بهترین تلویزیون‌های گیمینگ موجود در ایران

0

سازندگان تلویزیون در سال‌های اخیر در تلاش برای طراحی و توسعه‌ی تلویزیون‌های گیمینگ حرفه‌ای بوده‌اند و تا حدود زیادی نیز خوش درخشیده‌اند. ال جی، سونی و سامسونگ در صدر این لیست قرار دارند که هر ساله جدیدترین مانیتورهای خود را برای عملکرد بازی رقابتی بهبود می‌بخشند. شما اگر یک گیمر حرفه‌ای باشید یا حتی از علاقه‌مندان به بازی هستید حتماً می‌دانید که یک تلویزیون مناسب برای گیم پلی باید کدام معیارهای گیمینگ را در خود جا داده باشد. به طور معمول نرخ تازه سازی، تاخیر ورودی کم و زمان پاسخگویی سریع مهم‌ترین ملاک‌هایی هستند که در نحوه اجرای بازی در یک دستگاه قابل بررسی هستند.

راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ

امروزه مدل‌های رده بالا به طور معمول دارای مشخصات حرفه‌ای مانند پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر (VRR) و همچنین حالت تاخیر کم خودکار (ALLM) هستند که زمانی که بازی را از یک دستگاه سازگار اجرا می‌کنید، تلویزیون به طور خودکار حالت بازی را تغییر می‌دهد. تلویزیون‌های گیمینگ امروزی با عرضه کنسول‌های نسل PS5 (پی اس 5) و Xbox Series X (ایکس‌باکس سری ایکس) از پهنای باند HDMI 2.1 نیز پشتیبانی می‌کنند تا قادر باشید بازی‌های 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه را اجرا کنید.

در حالی که بهترین تلویزیون‌های گیمینگ با اکثر مشخصات حرفه‌ای سازگار هستند باید دید که کدام مدل پاسخگوی نیازهای واقعی شما خواهد بود. از طرفی می‌توان با بررسی مشخصات انواع مدل‌ها به مقایسه‌ی آن‌ها پرداخت. در ادامه این مقاله که توسط تیم بانه سرویس به نگارش درآمده است، 6 مدل از بهترین‌ تلویزیون‌های گیمینگ 4K موجود در بازار از برندهای سرشناس سونی، ال‌جی و سامسونگ را به شما معرفی خواهیم کرد.

تلویزیون‌های گیمینگ ال جی

قیمت تلویزیون گیمینگ ال جی

55C2

55C2 یک تلویزیون 4K OLED رده بالا در خط تولید 2022 است که به عنوان جایگزین برای تلویزیون 65C1 گذشته ارائه شده است. تلویزیون‌های OLED با پیکسل‌های خود نورده برخلاف پنل‌های LCD هیچگونه نور پس زمینه‌ای ندارند که این به آن‌ها اجازه می‌دهد با نسبت کنتراست عالی و بدون درز نور گزینه‌ای فوق العاده برای بازی مخصوصاً در اتاق‌های تاریک باشند. ال‌جی در سال 2022 تمرکز زیادی روی ویژگی‌های بازی از جمله سرویس‌های گیمینگ ابری GeForce Now و Stadia داشته است و آن‌ها را در طیف وسیعی‌تر از اندازه‌ها در دسترس قرار داده است. Game Optimizer برای بهینه سازی تنظیمات بازی همچنان یک مزیت در نظر گرفته می‌شود.

سری C2 که در رده‌بندی پایین‌تر از G2 و بالاتر از B2 در بین اولدها قرار می‌گیرد یک تلویزیون فوق العاده برای گیم پلی است. زمان پاسخگویی بسیار سریع این تلویزیون تقریباً هیچگونه تاری قابل توجهی را در پشت اجسام سریع بر جای نمی‌گذارد. این تلویزیون همچنین با تاخیر ورودی کم و پشتیبانی از فناوری‌های G-SYNC، FreeSync و VRR توسعه یافته است. همچنین از پخش بازی‌های 4K با نرخ 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. به طور کلی تلویزیون 55C2 تمام پتانسیل لازم برای بازی با PS5 و Xbox Series X را دارد. در هر 4 پورت HDMI در این تلویزیون از پهنای باند HDMI 2.1 پشتیبانی می‌شود که اگر دو کنسول دارید یا می‌خواهید رایانه شخصی را متصل کنید، عالی است. مدل C2 همچنین با کنتراست تقریبا بی‌نهایت و حداکثر روشنایی بالا برای بازی‌های HDR فوق العاده است ضمن اینکه توانایی پخش بازی دالبی ویژن را دارد.

