انواع فن های صنعتی و خانگی ( آکسیال ، کانالی، پشت بامی ، ضد انفجار) رزنبرگ در ایران

0

اکثر کسب و کار ها به خصوصا آن هایی که از مواد شیمیایی استفاده می کنند. برای خنک کاری، تخلیه، انتقال و تهویه هوا نیاز به اگزاست فن صنعتی دارند. هواکش صنعتی از جمله دستگاه های مکانیکی می باشد که از آن برای به جریان در آوردن گاز و یا همان هوا در درون کانال و دودکش هایی که صنعتی هستند به کار گرفته می شود. هواکش های صنعتی دارای انواع گوناگونی هستند، که هر یک از آن ها ویژگی های متنوعی نیز دارد. شرکت فناوری مانا نوین ویرا (AVET) نماینده انحصاری و همچنین وارد کننده و توزیع کننده انواع سیستم های تهویه مطبوع مانند وی آر اف وی آر اف – VRF  ، داکت اسپلیت و فن های صنعتی و خانگی برند با کیفیت و مشهور رزنبرگ در ایران است، از این رو برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص انواع محصولات و یا استعلام قیمت آن ها می توانید از طریق شماره تماس 26806734-021 با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمایید.

وب سایت شرکت مانا نوین ویرا ( اوت ) : https://avet-co.com

 فن آکسیال یا محوری

فن آکسیال یکی از پرکاربرد ترین انواع فن های صنعتی می باشد. عملکرد دستگاه به این  صورت است که برای جابه جایی هوا و ایجاد تهویه مطبوع تیغه های دستگاه به موتور متصل شده و با حرکت دورانی تهویه انجام می گیرد.از این فن برای ایجاد احتراق، خنک کردن، خشک کردن، تمیز کردن هوا وهوادهی در صنایعی مانند مواد غذایی، پتروشیمی، سیمان و … به کار برده می شود. Axial fan ( فن محوری ) به دلیل ایجاد جریان های کم فشار و پرحجم هوایی در کاربردهای گوناگون به خصوص در مکان های صنعتی بسیار قابل استفاده می باشد.این نوع فن ها توانایی جابه جایی حجم بالایی از هوا را دارند از این رو گزینه مناسبی برای فضاهای بسته می هستند.

Axial fan ( فن محوری )

فن پشت بامی

فن پشت بامی که به آن اگزاست فن سقفی نیز گفته می شود، بیشتر برای ساختمان های قابل استفاده هستند که دارای سقف شیروانی بوده و به طور مداوم در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دارند، که این امر موجب گرم شدن بیش از حد اتاق زیر شیروانی می گرد، از این رو استفاده از هواکش پشت بامی گزینه بسیار مناسبی بوده تا به کمک آن حجم زیادی از هوای گرم اتاق به بیرون انتقال یابد. تهویه در قسمت سقف هم در آب و هوای گرم و هم در اب و هوای سرد  بسیار حائز اهمیت است.به عنوان مثال در آب و هوای سرد، هوای گرم در زیر شیروانی به دام می افتد و از این طریق می تواند باعث شود برف به سرعت ذوب شود و بعد از آن باعث ایجاد سد یخی گردد.در شرایط آب و هوایی گرم ، در صورتی که عملیات تهویه درست انجام نشود باعث زود پوسیده شدن سقف های ایزوگام می شود و هم چنین منجر به خرابی زیر پوشش سقف کاشی های سفالی و بتونی شود.

فن پشت بامی

 فن ضد انفجار

از فن ضد انفجار برای تخلیه و خارج نمودن مواد و ترکیبات خطرناک در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. این فن با جلوگیری از ایجاد پیامد های منفی همچون انفجار مانع از وارد آمدن ضرر به کارخانه ها می شود.

این نوع هواکش دارای کاربرد های فراوانی در صنایع مختلف می باشد، که برخی از کاربرد های آن عبارتند از:

  1. صنایع پتروشیمی، نفت و گاز
  2. صنایع تولید کننده انواع رنگ های ساختمانی و صنعتی
  3. صنایع الکتریکی
  4. صنایع شیمیایی
  5. گلخانه ها

جت فن

جت فن ها نوعی از فن های محوری هستند، که به دلیل استفاده از پروفیل ویژه در پروانه ها و فرم خاص بدنه، می توانند به سرعت های دورانی بالا برسند و از این طریق بتوانند حجم زیادی از هوا را در فشار بالا جا به جا کنند. از این نوع هواکش در مکان هایی مانند پارکینگ ها و تونل ها که نیاز به هوادهی زیاد در فضای کم دارند استفاده می شود.هوای پارکینگ ها و تونل‌ ها، به علت رفت و آمد زیاد ماشین ‌ها و موتور ها و بسته بودن و کم بودن فضا، پر از گازهای سمی مانند مونوکسید کربن خواهد شد. که این گاز سمی لازم است که حتما از هوای پارکینگ خارج شود، زیرا چنانچه این گاز از هوای پارکینگ تخلیه نگردد، علاوه بر ایجاد مشکلات تنفسی و آسیب به افراد باعث ایجاد خوردگی در بدنه ماشین ها نیز می گردد.

جت فن

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.