بهترین مودم همراه 4G و 5G در ایران

0

مودم های موبایل جیبی بهترین اتصال به اینترنت را در هر مکانی فراهم می کنند. از طرف دیگر مودم های رومیزی ADSL خانگی تنها محدوده خاصی را پوشش می دهند. به همین دلیل اکثر افراد ترجیح می دهند مودم همراه یا مودم جیبی با مودم رومیزی خانگی داشته باشند. در جاهایی که امکان استفاده از مودم خانگی وجود ندارد از مودم همراه استفاده کنید.

مودم های موبایل یا بهتر است بگوییم مودم های جیبی که به راحتی قابل حمل هستند. اتصال اینترنت با سیم کارت را برای افرادی که دائما نگران اتصال به اینترنت هستند فراهم می کند. و کارهای روزانه آنها در اینترنت انجام می شود. مودم جیبی دسترسی خوبی به اینترنت فراهم می کند.

برای استفاده از مودم همراه نیاز به سیم کارت دارید که با توجه به قابلیت هایی که سازنده مودم همراه ارائه می دهد. این احتمالات متفاوت است. به همین دلیل برای خرید مودم دستی سیار باید فاکتورهای مهمی را برای خرید در نظر بگیرید. برای دریافت بهترین مودم همراه. در این مقاله به عوامل مهم برای خرید مودم همراه می پردازیم.

 

مودم همراه یا جیبی چیست؟

مودم ها در دو نوع جیبی و مودم های رومیزی ADSL موجود هستند. مدل مودم جیبی قابلیت اتصال به اینترنت را بدون نیاز به اتصال به برق فراهم می کند. اما مدل های رومیزی که محدوده خاصی را پوشش می دهند.

انتخاب و خرید مودم رومیزی ADSL مستلزم داشتن اطلاعات کافی در مورد برندها و محصولات با کیفیتی است که در پست بهترین نوع مودم روتر ADSL خانگی درج کرده ایم.

مودم موبایلی که بدون نیاز به برق و با کمک باتری امواج اینترنت را از طریق آنتن های مختلف داخلی یا خارجی به دستگاه هایی که از طریق وای فای با سیم کارت اپراتورهای مختلف متصل می شوند، منتقل می کند.

 

چند نکته مهم برای خرید بهترین مودم جیبی همراه

باتری مودم همراه

داشتن باتری باکیفیت یکی از مهم ترین مولفه ها برای انتخاب بهترین مودم جیبی یا قابل حمل است. اکثر مودم های موبایل را می توان به صورت بی سیم و Wi-Fi استفاده کرد، بنابراین انرژی زیادی مصرف می کنند.

زمانی که خارج از منزل هستید یا در سفر هستید برای جلوگیری از بروز مشکل، بهتر است در خرید بهترین مودم با ظرفیت بالای 2000 آمپر، باتری مودم را در نظر بگیرید. البته برخی از مودم های قابل حمل علاوه بر داشتن باتری، امکان استفاده مستقیم از سیم برق را نیز فراهم می کنند، بنابراین اگر باتری آسیب دیده باشد یا خیر، باز هم امکان استفاده از مودم همراه وجود دارد.

 

پیامک

امکان ارسال و دریافت پیامک یکی از مزیت های قابل توجه مودم های سیم کارت همراه است. از این قابلیت مودم های پرتابل می توان برای مصارف مختلفی مانند خرید و تمدید بسته های اینترنتی استفاده کرد.

 

صفحه نمایش

اکثر صفحه نمایش های استفاده شده در بهترین مودم های موبایل لمسی هستند، بنابراین در هنگام خرید مودم جیبی به کیفیت و سرعت پاسخ دهی روی نمایشگر توجه کنید.

در صفحه نمایش مودم های قابل حمل اطلاعاتی مانند کیفیت آنتن دهی، تعداد کاربران متصل به مودم، میزان شارژ باتری، ارسال و دریافت پیامک، سرعت انتقال اطلاعات و سایر عناصر قابل نمایش و تنظیم را مشاهده می کنید.

