بهترین سن برای عمل بینی چه سنی است؟

0

بهترین سن برای عمل بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله دلیل بیمار برای انجام عمل بینی. اگرچه هیچ دستورالعمل سنی مشخصی وجود ندارد، اما این مقاله کلی می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا اکنون زمان مناسبی برای انجام عمل بینی هست ییا خیر.

عمل بینی بازسازی و بهبود فروم و ساختار بینی است. در جراحی بینی، پزشکان با برداشتن بافت اضافی، اصلاح غضروف های کج و کوچک کردن بینی برای بهبود ظاهر آن، شکل بینی را تغییر می دهند. نوع عمل جراحی بینی انجام شده به نتایجی که امیدوارید به دست آورید و ویژگی های منحصر به فرد بینی شما بستگی دارد.

دلایل پزشکی نیز وجود دارد که فرد ممکن است برای عمل بینی بینی انتخاب کند. بینی ساختار پیچیده ای است که نقش مهمی در سلامت و تندرستی بدن دارد. بینی مسئول جریان هوا به داخل و خارج از دهان است که برای تنفس، غذا خوردن و صحبت کردن ضروری است. بینی همچنین نقش مهمی در حس بویایی دارد.

بینی دارای عملکردهای زیبایی و پزشکی است که نیاز به اصلاحات جراحی دارد. بسیاری از بیماران جوان نسبت به بینی خود احساس ناامنی می کنند و به دلایل زیبایی به دنبال جراحی زیبایی بینی هستند.

اما چه سنی برای عمل زیبایی بینی بسیار جوان است؟

از چه سنی می توان عمل بینی انجام داد؟

هیچ شرایط سنی مشخصی برای عمل جراحی بینی وجود ندارد، اما بسیاری از جراحان پیشنهاد می‌کنند تا حدود ۱۸ سالگی برای جراحی بینی صبر کنید تا مطمئن شوید که اجزای صورت به طور کامل رشد می‌کنند.

اجزای  صورت با سرعت‌های متفاوتی به بلوغ می رسند و افراد دلایل مختلفی برای عمل جراحی بینی دارند. به همین دلیل است که صحبت با بهترین جراح بینی در تهران  که بتواند بینی شما را ارزیابی کند و توصیه شخصی به شما بدهد بسیار مهم است.

آیا می توانم در ۱۴، ۱۵، ۱۶ یا ۱۷ سالگی عمل بینی انجام دهم؟

بله، بیماران نوجوان در برخی شرایط می توانند بین سنین ۱۴ تا ۱۷ سالگی عمل بینی انجام دهند. با این حال، عمل زیبایی بینی برای افراد ۱۴ تا ۱۷ ساله کمتر رایج است، زیرا ممکن است بخش های صورت آنها همچنان در حال تغییر باشد. در گروه سنی جوان تر، جراحی بینی طبی برای رفع مشکلاتی مانند شکاف بینی یا مشکلات تنفسی رایج تر است.

یک عمل بینی برای بیماران جوان نیاز به یک جلسه مشاوره کامل با جراح بینی دارد. باید در ابتدا تصمیم بگیرید که به دنبال بهترین جراح بینی نیمه فانتزی در تهران هستید یا به دنبال طبیعی.  خارج از بلوغ صورت برای این عمل، لازم است بلوغ ذهنی را در نظر بگیرید تا تأثیرات تغییر دهنده زندگی جراحی بینی را درک کنید.

جراحی های بینی روش های پیچیده ای هستند که نیاز به بهبودی قابل توجهی دارند. نتایج نهایی ممکن است تا یک سال طول بکشد و بیماران باید دستورالعمل‌های دقیق بعد از عمل را برای اطمینان از نتیجه مطلوب دنبال کنند.

پسران و دختران در سنین مختلف به بلوغ چهره می رسند. دختران معمولاً در حدود ۱۴ تا ۱۵ سالگی رشد کامل دارند، در حالی که پسرها تا حدود ۱۶ تا ۱۸ سالگی تمایلی به بلوغ کامل ندارند. این یک تصمیم کاملا فردی است که کمتر به سن و بیشتر به بلوغ رشدی و عاطفی مربوط می شود.

از کجا متوجه شوم که سنم به عمل بینی رسیده؟

اگر در سنین نوجوانی و جوانی هستید و به دنبال پاسخ این سوال که آیا زمان جراحی بینی من شده است و آیا صورت من به بلوغ کامل برای جراحی بینی رسیده است یا خیر باید برای مشاوره نزد پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. یکی از بهترین جراحان بینی  دکتر حمیدرضا راستی می باشند.

توجه داشته باشید دلیل اینکه گفته می شود برای عمل بینی باید بینی شما به حداکثر تغییرات و رشد خود رسیده باشد این است که اگر این مورد حاصل نشده باشد پس از عمل بینی تغییراتی در بینی شما به وجود می آید که نتایج جراحی شما را بهم میریزد.

از جمله مزایای عمل بینی که میتوان به آن اشاره کرد عبارتند از :

افزایش اعتماد به نفس
سلامت بهتر و هماهنگی ساختاری
تنفس راحت
نتایج طبیعی

حال شما اگر حس می کنید به بلوغ فکری و جسمی در مورد عمل بینی رسیده اید می توانید با شماره های موجود در سایت دکتر حمیدرضا راستی تماس حاصل کنید تا بتوانید برآیندی از نتایج جراحی خود داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.