چه دستگاه لیزری برای حذف موهای زاید مناسب است؟

0

برای قرن‌ها مردم به دنبال راه‌هایی برای از بین بردن موهای زائد خود بوده‌اند؛ از مصریان باستان که با روش‌هایی مانند شکرک‌زدن به دنبال حذف موهای زائد بوده‌اند تا امروز که روش‌های قدیمی تبدیل به تکنیک‌هایی مانند اپیلاسیون شده‌است. با این حال در سال‌های اخیر، یک تکنولوژی جدید در این زمینه ظهور کرده‌است؛ دستگاه لیزر موهای زائد. این دستگاه‌ها با تکنولوژی پیشرفتهٔ لیزر، فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهند و بسیار کارآمدتر از روش‌های سنتی عمل می‌کنند. در این مقاله به معرفی چند دستگاه لیزر مناسب حذف مو پرداخته و آن‌ها را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

 دستگاه لیزر حذف مو چیست و چگونه کار می‌کند؟

دستگاه لیزر موهای زائد یک دستگاه پزشکی است که از فناوری لیزر برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌کند. این دستگاه یک پرتوی متمرکز از نور را ساطع می‌کند که توسط رنگدانه‌های موجود در فولیکول‌های مو جذب شده و به آن‌ها آسیب می‌رساند و از رشد مو در آن ناحیه جلوگیری می‌کند. فرایند لیزر موهای زائد شامل چندین مرحله است. در ابتدا بهتر است ناحیهٔ موردنظر تمیز و شیو شود. سپس ممکن است بسته به نوع لیزر و درخواست فرد، ناحیهٔ موردنظر با نوعی ژل یا کرم بی‌حس شود تا برای فرد ناراحتی و دردی به همراه نداشته باشد. سپس لیزر به‌سمت پوست هدایت می‌شود و پالس‌های نوری ساطع‌شده از لیزر فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهد. گرمای ناشی از لیزر فولیکول مو را از بین برده و از رشد مو جلوگیری می‌کند. لیزر موهای زائد در ناحیه‌های مختلفی از بدن ازجمله صورت، دست و پا انجام می‌شود. تعداد جلسات لازم با توجه به ضخامت و تراکم مو و همچنین نوع پوست و رنگ موی فرد متغیر است. اما اکثر افراد برای دستیابی به نتیجهٔ مطلوب، به چندین جلسه و هرکدام به فاصلهٔ چند هفته از هم نیاز دارند.

 انواع مختلف دستگاه‌های لیزر حذف موهای زائد

دستگاه‌های لیزر الکساندرایت:

ازجمله دستگاه لیزر مناسب حذف مو که به‌طور مختصر به معرفی آن می‌پردازیم، دستگاه الکساندرایت است که نوری با طول موج 755 نانومتر ساطع می‌کند و برای افرادی با رنگ پوست روشن تا زیتونی مناسب است. دستگاه‌هایی از این نوع می‌توانند موهای ریز تا متوسط را به طور مؤثر از بین ببرند.

دستگاه‌های لیزر دایود:

طول موج نور ساطع‌شده توسط دستگاه‌های دایود 800 تا 810 نانومتر است و بیشتر برای کسانی مناسب است که پوست تیره‌ای دارند. این دستگاه همچنین در از بین بردن موهای زبر بسیار خوب عمل می‌کند.

دستگاه‌های IPL (نور پالس شدید):

دستگاه‌های IPL طیف وسیعی از نورها را از خود ساطع می‌کنند که ملانین موجود در فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهند. این دستگاه‌ها برای حذف موهای زائد انواع پوست و رنگ موهای مختلف مؤثر هستند.

دستگاه‌های لیزر روبی:

طول موج نور ساطع‌شده توسط این دستگاه‌ها، 694 نانومتر است و برای پوست‌های روشن و موهای ریز ایده‌آل است.

