طراحی سایت داروخانه چه مزایایی دارد؟

0

با ظهور تکنولوژی و اینترنت، داروخانه‎های آنلاین به شدت محبوب شده‎اند. به دلیل سهولتی که داروخانه‎های آنلاین برای دریافت دارو و محصولات بهداشتی ایجاد می‎کنند، بسیاری از مشتریان انتظار دارند که داروخانه‎ها دارای نسخه آنلاین نیز بوده و امکان خرید اینترنتی را برای آن‎ها فراهم کنند. طی سال‎های اخیر تعداد بیشتری از داروسازان در حال انتقال به فضای دیجیتال هستند و این موضوع منجر به افزایش درآمد‌زایی ناشی از فروش بیشتر محصولاتشان شده است. اما طراحی سایت داروخانه و در کل طراحی فروشگاه اینترنتی دقیقا چه مزایایی دارد و چگونه به رفع مشکلات مشتریان کمک خواهد کرد؟

سایت دارو

داروخانه الکترونیکی چیست؟

به وجود آمدن داروخانه‎های الکترونیکی، انقلابی در نحوه خرید و استفاده از داروهای تجویزی ایجاد کرده است. در حال حاضر به سادگی با سفارش آنلاین داروها یا ارسال نسخه الکترونیکی پزشکان می‎توان داروی مورد نیاز را درب منزل دریافت کرد. استفاده از این روش به جلوگیری از خطاهای دارویی نیز کمک خواهد کرد. همین مسئله سبب شد که بسیاری از پزشکان و داروسازان به دنبال طراحی سایت داروخانه باشند. اما داشتن یک داروخانه الکترونیکی چه مزایایی به همراه دارد؟ با ما همراه باشید تا به این سوال مهم پاسخ دهیم.

افزایش فروش و رضایت مشتری

با استفاده از طراحی سایت داروخانه دیگر مشتریان شما محدود به یک منطقه جغرافیایی خاص نخواهند بود. بیماران می‎توانند از هر جایی از شهر، استان و حتی کشور به بررسی داروهای موجود در داروخانه شما بپردازند و نسخه خود را به شما تحویل دهند. این مسئله باعث می‏شود که تعداد مشتریان افزایش و وضعیت فروش بهبود یابد. از سویی دیگر، رضایت مشتری به خاطر تسهیل در روند ارائه نسخه و دریافت دارو منجر به ایجاد نوعی وفاداری نسبت به شما خواهد شد و همین موضوع نیز به حفظ مشتریان قبلی کمک خواهد کرد.

تعامل بهتر با مشتری

یکی دیگر از مزایای طراحی سایت داروخانه تعامل بهتر با مشتری است. بیماران دیگر نیازی به پرسیدن سوال از پرسنل داروخانه و صرف وقت بسیار برای در نوبت ماندن نخواهند داشت. آن‎ها به یک جستجوی ساده می‎توانند وجود یا عدم وجود دارو را در داروخانه بررسی کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند.

دریافت نسخه راحت

شاید عجیب به نظر برسد اما بخش قابل توجهی از زمان داروسازها صرف تعامل با مشتری‎ می‏شود. اغلب این تعاملات کاملا غیرضروری است. بنابراین با طراحی وبسایت داروخانه می‎توان در زمان داروساز و پرسنل داروخانه صرفه‎جویی بسیاری کرد. همچنین از آنجایی که برخی از بیماران دچار بیماری‎های مسری هستند، در نتیجه عدم حضور آن‎ها می‎تواند به جلوگیری از شیوع بیماری‎ها کمک بسیاری کند.

با استفاده از سیستم داروخانه آنلاین، دریافت نسخه بسیار راحت خواهد بود. بیماران می‎توانند نسخه الکترونیک خود را در اختیار داروخانه قرار داده و داروهای خود را دریافت کنند.

