مدیر سئو کیست؟

0

بازاریابی دیجیتال یکی از الزامات هر کسب و کار یا سازمانی است که می خواهد مورد توجه مصرف کنندگان امروزی قرار گیرد.
وقتی صحبت از انتخاب های شغلی می شود که طیف گسترده ای از مجموعه مهارت ها را در بر می گیرد، دنیایی از امکانات را ارائه می دهد. یکی از مهارت های مورد نیاز در بازاریابی دیجیتال، متخصص سئو است.
بهینه سازی موتورهای جستجو برای هر شرکتی که می خواهد پیدا شود به یک امر ضروری تبدیل شده است.
یک مدیر سئو لیستی از مهارت هایی دارد که در صنعت بسیار مورد توجه هستند. اگرچه بسیاری از کارشناسان می توانند محتوا و حتی یک استراتژی محتوا ایجاد کنند، اما تلاش های تیم محتوا بدون سئوی مناسب تمام می شود. آموزش رایگان سئو را در آکادمی فرصت مشاهده کنید.
اگر علاقه مند به تبدیل شدن به یک دارایی برای جامعه دیجیتال مارکتینگ هستید، نقشی در سئو ممکن است برای شما مناسب باشد. بنابراین بیایید ببینیم که مدیر سئو دقیقا یعنی چه.

مدیر سئو کیست/ آکادمی فرصت
سئو برای مبتدیان؛ هر جستجویی که کسی در گوگل انجام می دهد به کلمات کلیدی بستگی دارد. از کلمات کلیدی برای تعیین اینکه چه محتوایی بر اساس کلمات وارد شده در فیلد جستجو مناسب است، استفاده می شود.
گوگل از تکنیک های مختلف جستجو برای یافتن بهترین اطلاعات ممکن استفاده می کند. هرچه منبع بهتر باشد، در رتبه بندی بالاتر ظاهر می شود.
کسب رتبه برتر سخت است؛ زیرا گوگل از لیستی از الگوریتم‌ها در حال تغییر استفاده می‌کند تا بهترین نتایج را برای نشان دادن کاربران خود پیدا کند.
این امر جلب توجه بیشتر شرکت ها را دشوار می کند. سئو کلمات کلیدی را که بیشتر برای یک کسب و کار جستجو می شود بهینه می کند تا وب سایت پیدا شود.
هرچه بهینه سازی بهتر باشد، رتبه بالاتری خواهد داشت. به عنوان یک مدیر سئو، شما بر تحقیقات سئو برای کمک به تیم بازاریابی دیجیتال برای اجرای کمپین های موثر و همچنین بهینه سازی وب سایت، صفحات رسانه های اجتماعی و سایر تلاش های محتوایی شرکت نظارت خواهید کرد.
مبارزه برای موقعیت در اینترنت تنها یکی از جنبه های بازاریابی آنلاین است. شما می توانید انواع ترافیک را به یک وب سایت هدایت کنید، اما اگر ترافیک مناسبی نباشد، شرکت جلوتر از این نیست.
مدیران سئو تمام جنبه های جستجو را در نظر می گیرند و استراتژی های مورد نیاز را برای یافتن بازدیدکنندگانی که به خدمات خاصی نیاز دارند ارائه می دهند. درآمد متخصص سئو هم از مجموعی از تمامی این کار ها محاسبه می شود.
سئو به تبدیل بازدیدکننده به مشتری کمک می کند. با میلیاردها صفحه وب در دسترس، مدیر سئو به هدف قرار دادن محتوای مناسب برای جذب افراد مناسب به یک وب سایت کمک می کند.

