عوارض ماسالا چیست؟

0

ادویه ها به طور کلی به عنوان مواد گیاهی شناخته می شوند که برای اضافه کردن رنگ و طعم به غذای شما در کنار فواید سلامتی بی نظیر طراحی شده اند. ادویه جات ترشی جات بیشتر از پوست، ریشه، میوه، برگ و دانه گیاهان به دست می آید، اما نباید آنها را با گیاهانی که عمدتاً برای طعم دادن و تزیین استفاده می شود، اشتباه گرفت. در حالی که اکثر مردم ادویه‌های کامل را راحت‌تر می‌دانند، اکثر ادویه‌ها اکنون در Eat For Good Health به شکل مخلوط یا آسیاب شده در دسترس هستند.

به طور سنتی، ادویه جات ترشی جات در مناطقی با آب و هوای گرم تر کشت می شود و همچنین استفاده می شود. استفاده از آن فقط برای مقاصد آشپزی نیست، بلکه در هند نیز جنبه آرایشی و تشریفاتی دارد. تجارت ادویه مطمئناً به قرن ها قبل برمی گردد و از شبه قاره هند، خاورمیانه و آسیای شرقی رشد می کند. فواید سلامتی همراه با خواص دارویی این ادویه ها در حال حاضر در گوشه و کنار جهان جشن گرفته می شود. برخی از آنها حتی به عنوان درمان خانگی برای بیماری های جزئی و عمده استفاده می شوند.

ارزش غذایی ادویه ها:

ذکر شده است که ادویه ها دارای طعم و عطر قوی هستند و همیشه باید در مقادیر کم استفاده شوند. بنابراین، آنها هیچ کالری اضافی به مواد غذایی شما اضافه نمی کنند.

اگرچه ارزش غذایی ادویه ها از نوعی به نوع دیگر متفاوت است، بیشتر ادویه ها منابع غنی تری از کربوهیدرات ها، پروتئین، ویتامین A، چربی های سالم و ویتامین B6 هستند.

برخی از آنها حتی دارای تعداد زیادی مواد معدنی مانند کلسیم، سدیم، آهن، پتاسیم و حتی منیزیم هستند.

بیشتر این ادویه ها از این فروشگاه آنلاین سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند فلاونوئیدها و پلی فنول ها هستند.

با فواید سلامتی همراه شوید:

ذکر شده است که ادویه ها دارای طیف گسترده ای از خواص دارویی هستند. برخی از آنها برای درمان بیماری های مزمن و حاد استفاده می شود. اگرچه ارزش های دارویی مرتبط با ادویه ها در کشورهایی مانند هند بسیار رایج است، حتی برخی از کشورهای غربی اخیراً در مورد آنها یاد می گیرند! بنابراین، مزایای افزودن ادویه به غذای شما چیست و چرا باید ماسالا را آنلاین بخرید؟ خوب، بیایید بفهمیم!

ادویه جات ترشی جات را می توان به عنوان داروی مقوی جنسی استفاده کرد:

ثابت شده است که برخی از ادویه ها میل جنسی طبیعی هستند، عمدتاً به این دلیل که باعث افزایش برخی هورمون های مرتبط با افزایش میل جنسی می شوند. به عنوان مثال، ساپونین موجود در شنبلیله وجود دارد که باعث افزایش رشد تستوسترون برای افزایش میل جنسی مردان می شود. از طرف دیگر رازیانه می تواند سطح استروژن را افزایش دهد و به همین ترتیب عمل کند!

ادویه ها همچنین می توانند به حفظ مواد غذایی کمک کنند:

ادویه جات ترشی جات به غیر از حفظ سلامت بدن، ایمنی ماده غذایی مصرفی شما را تضمین می کند. بیشتر ادویه هایی مانند زیره سبز، میخک، دارچین، پونه کوهی و آویشن دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی هستند که از رشد باکتری ها، قارچ ها و عوامل بیماری زا جلوگیری می کنند که در غیر این صورت می توانند غذای شما را خراب کنند. حتما غذای خود را با این ادویه ها بپزید و برای مدت طولانی نگهداری کنید.

