همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ

0

بازاریابی دیجیتال مجموعه فعالیت هایی است که برای ارتقاء محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی انجام می شود. این یک تعریف بسیار ساده از دیجیتال مارکتینگ یا دیجیتال مارکتینگ بود. در واقع بازاریابی دیجیتال بسیار گسترده تر از سایر روش های بازاریابی در تجارت سنتی است.

به گفته نیل پاتل (بازاریاب معروف دیجیتال هندی) ، بازاریابی دیجیتال ترکیبی از بازاریابی ، جذب و حفظ مشتریان با استفاده از ابزارهای دیجیتال است. با این تعریف ، بازاریابی دیجیتال یک ابزار قدرتمند برای بازاریابی محصولات و خدمات رسانه های جدید در دنیای دیجیتال است.

در این مقاله ، من در مورد بازاریابی دیجیتال و ابزارهای آن و همچنین مزایای آن برای تجارت آنلاین و سنتی صحبت خواهم کرد. بنابراین ، اگر می خواهید بدانید بازاریابی دیجیتال چیست و شامل چه مواردی است و چرا باید از آن استفاده کنیم ، پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله با من باشید.

 

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

آیا می دانید افرادی که از تلفن همراه خود برای کارهای روزانه خود استفاده می کنند؟ البته نه دقیقاً ، اما تقریباً می دانید. اگر به خاطر داشته باشید ، قبلاً در هر خانواده فقط پدرها تلفن همراه داشتند. این نیز یک تلفن همراه بسیار ساده است! اما در حال حاضر شرایط متفاوت است و هر یک از اعضای خانواده باید به تلفن همراه مجهز شوند. این به نوعی هوشمند است. با گسترش شبکه های اجتماعی و محبوبیت آنها در کشور ما ، استفاده از تلفن های هوشمند در کشور ما چند برابر شده است.

خوب این به چه معنا است؟ هر جا که تعداد زیادی از مردم وجود داشته باشد ، قطعاً این بهترین مکان برای تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدمات شما است. در اینجا منظور از بازاریابی دیجیتال چیست! این بدان معناست که از ابزارها و رسانه های دیجیتال برای بازاریابی محصولات و خدمات خود استفاده کنید.

 

ابزارهای بازاریابی دیجیتال آفلاین چه معایبی دارد؟

اگر بخواهیم از ابزارهای بازاریابی دیجیتال آفلاین استفاده کنیم ، اولاً بسیار گران است و ثانیاً ، به هیچ وجه نمی تواند متوجه ما شود. ابزارهای آفلاین در بازاریابی دیجیتال به معنای استفاده از تلویزیون ، رادیو ، تلفن و تبلیغات گسترده محیطی است.

این نوع تبلیغات برای ما اصلاً کارساز نخواهد بود. به طور کلی ، تقریباً غیرممکن است که مخاطب هدف ما پیام را از طریق این رسانه ها منتقل کند. به عنوان مثال ، اگر بخواهیم کسب و کار خود را که بسیار تخصصی است و مخاطب هدف خود را دارد ، در تلویزیون تبلیغ کنیم ، تبلیغات ما به هرکسی که در تلویزیون نیست نشان داده می شود و این به هیچ وجه هدف قرار نمی گیرد.

هرگز نمی توانید از طریق تبلیغات تلویزیونی پیام خاصی را برای مخاطبان مورد نظر خود ارسال کنید. به عنوان مثال ، اگر قبلاً محصولات خود را به گروهی از افراد فروخته اید ، نمی توانید دوباره به آنها پیام شخصی ارسال کنید تا محصولات خود را با تخفیف ویژه بفروشند!

گام بعدی در استفاده از رسانه های بازاریابی دیجیتال آفلاین ، اندازه گیری اثربخشی تبلیغات است. به عنوان مثال ، اگر می خواهید از تبلیغات تلویزیونی و تابلوهای تبلیغاتی در شهر به طور همزمان استفاده کنید ، اندازه گیری میزان بازخورد برای شما بسیار دشوار خواهد بود. به عنوان مثال ، نمی توانید بفهمید که چند تبلیغ تلویزیونی و چند تبلیغ تبلیغاتی مشتری شما در شهر شما شده است؟ نکته منفی این است که شما هرگز نمی دانید هزینه تبلیغات شما چقدر خواهد بود.

