مقایسه برند‌های لپ‌تاپ و ویژگی‌های آن‌ها

0

هنگام خرید لپ‌تاپ، چندین فاکتور کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. از جمله آن‌ها می‌توان به میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید، برند شرکت تولیدکننده و امکانات نرم‌افزاری و قطعات سخت‌افزاری اشاره کرد.

پس از شناخت انواع برندها، قادر به آن خواهید بود که شرایط فروش قسطی لپ‌تاپ را بررسی کرده و در صورت نیاز، نسبت‌به دریافت وام اعتباری اقدام نمایید.

در این مقاله، هفت مورد از بهترین برند‌های لپ‌تاپ را معرفی و ویژگی‌های هر کدام را در مقایسه با یکدیگر، بررسی خواهیم کرد.

بهترین برندهای لپ‌تاپ

با افزایش تعداد برندهای تولیدکننده دستگاه‌های الکترونیکی، خرید لپ‌تاپ قسطی برای هرکسی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در ادامه مقاله، به معرفی و بررسی چند مورد از بهترین برندهای تولیدکننده لپ‌تاپ با ذکر ویژگی‌های هریک خواهیم پرداخت.

لپ‌تاپ Acer

ایسر، یک شرکت تایوانی است که در سال 1976 با نام Multitech تأسیس شد و در سال 1987 به Acer تغییر نام داد. این برند، تا مدت‌ها به ساخت لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه معروف بود؛ اما، اکنون، مجموعه‌های متعددی از انواع لپ‌تاپ‌ها مانند Aspire، Swift، Nitro، Predator و Concept را تولید می‌کند.

Acer، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده کروم‌بوک است که مدل‌های محبوبی مانند Acer Chromebook Spin 713 (2020) را تولید و عرضه کرده است؛ همچنین، به‌عنوان یکی از اولین شرکت‌های تولیدکننده کروم‌بوک‌های بازی مانند Acer Chromebook 516 GE (2022)، شناخته می‌شود.

مدل Acer Chromebook Spin 714 (2022) با برخورداری از صفحه نمایش 14اینچی روشن و واضح، صفحه‌کلید استاندارد و وب‌کم با کیفیت 1080p جزو بهترین لپ‌تاپ‌های ایسر به‌شمار می‌رود. عملکرد این لپ‌تاپ، بسیار عالی بوده و باتری آن نیز از طول عمر بالایی برخوردار است.

لپ‌تاپ Apple

اپل، یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های الکترونیکی در جهان است و محصولات آن، مترادف با کیفیت ساخت استثنایی هستند. این شرکت، همچنین، به‌دلیل پشتیبانی ویژه و خدمات شگفت‌انگیزی که به مشتریانش ارائه می‌دهد، مشهور است.

اپل از سال 2020، پردازنده‌های مبتنی‌بر ARM خود را تولید کرد که باعث شد تا مک‌بوک‌ها در میان قدرت‌مندترین و کم‌مصرف‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار، قرار بگیرند. یکی دیگر از مزایای مک‌بوک‌ها، امکان اتصال آن‌ها به سایر محصولات اپل است.

Apple MacBook Pro 14 (2023) با برخورداری از ساختاری محکم، طراحی منحصربه‌فرد، وزن سبک، قدرت پردازش بالا و عمر باتری طولانی، یکی از بهترین لپ‌های اپل به‌شمار می‌رود. این دستگاه، یک صفحه‌نمایش Mini LED باکیفیت دارد؛ اما، اگر حاضر هستید تا به‌خاطر صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، هزینه بیشتری بپردازید، می‌توانید نسبت به خرید لپ‌تاپ قسطی Apple MacBook Pro 16 (2023)، اقدام کنید.

البته، نمی‌توان صحبت در مورد اپل را بدون اشاره به MacBook Air 13 (2022) و مدل جدیدتر آن، یعنی MacBook Air 15 (2023)، خاتمه داد. این دستگاه‌های سبک‌وزن و قابل‌حمل برای استفاده‌های روزمره مانند پردازش متن، مرور وب و پخش ویدیو، عالی هستند.

لپ‌تاپ ASUS

ایسوس که با نام ASUSTek نیز شناخته می‌شود، در سال 1989 توسط چهار عضو سابق ایسر، تاسیس شد و در حال حاضر، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در سراسر جهان است. این شرکت، همچنین، بهترین لپ‌تاپ‌های ویژه بازی (Gaming) را تولید می‌کند.

ASUS Zenbook 14 Flip OLED (2023)، یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های تولیدشده توسط این برند است که نمایشگر OLED فوق‌العاده باکیفیتی دارد. پردازنده‌های به‌کاررفته در آن نیز به اندازه کافی سریع هستند تا علاوه‌بر کارهای روزمره، از پس کارهای سخت‌تر مانند ویرایش عکس و برنامه‌نویسی نیز برآیند. این لپ‌تاپ، همچنین، دارای صفحه‌کلید مناسب، تاچ‌پد بزرگ و پورت‌های متعدد از جمله دو پورت تاندربولت 4 و یک پورت HDMI است.

