چرا باید html و css را به صورت پروژه محور آموخت؟

0

امروزه هر کسب و کاری نیاز به یک وب سایت برای معرفی محصولات و خدمات خود دارد. همچنین سایت ها به مرور زمان نیاز به طراحی مجدد، توسعه و تغییرات بنیادی داشته که همین موضوع باعث می شود تنور بازار کار طراحان سایت همواره گرم باشد. لذا اگر به دنبال یک شغل مناسب هستید که آینده کاری خود را تضمین کنید، قطعا طراحی وب سایت می تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. مشروط بر اینکه دوره های آموزش خود را به صورت درست و اصولی طی کنید. آموزش طراحی سایت دارای مراحل مختلفی است. اولین و پایه ای ترین مرحله، یادگیری html و css است. مشروط بر اینکه آموزش خود را به صورت پروژه محور آغاز کنید.

یکی از مهم ترین سوالات افراد در زمینه یادگیری طراحی سایت این است که چرا باید html و css را به صورت پروژه محور آموخت. احتمالا این سوال برای شما هم پیش آمده است. ما در این مقاله قصد داریم به صورت کامل و شفاف درباره یادگیری زبان اولیه طراحی سایت یعنی html و css صحبت کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید تا به پاسخ تمامی سوالات خود رسیده و پاسخی روشن برای آن داشته باشید.

زبان html و css چیست؟

طراحی سایت با یادگیری html و css آغاز می شود. شاید همه طراحان سایت در دنیا بتوانند با اطمینان شهادت دهند که اولین گام آنها در بدو ورود به دنیای کدنویسی و طراحی وب سایت، نمایش جمله Hello World در مرورگر بوده است. اگر طراحی سایت برای شما یک شغل ایده آل محسوب می شود، باید بدانید که نقطه شروع یادگیری همین دو زبان است. پس بهتر است در همین ابتدا تفاوت html و css را با هم بررسی کنیم و با مفهوم و کارکرد هر کدام آشنا شویم.

تفاوت html و css در چیست؟

بهتر است از یک مثال ساده و عینی برای فهم بهتر این موضوع استفاده کنیم. یک ساختمان را تصور کنید. این ساختمان از یک اسکلت تشکیل شده است که بخش سازه ای آن محسوب می شود. در واقع اصل و اساس ساختمان اسکلت آن است. اما بدون نازک کاری و نماسازی کسی تمایلی به زندگی در آن ساختمان را ندارد. این نازک کاری در ساختمان است که ظاهری زیبا به آن می بخشد تا افراد دوست داشته باشند در آن ساختمان زندگی کنند. حال این مثال را چه طور به html و css مرتبط کنیم؟

زبان برنامه نویسی html دقیقا اسکلت ساختمان است. شما برای طراحی یک قالب نیاز دارید که به این زبان برنامه نویسی مسلط باشید. البته در نظر داشته باشید که این یک زبان برنامه نویسی ابتدایی است. چرا که در آینده با یادگیری زبان های پیشرفته تر قادر به طراحی قالب های داینامیک خواهید بود. اما css چیست؟ css در واقع همان نازک کاری است. یک قالب نیاز به رنگ دارد. نیاز به تعریف فونت های مختلف دارد. بهتر است بگوییم css به قالب و طراحی شما روح و زیبایی می بخشد. پس برای طراحی یک سایت استاتیک ما نیاز داریم که هر دو زبان html و css را یاد گرفته باشیم.

تفاوت سایت های استاتیک و داینامیک در چیست؟

برخی از زبان ها به شما این امکان را می دهند که طراحی زیبایی داشته باشید. اما تغییر محتوا و تغییر اطلاعات سایت، منوط به ورود در بخش کدهای سایت است. طراحی با زبان برنامه نویسی html و css دقیقا به همین شکل است. به این سایت ها، استاتیک گفته می شود. اما سایت های داینامیک بسیار منعطف هستند. برای مثال سایت های وردپرسی را در نظر بگیرید. این سایت ها بخش مدیریتی مجزا به زبان فارسی دارند و کارفرما می تواند به راحتی وارد آن شده و اطلاعات سایت خود را به روزرسانی کند. در وردپرس هم از زبان هایی مانند html، css، php و زبان هایی مانند جاوا اسکریپت استفاده شده است. پس الزاما برای شروع باید به یادگیری html و css بپردازید. اما قرار نیست همیشه با کمک همین دو زبان به طراحی وب سایت مشغول باشید.

