سئو خارجی چیست و چه تکنیک هایی بر رتبه‌ی سایت تاثیرگذار است؟

0

 

همانطور که می دانید سئو از دو بخش داخلی (on-page- seo) و خارجی (off- page- seo) تشکیل شده است.بهینه سازی محتوای سایت، همان سئوی داخلی است و شامل مواردی مثل  ساختار وبسایت، محتوا و بهینه سازی سرعت سایت می باشد و از آن طرف به اقداماتی که در خارج از فضای وبسایت انجام می‌شود، سئوی خارجی می‌گویند. در سئوی خارجی با استفاده از سایت‌های دیگر می‌توانید رتبه‌ی خود را در موتورهای جستجوی گوگل  افزایش دهید و به طریقی وب سایت خود را بیشتر به آن ها بشناسانید. همچنین فعالیت‌هایی مانند لینک‌ها، استراتژی‌های شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی، موارد تاثیرگذاری هستند که رتبه بندی سایت شما را افزایش می‌دهند.در سئوی خارجی ساختار سایت شما تغییری نمی کند، بلکه سایت‌های معروف و معتبر دیگر برای شما تبلیغ می‌کنند و یا به وبسایت شما لینک می‌دهند و همچنین فعالیت در فروم‌ها یا شبکه‌های اجتماعی از موارد دیگری هستند که در آن انجام می‌شود.

 

چرا به سئو خارجی نیاز دارید؟

مزایای سئو خارجی

سئوی خارجی یک روشی است که در آن اعتبار سایت شما بیشتر می شود و شما می‌توانید به وسیله‌ی آن وارد رقابت بشوید.این را باید در نظر بگیرید که هرچقدر محتوای سایت شما بهتر باشد رتبه ی سایت شما افزایش می یاد و درنتیجه جایگاه بهتری در صفحه‌ی نتایج جستجو نسبت به بقیه سایت‌ها خواهید داشت.

 

راهکارهایی که باعث افزایش رتبه سایت می‌شود :

راهکارهی افزایش رتبه سایت

 

1-لینک سازی خارجی

ایجاد لینک، از محبوب ترین و موثرترین تکنیک‌هایی است که در سئوی خارجی انجام می‌دهند. در این روش سئوکار تلاش می‌کند که بازدیدکنندگان برای دیدن لینک جذب شوند، بنابراین ورود هر بازدید کننده به سایت مانند یک رای مثبت به آن سایت است که همین رای ها باعث ارتقای سایت و کسب رتبه‌ی بالاتری می شود.به عنوان مثال اگر شخصی مقاله ای از سایت را دوست داشته باشد و آن را به دیگران معرفی کند، به این معنی است که به موتور جستجوگر می‌گوید این صفحه اطلاعات خوبی دارد. پس باید این را بدانید لینک سازی ارزش زیادی در الگوریتم‌های گوگل دارد و بخش اصلی استراتژی سئوی خارجی است. بنابراین باید حواستان به اعتبار و ارزش لینک ها از وبسایت‌های معتبر باشد زیرا زمانی که وبسایت شما به اشخاص، لینک فالو می دهند یعنی اعتبارتان را به سایت آن ها منتقل کرده است. همچنین سایت ها باید با لینک شما ارتباط موضوعی و در محتوا همخوانی داشته باشند.مثلا اگر صاحب یک سایت مسافرتی هستید، باید اغلب لینک‌هایی که میگیرید از سایت‌های مسافرتی، مقاله‌های سفرنامه، توریسم و یا بلاگرها باشد.

 

بک لینک های طبیعی :

این لینک‌ها بدون اینکه صاحب پیج فعالیتی انجام بدهد درست می‌شود. به عنوان مثال یک اینفلوئنسر، مصرف کننده‌ی یک محصول غذایی است و در پست‌هایش به تولید کننده‌ی آن اشاره می‌کند و لینک می‌دهد.بنابراین محبوبیت سایت شما بیشتر می شود و افراد بخاطر محبوبیت اینفلوئنسرشان وارد لینک شما می شوند.

بک لینک دستی :

اینکار از طریق صاحب سایت به صورت دستی درست می‌شود.آنها معولا ازمشتریانشان می خواهند به سایتاشان لینک دهند ویا با معرفی سایتشان به بلاگرها، از آنها می‌خواهند محتویاتشان را به اشتراک بگذارند .

بک لینک‌هایی که خودتان ایجاد می‌کنید:

معمولا در این روش، لینک ها از طریق عملیاتی نظیر بک لینک در یک دایرکتوری آنلاین، یک انجمن و یا امضای فرد در یک بلاگ ایجاد می شود. بهتر است در این مورد دقت کنید به دلیل اینکه ممکن است از نظر گوگل روش کسب بک لینک، جز کلاه سیاه محسوب شود.

 

2-برند سازی

سایت گوگل همیشه طرفدار سایت‌هایی است  که برند متفاوت و خاص داشته باشند. سایت‌ها حتی اگر رفتار اسپم و نامناسبی داشته باشند، بعد از چند روز دوباره در صفحه‌ی اول قرار می‌گیرند. گوگل  برندها را دوست دارد زیرا متوجه این شده که کاربران برند ها را دوست دارد. وظیفه‌ی اصلی گوگل رساندن بهترین اطلاعات به مخاطبان است. یکی از بهترین راهکارها برای برند سازی، استفاده از تولید محتوا، تبلیغات و شبکه های اجتماعی است.

