راهنمای خرید دیسک و صفحه خودرو | فروشگاه آنلاین پژمان پارت

0

اگر به دنبال خرید دیسک و صفحه اصلی برای خودروی خود هستید اما نمی دانید چطور بهترین محصول را از بین برندهای متنوع موجود در بازار انتخاب کنید، این  راهنمای خرید را از دست ندهید. ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین دیسک و صفحه را برای خودروی خود از فروشگاه لوازم یدکی سفارش دهید تا از رانندگی با ماشین تان لذت ببرید. اما پیش از اینکه به نحوه خرید دیسک و صفحه ارجینال بپردازیم، بهتر است با عملکرد آن و وظیفه ای که در خودرو بر عهده دارد، آشنا شویم.

 

وظیفه دیسک و صفحه خودرو چیست؟

کیت کلاچ خودرو شامل چندین قطعه مختلف است که مهمترین آنها با نام دیسک و صفحه و بلبرینگ شناخته می شود. وظیفه اصلی دیسک و صفحه، انتقال قدرت از موتور به چرخ ها است که به واسطه گیربکس انجام می گیرد. اگر گیربکس خودروی شما از نوع دستی است با خرید دیسک و صفحه ارجینال متناسب با خودروی خود می توانید مطمئن باشد که ماشین دارای شتاب و سرعت مناسبی خواهد بود.

کیت کلاچ از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

کیت کلاچ برای اینکه عملکرد مناسبی داشته باشد و بتواند به درستی وظیفه انتقال نیرو را انجام دهد، شامل چند قطعه زیر می شود:

دیسک

دیسک در تماس مستقیم با صفحه کلاچ قرار دارد به طوریکه صفحه به طور مداوم روی دیسک در حال چرخیدن است.

صفحه

صفحه کلاچ روی دیسک قرار گرفته و روی آن لنت و فنر نصب شده است. وجود لنت از سایش دیسک جلوگیری می‌کند و فنرها نیز به جا رفتن دنده هنگام کلاچ گرفتن کمک خواهند کرد.

خورشیدی

خورشیدی در واقع نوعی فنر ارتجاعی است که در پشت دیسک نصب شده و هرچقدر کیفیت آن بالاتر باشد، کلاچ نرم تر می شود.

بلبرینگ

بلبرینگ روی دوشاخه گیربکس نصب می شود تا وقتی کلاچ می‌گیرید، وارد شفت گیربکس شده و شروع به چرخیدن کند. این قطعه موجب می شود دنده ها به درستی جا بروند.

دیسک و صفحه پراید

برای خرید دیسک و صفحه خودرو به چه نکاتی توجه کنیم؟

زمانیکه قصد خرید دیسک و صفحه اصل برای ماشین خود را دارید، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

نوع صفحه کلاچ ماشین

انواع مختلفی از دیسک و صفحه در بازار موجود است که عبارتند از:

صفحه کلاچ تک فنر (معمولی)

فنرهای روی این نوع صفحه کلاچ به صورت تکی و مارپیچ هستند. این نوع فنرها عمرکوتاهی دارند به همین علت معمولا خرید دیسک و صفحه تک فنر توصیه نمی شود.

صفحه کلاچ ‌پری دمپر

در این مدل صفحه کلاچ از دو فنر داخل هم استفاده شده و به همین علت به پری دمپر معروف است. وجود دو فنر داخل هم، قدرت را افزایش داده و طول عمر دیسک و صفحه را نیز بیشتر می‌کند. بهترین گزینه برای خرید دیسک و صفحه ماشین، مدل پری دمپر است.

صفحه کلاچ سرامیکی

در این مدل دیسک و صفحه به جای لنت های معمولی از لنت سرامیکی روی صفحه استفاده می شود که شتاب بسیار بالایی دارند و معمولا در ماشین های مسابقه ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برند کیت کلاچ

یکی از نکات مهم هنگام خرید دیسک و صفحه خودرو، توجه به برند آن است. برندهای معتبر، محصولات خود را در بسته بندی های مناسب ارائه می کنند و روی بسته بندی، گارانتی و ضمانت پس از فروش آنها درج شده است. از بهترین برندهای کیت کلاچ که در حال حاضر در بازار موجود است می توان به والئو(Valeo) فرانسوی، دایکن(EXEDy) ژاپنی، سیکو(Seco) کره ای و لوک(Luk) آلمانی اشاره کرد که محصولات تولیدی آنها، کیفیت بسیار بالایی دارند.

