3 روش خانگی برای حذف رسوب در ماشین لباسشویی

0

رسوب در ماشین لباسشویی یک معضل این دستگاه ها است. در واقع، المنت گرمایشی ماشین لباسشویی در طول سال های استفاده با رسوبات پوشیده می شود. غالباً رسوب روی نقاط دیگر از جمله پوشش مات روی درام دیده می شود.
رسوب در ماشین لباسشویی چیست؟ اینها نمک ها و مواد معدنی هستند که در آب لوله کشی، ماسه و سایر زباله های کوچک از لباس ها، پرزها، موها، نخ ها و حتی خود مواد شوینده وجود دارند. آنها به طور کامل در آب حل نمی شوند و همچنین بر روی گره های داخلی ماشین لباسشویی رسوب می کنند.

علائم هشدار دهنده رسوب در ماشین لباسشویی

–  لباس ها بعد از شستشو بوی نامطبوع و کپک زدگی دارند. همچنین ممکن است خود دستگاه بوی بدی بدهد.
– ماشین لباسشویی آب را بیشتر از حد معمول گرم می کند.
– گرفتگی درام
– در کشوی مواد شوینده و روی درزگیرهای لاستیکی ذرات سفید رنگ و احتمالاً رسوب  وجود دارد.

چرا پوسته یا رسوب در ماشین لباسشویی خطرناک است ؟

زیرا اولاً، به دلیل آن، المنت دستگاه می سوزد.  با رشد بیش از حد رسوبات، المنت گرمایشی هدایت حرارتی خود را از دست می دهد و گرمای کمی را به آب در مخزن می دهد. در نتیجه در تلاش برای گرم کردن آب به مقدار از پیش تعیین شده، المنت گرمایش بیش از حد کار می کند، در نتیجه یا کویل گرمایش یا بدنه المنت می سوزد.
ثانیا، رسوب یک محیط عالی برای توسعه باکتری های بیماری زا و کپک است. از طرفی  ممکن است واشرهای لاستیکی را خراب کند: به نوبه خود، این امر منجر به آسیب آنها و نشت دستگاه می شود. بنابراین، بدیهی است که ماشین لباسشویی نیاز به تمیز کردن دوره ای دارد.

چگونه با روش های خانگی  رسوب را از ماشین لباسشویی پاک کنیم؟

1.تمیز کردن رسوب از ماشین لباسشویی با اسید سیتریک یا آبلیمو

برای تمیز کردن عمیق ماشین لباسشویی از رسوب، باید 100-150 گرم اسید سیتریک معمولی مصرف کنید. به صورت زیر عمل کنید:
– درام ماشین لباسشویی را خالی کنید.
– اسید سیتریک را مستقیماً داخل درام بریزید.
ماشین لباسشویی را با گرمایش آب تا دمای 60 درجه سانتیگراد روشن کنید. برنامه ای را بدون پیش شستشو انتخاب کنید، در غیر این صورت تمام محصول مستقیماً وارد فاضلاب می شود.
پس از اتمام شستشو با اسید سیتریک، می توانید ماشین لباسشویی خالی را دوباره با لباس و هر محصولی در دمای 90 درجه سانتی گراد روشن کنید..
توجه داشته باشید! ماشین لباسشویی را با اسید سیتریک در برنامه ای با دمای 90 درجه سانتیگراد روشن نکنید . در این دما، اسید می تواند آب بندی های لاستیکی (واشر المنت، اتصالات لوله لاستیکی، محل اتصال شلنگ تخلیه به پمپ) را خورده و در این صورت آب از ماشین لباسشویی نشت می کند.

