دلایل نیاز و اهمیت مشاوره مالیاتی برای هر کسب و کار

0

از آن جاییکه امور مالیاتی دارای قوانین گوناگونی بوده و پیچیدگی های فراوانی دارد، بسیاری از کسب و کارها در این زمینه دچار مشکل شده و با چاش های بسیاری مواجه میگردند. شناخت قوانین مالیاتی نیاز به داشتن تخصص و دانش دارد که برای رعایت آنها بهتر است با افراد متخصص در این کار مشورت نمود. پس کسب و کارها به طور جدی به انواع مشاوره کسب و کار از جمله مشاوره مالیاتی احتیاج دارند. در ادامه مطلب در خصوص مشاوره مالیاتی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار میدهیم تا با جزئیات آن بیشتر آشنا گردید.

مشاوره مالیاتی به چه معناست؟

مهم نیست که مشاغل در چه زمینه ای فعالیت میکنند. کسب و کارها در هر حوزه ای که مشغول به کار باشند نیازمند دریافت مشاوره کسب و کار بخصوص مالیاتی هستند. این به آن دلیل است که صاحبان مشاغل توانایی حل مشکلات مالیاتی که از اساسی ترین مسائل است را به تنهایی ندارند. سوالی که پیش می آید این است که کار مشاوره مالیاتی چیست؟ بسیاری از کسب و کارها در امور مالیاتی خود دچار مشکل میگردند که در این مواقع افرادی که در این زمینه دارای تخصص هستند میتوانند به حل این مسائل کمک کنند. در قوانین مالیاتی پیچیدگی‌های بسیاری وجود دارد که عموم افراد نمیتوانند آن را درک کنند. اهمیت امور مالیاتی در مشاغل سبب میگردد که آنها همیشه از مشاوره مالیاتی استفاده کنند و با این کار از بروز ضرر و زیان های جبران ناپذیر پیشگیری نمایند.

مشاوره مالیاتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

اغلب اوقات، افراد و صاحبان مشاغل توانایی این را ندارند که مسائل مالیاتی خود را رفع کنند و در این خصوص تخصصی ندارند. دقیقا در همین زمان است که باید از اشخاص متخصص اینکار مشاوره دریافت نمود. حال باید بدانیم که فرد متخصص از چه ویژگی هایی برخوردار باشد. فردی که به عنوان مشاوره مالیاتی انتخاب میشود میبایست دارای ویژگی های زیر باشد:
– سابقه کاری خوب و موفقی داشته باشد.
– نسبت به مسائل حقوقی و … آگاه باشد.
– توانایی برقراری ارتباط با افراد فعال در زمینه امور مالیاتی را داشته باشد.
– بر کلیه قوانین روز مالیاتی مسلط باشد.
– دارای تجربه کافی در زمینه مالیات باشد.
مهمترین ویژگی که وجود آن اهمیت فراوانی در انتخاب مشاوره مالیاتی دارد، داشتن تجربه و تخصص است. زیرا مشاوری با این ویژگی ها به طور حتم از دانش کافی در این زمینه نیز برخوردار است. لازم به ذکر است مشاوره مالیاتی میتواند بر مسائل گوناگونی در کسب و کارها نظیر استخدام، خرید و فروش ها، صادرات و واردات و … نظارت داشته باشد.

مشاور مالیاتی چه کسی است؟

به طور کلی، شخصی که در زمینه های حقوق مالیاتی، حسابداری مالیاتی و … دارای تخصص باشند، مشاور مالیاتی نامیده میشود. دقیقا زمانیکه مشاغل در مسائل مالی و مالیاتی دچار مشکل میشوند، حضور مشاور مالیاتی الزامی میگردد. ممکن است این مشاوران کسب و کار با عناوینی نظیر وکیل مالیاتی، نماینده مجاز و یا حسابدار عمومی نیز نامبرده شوند. اما کار اصلی همه آنها یک چیز بوده و هدف شان کاهش میزان مالیات مشاغل و پیشگیری از مسائل مالی و مالیاتی است. یک مشاور کسب و کار خوب میبایست آموزش های لازم در خصوص قوانین مالیاتی را گذرانده و با ارائه آنها به کسب و کارها مانع به هدر رفتن منابع مالی شود.