 

مزایای دیجیتال مارکتینگ نسبت به سایر روش ها چیست؟

بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی آنلاین یک نوع پیشرفته از بازاریابی و جذب مشتری است که با کمک ابزارهای دیجیتال روند جذب مشتری ، فروش و وفاداری مشتری را برای ما بسیار آسان می کند. در بازاریابی دیجیتال ما همه چیز را داریم که مشتریان ما به آن نیاز دارند. ما می توانیم رفتار آنها را کاملاً تجزیه و تحلیل کنیم و دقیقاً بفهمیم که آنها چه می خواهند.

به عنوان مثال ، اولین قدم در بازاریابی دیجیتال ، مطالعه نیازهای مشتریان هدف است. در این مرحله که با تحقیق کلمات کلیدی آغاز می شود ، سعی می کنیم دقیقاً بدانیم مشتریان ما چه می خواهند. به عنوان مثال ، اگر یک فروشگاه آنلاین تلفن همراه داریم ، باید جستجوهای مشتریان خود را در اینترنت شناسایی کنیم. به عنوان مثال ، بسیاری از مردم به جای خرید تلفن همراه ، به دنبال عبارت “خرید Samsung Galaxy A50 سفید با دو سیم کارت” هستند. این دقیقاً اطلاعاتی است که باید بدانیم. با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی دیجیتال ، می توانیم این اطلاعات را بدست آوریم و آنها را دسته بندی کنیم.

این فقط یک مثال ساده از بازاریابی دیجیتال هدفمند یا بازاریابی آنلاین است! به طور کلی ، بازاریابی دیجیتال برای همه مشاغل هدف قرار خواهد گرفت. اکنون ، اگر به این اطلاعات ارزشمند دسترسی داشته باشیم ، می توانیم تبلیغات خود را بسیار هدفمندتر کنیم. به عنوان مثال ، اگر بخواهیم محصولاتی را از فروشگاه آنلاین خود بفروشیم ، دقیقاً می دانیم که مشتریان به دنبال چه چیزی هستند و می توانیم روی آنها تمرکز کنیم تا نیازهای اساسی مشتریان را شناسایی کرده و آنها را به بهترین شکل برآورده کنیم.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال به معنای استفاده از ابزارهای موجود در اینترنت و در دنیای صنعت دیجیتال برای ارائه خدمات و محصولات است. در واقع ، در این روش بازاریابی ، ما بیشتر به رسانه های دیجیتال به عنوان شبکه های اجتماعی وابسته هستیم. استفاده از رسانه های اجتماعی به نوعی به بازاریابی دیجیتال ما کمک می کند. فرقی نمی کند بازاریابی رسانه های اجتماعی ما رایگان باشد یا سودآور.

استفاده از هر نوع رسانه مرتبط با تجارت دیجیتال می تواند به بازاریابی دیجیتال ما کمک کند. به عنوان مثال ، با استفاده از بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو ، می توانیم بسیاری از مشتریان را از طریق موتورهای جستجو ، به ویژه گوگل ، به محصولات و خدمات خود معرفی کنیم. در زیر بیشتر در مورد ابزارها و روش های بازاریابی دیجیتال صحبت خواهم کرد.

بازاریابی دیجیتال محدود به تجارت آنلاین نیست. بسیاری از دوستان معتقدند دیجیتال مارکتینگ فقط برای شرکت هایی است که وب سایت دارند. اگر اصلاً اینطور نیست. بسیاری از مشاغل سنتی وجود دارند که سعی می کنند خدمات خود را از طریق تبلیغات دیجیتال به مشتریان بالقوه خود ارائه دهند.

در بازاریابی دیجیتال ، ما سعی می کنیم رفتار کاربران و مخاطبان را از طریق ابزارهایی مانند وب سایت ها ، ایمیل ها ، شبکه های اجتماعی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم ، به طوری که پس از بررسی ها حداکثر بازدهی را از بازاریابی این افراد به دست آوریم. در واقع ، در بازاریابی دیجیتال ، هدف اصلی ما فروش است ، اما فروش بیشتر با مخاطبان بیشتر. در بازاریابی سنتی ، ممکن است هرگز نتوانید مخاطبان زیادی را جلب کنید.

