فروشگاه وی تویز مرجع اسباب بازی های دخترانه

0

یکی از نیازهای ضروری کودکان که توجه به آن تأثیر بسزایی در رشد خلاقیت و تقویت مهارت‌های آن‌ها دارد، اسباب‌ بازی است. والدین قبل از خرید انواع اسباب بازی ابتدا باید جنسیت فرزند خود را درنظر بگیرند؛ زیرا ویژگی‌های بهترین اسباب‌ بازی دخترانه و پسرانه با هم متفاوت است‌. درواقع دخترها و پسرها از همان دوران کودکی به لحاظ روحیه و علاقه‌ با هم فرق دارند. در این مطلب قصد داریم ابتدا درباره ویژگی‌های اسباب ‌بازی‌های دخترانه صحبت کنیم و سپس به نکاتی بپردازیم که هنگام خرید انواع اسباب بازی‌ ساختنی، عروسکی، موزیکال، فکری، حرکتی و… مخصوص دختران اهمیت دارند.

اسباب بازی دخترانه چیست و چه مزایایی دارد؟

اسباب‌ بازی‌ها نقش بسیار مهمی در بهبود رشد ذهنی و فکری کودکان دارند و به تسهیل روند تخیل و یادگیری آن‌ها کمک زیادی می‌کنند. به اسباب‌ بازی‌هایی که متناسب با روحیات لطیف و منحصربه‌فرد دختربچه‌ها طراحی و تولید شده‌اند و باعث رشد و پرورش استعدادهای شخصیتی آن‌ها می‌شوند، اسباب بازی دخترانه گفته می‌‌گویند. از مهم‌ترین مزایای خرید اسباب‌ بازی‌های دخترانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت قدرت تخیل و رشد خلاقیت

  • ایجاد و تقویت حس اعتمادبه‌نفس

  • بهبود عزت‌نفس

  • توسعه مهارت‌های فردی ضروری

  • پرورش مهارت‌های تفکر انتقادی

  • تقویت حس تعلق و ارزش

  • ارتقا حس برابری جنسیتی

  • شکستن کلیشه‌های اجتماعی

  • به چالش کشیدن تعصبات جنسیتی

  • تحریک خلاقیت و رشد مهارت‌های حل مسئله

  • تشویق به ابراز وجود و خودیابی

  • کشف هویت و ترجیحات فردی کودک

  • ایجاد یک تصویر بدنی مثبت از کودک در ذهن او

  • کمک به کشف توانایی‌ها و علایق کودک

  • کشف علایق مختلف به دلیل تنوع بالای اسباب‌بازی‌ها

  • پرورش غرایز مراقبت و افزایش مهارت‌های اجتماعی

والدین در صورتی می‌توانند از این مزایا برای دختربچه‌های خود بهره‌مند شوند که در انتخاب اسباب بازی مناسب دختران نکات کلیدی را رعایت کنند و سلامت جسمی و ذهنی کودک خود را بر هر چیز دیگری اولویت قرار دهند. به اعتقاد روان‌شناسان بهترین اسباب بازی دخترانه برای کودکان کم‌سن‌و‌سال تا حد امکان باید ساده باشد و باعث افزایش خلاقیت در ذهن او شود.

برای خرید بهترین اسباب بازی دخترانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هدف از خرید اسباب بازی فقط بازی کردن و سرگرم شدن کودکان نیست؛ بلکه آموزش مهارت‌های زندگی و تقویت خلاقیت آن‌ها برای زندگی بهترشان در آینده، اصلی‌ترین هدف است‌. والدین برای اینکه بهترین اسباب بازی برای فرزند دختر خود خریداری کنند، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشند‌. این نکات عبارت‌اند از:

  • احترام گذاشتن به سلیقه کودک دختر

  • به چالش کشیدن خلاقیت فرزند دختر

  • کاهش یکجانشینی و کم‌تحرکی کودک با انتخاب اسباب بازی ورزشی

  • انتخاب اسباب بازی بر اساس توانایی‌ها و سلایق دختر خود

  • خرید بازی‌های گروهی و تعاملی برای تقویت مهارت اجتماعی کودک

  • ایجاد یک چالش متناسب با سن فرزند دختر برای انتخاب اسباب‌ بازی

  • توجه به ایمنی بالای اسباب بازی و تیز و خشن نبودن لبه‌های آن

  • خرید اسباب‌ بازی‌های مشابه به وسایل واقعی

  • انتخاب اسباب بازی‌های تقویت‌کننده مهارت خواندن و نوشتن

  • توجه به خرید اسباب‌ باز‌ی‌های آموزشی و فکری

  • تشویق کودکان به بازی‌های گروهی

  • توجه به بالا بودن کیفیت ساخت و قیمت مناسب اسباب‌ بازی

  • انتخاب و خرید اسباب بازی‌هایی متناسب با سن کودک دختر

  • خرید بهترین اسباب‌بازی‌ها از فروشگاه‌های معتبر

در فروشگاه‌های معتبر متنوع‌ترین و باکیفیت‌ترین انواع اسباب بازی دخترانه در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف در اختیار والدین قرار می‌گیرند و خانواده‌ها می‌توانند به‌راحتی هر اسباب بازی که کودک دختر آن‌ها پسندید، برایش خریداری کنند.

