هر آنچه درباره دوربین مدار بسته و خرید آن باید بدانید

0

دوربین مداربسته از مهم‌ترین و ضروری‌ترین ابزارها، جهت ایجاد امنیت و کنترل محیط است. همان گونه که می‌دانید در ساختمان‌های مدرن و امروزی، ایمنی و امنیت محیط داخل و اطراف ساختمان، حرف اول را می‌زند. نصب دوربین مداربسته، این امکان را می‌دهد تا ورود و خروج تمامی افراد کنترل شود. دوربین‌های مداربسته توسط کمپانی‌های متفاوت و با کیفیت‌های گوناگونی طراحی و تولید می‌شوند. آیا می‌دانید فاکتورهای مهم هنگام خرید دوربین مدار بسته چیست؟ آیا می‌دانید در خرید دوربین مداربسته باید به چه نکاتی توجه کنید؟ اگر می‌خواهید یک خرید موفقیت‌آمیز داشته باشید و به بهترین شکل ممکن یک دوربین مداربسته خریداری کنید با ما همراه باشید.

نکاتی مهم برای خرید دوربین مداربسته

قطعا از آن جایی که برای خرید دوربین مداربسته باید هزینه نسبتا زیادی پرداخت کنید، پس لازم است نهایت دقت خود را در این زمینه به کار ببرید تا این محصول را متناسب با نیاز خود تهیه و خریداری نمایید؛ در این صورت هزینه‌ای که برای انجام این کار صرف کرده اید، به هدر نخواهد رفت. اما بیش‌تر افراد با مهم‌ترین نکات درباره خرید دوربین مداربسته آشنایی ندارند و لازم است که این مسائل و نکات را به خوبی و به طور صحیح بدانند. به همین دلیل ما در این نوشته نکات مربوطه را به طور کامل بیان می نماییم.

۱. دستگاه ضبط

یکی از مهم‌ترین نکات قابل توجه در خرید دوربین مدار بسته، انتخاب دستگاه ضبط مناسب است. می‌توان گفت سیستم دوربین مداربسته جهت ذخیره و ضبط تمامی تصاویر از دستگاه DVR یا دستگاه NVR استفاده می‌کند. هر چند، دوربین مدار بسته بدون DVR کار می‌کند، اما اگر از نصب دوربین مداربسته بدون DVR استفاده کنید، نمی‌توانید از تمامی قابلیت‌های سیستم نظارت تصویری خود بهره‌مند شوید.

هنگام انتخاب دستگاه ضبط، ظرفیت ذخیره‌سازی DVR یا NVR را در مد نظر داشته باشید. دستگاه‌های DVR و NVR، تصاویر ضبط شده را روی هارد دیسک ذخیره می‌کنند. اما علاوه بر ظرفیت هارد دیسکی که در دستگاه ضبط، نصب می‌شود، عوامل دیگری نیز در زمان ضبط دوربین مداربسته تاثیرگذار هستند. از دیگر ویژگی‌هایی که باید در نظر بگیرید، جستجوی هوشمند، تعداد ورودی‌های دوربین و فناوری‌های پشتیبانی شده در دستگاه‌های DVR و NVR است.

۲. ضمانت محصول

قبل از خرید محصول از اصالت و ضمانت آن، اطمینان حاصل کنید. یک توصیه مهم در خرید دوربین، خرید دوربین‌های با برند معتبر و با سابقه در بازار است؛ زیرا این محصولات آزمایش‌ها و امتحانات خود را پس داده‌اند و همچنین نسبت به شرایط گوناگون، بازدهی بیشتر و بهتری دارند. جهت جلوگیری از خرید محصول بی‌کیفیت یا تقلبی لازم است کالایی را خریداری نمایید که ضمانت شده باشد تا در صورت بروز هر گونه مشکل بتوانید، پیگیری کنید و خسارت خود را دریافت نمایید.

۳. قیمت

قیمت دوربین‌های مدار بسته مثل بسیاری از محصولات و کالاهای دیگر، نرخ ثابتی ندارد و قیمت آن‌ها به عوامل بسیاری مانند: کیفیت تصویر، مقاومت بدنه، نور دوربین مورد نظر، توانایی دید در تاریکی، ضد ضربه بودن، شفافیت تصویر، ضد آب بودن، لنز دوربین مدار بسته، مدل‌های مختلف و مکان استفاده بستگی دارد.

قطعا هر چه جنس و کیفیت تصاویر دوربین، بهتر باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند؛ اما باید توجه کرد عامل دیگری که در قیمت دوربین مدار بسته تاثیر دارد، برند سازنده آن محصول می‌باشد. دوربین‌هایی که توسط برندهای معروف و خوب، ساخته می‌شوند، تجهیزات حفاظتی بهتر و سیستم‌های حرفه‌ای‌تری دارند، پس طبیعتا قیمت این محصولات نسبت به برندهای مشابه آن‌ها گران‌تر خواهد بود.