مدیر سئو کیست/ آکادمی فرصت
نقش مدیر سئو

در نگاه اول، شرح شغل یک مدیر سئو ممکن است چندان متفاوت از یک مدیر بازاریابی به نظر نرسد. هر دو اهداف یکسانی دارند، یعنی افزایش آگاهی و فروش.
با این حال، مدیر سئو دارای نقش مبتنی بر فناوری است، که آن را به یک شغل بسیار تخصصی تر تبدیل می کند. وظایف کلی یک مدیر سئو شامل موارد زیر است:

بهینه سازی وب سایت، رسانه های اجتماعی و محتوا
مدیریت محتوای وب سایت
ایجاد و پرورش یک جامعه آنلاین
مذاکره بک لینک
استراتژی سئو
سازماندهی و برنامه ریزی کمپین
نظارت بر وب سایت و تجزیه و تحلیل کاربران
مدیریت پروژه دیجیتال مارکتینگ عمومی
تحقیق کلمات کلیدی
تحلیل بازار
مدیران سئو نه تنها به آموزش کسب و کار و بازاریابی بلکه به آموزش در برخی از انواع علوم کامپیوتر نیز نیاز دارند.
این یک نقش بسیار نتیجه‌محور است و باید شواهدی ارائه کرد که نشان دهد موقعیت یک شرکت را با موفقیت در رتبه‌بندی جستجو افزایش داده‌اید.
از شما انتظار می رود که ایده های تولید محتوا و برنامه ریزی بر اساس تجزیه و تحلیل و داده ها را ارائه دهید. شما باید ابزارهای تحلیلی مورد استفاده در صنعت، به ویژه تبلیغات گوگل و آنالیتیکس را بدانید.
بسته به موقعیت، ممکن است از شما نیز خواسته شود که نشان دهید تجربه مدیریت پروژه دارید. اغلب نشان دادن بهبود موفقیت آمیز رتبه بندی برای چندین کسب و کار برای ایجاد شغل کافی است.
با این حال، شما همچنین با کارفرمایان روبرو خواهید شد که ممکن است مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر، تجارت، بازاریابی یا امور مالی را ترجیح دهند.
شما همچنین باید درک درستی از زبان های برنامه نویسی مانند HTML، جاوا اسکریپت و CSS به عنوان مدیر سئو داشته باشید.

مدیر سئو کیست/ آکادمی فرصت
تقویت مهارت ها برای موفقیت

استراتژی: شما باید یک چشم انداز استراتژیک داشته باشید، بنابراین می توانید برنامه ای را تعریف کنید که دارای چشم اندازی بلندمدت با اهداف و مقاصد شرکت باشد.
شما به بینش و توانایی تشخیص اهداف، شناسایی روندهایی که ممکن است بر آن اهداف تأثیر بگذارند، و دیدگاهی داشته باشید که توسط بازیکنان ارشد شرکت به اشتراک گذاشته شود، نیاز دارید.
ارزش انجام ممیزی سئو را به عنوان بخشی از استراتژی شما دارد تا بفهمید یک کسب و کار کجاست و کجا باید برود.
تاکتیک های به روز شده: هر استراتژی نیاز به تاکتیک هایی دارد که به طور ماهرانه ای به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید.
در سئو، همه چیز در مورد موثرترین تاکتیک های جستجوی ارگانیک است که به لطف چالش الگوریتم ها دائماً در حال تغییر هستند.
شما باید در مورد همه چیز در صنعت به روز بمانید زیرا آنچه امروز کار می کند فردا کار نخواهد کرد.
به عنوان مثال، آیا می دانید سئوکاران کلاه سفید چه تاکتیک هایی را می توانند از سئوکاران کلاه سیاه بیاموزند؟ داشتن عطش برای دانش یک امر ضروری است، بنابراین شما به طور مداوم کسب و کار را دوباره یاد می گیرید.
محتوا: ممکن است به خوبی خود را در تضاد با تیم بازاریابی محتوا در برخی شرکت ها بیابید. این به این دلیل است که ساختار شرکت همیشه برای دریافت بهترین نتایج دیجیتال مارکتینگ ایجاد نشده است. درک بازاریابی محتوا یک امر ضروری است زیرا تاکتیکی است که همراه با سئو به شما کمک می کند تا نسخه ای بهینه شده برای سئو بنویسید. نشان دادن اینکه می توانید هر دو را مدیریت کنید به نفع شما خواهد بود.
یک مدیر سئو که می تواند تحقیق کلمات کلیدی، برنامه ریزی کمپین، نظارت بر محتوای با کیفیت، توزیع محتوا و تجزیه و تحلیل را انجام دهد، بهترین موجود دنیای بازاریابی دیجیتال است.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.