 

انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

  • آنالیز و تحلیل داده
  • بهینه‌سازی موتور جستجو
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تحلیل آن
  • ارسال پوش نوتیفیکیشن
  • انتشار رپورتاژ آگهی
  • کوتاه‌کننده‌ی لینک
  • چت آنلاین

 

تحلیل داده ها

پس از اجرای هر کمپین تبلیغاتی ، باید کمپین را با استفاده از بسترهای مختلف تجزیه و تحلیل کنید. چندین پلتفرم داخلی و خارجی در این زمینه وجود دارد که می تواند به طور قابل توجهی به بهبود کمپین شما کمک کند. با تجزیه و تحلیل مناسب ، کارآیی کمپین خود را افزایش داده و کمپین های بهتری را اجرا کنید. در زیر ما به دو ابزار پرکاربرد برای تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل داده ها نگاه می کنیم:

 

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

یکی از مهمترین و پرکاربردترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال ، Google Analytics است. کمی شگفت انگیز به نظر می رسد ، اما Google Analytics مجموعه عظیمی از گزارشات را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد. می توانید رفتار مخاطبان را در وب سایت خود پیگیری و تجزیه و تحلیل کنید. Google Analytics به شما نشان می دهد که چگونه هر یک از مخاطبان سایت شما با وب سایت مواجه شده اند و فروش آن چگونه بوده است.

البته ، گزارشات زیادی وجود دارد که Google Analytics ارائه می دهد که جزئیات در این مقاله گنجانده نشده است ، اما برای اطلاعات بیشتر می توانید نحوه استفاده از Google Analytics را مطالعه کنید.

 

بهینه سازی موتور جستجو (سئو)

وقتی به مکالمات صاحبان مشاغل امروزی نگاه می کنید ، SEO یکی از کلماتی است که زیاد می شنوید. بسیاری از کاربران به محض اینکه سوالی در ذهنشان ایجاد شد در گوگل جستجو می کنند. در نتیجه ، بسیار مهم است که در نتایج Google باشید و در صورت نیاز به کاربر در مورد محصول یا خدمات خود کمک کنید. ابزارهای بازاریابی دیجیتال زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند موتور جستجوی خود را بهینه کنید. در اینجا برخی از آنها آورده شده است:

 

SEMrush

SEMrush یک ابزار بازاریابی دیجیتال است که به شما کمک می کند رتبه بهتری در نتایج جستجوی Google داشته باشید. کاربرد اصلی آن ردیابی رقبای شما است. با استفاده از ابزارهایی که ارائه می دهد ، می توانید بازخورد رقبا را بیابید و جلب کنید. نوسانات و تغییرات رقبای خود را در کلمات کلیدی مختلف در نتایج گوگل ببینید و تجزیه و تحلیل عمیقی از رقابت انجام دهید.

ابزارهای بازاریابی دیجیتال دیگری مانند MOZ ، SEMrush ، Alexa و که وجود دارد ، به شما کمک می کند تا کانال های ورودی و خروجی مختلف مخاطبین خود را بررسی کنید ، رتبه بندی سایت خود و سایت های رقیب را در ایران و خارج از کشور دنبال کنید. با استفاده از اطلاعات بدست آمده ، کمپین های مختلف اجرا شده را مرور و تحلیل کنید.

 

بازاریابی ایمیلی

اولین ایمیل در سال 1971 ارسال شد. با کمال تعجب ، با توجه به رشد سریع فناوری ، بازاریابی ایمیلی هنوز بخش بزرگی از بودجه های بازاریابی دیجیتال را به خود اختصاص می دهد. بازاریابی ایمیلی نوعی بازاریابی دیجیتالی است که دارای بازده سرمایه گذاری (ROI) خوبی است و هر سال در مقایسه با سال قبل حدود 4 درصد رشد می کند. ابزارهای مختلفی برای بهینه سازی بازاریابی ایمیلی وجود دارد. در زیر دو مورد اصلی که بیشتر در ایران استفاده می شود را بررسی می کنیم:

 

Mailchimp

این یکی از قدرتمندترین و سخاوتمندترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال در جهان است که 250 میلیارد ایمیل توسط کاربران آن در سال گذشته ارسال شده است. با Mailchimp می توانید هر ماه 12000 ایمیل رایگان برای 2000 نفر ارسال کنید. این ابزار همچنین به شما کمک می کند تا کمپین خود را تجزیه و تحلیل کنید و محتوای مرتبط و جذاب تری برای ایمیل خود با قابلیت تقسیم بندی مخاطبین ، اتوماسیون قوی ، آمار و گزارشاتی که قابل مشاهده و روی ایمیل مورد نظر کلیک شده است ، ایجاد کنید.