۴. بی‌سیم یا با سیم بودن دوربین

دوربین‌های مداربسته در بازار هم به شکل بدون سیم و هم به شکل با سیم قابل تهیه هستند. حال انتخاب هر کدام از این مدل‌ها به سلیقه شما بستگی خواهد داشت. اما به طور کلی طبق تحقیقات انجام شده و نتایجی که به دست آمده است، دوربین‌های بی‌سیم محدودیت دارند. برای مثال اگر هوا ابری باشد یا دیوارهای محیط مورد نظر بتنی باشند، در دریافت تصاویر اختلال به وجود می‌آید. پس انتخاب دوربین مداربسته با سیم، قطعا مطمئن‌تر است. در این صورت شما می‌توانید تصاویر را در هر زمان و مکان با بهترین کیفیت دریافت نمایید.

چرا در مکان‌های مختلف، نیاز به نصب دوربین مدار بسته است؟

شما در هر زمینه کسب و کاری که باشید، ممکن است که اسناد، اموال و مدارک شما مورد تجاوز و سرقت قرار گیرند. علاوه بر آن، اکثر سرقت‌ها در منازل و ساختمان‌های مسکونی رخ می‌دهد. بنابراین نصب دوربین مدار بسته در این مکان‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. با نصب دوربین‌ مدار بسته در ساختمان ها، امکان کنترل و نظارت به صورت شبانه روزی، وجود خواهد داشت. در نتیجه امنیت مکان مورد نظر تا حد بسیار زیادی تامین می‌شود.

در اکثر خانواده‌هایی که پدر و مادر خانواده شاغل هستند، برای نظارت بر عملکرد کودک خود، می‌توانند از انواع مختلف دوربین‌های مدار بسته استفاده کنند. افرادی که در منازل خود از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند، می‌توانند با نصب این دوربین‌ها در محل نگهداری حیوان خوانگی خود، از راه دور آن‌ها را کنترل نمایند. در این صورت می‌توانند از بروز و رسیدن هر گونه آسیب و صدمه به آن‌ها جلوگیری نمایند.

مدیران موسسات، شرکت ها، سازمان‌های گوناگون، جهت کنترل و همچنین نظارت بر عملکرد پرسنل و کارمندان خود نیاز به دوربین‌های مدار بسته دارند. با استفاده از دوربین‌های مدار بسته امکان بررسی رفت و آمد و همچنین نحوه کارکرد پرسنل و اعضا وجود دارد. در این صورت امکان بهره وری بیش‌تری برای شرکت مورد نظر وجود خواهد داشت. افرادی که از تجهیزات امنیتی گوناگون مثل دوربین مداربسته یا دزدگیر اماکن استفاده نمی‌کنند، خسارت‌های جانی و مالی بسیار زیادی به آن‌ها وارد می‌شود و سرمایه زیادی را از دست خواهند داد.

با دوربین مدار بسته داهوا آشنا شوید

شرکت داهوا بیشتر از ۱۵ سال است که در زمینه توسعه فناوری‌های امنیتی و حفاظتی فعالیت می کند. این کمپانی تلاش می‌کند تا به طور کامل در تحقیقات و همچنین در طراحی تجهیزات نظارتی بهترین و اصولی‌ترین نتایج را به دست آورد. همچنین این برند در زمینه‌ سخت‌افزار و نرم‌افزار نیز بهترین تجربه را برای مشتریان خود به ارمغان آورده است.

داهوا از بهترین برندهای دوربین مدار بسته در ایران به شمار می آید؛ پس اگر شما قصد خرید دوربین مداربسته را دارید، با خیال راحت می‌توانید اقدام به خرید دوربین مدار بسته داهوا نمایید. از ویژگی‌های بارز دوربین مدار بسته برند داهوا می‌توان به تنوع بسیار زیاد در سری مدل‌های داهوا اشاره نمود. محصولات برند داهوا بسیار متنوع و گوناگون هستند و شما می‌توانید کالای مورد نظر خود را در بین این محصولات بیابید.

همچنین این برند را که با نام شرکت «داهوا تکنولوژی» نیز می‌شناسند، همواره در تلاش است تا دوربین‌های هوشمندتری نیز تولید و عرضه نماید؛ بنابراین با بررسی محصولات برند داهوا، جدیدترین و مدرن‌ترین فناوری‌های هوش مصنوعی را خواهید یافت.

مزایای استفاده و نصب دوربین مدار بسته داهوا

  • دید در شب قابل کنترل توانمند

در دوربین‌های مدار بسته، دید در شب یک چالش بسیار بزرگ است. از جمله مشکلات رایج که نصب کنندگان دوربین‌های مدار بسته با آن مواجه هستند، عدم کنترل دید در شب توسط دوربین است. برای مثال شما دوربین را در فضای خارجی نصب کرده‌اید که در آن مکان نور تقریبا کافی برای شب وجود دارد. اما در این جا دوربین تشخیص می‌دهد که لازم است قابلیت دید در شب روشن گردد که در نتیجه تصویر سیاه و سفید می‌شود.

