برندسازی دیجیتال چیست؟

0

نام تجاری دیجیتال تأثیر قابل توجهی بر درک مشتریان ما از نام تجاری ما و ارزش هایی دارد که به مشتریان ، مخاطبان ، مصرف کنندگان ، شرکا ، اعضا و مصرف کنندگان ارائه می دهیم ، زیرا آنچه مشتریان در مورد ما می گویند مهمتر از آن چیزی است که ما در مورد خودم می گویم. .

بسیاری از مردم معتقدند که یک نام تجاری دیجیتالی معادل داشتن یک لوگوی خاص ، طراحی وب سایت و درک نحوه تأثیر آن بر درک مشتریان از نام تجاری است. اما نام تجاری دیجیتال پیچیدگی های زیادی دارد.

در دنیای امروز ، جایی که نقاط تماس دیجیتالی زیادی وجود دارد (مانند وب سایت ها ، برنامه ها ، رتبه بندی موتورهای جستجو ، بررسی های آنلاین یا بحث در رسانه های اجتماعی) ، بیشتر تصمیمات مصرف کننده پس از تحقیق درباره نام تجاری در فضای دیجیتال گرفته می شود.

چنین محیطی توجه به نام تجاری یا نام تجاری دیجیتال را بسیار مهم می کند ، زیرا دستیابی به مشتریان جدید به دلیل حجم زیاد محتوا ، اطلاعات و گزینه های مختلف در دسترس مشتریان هدف ، کار دشواری شده است. این باعث شده است که رویکرد سنتی بازاریابی دیگر برای رسیدن به مشتریان جدید کافی نباشد.

بازاریابان باید بفهمند که چگونه یک برند دیجیتال بر احتمال خرید محصولات ، خدمات ، پیوستن به سازمان ، یا تبدیل شدن به شریک یا حامی مخاطبان تأثیر می گذارد. با در نظر گرفتن این موضوع ، نام تجاری دیجیتال برای تجارت بسیار مهم شده است. برای آشنایی بیشتر با نام تجاری دیجیتال به خواندن این مقاله ادامه دهید.

 

فعالیت های برند دیجیتال چیست؟

مشتریان قبلاً در معرض مجموعه ای از پیام های تبلیغاتی و بازاریابی قرار گرفته اند. این امر باعث کاهش توانایی برندها در ایجاد روابط خاص با مشتریان هدف می شود. به طور معمول ، همین تجربیات به مشتریان فضای مجازی ارائه می شود ، اما آنچه شما را از رقبا متمایز می کند ، داستانی است که با محصولات و خدمات خود ارائه می دهید و نحوه ارائه آن داستان در فضای دیجیتال است.

“برند دیجیتال هویت ، ظاهر و اعتماد شما در بین مشتریان شما است ، یعنی کسانی که در فضای دیجیتال برند را کشف ، تعامل و تعامل می کنند.”

برند دیجیتال به کلیه فعالیتهایی گفته می شود که برای قرار دادن سابقه و حضور نام تجاری در فضای دیجیتال انجام می شود. این کلید ایجاد روابط معنادار با مشتریان هدف است. برند دیجیتال به معنای ایجاد ارزش منحصر به فرد برای تمایز برند و پیشنهادات آن از رقبا است. اکنون بهتر است هر مفهوم را بر اساس مفاهیم کلی بازاریابی توضیح دهید تا درک بهتری از نام تجاری دیجیتال کسب کنید.

 

هویت دیجیتالی شما

برند دیجیتال با نام تجاری سنتی و ایده های مرتبط با آن متفاوت است. برندها نمی توانند فقط چیزهای محدودی را که نمایندگی می کنند بیان کنند و انتظار دارند مشتریان آنها را بپذیرند. برندها باید از ارزش هایی که ادعا می کنند پیروی کنند و آنها را از طریق فعالیت های برند دیجیتال به مشتریان و مخاطبان خود منتقل کنند. دو راه بسیار مهم برای ایجاد هویت برند شامل بازاریابی محتوا و بازاریابی رسانه های اجتماعی است.