ادویه هایی برای مبارزه با سرطان:

ادویه‌ها، عناصری که از دیرباز در آشپزی به عنوان طعم‌دهنده‌ها و رنگ‌دهنده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، امروزه به عنوان عواملی با تأثیرات بهداشتی و درمانی نیز شناخته می‌شوند. برخی از این ادویه‌ها مانند زیره سیاه، زردچوبه، زعفران، سیر، فلفل قرمز و فلفل سیاه، به دلیل حاوی ترکیبات زیست فعال مختلف، به عنوان عوامل مؤثر در کاهش ریسک ابتلا به سرطان و کاهش تشکیل تومورها مطرح شده‌اند.

ترکیبات مهمی که در این ادویه‌ها یافت می‌شوند شامل کپسایسین (در فلفل قرمز)، پیپرین (در فلفل سیاه)، تیموکینون (در زیره سیاه) و سایر ترکیبات آنتی‌اکسیدانی هستند. این مواد زیست فعال اثرات متعددی دارند که از جمله آنها می‌توان به تحریک آپوپتوز (مرگ سلولی طبیعی) در سلول‌های توموری اشاره کرد. یک مطالعه ی انجام شده در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که این ترکیبات می‌توانند آپوپتوز سلول‌های توموری را ایجاد کرده و همچنین مهاجرت و تهاجم این سلول‌ها را کاهش دهند.

زیره سیاه، با حاوی تیموکینون، یک ترکیب با خصوصیات ضد سرطان شناخته شده است. این ترکیب به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل کرده و می‌تواند به جلوگیری از آسیب‌های اکسیداتیو در سلول‌ها کمک کند. همچنین، زردچوبه که حاوی ماده مؤثر فعال کورکومین است، به عنوان یک ضد التهاب و آنتی‌اکسیدان معروف است که نقش مهمی در مقابله با فرآیندهای التهابی و اکسیداتیو دارد.

در کنار اینها، زعفران با ترکیباتی چون کروسین و سایر کاروتنوئیدها، به خاصیت ضد سرطان خود شهرت دارد. سیر و فلفل قرمز نیز با ایجاد گونه‌های خاص ترکیبات، اثرات مثبتی در کاهش ریسک سرطان و مقابله با تومورها دارند.

به طور کلی، این ادویه‌ها نه تنها به طعم و آرایش غذاها افزوده می‌شوند بلکه با ارائه خصوصیات ضد سرطانی و آنتی‌اکسیدانی، به عنوان یک جزء مهم در تغذیه سالم و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها مطرح می‌شوند.

برای درمان عفونت:

عمدتاً به دلیل خواص ضد میکروبی مؤثر، بیشتر ادویه‌هایی که در دستور پخت حمام ماسالا Bisi bele و غذاهای مشابه هندی دیده می‌شوند، درمان‌های طبیعی برای عفونت‌ها هستند. ادویه هایی مانند زردچوبه، میخک، دارچین، هل، هل، فلفل سیاه، زیره سبز و آسافوتیدا برای تقویت ایمنی و جلوگیری از عفونت های قارچی و باکتریایی طراحی شده اند!

عوارض خوردن ماسالا:

به طور کلی، مصرف ادویه هیچ عارضه ای نخواهد داشت. بنابراین، آنها برای مصرف بسیار ایمن در نظر گرفته می شوند. اما، پذیرش و پاسخ فردی به ادویه‌های متعدد می‌تواند منفی باشد، عمدتاً اگر نوشیدنی‌های ادویه‌دار یا غذایی که مصرف می‌کنید به‌خوبی ذخیره یا تهیه نشده باشند یا اگر بیش از حد آنها را مصرف کنید. برخی از واکنش های منفی به مصرف ادویه عبارتند از:

واکنش های آلرژیک به ادویه های خاص

  • بثورات پوستی
  • اسهال به دلیل مصرف بیش از حد ادویه جات ترشی جات
  • آسم به دلیل استنشاق ادویه
  • هموروئید به دلیل برخی ادویه ها
  • آلودگی به سالمونلا

اما، همه اینها موارد نادری هستند، و افراد از این عوارض جانبی ماسالا، در صورت وجود، در کمترین زمان تسکین خواهند یافت. به منظور دریافت ادویه جات ترشی جات با کیفیت بالا با قیمت های مقرون به صرفه به صورت آنلاین، حتماً روی Eat For Good Health کلیک کنید و کمک بگیرید!

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.