اسمبل سیستم گیمینگ حرفه‌ای با قطعات باکیفیت و به‌روز

0

اسمبل سیستم گیمینگ؛ لذت بازی کامپیوتری با سیستم حرفه‌ای

اسمبل سیستم گیمینگ به صورت اصولی، تخصصی و حرفه‌ای، کمک می‌کند تا یک سیستم کامپیوتری رؤیایی در اختیار داشته باشید. کار کردن و بازی کردن با یک سیستم کامپیوتری مدرن می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

اسمبل سیستم گیمینگ می‌تواند تجربه‌ای ارزشمند در ساخت سیستم کامپیوتری شخصی باشد که باعث راحتی بیشتر حین بازی، صرفه‌جویی مالی و دوام و عمر طولانی‌مدت سیستم می‌شود. بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای سعی در ساخت سیستم گیمینگ شخصی خود را دارند. اگر شما هم به دنبال شخصی‌سازی سیستم کامپیوتری خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

اسمبل سیستم گیمینگ
اسمبل سیستم گیمینگ

در این مطلب با نحوه اسمبل سیستم گیمینگ آشنا می‌شوید. اگر آشنایی تخصصی با اسمبل یا مونتاژ کردن سیستم‌های کامپیوتری ندارید، بهتر است این کار را به افراد متخصص، مجرب و صدالبته متعهد بسپارید. به این طریق هم امنیت داده‌های کامپیوتری خود را تضمین خواهید کرد و هم از یک سیستم گیمینگ حرفه‌ای و بی‌عیب و نقص لذت خواهید برد. ازآنجایی‌که نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای حوزه خدمات کامپیوتری روز به روز در حال توسعه و به‌روز شدن هستند، بهتر است انجام این خدمات توسط تکنسین‌های آشنا به این حوزه و افرادی که از تخصص و تجربه خدمات و تعمیرات کامپیوتری برخوردارند، صورت پذیرد.

در مرکز تعمیر کامپیوتر تهران به عنوان اولین مجموعه ارائه‌دهنده خدمات کامپیوتری در محل، طیف وسیع و متنوعی از این خدمات نظیر، نصب ویندوز ۱۰ در محل، خدمات نصب نرم‌افزار، تعمیر قطعات کامپیوتری و … در کوتاه‌ترین زمان و باکیفیت بالا انجام می‌شود. یکی از این خدمات پرتقاضا، اسمبل سیستم گیمینگ است که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

آنچه برای اسمبل سیستم گیمینگ باید در اختیار داشته باشید

برای اسمبل سیستم گیمینگ نیاز به تأمین قطعات مناسب و باکیفیت برای سیستم گیمینگ است. در ادامه این قطعات را که جزء جدایی‌ناپذیر یک سیستم گیمینگ حرفه‌ای هستند را معرفی خواهیم کرد.

CPU؛ مهم‌ترین مؤلفه برای اسمبل سیستم گیمینگ

مسلماً CPU مهم‌ترین مؤلفه هر رایانه شخصی است و قطعه‌ای است که شما بخش زیادی از پول خود را برای تهیه آن خرج خواهید کرد. این بخش که مخفف “واحد پردازش مرکزی” است، تمام محاسبات، منطق و وظایفی را که رایانه شخصی شما انجام می‌دهد را بر عهده دارد. CPUها معمولاً قطعاتی مربعی شکل هستند که در یک سوکت CPU واقع در مادربرد سیستم قرار می‌گیرند. در جهان دو سازنده اصلی وجود دارند که این قطعات را تولید می‌کنند؛ اینتل و AMD.

هنگام خرید یک CPU AMD برای اسمبل سیستم گیمینگ، سری پردازنده‌های Ryzen را مشاهده خواهید کرد. پردازنده‌های Ryzen 5000 AMD قوی هستند و گزینه‌های کاربردی متنوعی را برای خریداران فراهم می‌کنند، اما با پردازنده‌های Ryzen 7000، گزینه‌های کاربردی بیشتری در دسترس خواهید داشت. در حوزه محصولات اینتل، گزینه‌های اصلی شما پردازنده‌های نسل دوازدهم و نسل یازدهم اینتل هستند.

اسمبل سیستم گیمینگ

مادربرد؛ برد اصلی برای اسمبل سیستم گیمینگ باکیفیت

مادربرد در واقع یک برد مدار بزرگ است که تمام اجزای دیگر در اسمبل سیستم گیمینگ را به هم متصل می‌کند. بسته به پردازنده‌ای که انتخاب کرده‌اید، چیپست و مادربردی که انتخاب می‌کنید تأثیر مستقیمی بر ویژگی‌های سیستم گیمینگ شما خواهند داشت. به عنوان مثال، CPUهای Ryzen 5000 در حال حاضر به حافظه DDR5 یا اسلات PCI-E 5.0 دسترسی ندارند، اما آخرین مادربردهای اینتل (بسته به چیپست شما) به این ویژگی‌ها دسترسی دارند.