 

بازاریابی محتوا

وقتی از شما در مورد انگیزه ها ، نحوه دستیابی به اهداف و نحوه شکل گیری کسب و کار شما سوال می شود ، معمولاً با یک داستان پاسخ می دهید. داستانی درباره چالش های پیش روی شما و موانعی که بر آنها غلبه کرده اید. مهمترین چیز این است که به دیگران بگویید که چگونه این چالش ها بر نتیجه نهایی فعالیت ها ، محصولات یا خدمات شما تأثیر گذاشته است. در اصل ، در این فرایند شما هویت خود را به دیگران منتقل می کنید.

درک چگونگی ارتباط چالش های پیش روی شما با نیازها و خواسته های مخاطبان بسیار مهم است. بازاریابی محتوا بهترین راه برای ارائه محتوای مناسب و مرتبط برای مراحل مختلف سفر مصرف کننده است. این روش بازاریابی به مجموعه ای از محتوای استراتژیک به مخاطبان کمک می کند تا نشان دهند که محصول یا خدمات شما چگونه مشکل یا نیازهای آنها را حل می کند.

باید به خاطر داشته باشید که ارائه ارزش فراتر از آنچه ارائه می دهید بهترین راه برای ایجاد هویت است. می توانید پیشنهاد ارزشی خود را تقویت کنید یا بر برتری خود نسبت به رقبای خود تأکید کنید. به این ترتیب ، شما می توانید تعامل خود را با مخاطبان هدف خود افزایش دهید.

در این مقاله ، ما نحوه تأثیر رسانه های اجتماعی بر ایجاد هویت دیجیتالی را بررسی خواهیم کرد.

 

رسانه های اجتماعی

تعامل شما با مشتریان در رسانه های اجتماعی صدای برند شما را به گوش آنها می رساند. این تعامل اشکال مختلفی دارد و به عنوان مثال ، از به روزرسانی وضعیت شبکه های اجتماعی گرفته تا پاسخ به بازخورد مخاطبان ، می تواند صدای برند را به مخاطب منتقل کند. فعالیت شما در رسانه های اجتماعی تأثیر بسزایی در ایجاد آگاهی از نام تجاری دارد و می تواند برای شکل گیری هویت شما مورد استفاده قرار گیرد.

اگر از نحوه شروع کار مطمئن نیستید ، با Social Listing شروع کنید تا هویت دیجیتالی خود را در بین آنها پیدا کنید. سعی کنید برای ایجاد هویت دیجیتالی با مخاطبان خود صحبت کنید. نیازی نیست هویت خود را بر اساس خواسته های مخاطب تغییر دهید. شما باید لحن گفتگوی خود را با مخاطب تغییر دهید. هویت دیجیتالی شما با شکل دادن به این تجربه ایجاد می شود.

هنگامی که می توانید هویت خود را ایجاد کنید ، نوبت شما خواهد بود که بر روی دید تمرکز کنید.

 

نقاط تماس

بخش دیگری از نام تجاری دیجیتال که باید به آن توجه کنید این است که نام تجاری شما چقدر خوب قابل مشاهده است. شما می توانید دید را به عنوان تمام نقاط تماسی که مخاطبان هدف شما با نام تجاری شما در فضای دیجیتال با آن مواجه می شوند تصور کنید. این نقاط تماس شامل وب سایت ها ، نتایج جستجوی آنلاین ، شبکه های اجتماعی و سایتهای بررسی محصولات و خدمات است. به طور طبیعی ، اولویت ها و منابع در نقاط تماس “کنترل نشده” ، مانند وب سایت نام تجاری ، متمرکز شده اند ، اما بیشترین تأثیر بر برند دیجیتال ، نقاط تماس “کنترل نشده” است. نقاط تماس ، مانند سایت ها و رتبه بندی برای بررسی محصولات و خدمات ، در این دسته قرار می گیرند.

 

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو برای وب سایت ها

بخش مهمی از دیدن یک نام تجاری در فضای دیجیتال توسط نتایج جستجوی مخاطبین آنلاین ایجاد می شود. فهرست بندی در بالای نتایج جستجو نه تنها دید برند را افزایش می دهد ، بلکه به مخاطبان شما نشان می دهد که شما با نیازهای اولیه آنها آشنا هستید و رفتار جستجوی آنها را درک می کنید.نتایج موتورهای جستجو نیز به برندها اعتماد می بخشد ، زیرا بسیاری از مشتریان معتقدند که اگر یک برند در جایگاه بالاتری نسبت به نتایج موتورهای جستجو ظاهر شود ، مطمئناً اعتماد بیشتری نسبت به رقبای خود خواهد داشت.