می توانید از خدمات خوب ایرانی مانند میلچی ، میلتاز ، خبرنگاران Agile و … و دیگر ابزارهای قدرتمند خارجی مانند Mailerlite ، Emma ، Marketo ، GetReponse و … برای انجام کمپین های بازاریابی ایمیلی خود استفاده کنید.

 

تبلیغات کلیکی

وقتی هزینه هر کلیک را تبلیغ می کنید ، هزینه کاربری را که تبلیغ را مشاهده کرده و روی آن کلیک کرده است ، پرداخت می کنید. در نتیجه ، هزینه تبلیغات شما متناسب با تعداد کل کلیک هایی است که کاربران روی تبلیغ شما قرار داده اند. بنابراین ، هرچه تعداد کلیک ها بیشتر باشد ، قیمت آن نیز بیشتر می شود. وقتی روی آگهی کلیک می کنید ، کلیک ها را دریافت می کنید و با توجه به هزینه هر کلیک که تعیین کرده اید و متناسب با بودجه ای که برای تبلیغات کلیکی خود تعیین کرده اید ، پرداخت می کنید.

 

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی دیگر بخشی از زندگی روزمره بسیاری از ما شده اند. از طریق این شبکه ها ، اخبار روز را دنبال می کنیم ، مطالب مورد علاقه خود را می خوانیم و با دوستان خود در ارتباط هستیم. با استفاده از رسانه های اجتماعی ، می توانید فرصت مناسبی را برای مارک های خود ایجاد کنید تا نام تجاری خود را در ذهن مصرف کنندگان عادی قرار داده و با آنها روابط دوستانه برقرار کنید. همچنین ، قرار دادن آگهی خود در شبکه های اجتماعی مختلف و پر طرفدار می تواند تأثیر بسزایی در درآمد شما داشته باشد و به رشد کسب و کار شما کمک زیادی کند.

 

بازاریابی تأثیرگذار

در این بسترها می توانید بازاریابی تأثیرگذار خوبی انجام دهید و بسته به موضوع تبلیغات مورد نظر خود ، با تأثیرگذار مربوطه ارتباط برقرار کرده و تبلیغات خود را در میلیون ها کاربر در فضای شبکه اجتماعی تحویل دهید.

برخی از ابزارهای موجود در زمینه تبلیغات در رسانه های اجتماعی عبارتند از:

تگرو
اسنت‌وی
سنسور
ماجرا
و …

 

مدیریت و تحلیل شبکه های اجتماعی

ابزارهای زیادی برای کمک به شما در مدیریت همه شبکه های اجتماعی در یک داشبورد وجود دارد. همانطور که می دانید ، امروزه بسیاری از کاربران از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. در نتیجه ، حضور فعال و م effectiveثر در این شبکه ها می تواند برای تجارت شما بسیار مفید بوده و تعامل برند شما را با مصرف کنندگان افزایش دهد. بسترهای مدیریت شبکه های اجتماعی به شما امکان می دهد زمان انتشار مطالب خود را تعیین کنید. همچنین با تجزیه و تحلیل بازخورد کاربران رسانه های اجتماعی با ارائه گزارش ها و آمارهای مختلف ، بسیار کمک می کند و همچنین به شما امکان می دهد نظرات را به طور مطلوب مدیریت کنید.

