مقدار بار مجاز برای سفر به استانبول

0

چیزی تا پرواز باقی نماده است؛ با بلیط استانبول مشهد در دستتان وارد فرودگاه می‌شوید و خودتان را برای شروع یک سفر هیجان‌انگیز در استانبول آماده می‌کنید. اما، موقع تحویل چمدان‌ها مسئولین فرودگاه می‌گویند که اضافه بار دارید! این موضوع قطعا شما را ناراحت و نگران می‌کند. بیشتر از همه از دست خودتان ناراحت می‌شوید که چرا وسایل کمتری نبردید تا مجبور به پرداخت اضافه بار نشوید. موضوع اضافه بار احتمالا یکی از آخرین مواردی باشد که فکرتان می‌رسد اما یک مشکل رایج برای مسافران است. در این مطلب شما را از میزان بار مجاز و هزینه اضافه بار در سفر به استانبول آگاه می‌کنیم.

 

عوامل تاثیرگذار در تعیین مقدار بار مجاز

به‌طور کلی در تعیین مقدار بار مجاز سه عامل اصلی نقش دارند که شامل ایرلاین، کلاس پرواز و مدت زمان پرواز می‌شوند. در ضمن، مقدار بار مجاز به نوع پرواز (داخلی یا خارجی) هم بستگی دارد و در پروازهای خارجی حجم مجاز بار بیشتر از پروازهای داخلی است. زمانی‌که شما بلیط استانبول مشهد را خریداری می‌کنید، بر اساس نوع بلیط و سیاست‌های ایرلاین انتخابی‌تان حجم مشخصی از بار را می‌توانید به‌طور مجاز همراه خود ببرید.

 

مقدار بار مجاز در سفر به استانبول چقدر است؟

مقدار بار مجاز با توجه به نکات بخش قبل تعیین می‌شود. چنان‌چه قصد سفر به استانبول با خطوط هوایی ایرانی را داشته باشید، مجاز به حمل 30 کیلوگرم به‌علاوه 5 کیلوگرم بار دستی برای کلاس اکونومی هستید. با خرید بلیط بیزنس کلاس می‌توانید 40 کیلوگرم بار اصلی و 7 کیلوگرم بار دستی همراه خود ببرید. برای به‌همراه‌بردن بار بیشتر از این اعداد باید هزینه اضافه بار پرداخت کنید. این اعداد برای تمام خطوط هوایی ایرانی مشابه است.

 

 

مقدار بار مجاز در سفر با ایرلاین های خارجی

اگر قصد سفر به استانبول با خطوط هوایی خارجی را دارید، حجم بار مجاز متفاوت می‌شود. از آن‌جایی که هزینه اضافه بار خطوط هواپیمایی خارجی گران‌تر از خطوط داخلی است، شاید در هنگام بستن چمدان‌هایتان بخواهید وزن آن‌ها را با دقت محاسبه کنید. البته لازم است تا پیش‌از سفرتان سایت این خطوط هوایی را چک کنید تا از آخرین تغییرات محدودیت بار مطلع شوید. هر کدام از این خطوط هوایی سیاست‌های خاص خودشان را دارند و مثل خطوط ایرانی مجبور به رعایت یک چارچوب کلی و تعریف‌شده نیستند.

 

  • قطر ایرویز

در سفرتان با خط هوایی «قطر ایرویز» می‌توانید 30 کیلوگرم بار به همراه 7 کیلوگرم بار دستی برای اکونومی کلاس ببرید. برای بیزنس کلاس این اعداد به 40 کیلو و 15 کیلو می‌رسد. در صورت خرید بلیط فرست کلاس، وزن بار مجازتان 50 کیلو به همراه 15 کیلو بار دستی می‌شود. قطر ایرویز هیچ محدودیتی از نظر تعداد چمدان ندارد و فقط مجموع وزن چمدان‌ها در نظر گرفته می‌شود.