55CS

اگر قادر نیستید برای خرید تلویزیون 55C2 هزینه بیشتری بپردازید یا حتی نیازی به این کار نمی‌بینید، تلویزیون ال‌جی 55CS نیز به عنوان یک مدل گیمینگ با نمایشگر OLED و مشخصات حرفه‌ای گیمینگ برای شما عالی خواهد بود. این تلویزیون که جایگزین گذشته ندارد با نسبت کنتراست عالی و توانایی نمایش رنگ مشکی عمیق برای اجرای بازی در اتاق‌های تاریک و البته بازی HDR فوق العاده است. سری CS با پشتیبانی استاندارد HDMI 2.1 از ظرفیت کامل برای بازی با کنسول‌های نسل نهم برخوردار است. Game Optimizer ، توانایی پخش بازی 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه، پشتیبانی نرخ نوسازی متغیر (VRR)، G-SYNC و AMD FreeSync Premium برای اجرای بازی بدون بریدگی و تاخیر، حالت تاخیر کم خودکار، حالت HGiG و سازگاری با سرویس‌های گیمینگ ابری همگی جزو مشخصات حرفه‌ای تلویزیون برای گیم پلی قلمداد می‌شوند.

تلویزیون‌های گیمینگ سونی

بهترین تلویزیون‌های گیمینگ سونی در فروشگاه بانه سرویس

55A80K

تلویزیون OLED سونی 55A80K که جایگزین 55A80J گذشته در سری 2022 محسوب می‌شود یکی از بهترین تلویزیون‌های گیمینگ موجود در بازار با رنگ مشکی عمیق و بدون هاله نور است. A80K متناسب با اکثر انتظارات گیمرها است. پشتیبانی پهنای باند HDMI 2.1 روی 2 پورت یک مزیت تام برای تلویزیون است که البته C2 با پشتیبانی از آن در 4 پورت مسلماً برتری پیدا می‌کند. این تلویزیون اولد سونی از VRR و G-SYNC پشتیبانی می‌کند منتها پشتیبانی FreeSync ندارد که اگر رایانه شخصی با کارت گرافیک قدیمی AMD داشته باشید تا حدودی ناامید کننده است. زمان پاسخگویی تقریباً آنی این تلویزیون برای حرکت روان و تاخیر ورودی پایین تجربه گیم پلی پاسخگو را به دنبال دارد. 55A80K با دستیابی به رنگ مشکی عمیق و پشتیبانی طیف گسترده رنگ نیز برای اجرای بازی‌های HDR بی‎نظیر است. تلویزیون‌های گیمینگ 2022 سونی با قابلیت‌هایAuto Genre Picture Mode و Auto HDR Tone Mapping برای بازی بهتر با پی اس 5 ارائه شده‌اند. سونی 55A80K را می‌توانید با قیمت پایین‌تر از 55C2 و قیمت بالاتر از 55CS تهیه کنید.