کارت گرافیک؛ گران‌ترین مؤلفه در اسمبل سیستم کامپیوتری

کارت گرافیک (یا GPU) احتمالاً گران‌ترین جزء در خرید قطعات موردنیاز برای اسمبل سیستم گیمینگ شما خواهد بود. کارت گرافیک همچنین نیروی محرکه اصلی برای مصرف انرژی کلی سیستم است. یک GPU در اصل یک کارت افزودنی به سیستم است که مسئول خروجی‌های نمایشگر و عملکرد شما در بازی‌ها است. کارت‌های گرافیک با سایر اجزای ساخت سیستم گیمینگ شما هم‌افزایی می‌کنند، بنابراین مهم است که کارتی را انتخاب کنید که با قدرت سایر قطعات شما مطابقت داشته باشد.

رم؛ حافظه سیستم گیمینگ شما

RAM (اغلب به عنوان حافظه از آن یاد می‌شود) مسئول ذخیره‌سازی کوتاه‌مدتی است که CPU شما باید دائماً به آن دسترسی داشته باشد. برای جلوگیری از کند شدن رایانه، حافظه، داده‌هایی که به طور منظم استفاده می‌شوند را در دسترس نگه می‌دارد. ماژول‌های حافظه که با نام RAM DIMM شناخته می‌شوند، دارای سرعت بالایی هستند که اساساً انتقال داده‌ها را بسیار سریع‌تر از یک SSD یا هارددیسک معمولی می‌سازند.

خنک‌کننده CPU

خیلی ساده بگوییم، هدف خنک‌کننده CPU خنک نگه‌داشتن CPU شما است. پردازنده‌ها مقدار مناسبی گرما را از خود خارج می‌کنند و به همین دلیل برای جلوگیری از گرمای بیش‌ازحد به یک خنک‌کننده جداگانه نیاز دارند.

دو نوع خنک‌کننده مختلف وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید؛ خنک‌کننده‌های بر مبنای هوا و خنک‌کننده‌های بر مبنای مایع. خنک‌کننده‌های بر مبنای هوا به طور کلی ارزان‌تر هستند، اما ظرفیت حرارتی کمتری دارند. این خنک‌کننده‌ها معمولاً از یک هیت سینک مجهز به لوله‌های حرارتی و فن‌هایی برای کشیدن هوا از طریق سیستم تشکیل شده‌اند. خنک‌کننده‌های بر مبنای مایع دارای یک پمپ و بلوک هستند که در بالای CPU قرار می‌گیرد و یک رادیاتور که می‌تواند در سیستم شما نصب شود. این نوع خنک‌کننده در دفع گرما کارآمدتر است، اما در عوض هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

اسمبل سیستم گیمینگ
اسمبل سیستم گیمینگ

فضای ذخیره‌سازی

هنگام اسمبل سیستم گیمینگ دو نوع متداول فضای ذخیره‌سازی وجود دارد؛ SSD و هارددیسک. متناسب با سیستم‌عامل خود و هر بازی یا برنامه‌ای که قصد انجام آن را دارید، به نوع خاصی فضای ذخیره‌سازی برای ساخت سیستم مدنظر خود نیاز دارید. نوع فضای ذخیره‌سازی که تصمیم به خرید آن می‌گیرید تأثیر مستقیمی بر زمان بارگذاری بازی‌ها و زمان راه‌اندازی رایانه شخصی شما خواهد داشت. برای مثال، رایانه‌ای که از هارددیسک برای بوت کردن استفاده می‌کند، ممکن است یک دقیقه طول بکشد تا در نهایت وارد ویندوز شود. اما یک SSD احتمالاً این کار را در عرض چند ثانیه انجام می‌دهد.

منبع تغذیه

منبع تغذیه شما (PSU) مسئول تأمین انرژی مناسب برای تک تک اجزای سیستم شما است. هر منبع تغذیه دارای کانکتورهای برق است که باید به اجزای مختلف مانند مادربرد، GPU و درایو ذخیره‌سازی متصل شوند. هنگام خرید PSU ارزش دارد که به وات، رتبه بازده و ماژولار بودن یا نبودن PSU توجه کنید.

کیس

کیس (Case) یا محفظه PC احتمالاً آخرین قطعه‌ای است که برای اسمبل سیستم گیمینگ خود خریداری می‌کنید. یک کیس تمام اجزای سیستم شما را در خود جای می‌دهد و در عین حال فن‌هایی برای جریان هوا، دکمه پاور، جک‌های صدا و پورت‌های USB و … را فراهم می‌کند. نوع کیس انتخابی شما به عواملی مانند قیمت، زیبایی و موارد دیگر بستگی دارد. باید مطمئن شوید که فضای کافی برای قرارگیری اجزای موردنیازتان در کیس انتخابی وجود داشته باشد.

سیستم‌عامل

هنگامی‌که بخش سخت‌افزاری را در اسمبل سیستم گیمینگ به پایان رساندید، وقت آن است که به بخش نرم‌افزاری نگاه کنید. سه سیستم‌عامل اصلی در بازار وجود دارد (ویندوز، سیستم‌عامل مک و لینوکس)، اما توصیه می‌کنیم برای بازی از ویندوز استفاده کنید. ویندوز 10 و 11 مایکروسافت سابقه‌ای عالی برای بازی از خود نشان داده‌اند و با فاصله زیادی محبوب‌ترین سیستم‌عامل در بین گیمرها هستند.

