کسب و کار اینترنتی چیه؟ 0 تا 100 راه اندازی کسب و کار آنلاین

0

کسب و کار اینترنتی یکی از جذاب ترین مشاغل در جهان است. زیرا در هر صورت ، کسب و کار شما برای شما درآمد دارد. برخلاف تصور بسیاری از افراد ، راه اندازی یک کسب و کار آنلاین به هیچ وجه دشوار نیست ، اما موفقیت به آسانی امکان پذیر نیست! راه اندازی کسب و کار آنلاین یکی از سریع ترین راه های کسب درآمد است. در هر شرایطی باشید ؛ بدون سرمایه ، بدون دانش فنی و حرفه ای ، بدون نیروی کار و دفتر ، بدون مجوز ، بدون داشتن ایده واضح و حتی بدون داشتن محصول و خدمات خاص ، می توانید همین حالا کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

شاید شما دائماً این سوالات را از خود می پرسید ، تجارت اینترنتی چیست؟ چگونه می توان یک تجارت اینترنتی بدون سرمایه راه اندازی کرد؟ چگونه می توان بدون داشتن ایده کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرد؟ چگونه می توان یک کسب و کار آنلاین را به تنهایی ، بدون دفتر و در خانه راه اندازی کرد؟ و سوالات مشابه دیگر که همه در این مقاله به آنها پاسخ می دهند.

اگر فکر می کنید راه اندازی کسب و کار اینترنتی کار سختی است و وظیفه همه نیست ، پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله مرا دنبال کنید. زیرا در این مقاله برای اولین بار می خواهم نقشه راه ایجاد یک کسب و کار اینترنتی را به شما نشان دهم. از صفر تا صد من به طور کامل به شما توضیح می دهم که برای شروع یک کسب و کار اینترنتی موفق و سودآور آنلاین به چه چیزی نیاز دارید.

 

کسب و کار اینترنتی چیست؟

اول از همه ، بهتر است ببینیم به چه شغلی تجارت اینترنتی می گویند؟ معمولاً کسب درآمد اینترنتی و هرگونه فعالیت آنلاین که درآمد ایجاد می کند ، تجارت اینترنتی نامیده می شود. کسب و کار اینترنتی دارای مدل های مختلفی است که بعداً در مورد آنها صحبت خواهم کرد.

اما در واقع اینطور نیست که بازاریابی اینترنتی به هر نحوی تجارت اینترنتی نامیده شود. کسب و کار اینترنتی شغلی است که شما مالک آن هستید و درآمد ثابتی دارید. با این حال ، اگر محصولات را به شرکت یا شخص دیگری می فروشید ، باید مالک اصلی بستر تجاری خود باشید.

به عنوان مثال ، وب سایتی داشته باشید که در آن محصولات را از طریق واسطه به شرکت دیگری می فروشید. کسب و کار اینترنتی دقیقاً به این معناست.

 

چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

این مقاله بیشتر برای افرادی مفید است که می خواهند با هزینه ای اندک کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند. از انتخاب رشته کاری گرفته تا طراحی و راه اندازی وب سایت یا فروشگاه اینترنتی! در این مقاله به شما می گویم که چگونه می توانید کسب و کار اینترنتی خود را با کمترین هزینه و سرمایه موجود راه اندازی کنید. بنابراین من می خواهم که شما تا پایان این مقاله با من باشید.

قبل از اینکه به مراحل راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی بپردازیم ، بهتر است به این نکته اشاره کنم ، همانطور که گفتم ، ما یک تجارت اینترنتی با سرمایه کم راه اندازی می کنیم. بنابراین شما حتی نباید به فکر راه اندازی یک اپلیکیشن مخصوص موبایل یا فروشگاه اینترنتی پر از کالاهایی مانند دیجی کالا باشید.

 

ویژگی های یک کسب و کار اینترنتی موفق

هر یک از عناصری که می خواهم به آنها اشاره کنم بسیار مهم بود و باید به درستی با آنها برخورد شود. در واقع ، اگر هر عنصر را به خوبی در کسب و کار خود پیاده سازی نکنید ، تمرکز بر عنصر بعدی بی فایده است و همه عناصر به صورت زنجیره ای به هم متصل شده اند.

 

بستر مناسب برای شروع یک تجارت اینترنتی

اگر واقعاً می خواهید تجارت آنلاین خود را به یک تجارت اصلی تبدیل کنید و در آن موفق شوید ، باید بستر مناسبی را برای شروع از ابتدا انتخاب کنید.
این واقعیت که بسیاری از شرکت ها در اینستاگرام یا تلگرام تأسیس شده اند و درآمد بالایی کسب می کنند به این معنا نیست که شما می توانید تجارت خود را در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید. این بدترین شغل ممکن است. من همیشه گفته ام که شبکه های اجتماعی فقط می توانند برای توسعه یک تجارت استفاده شوند. هیچ اعتمادی به شبکه های اجتماعی وجود ندارد.

