اصول تجارت الکترونیک: ۳ کلید موفقیت در فروش آنلاین

0

اینترنت بسیار عالی است زیرا به شما امکان می دهد در جذب مشتری بیشتر از حالت سنتی تلاش کنید. در واقع، با یک وب سایت خوب طراحی شده، کسب و کار شما می تواند به اندازه یک شرکت بزرگ به افراد زیادی دسترسی پیدا کند.

علاوه بر این، ایجاد یک سایت فروشگاهی هرگز آسان‌تر از عصر کنون نبوده است و فروش آن را به مخاطبان جهانی در ۲۴ ساعت شبانه روز ممکن می‌سازد.

 

 

در اینجا سه مرحله وجود دارد که به کسب و کار شما کمک می کند تا از مزایای تجارت الکترونیک بهره مند شود:

 

۱٫ برنامه ریزی کنید

با یک استراتژی آنلاین شروع کنید. نقشه ای که فعالیت های اینترنتی شما را هدایت می کند و در عین حال از اهداف کلی کسب و کار شما پشتیبانی می کند. عدم برنامه ریزی می تواند منجر به هدر رفتن پول و تلاش شود.

استراتژی آنلاین شما باید اهداف حضور در وب، مخاطبان هدف، استراتژی محتوای شما از جمله پیام‌های کلیدی و استراتژی موبایل را مشخص کند تا اطمینان حاصل شود که محتوای شما در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ ها قابل دسترسی است.

در نهایت، شما به یک برنامه عملیاتی، از جمله جدول زمانی، چه کسی انجام دهد و یک برنامه زمان‌بندی انتشار برای محتوای آنلاین نیاز دارید.

 

۲٫ حضور خود را در تجارت الکترونیک ایجاد کنید

در مرحله بعد، به وب‌سایتی با فروشگاه آنلاین نیاز دارید که ترافیک اینترنتی را جذب کند و بازدیدکنندگان را متقاعد کند تا آنچه را که می‌فروشید بخرند.

بسته به بودجه شما گزینه های زیادی وجود دارد. ساده ترین راه حل برای کارآفرینانی که تجربه کمی در وب دارند، استخدام یک شرکت وب برای طراحی سایت فروشگاهی است.

اگر به بودجه خود توجه بیشتری دارید، ممکن است بخواهید خدمات مختلف تجارت الکترونیک رایگان یا کم هزینه را در نظر بگیرید. نمونه هایی از خدمات رایگان عبارتند از OpenCart و PrestaShop، در حالی که ارائه دهندگانی مانند Shopify، Volusion و eBay Stores هزینه کمی را دریافت می کنند.

این خدمات ابزارهایی را برای ایجاد یک وب سایت اساسی که شامل یک فروشگاه آنلاین با سبد خرید دیجیتال، پرداخت از طریق کارت های اعتباری یا روش های دیگر مانند پی پال است، ارائه می دهد. آنها همچنین به شما این امکان را می دهند که یک کاتالوگ محصول آنلاین، گزینه هایی برای بررسی و بازخورد مشتری و داده هایی در مورد فروش خود ارائه دهید تا به شما در پیگیری عملکرد کمک کند.

به طور کلی، هر چه سرویس ارزان‌تر باشد، ویژگی‌ها و سفارشی‌سازی کمتری ارائه می‌دهد. (برای لیست کامل تر ارائه دهندگان، به بخش برنامه های کاربردی رایگان تا کم هزینه ما مراجعه کنید.)

به یاد داشته باشید: همانطور که فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی می کنید، تصاویر محصول جذاب، توضیحات واضح و یک طرح به راحتی قابل پیمایش را ارائه دهید تا بازدیدکنندگان بتوانند به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

 

۳٫ آماده انجام دستورات باشید

قبل از اینکه سایت خود را راه اندازی کنید، مطمئن شوید که شرکت شما برای مدیریت کسب و کار جدید آماده است. برای رسیدگی به سفارشات، حمل و نقل و بازگشت به زیرساخت نیاز دارید.

همچنین مطمئن شوید که تلاش های آنلاین خود را با سایر عملیات خود ادغام می کنید. به عنوان مثال، نمایندگان فروش باید از تبلیغات آنلاین اطلاع داشته باشند.

انجام سفارش بخش بزرگی از تجارت الکترونیک است، اما اغلب برای کسب و کارها یک فکر بعدی است. اگر همه این سفارش‌ها را دارید اما نمی‌توانید آن‌ها را انجام دهید یا اشتباه کنید و بازدهی زیادی به دست آورید، بوجه سرمایه‌گذاری شما تمام می‌شود.

 

جمع بندی

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. راه اندازی و به موفقیت رساندن یک کسب و کار اینترنتی در عصر حاضر به سادگی رعایت نکات مهم بالا است.

برای مطالعه مطالب مرتبط علم و تکنولوژی به سایت ویکیتک حتما سر بزنید!

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.