یادگیری html و css

چرا یادگیری html و css باید پروژه محور باشد؟

دنیای کدنویسی دنیای بسیار جذابی است. در واقع شما یک قالب را در ذهن خود تصور می کنید و با علم خود بر کدها آن را تجسم کرده و آن را خلق می کنید. در این دنیای زیبا و جادویی، همواره شما با چالش و خطاها مواجه خواهید بود. هیچ برنامه نویسی در دنیا پیدا نمی شود که بتواند ادعا کند که کدنویسی بدون خطا و باگ را تجربه کرده است. حال که در ابتدای کار هستید، احتمالا با خطاهای بسیار متنوعی برخورد خواهید کرد. اما نکته مهم این است که این خطاها سنگ هایی بر سر راه موفقیت شما نیستند. بلکه اتفاقات طبیعی در دنیای جدید و شغل شما خواهند بود. اگر آموزش خود را به صورت پروژه محور آغاز کنید، هر روز با خطاهای مختلفی در کار مواجه می شوید. این اتفاق برای شما از دو جنبه دارای اهمیت است.

اول اینکه شما یاد میگیرید که چگونه با خطاها مواجه شوید و برای آن راه حل پیدا کنید. در واقع از ابتدای آموزش شما باید به صورت مداوم در پروژه خود کدهای نوشته شده را بررسی کنید. در این صورت چشم شما به کدها و خطاها عادت می کند. همچنین برای یافتن راه حل برای مشکل ایجاد شده، در اینترنت به جستجو می پردازید. راه حل های مختلف را امتحان می کنید. خود این موضوع باعث می شود که در طول آموزش به تجربیات زیادی دست پیدا کنید. جستجو در گروه های مختلف و کمک گرفتن از سایر برنامه نویسان خود به فرایند آموزش شما کمک خواهد کرد.

از خطاها و تغییرات نترسید.

وقتی از روز اول آموزش روی یک پروژه کار می کنید، یاد می گیرید که از خطاهای پیش آمده ترس و نگرانی نداشته باشید. این موضوع کم کم برای شما عادی می شود که در یک پروژه ممکن است چالش های زیادی بر سر راه شما قرار بگیرد. شما به مرور زمان خواهید آموخت که در یک پروژه واقعی، احتمال این وجود دارد که کارفرما امکانات جدیدی را نیاز داشته باشد و درخواست کند که آن امکانات به سایت اضافه شوند. این وظیفه شماست که به عنوان یک طراح برای تغییرات احتمالی و امکانات جدید راه حل منطقی پیدا کنید. این مهم است که بدانید هیچ دو پروژه ای شبیه به هم نیستند. انسان ها سلیقه ها و انتظارات متفاوتی را از سایت خود دارند. پس بهتر است از همین اول کار، هر روز انتظار خود را از پروژه خود بالا ببرید و چالش های جدیدی را برای خود تعریف نمایید.

مراحل آموزش طراحی سایت

تا اینجای کار به ضرورت یادگیری طراحی وب سایت به صورت پروژه محور پرداختیم. گفتیم که آموزش html لازمه ورود به دنیای طراحی سایت است. همچنین طراحی بدون رنگ و زیبایی، کاربردی ندارد. پس به اهمیت آموزش css هم پرداختیم. آموزشگاه دارکوب سال هاست که با اساتید مجرب و حرفه ای در این زمینه تلاش کرده است که بهترین دوره های طراحی وب سایت را برای علاقه مندان برگزار نماید. در این دوره ها از اساتیدی استفاده می شود که کارهای اجرایی بسیار معتبری را در رزومه خود دارند. باید توجه داشته باشید که نقش استاد در یادگیری دانش عملی، بسیار حائز اهمیت می باشد. چرا که باعث می شود شما نگرانی زیادی بابت مشکلات احتمالی نداشته باشید. با علم بر اینکه استاد شما سال هاست که این مشکلات را از نزدیک تجربه کرده و برای هر کدام از آنها راه حل های ویژه ای دارد، آرامش خیال شما در دوره آموزش بیشتر خواهد شد.