هر نوع دستگاه لیزر موهای زائد دارای مزایا و معایب خاص خود است. دستگاه‌های الکساندرایت سرعت بالایی داشته و بسیار مؤثر هستند، اما ممکن است برای بعضی بیماران ناراحتی ایجاد کنند. دستگاه‌های لیزر دایود برای انواع رنگ پوست و انواع مو کارایی دارند. اما برای دستیابی به نتیجهٔ مطلوب، نیاز به تعداد جلسات بیشتری است. دستگاه IPL نیز مانند دستگاه‌های دایود عمل کرده و رسیدن به نتیجهٔ مطلوب با آن‌ها بیشتر زمان خواهد برد. دستگاه‌های لیزر روبی بر روی موهای روشن‌تر بسیار خوب عمل می‌کنند، اما بر روی موهای بسیار تیره تأثیر کمتری دارند.

 دستگاه لیزر اشنایدر پلاس 2023

پس از معرفی انواع دستگاه‌های لیزر، اکنون قصد داریم سه دستگاه لیزر مناسب حذف مو را به شما معرفی کنیم. دستگاه لیزر اشنایدر پلاس مدل 2023 از طول موج‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل برای انواع پوست‌ها و موها مؤثر و کارآمد است. ناحیهٔ لیزر دستگاه اشنایدر پلاس بزرگ بوده و سرعت تکرار بالایی نیز دارد که همین ویژگی‌ها فرایند حذف موهای زائد را بسیار سریع و کارآمد می‌سازد.

یکی از ویژگی‌های کلیدی اشنایدر پلاس، سیستم خنک‌کنندهٔ پیشرفتهٔ آن است که به کاهش ناراحتی فرد در طول فرایند درمان کمک می‌کند. این قابلیت به‌ویژه برای کسانی که دارای پوستی حساس هستند، می‌تواند بسیار مفید باشد. این دستگاه رابط کاربرپسندی داشته و کار با آن برای اپراتور بسیار راحت است. قیمت دستگاه لیزر اشنایدر پلاس 2023 نیز با امکانات آن همخوانی داشته و در کل این دستگاه از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

 دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس

یک دستگاه لیزر مناسب حذف مو دیگر در بازار، دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس است که از تکنولوژی پیشرفته‌ای بهره می‌برد. این دستگاه دارای سه طول موج مختلف است و به همین دلیل با انواع پوست و مو سازگاری کامل دارد. این دستگاه ایمنی بالایی داشته و مانند دستگاه اشنایدر پلاس به سیستم خنک‌کنندهٔ بسیار پیشرفته‌ای مجهز است که ناراحتی فرد در طول درمان را بسیار کاهش می‌دهد. تیتانیوم پلاس هم به دلیل داشتن سیستم خنک‌کننده، برای افرادی با پوست حساس بسیار مناسب است.

یکی از ویژگی‌های این دستگاه، امکان ساطع کردن هر سه طول موج به‌صورت هم‌زمان است. نقطهٔ تأثیر بزرگ‌تر این دستگاه نسبت‌به رقبایش باعث می‌شود تا فرایند درمان کوتاه‌تر باشد و در کمترین زمان ممکن، به بهترین نتیجه دست یابد. به‌طور کلی سرعت این دستگاه نسبت‌به اکثر رقبایش تا 40 درصد بیشتر است.

 خرید دستگاه لیزر حذف موهای زائد با آرینامد

در این مقاله سعی کردیم دربارهٔ دستگاه‌های لیزر حذف مو صحبت کنیم و نحوهٔ کار آن‌ها را شرح دهیم. سپس به انواع دستگاه‌ها با طول موج‌های مختلف پرداختیم. در پایان هم دو تا از بهترین دستگاه لیزر مناسب حذف مو در بازار ایران را به شما معرفی کریدم. اگر قصد خرید این دستگاه‌ها و یا به‌طور کلی دستگاه‌های لیزر حذف مو را دارید، بهتر است به وب‌سایت آرینامد سر بزنید. آرینامد با داشتن کارشناسان خبره، به شما در انتخاب بهترین دستگاه کمک خواهد کرد و امکان خرید آن‌ها را با قیمتی بسیار مناسب برای شما فراهم خواهد نمود.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.