کدام فصل برای سفر به اروپا مناسب است؟

0

اگر اهل دیدن فیلم و سریال‌های خارجی باشید بدون شک خودتان را در بیشتر شهرهای اروپا تصور کرده‌اید. سفر به اروپا جذابیت خاصی دارد که باید خودتان آن را تجربه کنید. قاره اروپا وسعت زیادی دارد و بیش از ۴۰ کشور را در خود جای داده است که اغلب برای سفر به آن‌ها باید مجوز ورود و ویزا گرفته شود. با این حال، فرقی ندارد که قصد سفر به کدام کشور اروپا را دارید چرا که نباید از کنار معیار بهترین زمان سفر به قاره اروپا که مهم‌ترین فاکتور لذت بردن از سفر است گذشت. تا آخر این مطلب هم‌سفر ما باشید تا با یکدیگر به بررسی بهترین فصل سفر به اروپا بپردازیم.

اروپا گردی در بهترین زمان

با شنیدن اسم اروپا قدم زدن در فرانسه و فضای رمانتیک آن، سازه‌های خارق‌العاده و چند هزارساله ایتالیا، شور و هیجان اسپانیا، قایق‌سواری در شهر غرق در آب ونیز، دیدن باغ‌های زیبا و پر از گل هلند و مواردی از این قبیل همچون فیلمی جذاب در ذهن انسان تداعی می‌شود.

برای سفر به اروپا و کشورهای آن، در مرحله اول باید تور اروپا رزرو کنید، سپس برای ویزای شینگن اقدام کنید. با گرفتن ویزای شینگن می‌توانید در مدت زمان حضور خود در اروپا به چند کشور مختلف از قبیل آلمان، فرانسه، سوئیس و … سفر کنید. بهتر است قبل از سفر به اروپا از شرایط آب‌وهوایی و بهترین زمان سفر به آن، اطلاعات کافی و لازم را داشته باشید و سپس برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

بهترین فصل سفر به اروپا

به دلیل وسعت قاره اروپا کشورهای شمالی و جنوبی این کشور آب‌وهوای متفاوتی باهم دارند. آب‌وهوای کشورهای شمال اروپا خنک‌تر است، تابستان‌ها کوتاه و زمستان‌ها سردتر است. در عین حال کشور‌های جنوب اروپا، زمستان‌ها هوا متعادل است و به دلیل نزدیکی به سواحل مدیترانه تابستان هوا گرم و شرجی است. با ما همراه باشید تا به صورت تک به تک به بررسی فصل‌های مختلف برای سفر به اروپا بپردازیم.

فصل بهار

در این فصل در کل اروپا آب‌وهوا گرم و معتدل است و گاهی شاهد بارش باران نیز خواهید بود. در جنوب اروپا رفته‌رفته هوا مطلوب‌تر و همانند تابستان می‌شود و دمای هوا به ۲۰ الی ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. از این رو، برای انجام فعالیت‌هایی چون قدم زدن، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بسیار عالی است. شرایط آب‌وهوایی خوب در فصل بهار گردشگران زیادی را از گوشه و کنار جهان به سمت خود سوق می‌دهد. به علاوه، در این فصل شاهد افزایش هزینه‌ها نیز خواهید بود.

فصل تابستان

دلتان می‌خواهد روزهای گرم و آفتابی را در اروپا سپری کنید؟! پس فصل تابستان را برای سفر خود انتخاب کنید. زمان تعطیلات تابستانی اروپاییان ماه آگوست است. در این ماه مدارس و مؤسسات تعطیل می‌شوند و مردم برای تفریح و استراحت به سواحل می‌روند. در این ماه به تعبیری در سواحل مدیترانه‌ای جای سوزن انداختن نیست و در بازدید از مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری نظاره‌گر صف‌های طولانی خواهید بود.

فصل پاییز

هوا در این فصل رو به سردی می‌رود و تعداد گردشگران کاهش می‌یابد و به همین علت می‌توان شاهد تخفیفات عالی هتل‌ها، بلیط هواپیما‌ها و فروشگاه‌ها و حتی بلک فرایدی شد. ماه اکتبر بهترین زمان برای تماشای شفق‌های قطبی است که این پدیده طبیعی زیبا در مناطق اسکاندیناوی رخ می‌دهد. باگذشت روزها هوا سردتر شده و شاهد بارش‌های شدیدی خواهید بود. اگر شما عاشق و شیفته این هوا هستید سفر به اروپا در فصل پاییز را از دست ندهید.