تصویر سیاه و سفید برای اکثر افراد مطلوب و قابل قبول نیست و اگر دستگاه از مدل‌های No Name باشد، نمی‌توان هیچ کاری کرد. اما دوربین مدار بسته داهوا این امکان را می‌دهد که دستگاه به طور اتوماتیک کار خود را انجام دهد و دید در شب همیشه و هر زمان روشن و یا همیشه خاموش باشد. در کنار آن، دوربین‌های استارلایت داهوا قادر هستند که در تاریکی تصاویر رنگی تهیه نمایند تا اوج استفاده از تکنولوژی در یک برند را به نمایش بگذارند.

  • قیمت منصفانه دوربین‌های مداربسته داهوا

در لیست قیمت‌ دوربین داهوا سایت کالابست که معتبرترین عرضه کننده دوربین‌های این برند است، انواع دوربین‌های مدار بسته و دستگاه‌های ضبط و ذخیره تصاویر با قابلیت‌های گوناگون و مختلف و ویژگی‌های متفاوت قرار گرفته است. در نتیجه هر فرد با توجه به نیاز خود و با توجه به توان مالی که از آن برخوردار است، می‌تواند دوربین مدار بسته داهوا مورد نظر خود را انتخاب و در مرحله بعد اقدام به خرید آن محصول از برند داهوا نماید. می‌توان گفت با این همه تنوعی که در شرکت داهوا وجود دارد، قیمت‌گذاری محصولات این کمپانی کاملا منصفانه است و قیمت محصولات داهوا در کنار کیفیت آن صرفه اقتصادی دارد.

  • انتقال تصویر مطمئن و رایگان

بحث انتقال تصویر برای بسیاری از افراد دارای اهمیت بسیاری است. خیلی‌ها از دوربین مداربسته، داخل واحد خود استفاده می‌کنند. برند داهوا از سرور مطمئنی استفاده نموده است که کیفیت و همچنین سرعت بالایی دارد و توانسته در سطح بالایی قرار گیرد. جریان انتقال تصویر در دوربین‌های داهوا هم با کامپیوتر و هم با گوشی رایگان است و به راحتی عملیات کانفیگ کردن آن صورت می‌گیرد. البته این سادگی تنها برای فردی است که صاحب دوربین مدار بسته داهوا است و برای افراد غریبه کانفیگ کردن آن امکان‌پذیر نیست.

  • برنامه ریزی در ضبط

دوربین‌های مدار بسته داهوا این امکان را به شما می‌دهند که با هر برنامه‌ای بتوانید تصاویر را ضبط کنید. همچنین شما ساعت‌هایی را می‌توانید تعریف کنید تا این دوربین‌ها طبق همان ساعات مشخص شده پیوسته فیلم برداری کنند. همچنین مواقعی را نیز تعیین کنید که در صورت حرکت، فیلم برداری را شروع  نماید و یا حتی ساعاتی را ضبط نکند. این زمانبندی در بالا بردن بازدهی سیستم به شما کمک فراوانی می‌رساند.

  • به کارگیری هوش مصنوعی

دوربین‌های مدار بسته جدید داهوا و دوربین‌های تحت شبکه این برند در مدل‌های هوشمند قادر هستند که حرکات در تصویر را تشخیص دهند. همچنین چهره‌ها را جدا از تصویر آنالیز کنند، عبور از خط را گزارش دهند، پلاک اتومبیل را بخوانند، دزدی و همچنین جا به جایی اشیاء خاص در محیط و مکان مورد نظر را رصد نمایند. در ساخت این نوع دوربین‌های مدار بسته داهوا از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده شده است.

  • آخرین تکنولوژی در فشرده‌سازی تصاویر

کیفیت بالا باعث شده است که تصاویر فضای بیشتری را در هارد بگیرند و از آن طرف نیاز به هارد با حجم بالاتر، بیشتر از قبل شده است. خرید هارد با ظرفیت بسیار بالا از لحاظ هزینه‌ای به صرفه نیست، در سیستم‌های ساده AHD چاره‌ای نیست و باید هارد با ظرفیت بالا باشد و یا اینکه قید ضبط بلند مدت را باید زد. دوربین‌های داهوا توانسته‌اند با آخرین تکنولوژی موجود، محصولی را ارائه دهند که این محصول، فشرده‌سازی چند برابر داشته باشد.

کلام آخر

مجموعه کالابست بزرگ‌ترین مرجع و معتبرترین عرضه کننده دوربین‌های مداربسته با قیمت‌های متنوع و کیفیت‌های بالا است. جهت حفظ ایمنی محیط اطراف منزل، اداره، موسسه، شرکت و ساختمان‌های مسکونی یا تجاری خود می‌توانید از طریق سایت کالا بست بهترین نوع و برند دوربین‌های مداربسته را سفارش دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.