2.تمیز کردن ماشین لباسشویی از رسوب با جوش شیرین

بهترین انتخاب برای ماشین آلات با رسوب سنگین پودر جوش شیرین است. بدین منظور:
– درام ماشین لباسشویی را خالی کنید.
– حدود 100 گرم جوش شیرین برداشته و  نیمی از آن را داخل کشوی مخصوص مواد شوینده ریخته  و بقیه آن را مستقیماً داخل درام بریزید.
ماشین لباسشویی را روی برنامه ای با دمای 40-60 درجه سانتی گراد روشن کنید. حالتی را بدون پیش شستشو انتخاب کنید، در غیر این صورت کل جوش شیرین زودتر از موعد شسته می شود.
اگر دستگاه قبلاً اصلاً رسوب زدایی نشده است، می توانید برنامه را پس از 20-30 دقیقه از شروع، هنگامی که تمام جوش شیرین در آب حل شده است، متوقف کنید و بگذارید به مدت 1-2 ساعت خاموش باقی بماند. سپس چرخه را مجدداً راه اندازی کنید.
توجه داشته باشید که از پوست خود در برابر جوش شیرین محافظت کنید. هنگام دست زدن به آن حتما از دستکش لاستیکی استفاده کنید!

3.نحوه پاک کردن رسوب از ماشین لباسشویی با سرکه

یکی دیگر از روش های خانگی که به مبارزه با سوب در ماشین لباسشویی کمک می کند، سرکه است.
– درام ماشین لباسشویی را خالی کنید.
– دو لیوان سرکه را داخل ماشین لباسشویی بریزید. بخشی را می توان در محفظه مواد شوینده ریخت، بقیه را در درام ریخت.
– ماشین لباسشویی را روی برنامه ای با دمای 40-60 درجه سانتی گراد بدون پیش شستشو روشن کنید.
پس از 20-30 دقیقه از شروع چرخه، آن را خاموش کرده و اجازه دهید دستگاه به مدت 1 ساعت خاموش بماند .
– چرخه را دوباره شروع کنید.
– پس از پایان شستشو، دستگاه خالی را مجدداً بدون مواد شوینده با برنامه در دمای 60 درجه سانتیگراد روشن کنید. این به شستن بقایای رسوب از تمام گره های داخلی کمک می کند.
توجه داشته باشید! لطفا فقط از سرکه معمولی 9 درصد استفاده کنید.

نحوه جلوگیری از ایجاد رسوب در ماشین لباسشویی

برای اینکه رسوب کمتری روی المنت گرمایش و واحدهای داخلی  ماشین لباسشویی تشکیل شود، قوانین ساده زیر را دنبال کنید:

– فیلترها را تنظیم کنید. اگر کیفیت آب پایین است، فیلترهای اصلی را در آپارتمان نصب کنید. آنها نه تنها از ماشین لباسشویی، بلکه از لوله کشی شما نیز مراقبت خواهند کرد.
– قبل از شستن ، لباس های کثیف را تکان دهید.  لباس هایی که به شدت کثیف هستند بهتر است ابتدا تکان داده شوند. به عنوان مثال، اگر فرزند شما در گل یا شن بازی کرده است قبل از شستشوی لباس های او ابدا آنها را بخوبی تکان دهید.
– لباس های قدیمی را نشویید. در صورت امکان، لباس های  فرسوده را نشویید: پرزهای آنها به طور فعال بر روی المنت دستگاه می چسبند و به طور قابل توجهی تشکیل رسوب را تسریع می کنند.
– اگر مرتباً  لباس ها را با استفاده از برنامه‌هایی با دمای 60 تا 90 درجه سانتی‌گراد شستشو می‌دهید، ماشین لباسشویی خود را بیشتر جرم ‌گیری کنید. شستشو در دمای بالا منجر به تشکیل سریعتر رسوب می شود. بنابراین، اگر اغلب در چنین حالت هایی شستشو می دهید، دستگاه را با محصولات مخصوص ، آب لیمو ، جوش شیرین  یا سرکه بیشتر تمیز کنید.

سخن پایانی
برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی ، قطعا باید آن را جرم زدایی کرد. در صورتیکه اینکار بصورت دوره ای انجام نشود ، بزودی دستگاه نیاز به تعمیر خواهد داشت .
چنانچه به هر دلیل در عملکرد صحیح دستگاه مشکلی مشاهده می کنید لازم است از تعمیرگاه مجاز کمک بخواهید.
در کرج برای تعمبر انواع ماشین لباسشویی در منزل ، کافی است با ماهان سرویس تماس بگیرید. تعمیر لباسشویی در کرج ، تعمیر لباسشویی در فردیس ، تعمیر لباسشویی در کمالشهر و…. در کمترین زمان انجام می شود.
۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵
www.arvandoxin.com

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.