 

نشانگرهای LED

با کمک نشانگرهای نور مودم های قابل حمل می توانید از میزان شارژ باقی مانده باتری، وضعیت آنتن و روشن یا خاموش بودن مودم مطلع شوید.

 

حداکثر اتصال همزمان کاربر

تعداد کاربران یا دستگاه هایی که می توانند به طور همزمان به بهترین مودم دستی یا سیار از طریق شبکه بی سیم متصل شوند از 4 تا 32 کاربر متغیر است. علت متفاوت بودن میزان اتصال همزمان به مودم سیم کارتی به قابلیت ها و امکانات هر دستگاه برمی گردد که در این بین با افزایش تعداد دستگاه های اتصال دهنده و قیمت مودم های همراه افزایش می یابد.

 

آیا باید مودم همراه بخرم؟

اینکه مودم بخرید یا نه بستگی به نیاز و انتظار شما از مودم دارد. اگر شرایط دریافت اینترنت با مودم ثابت را ندارید، مودم همراه می تواند هم مشکل شما را حل کند و هم مودم های جیبی، اما به اندازه مودم ثابت کارایی ندارند.

اما گاهی این بهترین گزینه برای افرادی است که زیاد سفر می کنند و به شبکه ثابت دسترسی ندارند. بنابراین این سوال که آیا مودم های موبایل بهتر هستند یا پایدارتر، باید با توجه به نیاز خود پاسخ دهید و ببینید بهترین گزینه شما کدام است.

اما اگر به اینترنت قوی نیاز دارید، مطمئناً مودم تلفن ثابت بهتر از مودم دستی کار می کند، اما مودم های همراه ایرانسل به اندازه مودم همراه اول و مودم تلفن ثابت خانگی قدرتمند هستند و با آنها می توانید تمام نیازهای خود را برطرف کنید.

 

راهنمای خرید مودم 4G

محبوبیت مودم برای سیم کارت های 3G و 4G باعث شده تا این مودم ها با قابلیت پشتیبانی از شبکه های مخابراتی جدید معرفی شوند. یکی از جنبه های مثبت این مودم ها، ارائه سرویس اینترنت در نسخه های قدیمی تلفن همراه است.

به این ترتیب می توانید بدون ارتقای دستگاه خود به نسل بعدی اینترنت دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال، تلفن همراه شما فقط از دسترسی به اینترنت 3G پشتیبانی می کند. شما از شبکه 4G استفاده می کنید.

 

آشنایی با انواع مودم سیم کارتی

برخی از مودم های سیم کارت قفل هستند، به این معنی که می توانید از اپراتور استفاده کنید. این مودم ها محدودیت های بیشتری برای شما ایجاد می کنند و ارزان تر هستند. اما توصیه ما به شما این است که یک مودم UNLOCK یا به اصطلاح آنلاک تهیه کنید تا بتوانید از هر نوع سیم کارت موبایلی روی آن استفاده کنید.

 

مودم های سیم کارت معمولا به سه دسته تقسیم می شوند:

مودم های نوع اول دارای باتری داخلی هستند. این مودم ها قابل حمل هستند و می توانید از این مودم ها در حال حرکت استفاده کنید.

دسته دوم مودم های خانگی هستند که باید در یک نقطه ثابت قرار گیرند. مانند مودم های ADSL. این مودم ها مستقیماً به منبع تغذیه متصل می شوند. به این ترتیب با تخلیه باتری مشکلی نخواهید داشت.

نوع سوم، قدیمی تر از دیگران؛ مودم کلیدی است که به پورت USB متصل می شود.