بسیاری از ابزارهای مفید ایرانی وجود دارد که به شما در مدیریت بهینه شبکه های اجتماعی کمک می کند. بعضی از آنها … هستند:

هیچ یک
واوان
اجتماعی
و …

ارسال اعلان به کاربر (پوش نوتیفیکیشن)

یک پوشه اعلان مانند پیام متنی (SMS) است که می تواند شامل عکس ، سرصفحه و یک متن کوتاه باشد که برای کاربران شما ارسال شده و به وب سایت یا برنامه شما هدایت می شود. روزانه میلیونها اعلان تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی به کاربران مختلف در سراسر جهان ارسال می شود. می توانید از سیستم عامل های مختلف برای ارسال اعلان های فشار و افزایش تعامل خود با کاربران استفاده کنید.

با استفاده از سیستم عامل های اعلان فشار مانند زمزمه ، می توانید میزان بازگشت کاربران به سایت ، فروش و ترافیک سایت خود را افزایش دهید و با ارسال اعلانات به میلیون ها کاربر ، حضور خود را به آنها یادآوری کنید.

 

گزارش آگهی ارسال کنید

گزارش تبلیغات یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی دیجیتال است که به شما کمک می کند با ارسال مطالب مرتبط و جذاب توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کنید. مشاغل محتوا را در سایر رسانه ها تحت عنوان گزارش برای اهداف مختلف ، از جمله افزایش آگاهی از نام تجاری ، SEO ، روابط عمومی و افزایش فروش تبلیغ می کنند. با استفاده از پلتفرم های گزارش تبلیغات مانند Tribune ، می توانید محتوای خود را در بسیاری از سایت های محبوب نمایش دهید. علاوه بر این ، تریبون به شما کمک می کند تا کمپین خود را با ارائه گزارشات دقیق تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید یک کمپین موثرتر و کارآمدتر را اجرا کنید.

 

کوتاه کننده لینک

با افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی توسط افراد ، اغلب لازم است آدرس سایت خود را در شبکه های اجتماعی مختلف قرار داده و دسترسی کاربران را به صفحه مورد نظر افزایش دهید. بسیاری از پیوندها دارای تعداد زیادی کاراکتر هستند که باعث می شود جذابیت خود را برای کاربر از دست بدهند و فضای زیادی را اشغال کنند. با کمک کوتاه کننده های پیوند می توانید آدرس پیوند مورد نظر را کوتاه و زیبا کنید و پیوندهای پیامکی و … خود را در بسیاری از بسترهای موجود مانند شبکه های اجتماعی به مخاطب تحویل دهید.

قطعات داخلی و خارجی زیادی وجود دارد که می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید:

Linkpay ، Lish ، Pielink و … از جمله برش های داخلی هستند. bit.ly ، goo.ly و … برخی از میانبرهای خارجی هستند. البته مدتی است که goo.gl به کاربران جدید سرویس نمی دهد و فقط کاربرانی که قبلاً از این سرویس استفاده کرده اند می توانند از آن استفاده کنند.

 

چت آنلاین

امروز ، به محض ورود به سایت های زیادی ، یک چت آنلاین کوچک در گوشه سمت راست پایین صفحه باز می شود و حس خوب پشتیبانی و ارتباط مداوم را در بین مخاطبین ایجاد می کند. ابزارهای چت و پشتیبانی آنلاین به شما کمک می کند تا به راحتی با مخاطبین سایت خود ارتباط برقرار کرده و رفتار آنها را تجزیه و تحلیل کنید.

خوشحال کننده است که سایتهای ایرانی خوب زیادی در این زمینه وجود دارد و این به مشاغل کمک می کند. در زیر چند گپ آنلاین وجود دارد:

را راچت
دینگ
شبکیه چشم
چتیاتو
گفتگو
و …

تعداد و انواع ابزارهای بازاریابی دیجیتال بسیار زیاد است. در این محتوا سعی شده است بسیاری از آنها ارائه شود. امیدواریم یادگیری ابزارهای بازاریابی دیجیتال با تصمیم گیری و انتخاب صحیح به شما در اجرای کمپین های بهتر و م helpثرتر کمک کند.

 

نقش بازاریابی دیجیتال برای شرکت ها چیست؟

بازاریابی سنتی معمولاً به عنوان تبلیغات چاپی ، ارتباطات از راه دور یا بازاریابی فضایی فیزیکی تعریف می شود. در سوی دیگر طیف بازاریابی دیجیتال و اینترنتی قرار دارد. این پدیده به شرکت ها فرصت های زیادی می دهد و به آنها اجازه می دهد از بسترهایی مانند ایمیل ، ویدئو ، رسانه های اجتماعی یا فرصت های بازاریابی بر اساس وب سایت ها و برنامه های تلفن همراه استفاده کنند.