برند

 

تولید محتوا:

زمانی که کاربران وارد صفحه‌ی شما می‌شوند اگر تولید محتوایتان با ارزش باشد، در ذهن آن‌ها باقی می ماند و  زمانی که مطلبی سرچ کردند حتی اگر در رتبه‌ی پایین تری در سایت قرار گرفته باشید وقتی اسم شما راببینند روی صفحه‌ی شما کلیک می‌کنند زیرا به محتوای سایت شما اعتماد دارند .

 

تبلیغات:

تبلیغات از دیگر مواردی است که باید آن را در نظر بگیرید.تبلیغات در برندسازی باعث می شود کاربران با یک نام و برند آشنا شوند و زمانی که برندی به ذهنشان نمیر سد، در زمان خرید نام آن محصولی که شما تبلیغ کردید را به یاد بیاوردند.

 

شبکه های اجتماعی :

شبکه‌های اجتماعی بهترین و کم هزینه ترین راه برای برندینگ است.برای برندسازی نیاز به یک محتوای خوب دارید که مخاطب را جذب خودتان بکنید. نکته ی مهم این است که تبلیغات، در شبکه‌های اجتماعی از طریق افراد معروف و یا از راه‌های دیگر بهترین روش برای موفق شدن برندسازی شما است، زیرا تبلیغ کردن باعث می‌شود شما بیشتر دیده شوید.

 

3-معرفی خود به عنوان رهبرِ تفکر

ایجاد تخصص، یکی از امتیازهایی است که با اشتراک گذاشتن آن باعث  اعتماد کاربران نسبت به صفحه تان می‌شوید .تخصص شما باعث ارزشمند شدن صفحه تان می‌شود و کاربران تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاشتن مطالب شما  دارند و بیشتر به صفحه یا سایت شما لینک می‌دهند.رهبری تفکر، یعنی مطمئن شوید که تخصص شما معتبر و مرتبط است.

 

4:نظرات مردم

طبق آمارهای داده شده از تیم MOZ ، نظرات مردم، سومین فاکتوری است که در رتبه بندی سایت کاربران در گوگل تاثیر خیلی زیادی دارد و مهم تر از آن نظرات مثبت و یا منفی است که در گوگل می تواند رتبه‌ی شما را زیاد و یا کم کند.

 

5: شبکه های اجتماعی

باید این را بگوییم که شبکه‌های اجتماعی تاثیر مستقیمی در رتبه بندی سایت شما ندارد اما اگر بتوانید برای به اشتراک گذاری محتوای خود هزینه کنید و محتوای درست و صادقانه بین مردم به اشتراک بزارید، بازدید از پیج شما بیشتر می‌شود و بنابراین تاثیر مثبتی روی رتبه بندی سایت شما دارد.

 

6-سئو محلی سایت خود را بهبود ببخشید:

NAP CITATION

Nap مخفف name addres و phon  می باشد و  citation  به معنای نقل قول کردن است.به معنای ساده تر یعنی ذکر نام برندتان در یک وبسایت دیگر است. نقل قول ها، بخش مهمی از الگوریتم جست و جو هستند،یعنی اگر کسب و کارهای کوچک،سایتیشن بیشتری نسبت به بقیه داشته باشند،احتمالا در صفحه‌ ی جستجو بالاتر از بقیه‌ی سایت‌ها قرار می‌گیرند.اطلاع دادن کسب و کار آنلاین به دیگران یکی از فاکتورهایی است که در رتبه‌بندی سایت به شما کمک می کند. اگرکسب و کار محلی دارید و می‌خواهید به دیگران معرفی کنید می توانید سایت‌های رقبایتان را در محل چک کنید و از این طریق می‌توانید سایت‌هایی برای citation  خودتان داشت باشید .حتما یادتان باشد نام، آادرس و شماره تلفنتان در همه‌ی سایت‌ها یکسان باشد، زیرا برای مردم و یا گوگل گیج کننده  می‌شوند.همچنین به غیر از گوگل می‌توانید این کار را در فیسبوک و.. انجام دهید زیرا مردم فقط از طریق گوگل دنبال کسب و کار مدنظرشان نمی گردند.

 

حرف اخر:

یکی از اهداف سئو ،ایجاد ترافیک و بهینه سازی برای سایت است و نیاز به اقداماتی فراتر از مطالب و بهینه سازی داخلی سایت یا همان سئو داخلی دارد. بنابراین برای بالابردن رتبه‌ی سایت باید بر روی داشتن یک استراتژی موفق و قوی مانند سئو خارجی، تمرکز کرد.اگر سئو خارجی به درستی انجام شود، وب سایت به طور خودکار کسب درآمد از بک لینک ها، افزایش و ارتقا رتبه در موتور جستجو را شروع می‌کند.این مقاله به طور خیلی ساده و خلاصه درباره‌ی سئو خارجی توضیحاتی به شما ارائه داد، امیدواریم مفید بوده باشد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.