 

راهنمای خرید مودم جیبی

مودم های جیبی برای افرادی که مجبورند در طول روز دائما از اینترنت استفاده کنند و در مکان ثابتی قرار نگیرند بهتر است. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا باید یک مودم با اتصال اینترنت موبایل داشته باشیم؟

پاسخ کاملاً روشن است؛ استفاده از اینترنت موبایل سرعت تخلیه باتری را افزایش می دهد، زیرا مودم های دستی دارای باتری جداگانه و بدون نمایشگر هستند. عمر باتری طولانی. این مودم ها در هنگام دریافت اینترنت مانند اینترنت موبایل هستند.

استفاده از این مودم ها بسیار آسان است. اگر بتوانید سیم کارت را در گوشی خود قرار دهید و از آن استفاده کنید، استفاده از مودم همراه برای شما آسان خواهد بود.

 

مزیت مودم جیبی

  • با یک تلفن 3G می توانید از دسترسی به اینترنت 4G از طریق مودم خود لذت ببرید. نیازی به ارتقای گوشی نیست.
  • چندین دستگاه را به طور همزمان وصل کنید
  • اینترنت ارزان تر از داده های تلفن همراه است
  • مصرف باتری گوشی خود را بهینه کنید

 

نکات مهم برای خرید مودم جیبی

همه مودم ها دارای باتری داخلی هستند. باتری های با ظرفیت بالا ظرفیتی بین 2500 تا 3000 میلی آمپر ساعت دارند. باتری ضعیف تر حدود 1800 میلی آمپر ساعت است و از 8 تا 10 ساعت دوام می آورد. آنها از طریق یک آداپتور با برق شارژ می شوند.

همانطور که گفته شد، برخی از مودم ها تنها از یک اپراتور (LOCK) و برخی تنها از دو یا چند اپراتور پشتیبانی می کنند. مهم است که مودم شما از اپراتورهای متعدد یا به اصطلاح UNLOCK پشتیبانی کند (در هنگام خرید از فروشنده بپرسید)، زیرا این روی سرعت دانلود تأثیر می گذارد.

اگرچه ممکن است پیدا کردن مودم با قابلیت افزودن آنتن سخت باشد، اما در برخی جاها ممکن است پوشش کم باشد یا سرعت اینترنت کم باشد و برای افزایش سرعت اینترنت نیاز به آنتن دهی داشته باشید.

بسیاری از مودم های 4G دارای اسلات کارت microSD هستند. این مودم روترها با فلش مموری و کارت حافظه نیز کار می کنند. این بدان معنی است که آنها می توانند فایل را ذخیره کرده و در صورت لزوم به اشتراک بگذارند.

مودم همراه با یک سیم کارت است. بنابراین، مودم در حالت ایده آل باید بتواند پیام های متنی ارسال و دریافت کند تا قبل از پایان برنامه اینترنتی شما به شما اطلاع دهد.

خوب است یک مودم روی نمایشگر داشته باشید که میزان باتری، تعداد کاربران متصل و … را نشان دهد.

 

راهنمای خرید مودم دانگل 3g و 4g

همانطور که اشاره شد؛ مودم های دانگل قدیمی تر از دو دسته دیگر هستند و تقریباً همه ما با آنها آشنایی داریم. دو نوع مودم دانگل وجود دارد که اولین آنها مودم هایی هستند که از طریق پورت USB به دستگاه متصل می شوند.

آنها برق مورد نیاز را از همان پورت و اینترنت را از همان پورت تامین می کنند. بنابراین فقط با کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ قابل استفاده است و نمی توان از اینترنت به عنوان وای فای استفاده کرد. اما نوع دیگری از سوییچ ها نیز قابلیت تولید امواج و ارائه اینترنت از طریق وای فای را دارند.

 

فناوری 4G یا 4.5G خوبه؟

اولین سوالی که باید به آن پاسخ دهید؛ یک مودم 4G یا 4.5G انتخاب کنید. در حال حاضر هر سه اپراتور تلفن همراه (ایرانسل، همراه اول، رایتل) در ایران هم سرویس اینترنت 4G و هم سرویس اینترنت 4.5G ارائه می دهند، اما منطق پوشش هر یک از این خدمات متفاوت است.