55X90K

سونی 55X90K یک تلویزیون 4K LED رده بالا از لاین‌آپ 2022 به عنوان جایگزین 55X90J گذشته است. این تلویزیون می‌تواند تجربه‌ای حرفه‌ای از بازی را در اختیار کاربر قرار دهد چرا که از چندین ویژگی برتر برخوردار است. X90K با پشتیبانی نرخ نوسازی متغیر و پهنای باند HDMI 2.1 بدون هیچ مشکلی با PS5 و Xbox Series X کار می‌کند منتها همچون A80K فاقد پشتیبانی FreeSync است. نسبت کنتراست بالا، تاخیر ورودی کم و زمان پاسخگویی سریع از مهم‌ترین مزایای بازی با این تلویزیون محسوب می‌شوند. این تلویزیون می‌تواند بازی‌های 4K با نرخ 120 هرتز را اجرا کند منتها برای پخش بازی Dolby Vision با کیفیت 4K به 60 هرتز محدود است. به طور کلی محتوای بازی HDR در این تلویزیون به لطف اوج روشنایی بالا و ویژگی لوکال دایمینگ برای بهبود نسبت کنتراست عالی به نظر می‌رسد. در حالیکه این تلویزیون یک مدل گیمینگ LED است در رنج قیمت مدل اولد 55CS به فروش می‌رسد اما باید اضافه کرد که عدم ریسک پیکسل سوختگی برای آن یک مزیت به حساب می‌آید.

تلویزیون‌های گیمینگ سامسونگ

65QN90B

65QN90B به عنوان یک تلویزیون بالارده از خط تولید 4K NEO QLED و جانشین 65QN90A به بازار جهانی عرضه شده است. این تلویزیون نئو کیولد با ادغام فناوری نقاط کوانتومی و نور پس زمینه مینی LED به سطح روشنایی خارق العاده و کنتراست عالی دست پیدا می‌کند بنابراین می‌توان یک رقیب جدی برای مدل‌های اولد بالارده باشد و همچنین بازی‌های HDR را با کیفیت بالا به نمایش بگذارد. QN90B با تاخیر ورودی کم تضمین می‌کند که واکنش‌های شما با عملکرد روی صفحه همگام باشد. زمان پاسخگویی پیکسلی عالی این مدل تاری بسیار ناچیزی را در پشت اجسام با حرکت سریع ایجاد می‌کند. این مدل که درست در رنج قیمت 55C2 به فروش می‌رسد از پهنای باند HDMI 2.1 در هر 4 پورت HDMI خود و VRR پشتیبانی می‌کند بنابراین با هر چیزی که Xbox Series X و PS5 ارائه می‌کنند، سازگار است. 65QN90B دارای گواهینامه پشتیبانی از FreeSync Premium Pro است و همچنین با حالت G-SYNC سازگار است.

55Q80B

در لیست بهترین تلویزیون‌های گیمینگ موجود در بازار می‌توان از تلویزیون 55Q80B جزو تولیدات 2022 به عنوان یک مدل QLED 4K نام برد. Q80B برای اجرای بازی‌های ویدئویی گزینه‌ای مناسب است چرا که از تعداد زیادی از ویژگی‌های برتر پشتیبانی می‌کند. به لطف پشتیبانی پهنای باند HDMI 2.1 می‌توانید بازی‌های 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه را از کنسول‌های نسل نهم انجام دهید. زمان پاسخگویی سریع، تاخیر ورودی کم و پشتیبانی از VRR برای کاهش بریدگی صفحه از برترین امتیازات گیمینگ برای تلویزیون به شمار می‌آیند. این تلویزیون اما با برخورداری از پنل IPS و نسبت کنتراست پایین نمی‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای بازی در اتاق‌های تاریک باشد. با وجود این‌ها پشتیبانی طیف رنگی گسترده و حداکثر روشنایی بالا در تلویزیون برای اجرای بازی HDR فوق العاده است. در بین تمام تلویزیون‌های این مقاله، Q80B ارزانترین تلویزیون گیمینگ محسوب می‌شود. برای کسانی که خواهان خرید یک تلویزیون گیمینگ با ویژگی‌های فوق العاده و در عین حال قیمت مناسب هستند این تلویزیون عالی خواهد بود.

در آخر

بهترین تلویزیون‌های گیمینگ موجود در بازار را با گارانتی و قیمت مناسب می‌توانید از فروشگاه بانه سرویس به آدرس banehservice.org با چندین ساله سابقه درخشان در زمینه فروش لوازم خانگی و دیجیتال تهیه کنید. همچنین می‌توانید امکانات کامل آن‌ها را در مطالب مختص به آن‌ها مطالعه کنید.

4.6/5 - (22 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.