مشاور مالیاتی چه وظایفی دارد؟

اصلی ترین وظیفه ای که مشاوره مالیاتی دارد، تحقیق و بررسی امور مالیاتی مشاغل است. مشاور باید با ارائه بهترین راهکارهایی که بر اساس ضوابط قانونی است، از هزینه‌ های مالیاتی بکاهد. شرح  وظایف مشاور مالیاتی بر اساس حجم و چگونگی صورت‌ های مالی که صاحب کار مطرح میکند، تعیین میشود. قاعدتا به همان میزان که کسب و کارها گسترده تر باشند، وظایف مشاورین نیز بیشتر میگردد. اما به طور کلی میتوان گفت که وظایف یک مشاور مالیاتی به شرح زیر میباشد:
– با صاحبین مشاغل جلساتی برگزار نموده و در خصوص مسائل مالی آنها اطلاعاتی دقیقی کسب نماید.
– قوانین جدید و به روز مالیاتی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.
– راهبردهای مالیاتی پر قدرتی را برای مشاغل تهیه نماید.
– برای آینده کسب و کار ها یک برنامه‌ ریزی مالی اصولی انجام دهد.
– اظهارنامه های مالیاتی را در زمان مشخص تهیه و تنظیم کند.
– محاسبه صحیح بدهی‌ های مالیاتی
– ارائه گزارش کار به صورت مرحله به مرحله و دقیق

 

 

به چه دلایلی باید از مشاوره مالیاتی استفاده نمود؟

پیشتر اشاره کردیم که دریافت مشاوره مالیاتی برای کسب و کارها مزایای فراوانی دارد. در ادامه نیز چند مورد از دلایل مهم استفاده از مشاوره مالیاتی را بیان میکنیم:
– مشاور کلیه قانون های مالیاتی را رعایت میکند.
– فهم امور و قوانین مالیاتی به دلیل پیچیدگی های فراوان برای عموم افراد دشوار میباشد.
– بدهی‌ های مالیاتی مشاغل به کمک مشاور تا حد چشمگیری کاهش می یابد.
– برنامه ریزی مالی و مالیاتی توسط مشاور موجب کم شدن بدهی‌ های مالیاتی در آینده برای مشاغل میگردد.
– مشاور باعث تامین و جذب سرمایه برای کسب و کار میشود.
– راه های مربوط به بخشودگی‌های مالیاتی را جستجو میکند.
– سازماندهی رابطه میان مشاغل و مشتری را انجام میدهد.
– صاحبین مشاغل را راهنمایی میکند تا برخلاف قوانین مالیاتی عمل نکنند و تخلفی صورت نگیرد.

 

نکات مربوط به انتخاب مشاور مالیاتی

قبل از آنکه برای کسب و کار خود مشاور مالیاتی انتخاب کنید، به چند نکته دقت نمایید. اولین نکته ای که باید به خاطر داشته باشید برقرار نمودن ارتباط به صورت حضوری و یا حتی مجازی است. برقراری ارتباط به هر شکلی که انجام شود راهیست که می‌توان جهت شروع ارتباط با آن‌ها برای بهره‌مندی از خدمات آن‌ها طی نمود. دومین نکته موضوع هزینه و دستمزد است. در این مورد هر دو طرف باید در خصوص بحث هزینه ها توافق نموده و به تمام موارد اعم از نحوه، زمان پرداخت‌ها و … اشاره نمایند. نکته سوم نهایی نمودن قرارداد میباشد. در این مرحله بررسی کلیه شرایط و سوابق مشاور انجام گرفته و و میزان حق الزحمه او تعیین میگردد.

سخن آخر

مسلما صاحبین مشاغل توانایی آن را ندارند که خودشان کلیه مشکلات پیش آمده را رفع نمایند و با چالش های مختلف روبرو گردند. از این رو بهتر است که از خدمات مشاوره کسب‌ و کار استفاده نمایند. یکی از این خدمات مشاوره مالیاتی است که استفاده از آن موجب کاهش فراوان هزینه‌ های مالی میشود. اگر در زمان انتخاب مشاور مالیاتی به نکات گفته شده توجه شود، احتمال بهره‌مندی از خدمات یک مشاور خوب افزایش می یابد.
برای دسترسی به انواع مشاوره کسب و کار از جمله مشاوره مالی و مالیاتی می توانید به سایت گروه بین المللی مشاوران ساکوراد به آدرس https://succourad.com مراجعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.