کسب و کار اینترنتی شما باید دارای وب سایت باشد. سرمایه گذاری طولانی مدت در سایت واقعاً ارزش آن را دارد. اما نه در شبکه های اجتماعی! زیرا همیشه زمزمه ای در مورد فیلترینگ آنها وجود دارد. اگر آنها فیلتر نشوند ، روزی فرا می رسد که محبوبیت خود را از دست داده اند و چیز جدیدی جایگزین آنها شده است.

سایت شما باید قوی و پایدار باشد. باید مطمئن شوید که همیشه در دسترس است. سعی کنید وسواس این مشکل را داشته باشید و همیشه از میزبانی معتبر بخواهید که میزبان سایت شما باشد.

وقتی میزبانی معتبر را انتخاب کردید ، وقت آن رسیده است که از سایت خود شروع کنید. سوال این است که آیا شما سایت خود را به صورت حرفه ای و خصوصی و با هزینه زیاد طراحی می کنید یا از سیستم های رایگان ساخت سایت مانند وردپرس برای این کار استفاده می کنید؟

بسیاری از دوستان در طراحی وب سایت خود بسیار وسواس دارند و معتقدند تنها دلیل موفقیت آنها در تجارت زیبایی وب سایت آنهاست. اما واقعا اینطور نیست! اگر سایت شما زیبا باشد ، هیچ فایده ای برای موفقیت ندارد. اما باید بدانید که رابط کاربری هنگام طراحی وب سایت بسیار مهم است و در زیر بیشتر در مورد آن توضیح خواهم داد.

برای طراحی و اجرای وب سایت خود بهتر است از وردپرس استفاده کنید. سایت ساز معروف و محبوب وردپرس بهترین گزینه برای هر کسب و کار آنلاین است که قصد راه اندازی وب سایت را دارد. وردپرس در کشور ما بسیار محبوب است به طوری که می توانید مطمئن باشید منابع بسیار خوبی در اختیار دارید تا بهترین و با کیفیت ترین سایت را برای خود راه اندازی کنید.

 

 محتوای هدفمند ایجاد کنید

تولید محتوا در تجارت اینترنتی بسیار مهم است. در حقیقت ، اگر وب سایت شما محتوا ندارد ، هر کاری انجام دهید بی فایده است. صرف نظر از این که چقدر برای تبلیغات هدفمند هزینه می کنید ، باز هم بی فایده است. سایتی که محتوا ندارد قطعا محکوم به شکست است.

شما باید محتوایی ایجاد کنید که به نفع کاربران شما باشد. نیازهای مشتریان خود را برآورده کرده و راهنمای آنها باشید. محتوایی که باعث ایجاد اعتماد می شود و باعث می شود مخاطبان شما تجارت شما را دوست داشته باشند. محتوایی که محصولات شما را به خوبی به مخاطبان ارائه می دهد. محتوایی که کسب و کار شما را به زبان بیاورد و شما را مشهور کند.

این مشکل بسیاری از مشاغل آنلاین است. بسیاری از دوستان معتقدند ایجاد محتوا به معنای نوشتن مقاله در مورد کار آنها است. به همین دلیل ، بدون هیچ هدف و برنامه ریزی ، وب سایت خود را با محتوای موجود در تمام وب سایت های فارسی زبان پر می کنند. اگر سلیقه زیادی داشته باشند ، مقاله های خارجی را ترجمه می کنند و دقیقاً همان را در وب سایت خود قرار می دهند.

اگر محتوا را نیز تولید کنید ، قطعاً در کار خود پیشرفتی نخواهید داشت و شکست خواهید خورد. همانطور که گفتم ، شما باید کاربران خود را با محتوای ارائه شده درگیر کنید. این مهمترین شغل شما در تجارت شما است. تا زمانی که مصرف کنندگان جذب تجارت شما نشوند ، مراحل بعدی امکان پذیر نیست!

برای پیشی گرفتن از رقبای خود ، باید از قالب های مختلف محتوا مانند پادکست و ویدئو استفاده کنید. اگر می خواهید شهرت خود و موفقیت کسب و کار خود را تسریع کنید ، باید خود را نشان دهید و بهترین راه این است که یک ویدیو ایجاد کنید.

مطمئن باشید مهمترین کار شما ارائه محتوای ارزشمند و رایگان به کاربران است. اگر این کار را به درستی انجام دهید ، بقیه کارها به راحتی برای ایجاد درآمد شما انجام می شود.