قیمت دیسک و صفحه

قیمت کیت کلاچ، عامل مهم دیگری است که در خرید شما تاثیرگذار است. اگر قیمت برای شما مهم نیست می توانید هزینه انواع دیسک و صفحه از برندهای معتبر را در فروشگاه های اینترنتی لوازم یدکی خودرو با هم مقایسه کرده و محصولی که بالاترین کیفیت را دارد خریداری کنید. اما اگر بودجه شما محدود است، می توانید کیت کلاچ موجود در فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی ماشین را براساس قیمت، فیلتر کنید و از بین گزینه های موجود، کیت کلاچ مناسب خودتان را سفارش دهید.

راهنمای خرید دیسک و صفحه پراید

اگر خرید دیسک و صفحه پراید را از فروشگاه لوازم یدکی معتبر مانند پژمان پارت انجام دهید می توانید از اصالت کالا مطمئن باشید. هنگام خرید کیت کلاچ پراید به این نکته دقت کنید که برند اصلی تولید کننده این قطعه، سایپا یدک می‌باشد. اما برندهای دیگری نیز در بازار موجود است که در صورت خرید محصول اصل و ارجینال، کیفیت و دوام بالایی دارند، از جمله:

  • دیسک و صفحه والئو پراید
  • دیسک و صفحه دایکن پراید
  • دیسک و صفحه سکو پراید
  • دیسک و صفحه عظام پراید

خرید دیسک و صفحه ال

راهنمای خرید دیسک و صفحه ال ۹۰

ال ۹۰ یکی از کم استهلاک ترین خودروهای بازار است که اکثر قطعات مصرفی آن بسیار دیرتر از سایر خودروها نیاز به تعویض پیدا می کنند، با این حال، کیفیت بالای این قطعات موجب می شود که قیمت بالاتری نیز داشته باشند.

اگر برای خرید دیسک و صفحه ال نود به فروشگاه های لوازم یدکی خودرو معتبر مانند پژمان پارت مراجعه کنید می توانید قیمت ها را با هم مقایسه کرده و بهترین برند دیسک و صفحه ال 90 را خریداری کنید.

در حال حاضر بهترین برند دیسک و صفحه ال ۹۰، مدلی است که توسط کمپانی رنو تولید می شود اما برندهای دیگری نیز از جمله سایپا یدک و ایساکو، کیت کلاچ مناسب این خودرو را تولید کرده اند که می توانید با قیمت مناسب تری آن ها را خریداری کنید.

برندهای عظام و والئو ترک نیز از دیگر برندهای تولید کننده دیسک و صفحه ال ۹۰ هستند که محصولات اصل و ارجینال آنها در بازار موجود است.

 

هنگام خرید دیسک و صفحه ال ۹۰ علاوه بر برند محصول باید به نوع کیت کلاچ نیز توجه کنید. به طور کلی، دو مدل کیت کلاچ ال نود در بازار موجود است: مدل معمولی که برای اکثر تیپ های ال نود قابل استفاده است و یک مدل ال نود پلاس که فقط مخصوص همین خودرو طراحی شده است.

بهترین فروشگاه لوازم یدکی ماشین برای خرید دیسک و صفحه خودرو

برای خرید دیسک و صفحه کلاچ خودرو بهتر است به یک فروشگاه لوازم یدکی معتبر مراجعه کنید. فروشگاه های اینترنتی لوازم جانبی نیز امکان ثبت سفارش از هر کجا و در هر بازه زمانی را به شما می دهند. با خرید اینترنتی دیسک و صفحه خودرو دیگر نیازی نیست ساعت ها برای پیدا کرد محصول اصل و ارجینال وقت بگذارید و در ترافیک و شلوغی خیابان ها به دنبال فروشگاه لوازم یدکی خودرو بگردید.

خرید دیسک و صفحه از وبسایت لوازم یدکی پژمان پارت این مزیت را دارد که شما از اصل بودن محصول خود اطمینان کافی داشته و سفارش تان را در کوتاه ترین زمان ممکن در محل مورد نظرتان دریافت می کنید.

در فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو پژمان پارت می توانید قیمت دیسک و صفحه از برندهای مختلف را با هم مقایسه کنید و با توجه به بودجه خود بهترین مدل کیت کلاچ مخصوص ماشین تان را سفارش دهید.

تمامی محصولات موجود در سایت پژمان پارت با گارانتی معتبر و ضمانت پس از فروش عرضه می شود. اگر می خواهید خرید دیسک و صفحه باکیفیت را با بهترین قیمت انجام دهید، به سایت پژمان پارت مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.