اسمبل سیستم گیمینگ
اسمبل سیستم گیمینگ

اگر رؤیای یک سیستم گیمینگ حرفه‌ای را در سر دارید، ما محققش می‌کنیم

آیا از استفاده از رایانه‌ای که انتظارات شما در بازی‌های کامپیوتری را برآورده نمی‌کند، خسته شده‌اید؟ آیا از محدودیت‌های رایانه شخصی‌تان ناراحت هستید؟ وقت آن رسیده است که به شخصی‌سازی سیستم کامپیوتری خود فکر کنید!

خدمات اسمبل سیستم گیمینگ در مجموعه تعمیر کامپیوتر تهران

امروز با ما با شماره‌های زیر تماس بگیرید و خدمات تخصصی اسمبل سیستم گیمینگ را در محل مورد نظر خود دریافت کنید. مرکز تعمیر کامپیوتر تهران با بیش از چهارده ایستگاه کاری در تهران، آماده ارائه خدمات تخصصی کامپیوتری به کارفرمایان گرامی است.

 

09122654736

22387862

86029907

66919863

44100334

33529664

تیم متخصصان ماهر ما در مجموعه تعمیر کامپیوتر تهران www.Tamir-PC.com با شما همکاری می‌کنند تا کامپیوتری ایده آل را بسازند که متناسب با نیازها و سلیقه‌های خاص شما باشد. ما تجربه ساخت رایانه‌ای را داریم که فراتر از انتظارات شما باشد، خواه گیمر مبتدی یا گیمر حرفه‌ای باشید که به سیستم باقدرت محاسباتی با کارایی بالا نیاز دارید. در کنار اسمبل سیستم گیمینگ چنانچه لازم باشد می‌توانید خدمات نصب نرم‌افزار و نصب ویندوز ۱۰ در محل را نیز با کیفیتی عالی دریافت نمایید. اگر به دنبال کوتاه‌ترین زمان در دریافت خدمات کامپیوتری هستید با مرکز کامپیوتر تهران تماس بگیرید. کارشناسان ما در کمتر از یک ساعت خود را به محل مورد نظرتان رسانده و خدمات باکیفیت و تعمیرات حرفه‌ای کامپیوتر را انجام خواهند داد.

قابل ذکر است که متقاضیان محترم می‌توانند با تکمیل فرم خرابی کامپیوتر در ابتدای سایت یا از طریق کلیک بر علامت واتساپ سایت (مخصوص افرادی که تمایلی به تماس ندارند) و یا کلیک بر دکمه‌های تماس با تلفن همراه، درخواست سفارش خدمات کامپیوتر خود را ثبت نمایند.

در ادامه برخی از مزایای خدمات سفارشی‌سازی رایانه و اسمبل سیستم گیمینگ ما آورده شده است.

  1. مشاوره شخصی: متخصصان ما با مشاوره های تخصصی به شما در انتخاب اجزاء و تنظیمات مناسب برای اسمبل سیستم گیمینگ کمک خواهند کرد تا تضمین کنند که رایانه شما با نیازهای فردی شما مطابقت خواهد داشت.
  2. قطعات با کارایی بالا: ما فقط بهترین قطعات را از شرکت‌های پیشرو ترکیب می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که رایانه شما به خوبی کار می‌کند. ما به شما در انتخاب بهترین CPU، GPU، RAM و فضای ذخیره‌سازی با توجه به نیاز و بودجه خود کمک خواهیم کرد.
  3. مونتاژ تخصصی: پس از انتخاب قطعات مناسب، کارشناسان ماهر ما کامپیوتر شما را با دقت مونتاژ می‌کنند. ما مطمئن خواهیم شد که همه اجزا به درستی سیم‌کشی و ایمن شده‌اند و آزمایش‌های دقیقی را برای تأیید صحت کارکرد سیستم شما انجام خواهیم داد.
  4. اسمبل سیستم گیمینگ در محل: ما خدمات کامپیوتر در محل را ارائه می‌دهیم، به این معنی که برای اسمبل سیستم گیمینگ شما به خانه یا محل کسب‌وکار شما می‌آییم. این باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما می‌شود.
اسمبل سیستم گیمینگ
اسمبل سیستم گیمینگ

ارائه انواع خدمات نصب نرم‌افزار و نصب ویندوز ۱۰ در محل

مرکز تعمیر کامپیوتر تهران مفتخر است که به عنوان اولین مجموعه‌ ارائه خدمات کامپیوتری در محل در تهران فعالیت خود را آغاز کرد. تکنسین‌های متخصص ما تعمیر، عیب‌یابی و ارتقاء انواع لپ‌تاپ‌ها و دسکتاپ ها و همچنین انجام خدمات پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات را انجام می‌دهند. اکثر تعمیرات و خدمات کامپیوتری نظیر خدمات نصب نرم‌افزار و نصب ویندوز 10 در محل انجام می‌شود که منجر به ارائه خدمات سریع‌تر و امنیت بیشتر داده‌ها می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان همین امروز با ما تماس بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.