فناوری اینترنت 4.5G سریعتر از 4G است، اما باید پوشش این خدمات را در منطقه خود بررسی کنید.

از نظر تئوری، یک مودم 4.5G سرعت دانلود 300 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 50 مگابایت را فراهم می کند، اما یک مودم 4G سرعت دانلود 150 مگابیت بر ثانیه را دارد. در واقع سرعت اینترنت 4.5G در ایران حداقل چند مگابیت سریعتر از 4G است و البته می تواند به چند ده مگابیت نیز برسد. این همه به آنتن شما برای موقعیت مکانی و نوع شبکه بستگی دارد

البته مودم های 4.5G گرانتر و به روز هستند. مشخصات و امکانات بیشتری دارند و البته تنها چند مدل محدود در بازار ایران یافت می شود. مودم های 4G ارزان تر و بسیار انعطاف پذیرتر هستند!

 

مودم جیبی یا کامپیوتر رومیزی بخریم؟

مودمی که میخوای برای اینترنت موبایل یا لپ تاپ و .. استفاده کنی حتما باید دسکتاپ باشه یا میخوای همیشه همراهت باشه؟ مودم های 4G یا 4.5G با توجه به طراحی، اندازه و وزن به دو نوع دسکتاپ و موبایل تقسیم می شوند.

مودم های رومیزی معمولاً حدود 200 گرم وزن دارند و بزرگتر هستند. این مودم ها از پورت های LAN بیشتری استفاده می کنند و مجهز به آنتن خارجی هستند. Wi-Fi در این مودم ها نیز قدرتمندتر است و کاربران بیشتری به آنها متصل می شوند.

مودم های جیبی کمتر از 100 گرم وزن دارند و همیشه در کنار مصرف کنندگان هستند. این مودم ها وای فای نسبتا پایین تری دارند و برای اتصال یک دستگاه طراحی شده اند. آنها پورت های اترنت کمتری دارند و حمل آنها راحت تر است.

 

نوار تکی یا دوبل؟

برخی از کاربران فقط به دنبال یک مودم خوب هستند، اما برخی دیگر فقط به دنبال یک مودم خوب هستند. آنها همچنین یک روتر خوب برای استفاده از WiFi می خواهند.

به خاطر داشته باشید که همه مودم ها یا روترهای وای فای موجود در بازار خوب نیستند و لزوماً همه مودم های موجود در بازار خوب نیستند.

بنابراین اگر وای فای، سرعت بی سیم، آنتن ها و تعداد کاربران متصل به مودم برای شما مهم است، روتر مودم همراه و قابلیت های وای فای خود را بررسی کنید.

 

مفهوم TD-LTE چیست؟

نکته دیگری که قبل از خرید مودم همراه باید به آن اشاره کرد. از TD-LTE و فرکانس های اینترنت پشتیبانی می کند. این روزها اینترنت TD-LTE طرفداران خود را پیدا کرده و نسبت به بسته های اینترنت موبایل مقرون به صرفه تر است.

برخی از مودم ها از اینترنت 4G LTE و TD-LTE به طور همزمان پشتیبانی می کنند، برخی فقط از 4G LTE و برخی فقط از TD-LTE پشتیبانی می کنند. اگر تصمیم دارید گاهی اوقات از اینترنت TD-LTE استفاده کنید. بهتر است به دنبال یک مودم همراه یا مودم رومیزی باشید که از اینترنت TD-LTE نیز پشتیبانی کند.

 

سرعت دانلود و آپلود مودم مهم است!

از خرید مودم 3G با هر سرعت دانلودی که نیاز دارید خودداری کنید، زیرا نه تنها سرعت کافی ندارید، بلکه ویژگی های مودم های دیگر را نیز از دست خواهید داد.

اکثر افراد هنگام خرید نمی گویند که فناوری مودم 3G یا 4G یا حتی 4.5G است. در این صورت زمانی که به دنبال مدل مودم هستید، مطمئن شوید که از اینترنت پرسرعت پشتیبانی می کند.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.