 

اعتماد برند در فضای دیجیتال

می توانید زمان زیادی را صرف کسب اعتبار کنید و در عین حال کل اعتبار خود را در چند دقیقه از دست بدهید. با ایجاد زنجیره بازخورد از مخاطبان خود ، می توانید از اعتماد خود محافظت کنید. یک برند دیجیتالی تثبیت شده می تواند از تمام نقاط تماس برای جمع آوری بازخورد از مخاطبان استفاده کند و برای افزایش اعتبار خود در بین مخاطبان تلاش کند.

وارن بافت می گوید: “ساختن شهرت شما 20 سال و از بین بردن آن پنج دقیقه طول می کشد.”

تعاملات اجتماعی همچنین اعتماد برند را در فضای دیجیتال افزایش می دهد. هنگام تعامل اجتماعی برای یک نام تجاری دیجیتال ، باید تجربه کلی مخاطبان خود را در نظر بگیرید و بر شفافیت و اعتماد تمرکز کنید. اگر به دنبال کنندگان خود توجه کنید و به سوالات آنها صادقانه پاسخ دهید ، طبیعتاً می توانید اعتماد خود را در میان آنها افزایش دهید.

 

مزایای برند دیجیتال برای سازمان ها

نام تجاری دیجیتال به سازمان ها کمک می کند تا در یک محیط رقابتی پیشرفت کنند. درک فناوری های جدید برای ایجاد یک تجربه معنی دار برای مشتریان ، مصرف کنندگان ، خریداران ، بیماران و مصرف کنندگان اولین قدم برای ایجاد یک نام تجاری دیجیتالی قوی است. استفاده صحیح از این فناوری ها برای ایجاد ارتباط با مخاطبان هدف برای پیاده سازی یک نام تجاری دیجیتال بسیار مهم است.

از آنجا که مشتریان امروزی از پلتفرم های دیجیتالی (مانند جستجوی آنلاین ، رسانه های اجتماعی ، برنامه های تلفن همراه و غیره) برای تصمیم گیری در خرید خود استفاده می کنند ، ایجاد یک نام تجاری دیجیتالی قدرتمند ، دسترسی مشتریان ، فروش ، مصرف محتوا و آگاهی از نام تجاری را افزایش می دهد. به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

یک مثال خوب از تأثیر نام تجاری دیجیتال بر تصمیمات خرید در صنعت خودروسازی جهانی وجود دارد. در این فرایند ، خریدار می تواند قبل از مراجعه به نمایندگی های خودرو ، تحقیقات زیادی انجام دهد و خودروی مورد نظر خود را انتخاب کند. وقتی این فرد وارد منطقه فروش خودرو می شود ، احتمالاً اطلاعات زیادی در مورد فروشنده و مارک خودرو دارد و درک او از این مارک او را در روند خرید راهنمایی می کند.

در بیشتر موارد ، لازم نیست بهترین محصول یا خدمات را داشته باشید ، فقط باید بهترین مارک موجود در بازار باشید.

به همین دلیل است که نام تجاری دیجیتال برای تجارت بسیار مهم است. مشتریان قبل از خروج اطلاعات زیادی در مورد تجارت کسب می کنند. سعی کنید حضور خوبی در فضای دیجیتال داشته باشید و نام تجاری خود را تقویت کنید تا مشتریان بتوانند راحتتر از شما خرید کنند.

 

برای شرکتها

مشتریان امروز انتظار دارند که شرکت ها شفافیت بیشتری داشته باشند. با توجه به تمرکز شرکت ها بر ایجاد یک نام تجاری دیجیتالی قوی ، آنها درک بهتری از نحوه تعامل مشتریان با نام تجاری خود در فضای مجازی کسب می کنند. این درک بهتر نه تنها بر بازاریابی آنها بلکه بر فعالیتهای عملیاتی آنها در داخل سازمان نیز تأثیر می گذارد.