هرچند که برای بازی، لپ‌تاپ ASUS ROG Zephyrus G14 (2022) توصیه می‌شود. این لپ‌تاپ گیمینگ 14اینچی دارای یک CPU قدرت‌مند AMD Ryzen 9 و یک پردازنده گرافیکی گسسته AMD Radeon است؛ همچنین، با برخورداری از صفحه‌نمایش 120هرتزی IPS، تصویری بسیار واضح، ارائه داده و از نرخ تازه‌سازی متغیر FreeSync برای بهبود کیفیت تصویر، پشتیبانی می‌کند.

لپ‌تاپ Dell

دل، یک شرکت آمریکایی است که در سال 1984 توسط مایکل دل تاسیس شد. این شرکت، لپ‌تاپ، مانیتور و طیف وسیعی از لوازم جانبی کامپیوتر را تولید می‌کند. لپ‌تاپ‌های Dell در مدل‌های متنوعی مانند XPS، Precision، Latitude و Inspiron، عرضه می‌شوند.

دستگاه‌های رده‌بالای این برند مانند مدل‌های XPS، Precision و Alienware، اغلب دارای طراحی‌های منحصربه‌فردی هستند که آن‌ها را از سایر لپ‌تاپ‌های موجود در بازار، متمایز ساخته و به‌طور کلی، تجربه‌ای عالی برای کاربر ارائه می‌دهند.

انتقادی که معمولاً به لپ‌تاپ‌های دل می‌شود، استفاده از قطعات اختصاصی است که امکان تعمیرات و ارتقاء را برای کاربران معمولی، سخت می‌کند.

Dell XPS 13 Plus (2022)، یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های تولیدشده توسط این شرکت است که برای استفاده‌های روزمره مانند مرور وب، پردازش متن و پخش ویدیو، عالی است.

لپ‌تاپ HP

HP که با نام Hewlett-Packard نیز شناخته می‌شود، یک شرکت آمریکایی است که در سال 1939 تأسیس شد. اچ‌پی به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های حوزه فناوری در جهان، طیف گسترده‌ای از محصولات ازجمله ماشین‌حساب، دوربین‌های دیجیتال، اسکنرها، چاپگرها، رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها را تولید کرده است.

این شرکت، در حال حاضر، در میان سه تولیدکننده برتر لپ‌تاپ از نظر میزان فروش، قرار دارد و مجموعه متنوعی از لپ‌تاپ‌ها مانند ENVY، Spectre، Pavilion، EliteBook، ZBook، Victus و OMEN را عرضه می‌کند.

یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های تولیدشده توسط اچ‌پی، مدل HP ENVY x360 13 (2020) است که ساختاری محکم، طراحی منحصربه‌فرد و باتری با طول عمر بالا دارد.

اگر به‌دنبال لپ‌تاپ HP گیمینگ نیز هستید، HP OMEN 16 (2022) را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این لپ‌تاپ 16اینچی دارای پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل است.

لپ‌تاپ Lenovo

لنوو، شرکتی چینی و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در جهان است. مجموعه لپ‌تاپ‌های کنونی لنوو، بسیار گسترده بوده و شامل مدل‌های معروفی مانند IdeaPad، Legion، Yoga و ThinkBook می‌شود.

Lenovo ThinkPad X1 Carbon Gen 11 (2023)، یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های تولیدشده توسط این شرکت است که ساختاری محکم و صفحه‌نمایشی با کیفیت دارد. این لپ‌تاپ با برخورداری از پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل برای کارهای روزمره مانند پردازش متن و مرور وب، بسیار کاربردی است.

Lenovo Chromebook Duet 5 (2021) از دیگر گزینه‌های موجود برای خرید لپ‌تاپ قسطی است. این مدل، یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش OLED به حساب می‌آید.

لپ‌تاپ Microsoft

مایکروسافت به‌عنوان سازنده سیستم‌عامل ویندوز شناخته می‌شود. لپ‌تاپ‌های مایکروسافت، معمولاً بسیار خوش‌ساخت بوده و تجربه کاربری خوبی ارائه می‌دهند؛ اما، نسبت‌به لپ‌تاپ‌های ویندوزی مشابه سایر برندها، گران‌تر هستند. شما می‌توانید دریافت وام فوری را به‌عنوان راهی برای تامین بودجه مورد نیاز خود، در نظر بگیرید.

جمع‌بندی

هنگام خرید لپ‌تاپ قسطی، نیازهای خود را به‌دقت در نظر بگیرید و مطمئن شوید که لپ‌تاپ انتخابی، پاسخ‌گوی انتظارات شما خواهد بود. درصورتی که بودجه کافی برای خرید لپ‌تاپ را در اختیار ندارید، می‌توانید شرایط فروش قسطی و انواع وام را بررسی نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.