل برخی از افراد دوست دارند که گیربکس دستی ماشین خود را به گیربکس اتوماتیک تبدیل کنند. خوشبختانه این کار شدنی است و افراد می‌توانند با مراجعه به مرکز تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک، عملکرد خودروی خود را ارتقا دهند.

استفاده از گیربکس‌های اتوماتیک مزیت‌های بسیار خوبی به همراه دارد و علاوه بر عملکرد خوب خودرو باعث احساس راحتی در رانندگان نیز می‌شود. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل با این گیربکس و مزایای تعویض آن آشنا کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

گیربکس اتوماتیک چیست؟

جعبه دنده یا همان گیربکس‌ها جزو قطعات مهم و اساسی در خودروها هستند که دارای 4 یا 5 دنده برای حرکت روبه‌جلو و یک‌ دنده برای حرکت روبه‌ عقب هستند. استفاده از جعبه‌دنده‌های اتوماتیک نه‌تنها در ماشین‌های مدل بالا، بلکه در ماشین‌های رده متوسط و رده پایین نیز قابل استفاده است. در گیربکس‌های اتوماتیک رانندگان برای تعویض دنده نیازی به استفاده از کلاچ ندارند و همین باعث افزایش راحتی رانندگان و عملکرد بهتر خودرو می‌شود. عملکرد و کارایی گیربکس‌های دستی و اتوماتیک با هم مشابه است و تنها تفاوت آن‌ها در نحوه استفاده است. در خودروهایی که جعبه‌دنده آن‌ها به صورت دستی است، راننده باید با توجه به‌ سرعت خودرو در صورت نیاز دنده را عوض کند. در حالی که در جعبه‌دنده‌های اتوماتیک در صورت افزایش یا کاهش سرعت، تعویض دنده توسط حسگرها به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. استفاده از گیربکس‌های اتوماتیک مزایای بسیار زیادی برای رانندگان دارند؛ به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک هستند. آن‌ها با این کار علاوه بر ارتقا خودرو خود، راحتی بیشتری را در حین رانندگی تجربه می‌کنند.

 

گیربکس دستی چیست؟

گیربکس‌های دستی که به عنوان جعبه‌دنده‌های استاندارد نیز شناخته می‌شوند، در بسیاری از خودروهای رده پایین و میان‌رده مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این جعبه‌دنده‌ها چندین چرخ‌دنده وجود دارد که وظیفه انتقال دور و گشتاور موتور به چرخ‌ها را بر عهده دارند. در جعبه‌دنده‌های دستی راننده باید با توجه به‌ سرعت ماشین، دنده را به صورت دستی تعویض کند. در این مدل جعبه‌دنده، برای تغییر دنده‌ها نیاز است که راننده هم‌زمان کلاچ ماشین را نیز فشار دهد. امروزه در ماشین‌های لوکس و مدل بالا از این نوع گیربکس استفاده نمی‌شود و به جای آن از گیربکس‌های اتوماتیک استفاده می‌کنند. با مراجعه به مرکز تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک، افراد به راحتی می‌توانند سیستم جعبه‌دنده ماشین خود را ارتقا دهند و آن را به اتوماتیک تبدیل کنند.

 

مزایای استفاده از گیربکس‌های اتوماتیک چیست؟

همان‌طور که به آن اشاره کردیم، گیربکس یا جعبه‌دنده‌های اتوماتیک مزایای خوبی برای رانندگان به همراه دارند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

راحتی و افزایش امنیت رانندگان

در گیربکس‌های دستی رانندگان علاوه بر توجه به عوامل موجود در جاده، باید به‌ سرعت ماشین نیز توجه کنند و در صورت نیاز کلاچ را گرفته و اقدام به تعویض دنده کنند. این کار برای رانندگان تازه‌کار می‌تواند کمی سخت باشد و باعث به‌هم‌زدن تمرکز آن‌ها شود. در صورتی که استفاده از گیربکس‌های اتوماتیک این مشکل را به طور کامل حل کرده و رانندگان نیازی به تمرکز روی دنده و کلاچ ندارند. آن‌ها تنها با فشاردادن گاز و ترمز می‌توانند سرعت خودروی خود را تغییر دهند.

افزایش سلامتی رانندگان

هنگام رانندگی در سر بالایی‌ها یا ترافیک‌ها رانندگان مجبور هستند برای جلوگیری از خاموش‌شدن خودرو همواره از کلاچ استفاده کنند. فشاردادن زیاد کلاچ می‌تواند به زانو و مفصل پای رانندگان در درازمدت آسیب وارد کند؛ به همین دلیل رانندگان تاکسی یا افرادی که بیشتر زمان خود را مشغول رانندگی هستند، با تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک به افزایش سلامت خود کمک کنند.

فرایند تبدیل جعبه‌دنده دستی به اتوماتیک

برای تغییر گیربکس‌های دستی به اتوماتیک لازم است که کل سیستم جعبه‌دنده و دیگر قطعات وابسته به آن تعویض شود؛ به همین دلیل فرایند ارتقا جعبه‌دنده‌ها کار آسان و ساده‌ای نیست. از جمله قطعاتی که برای تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک باید تعویض شوند عبارت‌اند از:

  • سیستم کنترل برق ECU
  • سیم‌کشی
  • اهرم دنده
  • مبدل گشتاور
  • بوستر ترمز
  • فلایویل
  • پولوس‌ها
  • دسته سیم
  • میل‌لنگ
  • رادیاتور

 

بهترین تعمیرگاه گیربکس

گیربکس یکی از قطعات مهم و اساسی در هر ماشین است که وجود نقص و اشکال در آن باعث اختلال در عملکرد ماشین می‌شود؛ به همین دلیل در صورت بروز هرگونه مشکلی در آن، افراد باید سریعاً به یک تعمیرگاه مطمئن و خوب مراجعه کنند. تعمیر گیربکس اتوماتیک یک کار تخصصی است و نیاز به مهارت زیادی دارد؛ به همین دلیل هر تعمیرکاری نمی‌تواند به خوبی آن را تعمیر کند.

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک هادیلو یکی از مراکز تخصصی برای تعمیر و تعویض روغن گیربکس است. در این تعمیرگاه کلیه خدمات و کارهای مربوط به تعمیر و تعویض گیربکس‌ها با کیفیت بسیار بالایی انجام می‌شود. علاوه بر این موارد از جمله خدمات تعمیرگاه هادیلو می‌توانیم به فروش انواع گیربکس‌ و تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک اشاره کنیم. کلیه خدماتی که توسط این مرکز ارائه می‌شود، دارای گارانتی و ضمانت هستند؛ به همین دلیل مشتریان با خیال راحت می‌توانند این مرکز را برای انجام کارهای خود انتخاب کنند.

 

جمع‌بندی

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که گیربکس‌های اتوماتیک تنها مختص ماشین‌های لوکس و مدل بالا نیستند و در ماشین‌های رده پایین و میان رده نیز می‌توان از سیستم جعبه‌دنده‌ اتوماتیک استفاده کرد. این نوع جعبه‌دنده عملکرد ماشین را بهبود می‌بخشد و باعث افزایش راحتی و سلامتی رانندگان می‌شود. تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک هادیلو یکی از مراکز تخصصی تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک است. افرادی که به دنبال یک مرکز معتبر و باسابقه برای تعویض جعبه‌دنده خود هستند، می‌توانند به آن مراجعه کنند. تمامی کالاها و خدماتی که توسط این مرکز ارائه می‌شود، دارای گارانتی و ضمانت‌نامه هستند. به همین دلیل می‌توانید با خیال راحت از خدمات و کالاهای آن‌ها استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.