 

بهینه سازی وب سایت

در قسمت اول گفتم زیبایی سایت چندان مهم نیست ، اما راحتی کاربر سایت بسیار مهم است. بسیار مهم است که کاربرانی که وارد سایت شما می شوند و چقدر وقت خود را صرف آن می کنند. دسترسی به بخشهای مختلف و تبدیل بازدیدکنندگان به کاربران سایتها برای هر شغلی بسیار مهم است.

بهینه سازی داخلی سایت به معنی بهینه سازی داخلی سئو نیست! بلکه این بدان معناست که وب سایت شما باید از هر نظر نسبت به بازدیدکنندگان از سایت شما خوش بین باشد.

اگر این قسمت را به دو قسمت تقسیم کنیم ، قسمت اول مربوط به چیزی است که کاربر می بیند. مانند سرعت بارگذاری سایت ، نوع فونت مورد استفاده در سایت ، عناصری که در صفحه اول سایت وجود دارد ، مانند نمایش اسلاید در بالای سایت ، محتوای محبوب سایت ، توصیه می شود تولید – محصول

قسمت دوم این بهینه سازی مربوط به اتوماسیون فرایند است که مهمترین قسمت در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری است. در واقع ، اگر این قسمت را به خوبی انجام ندهید ، تمام کارهایی که تا کنون انجام داده اید بی فایده است.

سیستم اطلاعاتی بازدیدکنندگان سایت شما باید به درستی تنظیم شود. صفحات فرود شما باید کاملاً بهینه و جذاب باشند. ایمیل های خوش آمدید باید از قبل پیکربندی شوند. شما باید از یک سرویس بازاریابی ایمیلی مطمئن استفاده کنید ، زیرا تمام سرمایه شما اطلاعات تماس کاربران شما است.

شما باید به طور خودکار پیشنهادات فعلی خود را در صفحات محصول خود تنظیم کنید. عضویت در سایت باید آسان باشد. فرآیند خرید از سایت شما نباید سخت و خسته کننده باشد. شما باید اطلاعات صحیح و کامل را در صفحه محصول خود بنویسید. ردیابی سبدهای خرید رها شده باید به طور خودکار از قبل پیکربندی شود.

و باید همه مواردی را که به بهبود تجربه کاربری سایت شما کمک می کند دنبال کنید. در اینجا فقط چند مورد وجود دارد. برای درک چنین مواردی ، کافی است به سایت های بزرگ نگاه کنید تا این موضوع را بهتر درک کنید.

 

ترافیک هدفمند را هدایت کنید

اگر تمام مواردی را که تا کنون ذکر کردم انجام داده اید ، وقت آن رسیده است که بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید. البته منظور از ترافیک سایت ، ترافیک هدفمند است. این بدان معناست که مخاطبان واقعاً به تجارت شما علاقه مند هستند و احساس می کنند وب سایت شما می تواند نیازهای آنها را برآورده کند.

اگر وب سایت شما از هر نظر بهترین باشد ، تا زمانی که ترافیک خوبی وجود نداشته باشد هرگز برای شما درآمدزایی نخواهد داشت. دلیل شکست بسیاری از مشاغل اینترنتی عدم توانایی در جذب ترافیک هدفمند است.

راه های زیادی برای افزایش بازدید هدفمند از سایت شما وجود دارد. می توانید از روش های رایگان مانند SEO ، بازاریابی محتوا یا بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده کنید ، یا می توانید از روش های تبلیغاتی هدفمند مانند تبلیغات Google ، تبلیغات کلیکی و تبلیغات مشابه استفاده کنید.

هر مدیر وب سایت باید بازاریابی دیجیتال را به خوبی بشناسد تا بتواند به خوبی از عهده آن برآید. اگر بتوانید بازاریابی اینترنتی خود را افزایش دهید ، مطمئناً می توانید ترافیک زیاد و هدفمندی به سایت خود داشته باشید.

اگر به وب سایت های بزرگ و موفق جهان نگاه کنید ، متوجه می شوید که ترافیک روزانه آنها چقدر است و این درصد بالای موفقیت آنها است. در حقیقت ، هرچه ترافیک بیشتر باشد ، کاربران بیشتر و در نهایت مشتریان بیشتری خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که هرگونه ترافیکی که وارد سایت شما شود به نفع شما نخواهد بود. شما باید تلاش کنید تا بازدیدکنندگان هدفمند را به سایت خود جذب کنید تا برای شما موثرتر شود.

بهترین راه برای هدایت ترافیک هدفمند ، بهینه سازی سایت خود برای Google و سایر موتورهای جستجو است. ترافیکی که از طرف Google به سایت شما وارد می شود قابل مقایسه با هیچ روش دیگری ، حتی تبلیغات پولی هدفمند نیست.

بنابراین سعی کنید روی SEO خود تمرکز کنید. حتی اگر می خواهید هزینه تبلیغات در سایت خود را بپردازید ، بهتر است روی SEO سرمایه گذاری کنید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.