فصل زمستان

فصل زمستان اروپا

کسانی که عاشق اسکی و تفریحات زمستانی هستند، در این فصل نهایت لذت را خواهند برد. با نزدیک شدن به ماه مارس دمای هوا کاهش یافته و متعادل‌تر می‌شود. همچنین طول روزها طولانی‌تر می‌شود. در کشورهای شرقی و غربی اروپا می‌توان کم‌کم شروع فصل بهار را لمس کرد. همچنین به علت جمعیت کم گردشگران در این فصل هزینه‌ها در حد معقول قرار دارند. همچنین گفتنی است که زمستان‌های اروپا بسیار جالب و هیجان‌انگیز است چراکه شاهد جشن‌های مختلفی خواهید بود. جشن کریسمس و سال نو سبب می‌شود تا مردم به تزئین خانه، مغازه‌ها و فروشگاه‌هایشان بپردازند.

بهترین زمان سفر به اروپا برای شرکت در فعالیت‌های هنری و سرگرمی

به احتمال زیاد ممکن است یکی از هدف‌های شما برای سفر به اروپا شرکت‌ کردن در جشنواره‌ها و فعالیت‌های هنری و سرگرمی متنوع باشد. نمایشگاه هنری بازلدر سوئیس، کارناوال ونیز، جشنواره توماتینا و مسابقه قلعه در اسپانیا، انواع جشن‌های موسیقی تنها چند نمونه از معروف‌ترین جشنواره‌های موسیقی در اروپا هستند که نشان می‌دهد اروپایی‌ها علاوه بر جشن و پایکوبی در کریسمس سایر مراسمات را نیز عزیز می‌شمارند. برای اینکه زمان بازدید از این جشنواره‌ها را درست انتخاب کنید باید زمان برگزاری هرکدام را قبل از سفر بررسی کرده باشید.

  • نمایشگاه هنری بازلدر سوئیس، در شهر بازل سوئیس برگزار می‌شود و از مهم‌ترین فستیوال‌های اروپاست. کسانی که به هنر بسیار علاقه‌مند هستند می‌توانند سفر اروپا را به خرداد ماه موکول کنند. بازدید و تماشای آثار هنری خاص، تجربه متفاوتی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.
  • از دیگر جشنواره‌های اروپا می‌توان به کارناوال ونیز اشاره کرد. این کارناوال جزء قدیمی‌ترین جشنواره‌های اروپاست و هر ساله در فصل زمستان، 58 روز قبل از عید پاک برگزار می‌شود. با این اوصاف می‌توان فهمید که زمستان‌های اروپا بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است.

بهترین زمان سفر به شهرهای گردشگر پذیر اروپا

فرانسه

فرانسه جزء کشورهای شرق اروپا محسوب می‌شود. آب‌وهوای فرانسه در تابستان گرم و خشک بوده و زمستان‌های بسیار سردی دارد. از طرف دیگر، دمای هوا به منفی ۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. بهترین زمان سفر به فرانسه از اردیبهشت تا مرداد ماه هست. اگر فرد هنری باشید فصل پاییز بهترین زمان برای شماست چرا که از زیبایی‌های خارق‌العاده نهایت لذت را خواهید برد. لیون، پاریس، مارسی و نیس از شهر‌های گردشگر پذیر فرانسه هستند و همه ساله گردشگران زیادی را از گوشه و کنار جهان به سمت خود جذب می‌کنند. برای سفر به این کشور زیبا می‌توانید با رزرو تور فرانسه با خیال راحت از سفر خود لذت ببرید.

سوئیس

سوئیس

از طبیعت بکر، کوه‌های مرتفع و زیبایی سوئیس هرچه بگوییم کم گفته‌ایم. سوئیس تابستان‌های معتدل و زمستان‌های برفی و سردی دارد. هر زمان که به این کشور زیبا سفر کنید با تفریحات متنوعی روبه‌رو خواهید شد. در بهار کم‌کم هوا در سوئیس رو به گرمی می‌رود و درختان سرسبز می‌شوند.در تابستان نیز کوهستان‌ها و اطراف دریاچه‌های سوئیس سرسبز شده و برای کوهنوردی و کمپ مناسب می‌شود. در پاییز خبری از گردشگران نیست و همگی خود را برای کریسمس آماده می‌کنند‌.

سخن آخر

بهترین فصل سفر به اروپا به سلیقه و هدف هر شخص بستگی دارد. اگر می‌خواهید از طبیعت بکر و آب‌وهوای متعادل لذت ببرید، فصل بهار بهترین زمان است. اگر اهل آفتاب گرفتن هستید و دوست دارید انواع تفریحات آبی مهیج را تجربه کنید فصل تابستان را انتخاب کنید. اگر قصد بازدید از بناهای تاریخی و جاهای دیدنی بدون شلوغی و صف‌های طولانی را دارید زمان سفرتان را به فصل پاییز موکول کنید و در نهایت، اگر عاشق برف و تفریحات زمستانی هستید قطعاً زمستان بهترین زمان سفر به اروپا برای شما است. در نهایت با رزرو تور اروپا یک مسافرت ناب و به یادماندنی برای خود رقم زنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.