 

برای مجموعه های غیر انتفاعی

نام تجاری دیجیتال برای سازمان های غیر انتفاعی بسیار مهم است ، زیرا بودجه ، بودجه و افزایش آگاهی این مراکز برای دستیابی به اهداف آنها تا حد زیادی به نام تجاری دیجیتال بستگی دارد. یکی از روش هایی که حامیان فعالیت مجموعه های غیر انتفاعی را اندازه گیری می کنند ، بررسی فعالیت های این مجموعه ها از طریق ابزارهای دیجیتالی است. یک برند دیجیتالی غیر انتفاعی موفق ، نوآوری ، شایستگی و هوش خود را از طریق یک نام تجاری دیجیتال به مخاطبان خود نشان می دهد.

 

برای مشاغل کوچک

برای مشاغل کوچک ، اکثر مارک های دیجیتال به فعالیتهای مالک یا مدیرعامل بستگی دارد. یک برند دیجیتالی قوی به مشاغل کوچک کمک می کند تا خود را از دیگران متمایز کرده و لهجه خود را به مخاطبان نشان دهند. در بازارهای شلوغ امروز ، شما باید تمام تلاش خود را بر بهبود موقعیت تجاری خود و کسب بهترین موقعیت برای نام تجاری خود متمرکز کنید.

اکثر مشاغل کوچک بودجه بازاریابی زیادی ندارند. تمرکز بر روی کانال های دیجیتال بسیار ارزان تر از روش های بازاریابی سنتی است. در نتیجه ، مشاغل کوچک برای دستیابی به مشتریان بیشتر باید یک برند دیجیتالی قوی تر بسازند.

 

مزایای نام تجاری دیجیتال برای متخصصان

به عنوان یک متخصص ، درک تفاوت بین یک نام تجاری دیجیتال و یک نام تجاری شخصی برای یک نام تجاری دیجیتال بسیار مهم است. نباید مارک دیجیتال را با نام شخصی اشتباه بگیرید. انگیزه اصلی در برندسازی شخصی “شناخته شدن توسط دیگران” است ، در حالی که انگیزه اصلی در نام تجاری دیجیتال “نرخ تبدیل” خواهد بود. در بخش بعدی لیستی از صنایع و مشاغل تحت تأثیر نام تجاری دیجیتال را مشاهده خواهید کرد:

 

نویسندگان

نام تجاری دیجیتال به نویسندگان کمک می کند تا نمایندگان ناشران و همکاران ادبی فعال در بخش های مختلف بازار را بیابند. این به نویسنده کمک می کند تا استعدادهای خود را با کمک این افراد کشف کند. چنین افرادی در حال حاضر به صورت آنلاین در مورد مارک دیجیتالی نویسنده تحقیق می کنند و میزان محبوبیت کتابهایی را که احتمالاً توسط نویسنده نوشته می شود ، پیش بینی می کنند.

 

وکلا

وکیلی که دارای یک برند قوی در فضای دیجیتالی است می تواند مشتریان بیشتری را به دست آورد و فرصت های شغلی بیشتری داشته باشد. زیرا در فضای دیجیتال ، افراد به وکلایی مراجعه می کنند که به دنبال وکلا هستند تا مشکلات خود را حل کنند.

 

متخصصان املاک و مستغلات

اگر در صنعت مسکونی فعالیت می کنید ، می توانید با استفاده از یک نام تجاری دیجیتال فرصت های فروش بیشتری ایجاد کنید. همچنین ، نام تجاری فعال در فضای دیجیتال می تواند بازخورد مثبت بیشتری در مورد فعالیت های شما ایجاد کند و بنابراین صاحبان و مشتریان بیشتری برای سرمایه گذاری در املاک به شما مراجعه می کنند.

 

مشاوران

اگر در زمینه خاصی تخصص دارید و با یک مارک دیجیتال سر و کار ندارید ، احتمالاً به عنوان یک متخصص در این زمینه شناخته نخواهید شد (زیرا اکثر مشتریان شما را به عنوان یک متخصص در این زمینه نمی شناسند). برند دیجیتال به افراد کمک می کند تا با برند شما تعامل داشته باشند. شما باید کنترل مارک دیجیتالی خود را در دست بگیرید و مستقیماً با افرادی که به برند شما علاقه دارند ارتباط برقرار کنید ، در نتیجه اعتماد شما افزایش می یابد.