در کنار آموزش پروژه محور، مدرک فنی و حرفه ای دریافت کنید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید مدرک فنی و حرفه ای دارای اعتبار بین المللی می باشد. در واقع اگر قصد مهاجرت دارید، این مدرک قابل ترجمه و ارائه در پرونده مهاجرتی شما بوده و دارای ارزش و اعتبار است. همچنین این مدرک می تواند باعث شود که شما در آینده بتوانید در سایت های فریلنسری خارج از ایران، اقدام به دریافت پروژه و کسب درآمد دلاری باشید. آموزش طراحی سایت فنی حرفه ای دارای سرفصل های مشخصی است که در آموزشگاه های تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای تدریس می شود. آموزشگاه فنی و حرفه ای دارکوب مفتخر است که با ارائه دوره های آموزش طراحی وب سایت، بعد از اتمام هر دوره آموزشی، به شما مدرک رسمی فنی و حرفه ای طراحی سایت ارائه دهد.

آموزش html و css به صورت حضوری، آنلاین و یا خودآموز؟

اینکه شما کدام نوع از آموزش را انتخاب کنید، یک انتخاب فردی محسوب می شود. در واقع انتظار هر فردی از یک دوره متفاوت است و یک نسخه را نمی توان برای همه هنرجویان پیچید. آموزشگاه دارکوب برای همه افراد و اقشار جامعه، دوره های آموزش طراحی وب سایت را برگزار می کند. این آموزش ها به صورت حضوری، آنلاین و همچنین پکیج آموزشی برای افرادی است که دوست دارند به صورت خودآموز به یادگیری بپردازند. ما در ادامه به معرفی دوره ها به صورت مختصر می پردازیم. پس از مطالعه شما می توانید با خیال راحت در دوره های آموزش طراحی سایت دارکوب ثبت نام نمایید.

دوره های حضوری آموزش طراحی وب سایت

در دوره های حضوری، کلاس ها در روزها و ساعات مشخص برگزار می شود. هنرجویان با حضور در آموزشگاه فنی و حرفه ای دارکوب از نزدیک با استاد و سایر هم دوره ای ها اقدام به آموزش و یادگیری طراحی وب سایت به صورت پروژه محور می کنند. این دوره مناسب کسانی است که حضور فیزیکی در کلاس برای آنها دارای اهمیت می باشد. چرا که بعضی از افراد به واسطه نظام آموزشی حضوری که سالیان سال با آن سروکار داشته اند، همواره تمایل دارند که در کلاس آموزشی حضور داشته باشند.

دوره های آنلاین طراحی وب سایت

در این دوره ها بعد از ثبت نام شما در ساعت مقرر از منزل می توانید به وسیله نرم افزار مشخص در کلاس مجازی حضور پیدا کنید. در این شرایط استاد و سایر هم دوره های خود را از طریق نرم افزار ملاقات کرده و می توانید از تجربیات و سوالات و چالش های پیش آمده برای هر کدام مطلع شوید. این دوره مزیت های مختلفی دارد. برای مثال تمامی افرادی که در شهری به جز تهران زندگی می کنند، می توانند به راحتی در این دوره ها شرکت نمایند. همچنین کسانی که ساکن تهران هستند، نگرانی بابت رفت و آمد و ترافیک نخواهند داشت.

زبان های برنامه نویسی مهم

پکیج های آموزشی طراحی سایت

بسیاری از افراد تمایل دارند که در ساعات مشخصی از روز که برای آنها راحت است، اقدام به یادگیری نمایند. برای مثال افرادی که شاغل هستند، شاید این امکان را نداشته باشند که در ساعت مشخصی از روز به صورت حضوری و یا حتی آنلاین به آموزش طراحی وب سایت بپردازند. لذا ترجیح می دهند که از پکیج های آموزشی استفاده کنند. آموزشگاه دارکوب ارائه دهنده آموزش های مختلف طراحی سایت است. برای مثال فرد می تواند از ابتدایی ترین دوره شروع کند. در این شرایط می توان برای مثال فیلم آموزشی html را تهیه کرد و به یادگیری پرداخت. توجه داشته باشید که این دوره ها پروژه محور بوده و با دیدن هر فیلم آموزشی، شما باید روی پروژه شخصی خود کار کنید. چرا که صرفا دیدن فیلم آموزشی css از شما یک طراح سایت نمی سازد. این تلاش شما و دست و پنجه نرم کردن با کد هاست که در بازه زمان از شما یک طراح وب سایت خبره می سازد. Html و css پروژه محور شما را آماده می کند که وارد دنیای حرفه ای تری از زبان برنامه نویسی مانند php و جاوا اسکریپت شوید و لقب طراح فول استک را برازنده خود کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.