در دنیای امروز بازاریابی دیجیتال ، بازاریابی دیجیتال برای رقابت تجاری و دانش برند ضروری است. در حال حاضر به نظر می رسد که همه مارک ها از وب سایت استفاده می کنند و اگر استفاده نکنند ، حضور جدی در شبکه های اجتماعی دارند یا با کمک استراتژی های تبلیغات آنلاین ، در چنین فضاهایی ظاهر می شوند.

بازاریابی محتوا و دیجیتال به گونه ای گسترش یافته است که مشتریان برای شناخت برندها باید وارد فضای دیجیتال شوند. به عبارت دیگر ، برای اینکه یک کسب و کار رقابتی باقی بماند ، باید بتواند حداقل برخی از جنبه های بازاریابی دیجیتال را ایجاد و استفاده کند.

با توجه به تنوع روش ها و استراتژی های بازاریابی دیجیتال ، بازاریابی دیجیتال فضایی است که به افراد اجازه می دهد تا خلاقیت بالایی داشته باشند و همچنین به افراد اجازه می دهد از روش های مختلف بازاریابی برای کار خود با بودجه مشخص استفاده کنند.

در بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی اینترنتی ، مدیران می توانند از ابزارهایی مانند داشبورد برای نظارت بر موفقیت و بازگشت سرمایه کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنند ، که یکی از تفاوت های اصلی بین بازاریابی دیجیتال و روشهای تبلیغات سنتی مانند بیلبوردها یا تبلیغات چاپی است.

 

بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی دیجیتال: به چه چیزی نیاز داریم؟

در ظاهر ، این دو مفهوم یکسان به نظر می رسند: هر دو بصورت آنلاین ردیابی می شوند و هر دو محتوای دیجیتالی را برای مشتریان تولید می کنند. بنابراین اکنون باید به این س addressال بپردازیم ، تفاوت این دو مفهوم بازاریابی در چیست؟

اصطلاح بازاریابی دیجیتال بین بازاریابی جمعی و بازاریابی فشرده (یا آنچه در این مقاله ما درون گرا و برون گرا می نامیم) تمایزی قائل نمی شود. هر دو نوع بازاریابی در زیر چتر بازاریابی دیجیتال فهرست شده اند.

هدف از تاکتیک های بازاریابی برون گرا این است که پیام را تا آنجا که ممکن است به صورت آنلاین برای افراد بیشتری هدف قرار دهد ، خواه این پیام با علایق و نیازهای مخاطبان مرتبط باشد یا آنها بخواهند آن را ببینند. به عنوان مثال ، تبلیغات بنری چشمک زن که در بالای بسیاری از وب سایت ها ظاهر می شود ، برای فروش محصولات یا تبلیغات برای همه طراحی شده است ، این نوع تبلیغات هیچ تفاوتی بین افراد ایجاد نمی کند و برای کسانی نمایش داده می شود که مایل به دیدن این تبلیغات نیستند.

از سوی دیگر بازاریابان دیجیتالی از تاکتیک های درون گرا دیجیتالی استفاده می کنند تا از محتوای آنلاین برای جذب مخاطب با صفحات وب خود استفاده کنند و سعی می کنند با ارائه اطلاعات و محتوای مفید به مخاطبان این کار را انجام دهند. یکی از ساده ترین و قدرتمندترین دارایی های بازاریابی دیجیتال درونگرا ، وبلاگ ها هستند ، ابزارهایی که وب سایت سازمان را قادر می سازد تا بر روی کلمات کلیدی مورد نظر مشتریان سرمایه گذاری کند.

در نهایت ، بازاریابی درونگرا روشی است که از دارایی های بازاریابی دیجیتال برای جذب ، جذب و سرگرمی مشتریان آنلاین استفاده می کند. برعکس ، بازاریابی دیجیتال همه انواع تاکتیک های بازاریابی آنلاین را شامل می شود ، چه درون گرا و چه برون گرا.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.