 

مدیران تجاری

مدیران تجاری باید با سایرین متفاوت باشند. این افراد می توانند از یک نام تجاری دیجیتال برای تأکید بر ارزش هایی که می توانند برای سازمان ها ایجاد کنند ، استفاده کنند.

 

فعالان سرگرمی

فعالان سرگرمی می توانند از نام تجاری دیجیتال برای نمایان شدن بیشتر استفاده کنند و این روش همچنین تأثیر بسزایی در فروش محصولات فرهنگی دارد. اگر می خواهید یک مارک دیجیتالی داشته باشید که از رقبای شما بهتر عمل کند ، باید بر فعالیت های برند دیجیتال تمرکز کنید.

 

باقی افراد

در حال حاضر ، اگر در شغلی فعالیت می کنید که محصول یا خدماتی را به مشتریان ارائه می دهد ، نام تجاری دیجیتال به شما کمک می کند تا مخاطبین مورد نظر خود را در فرایند تصمیم گیری هدف قرار دهید.

صرف نظر از اینکه در چه صنعتی هستید و چه شغلی دارید ، برند دیجیتال متناسب با موقعیت منحصر به فرد شما طراحی شده است. شما باید درک بهتری از این داشته باشید که نام تجاری دیجیتال چگونه بر برند و تجارت شما تأثیر می گذارد و چگونه از آن برای تبلیغ استعدادها ، مهارت ها و تجربه خود استفاده کنید.

از شکست در نام تجاری دیجیتال جلوگیری کنید
برندها سعی می کنند شخصیت بهتری در ارتباطات بازاریابی خود نشان دهند. برخی از برندها در این امر موفق می شوند ، در حالی که بسیاری دیگر موفق نمی شوند.

برندهایی که شخصیت انسان را ایجاد می کنند در بین مخاطبان خود اعتماد و اعتماد بیشتری کسب می کنند. در بازاریابی سنتی ، هویت برند به مشتریان تحمیل می شود ، در حالی که در فضای دیجیتال ، شخصیت برند از طریق تعامل با مخاطب ، ارتباط مستقیم و حضور در قسمت های مختلف فضای دیجیتال ایجاد می شود. به یاد داشته باشید که حضور و مشارکت در تعاملات دو طرفه نشان دهنده نام تجاری است که تجارت شما در معرض دید مشتریان قرار می دهد.

نحوه مدیریت نام تجاری شما تأثیر زیادی در موفقیت شما دارد. اگر کمپین های تجاری شما ناموفق بود ، ممکن است لازم باشد فرهنگ سازمانی خود را تجدید نظر کنید.

نام تجاری دیجیتال می تواند فاصله بین اهداف تجاری و نیازهای مخاطبی که با آنها تعامل دارید را از بین ببرد.

اگر مشتری شما می خواهد شما را بیابد یا از سایر مشتریان برای خدمات و محصولات شما تأیید کند ، فعالیت های تجاری دیجیتال می تواند به حل این مسائل کمک کند.

“بازاریابی دیجیتال کار آژانس های تبلیغاتی است و برند دیجیتال هویتی است که شما به مخاطبان خود نشان می دهید.”

 

جمع بندی و پایای

مهم نیست که هدف شما از فعالیت های برندسازی دیجیتال چیست ، تمرکز بر آن فعالیت ها می تواند پیامدهای قابل توجهی برای دسته های مختلف متخصصان و مشاغل داشته باشد. برند دیجیتال به هویت ، دید و اعتماد برند در بین مشتریانی اشاره می کند که بصورت آنلاین با برند آشنا شده ، تعامل و تعامل دارند.

از آنجا که مشتریان امروزی از پلتفرم های آنلاین (مانند موتورهای جستجو ، شبکه های اجتماعی ، برنامه های تلفن همراه و غیره) برای تصمیم گیری در مورد خرید استفاده می کنند ، ایجاد یک نام تجاری دیجیتالی قوی باعث افزایش مشارکت مشتریان ، فرصت های فروش ، مصرف محتوا و آگاهی از نام تجاری می شود.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.