 

  • ترکیش ایرویز

اگر قصد سفر با هواپیمایی «ترکیش ایرویز» را دارید، با بلیط استانبول مشهد اکونومی یا کامفورت کلاس مجاز به حمل 20 کیلوگرم بار به همراه 8 کیلوگرم بار دستی هستید. این اعداد برای بیزنس کلاس تبدیل به 30 کیلو بار اصلی و 8 کیلو داخل کابین می‌شود. این خط هوایی هم محدودیتی درباره تعداد چمدان ندارد.

 

  • امارات

با بلیط‌های اکونومی خط هوایی «امارات» بین 20 تا 35 کیلوگرم بار اصلی و 7 کیلوگرم بار داخل کابین می‌توانید ببرید. مقدار مجاز برای بلیط‌های بیزنس کلاس 40 کیلو به اضافه 7 کیلو بار دستی است. با بلیط فرست کلاس هم می‌توانید 50 کیلو بار اصلی و 7 کیلو بار داخل کابین همراهتان ببرید. امارات هم محدودیتی از نظر تعداد چمدان ندارد.

 

تفاوت بار داخل کابین و بار اصلی در چیست؟

شاید با خواندن بخش قبل برایتان سوال پیش آمده باشد که با داخل کابین یا بار دستی چیست؟ شما به جز باری که به قسمت بار هوپیما می‌فرستید، امکان بردن مقداری از وسایلتان به کابین هواپیما را دارید. البته وزن و ابعاد این بار باید از حد مشخصی کمتر باشد.

ما به شما توصیه می‌کنیم تا فقط مدارک مهم، اشیا گران‌بها مثل طلا و جواهرات و وسایل مهم و آسیب‌پذیری مثل لپ تاپ را با خود به داخل کابین ببرید. از آن‌جایی که این اشیا بسیار مهم هستند، حتما پیش‌از سفر اطلاعات دقیق وزن و ابعاد مجاز برای بار دستی را از سایت شرکت هواپیمایی دریافت کنید تا دچار مشکل نشوید. البته بردن اشیا نوک‌تیز مثل ناخن‌گیر، مایعات، عطر و اسپری و موارد مشابه به کابین هواپیما ممنوع است.

 

هزینه بار اضافی در سفر به استانبول

هزینه اضافه بار هم به سیاست‌های خطوط هواپیمایی مربوط می‌شود. در سفر با خطوط ایرانی که سیاست‌های یکسانی دارند، شما در سفر به استانبول به ازای هر کیلو اضافه بار باید مبلغی به اندازه یک درصد قیمت بلیطتان را بپردازید. برای مثال اگر قیمت بلیط استانبول مشهد شما ده میلیون تومان باشد و 20 کیلو هم اضافه بار داشته باشید، باید 2 میلیون تومان هزینه اضافه بار بدهید.

اما وضعیت برای خطوط خارجی کاملا متفاوت است. برای پرواز به استانبول با «قطر ایرویز» باید به ازای هر کیلوگرم مبلغ 30 دلار آمریکا پرداخت کنید. قیمت اضافه بار در «ترکیش ایرویز» برای هر بسته 23 تا 32 کیلویی برابر با 80 دلار آمریکا است. خط هوایپیمایی امارات هم به ازای هر کیلو بار اضافه مبلغ 25 دلار دریافت می‌کند.

 

 

بلیط استانبول مشهد را از فلای تودی بخرید

حالا که از هزینه‌های اضافه بار و اهمیت این موضوع مطلع شدید، احتمالا موقع بستن چمدانتان دقت بیشتری می‌کنید. شما می‌توانید بلیط سفرتان به استانبول را به‌راحتی از فلای تودی بخرید. در سایت فلای تودی می‌توانید قیمت‌ متنوع ترین ایرلاین ها را با هم مقایسه و با اعمال فیلترهای متفاوت، بهترین گزینه را پیدا کنید. همچنین امکان رزرو بهترین هتل‌ های استانبول را از میان گزینه های متنوع اقتصادی تا لوکس خواهید داشت. فلای تودی ارزانترین مرجع خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل با پشتیبانی 24 ساعته آماده ارائه خدمات به شماست.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.