امکان دسترسی به داروها و داروخانه‎های بیشتر

یکی از بزرگترین شکایات بیماران، نایاب بودن داروها و نیاز به مراجعه به داروخانه‎هایی است که از محل زندگی آن‎ها دور است. با طراحی سایت داروخانه این مشکل به طور کامل رفع می‏شود. بیماران یا همراهان آن‎ها می‎توانند در زمانی کوتاه تعداد بسیار زیادی از داروخانه‎ها را با استفاده از وبسایت آن‎ها مورد بررسی قرار دهند و به وجود یا عدم وجود داروهای مدنظر خود در داروخانه‎ها پی ببرند. با استفاده از این قابلیت دیگر نیازی نیست که بیماران از یک داروخانه به داروخانه دیگر روانه و ترافیک زیادی را متحمل شوند و همین موضوع میزان رضایت آن‎ها را افزایش می‎دهد و او را به یک مشتری وفادار تبدیل خواهد کرد.

عدم بروز اشتباه

یکی از مهم‎ترین مشکلاتی که در داروخانه‎های فیزیکی وجود دارد، اشتباه در تشخیص داروی تجویز شده از سوی پزشک است. این موضوع می‎تواند سلامت بیمار را تا حد زیادی به خطر بیندازد و مسئولیت‎های بسیاری برای داروخانه خواهد داشت. این در حالی است که با طراحی سایت داروخانه، نسخه‎ها به شکل الکترونیکی ارائه شده و در اختیار پرسنل داروخانه قرار می‎گیرند و به این ترتیب احتمال بروز اشتباه نیز کاهش خواهد یافت.

طراحی سایت داروخانه

مزیت طراحی سایت داروخانه برای مشتریان چیست؟

یکی از اصول اساسی برای داشتن یک کسب‎وکار موفق، توجه به نیازها و خواسته‎های مشتری است. طراحی وبسایت داروخانه برای بیماران و مشتریان نیز از مزایای بسیاری برخوردار است و باعث ایجاد رضایت در آن‎ها می‏شود. اما از جمله این مزایا:

  • صرفه‎جویی در زمان: با یک داروخانه آنلاین و سایت دارو، سفارش داروی مورد نیاز بسیار آسان خواهد بود و نیاز به زمان چندانی نخواهد داشت. افرادی که مشغله زیادی دارند یا افراد مسن و معلول قطعا از وبسایت دارو استقبال خواهند کرد.
  • کاهش هزینه‎ها: بررسی‏ها نشان می‎دهد که خرید آنلاین دارو علاوه بر صرفه‎جویی در زمان، در هزینه‎ها نیز صرفه‎جویی خواهد کرد. آنطور که آمار نشان می‎دهد، خرید دارو از اینترنت می‎تواند هزینه‎ها را تا یک سوم کاهش دهد.
  • حفظ حریم خصوصی: داروخانه‎های آنلاین، سطوح بالایی از حریم خصوصی و محرمانگی را برای افراد ایجاد می‎کند. سن، هویت جنسی، وضعیت رابطه یا مشکلات مربوط به سلامتی از جمله عواملی است که ممکن است افراد از بیان آن‎ها در جمع خجالت بکشند یا راحت نباشند. اما در خرید دارو به شکل الکترونیکی این حریم به شکل کامل حفظ خواهد شد و منجر به رضایت مشتری می‏شود.
  • دسترسی به اطلاعات اضافی: بسیاری از مواقع بیماران نیاز به دانستن اطلاعات بیشتر در مورد داروها و نحوه مصرف یا عوارض و … دارند. طراحی سایت داروخانه سبب می‏شود که بیمار به یک منبع دقیق از اطلاعات دسترسی داشته باشد. می‎توان در سایت داروخانه، لینک‎های مفیدی را به سازمان‎های پزشکی و وبسایت‎های علمی قرار داد که برای بیماران مفید خواهد بود.

داروخانه آنلاین

طراحی سایت داروخانه را به کجا بسپاریم؟ + سخن پایانی

داروخانه‎های آنلاین نه تنها می‎توانند به افزایش فروش و درآمد داروخانه‎ها کمک شایانی کنند، بلکه با فراهم کردن امکاناتی همچون نسخه آنلاین، امکان خرید دارو بدون نیاز به خروج از خانه، رضایت بیماران و مشتریان را فراهم کرده و به حفظ حریم شخصی آن‎ها کمک می‎کند. در صورتی که شما تمایل به طراحی سایت داروخانه دارید، می‎توانید با گروه مارکتینگ هیرا در ارتباط باشید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.