آشنایی با پرطرفدارترین انواع اسباب بازی دخترانه

اسباب بازی‌های دخترانه موجود در بازار و فروشگاه‌های اسباب ‌بازی‌فروشی تنوع بسیار بالایی دارند و متناسب با خصوصیات روانی، فیزیکی و شخصیتی آن‌ها طراحی و تولید شده‌اند. در ادامه با انواع مختلف اسباب باز‌ی‌های دخترانه آشنا خواهید شد:

عروسک‌ها

یکی از پرطرفدارترین اسباب‌ بازی‌های دنیا از سال‌ها پیش، که در بین دختربچه‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و طرفداران زیادی دارد، عروسک است‌. بازی با عروسک دختربچه‌ها را برای ورود به مدرسه، برقراری ارتباط با هم‌سن‌وسال‌ها و تعامل و رویارویی با دوستان و همکلاسی‌ها آماده می‌کند‌. از محبوب‌ترین اسباب ‌بازی‌های عروسکی دخترانه موجود در بازار می‌توان به عروسک‌های باربی، عروسک‌های پولیشی، عروسک نوزاد، عروسک‌های شخصیت‌های محبوب کارتنی، عروسک‌های پشمالوی حیوانات، عروسک‌های مینیاتوری و غیره اشاره کرد.

اسباب بازی ساختنی

یکی‌ دیگر از انواع پرطرفدار اسباب بازی دخترانه، اسباب بازی ساختنی نام دارد‌. اسباب بازی‌های ساختنی تأثیر بسیار مثبتی در به چالش کشیدن مهارت‌های حل مسئله، ایجاد حس خلاقیت و افزایش هوش کودک دارند. از پرفروش‌ترین انواع اسباب‌ بازی ساختنی دخترانه می‌توان مواردی مانند: پازل‌های چوبی، دختران مینیاتوری، گل‌ها، طبیعت و درختان، لگوهای ساختنی قهرمانان دختر، شخصیت‌های دیزنی، دختر پازلی، درختان و طبیعت، لگوهای ساختمانی مانند پارک، آپارتمان و ماشین و غیره را نام برد.

ست لوازم آشپزی، خانه‌داری، خیاطی و پزشکی

اکثر دخترها از همان دوران کودکی به آشپزی در کنار مادر خود و خاله‌بازی با دوستانشان علاقه زیادی دارند. یکی از انواع اسباب بازی‌های دخترانه که حس مسئولیت‌پذیری و درک انجام وظایف خانه‌داری را در دختربچه‌ها تقویت می‌کند و باعث سرگرمی آن‌ها می‌شود، ست لوازم آشپزی، خانه‌داری، خیاطی و پزشکی است. در این ست، لوازم و وسایلی مانند جاروبرقی، سینک ظرف‌شویی، اجاق‌گاز، عصرانه‌خوری، ماشین ظرف‌شویی، ماشین لباسشویی، یخچال، لوازم پزشکی، گوشی، فشارسنج، چرخ‌خیاطی، قیچی و غیره به شکل اسباب بازی در سایزهای کوچک تولید شده است.

Cute little baby boy taking bath playing with foam and colorful rubber duck toys in a white sunny bathroom ; Shutterstock ID 225102604; PO: TODAY.com

اسباب‌ بازی‌های حمام

یکی دیگر از بهترین اسباب بازی‌های دخترانه که هم باعث سرگرمی دختربچه‌ها می‌شود و هم اشتیاق آن‌ها را برای رفتن به حمام افزایش می‌دهد، اسباب بازی‌ مخصوص حمام است‌ که شامل عروسک دختر با لباس شنا، اردک آب‌بازی، پازل حمامی، الفبا، اعداد، ماهی‌ها و مرغ‌های دریایی، کتاب‌‌های مخصوص حمام و غیره است. جنس این نوع اسباب‌ بازی‌ها به‌گونه‌ای است که در اثر تماس با آب و مواد شوینده کیفیت خود را از دست نمی‌دهند.

اسباب بازی‌های موزیکال و ابزارهای موسیقی

یکی دیگر از انواع اسباب بازی‌‌های مخصوص برای دختربچه‌ها اسباب بازی‌های موزیکال و ابزارهای موسیقی است. این ابزارها قدرت شنوایی نوزادان و تمرکز آن‌ها را تقویت می‌کنند. از انواع مختلف این محصولات می‌توان به ماهی موزیکال، گیتار برقی، میکروفون، چراغ‌خواب موزیکال، عروسک‌های گردان موزیکال مخصوص تخت‌خواب و غیره اشاره کرد. بسیاری از دخترها از همان دوران کودکی به خاطر بازی با این ابزارها به هنر موسیقی و نوازندگی علاقه‌مند می‌شوند‌.

اسباب‌ بازی‌های فکری و پازل‌ها

برای والدینی که می‌خواهند باعث افزایش قدرت تمرکز کودک خود شوند و مهارت‌های اساسی زندگی را به او بیاموزند، باید از بین اسباب بازی‌های متنوع دخترانه به سراغ خرید بازی‌های فکری و پازل‌ها بروند. پازل‌ها اشکال هندسی گوناگونی دارند و قبل از ورود کودک به مدرسه باعث می‌شوند تا او به‌خوبی با حروف الفبا، اشکال، اعداد و رنگ‌ها آشنا شود. بازی‌های فکری یا معمایی مانند شطرنج نیز مهارت حل مسئله را در ذهن کودک تقویت می‌کنند‌.

اسباب بازی‌های ورزشی

بهترین نوع اسباب بازی دختران که به حفظ سلامت جسمانی آن‌ها کمک می‌کند و هیجان و شادی زیادی به همراه دارد، اسباب بازی‌ ورزشی است. افزایش سطح اعتمادبه‌نفس و تقویت مهارت‌های حرکتی مهم‌ترین دلیل خرید اسباب‌بازی‌های ورزشی و حرکتی مانند اسکوتر، سه‌چرخه، ماشین‌های سواری شارژی رنگارنگ، رنجر، اسکیت‌برد، کفش اسکیت، دوچرخه، استخر بادی و غیره است.

اسباب بازی‌های بدلیجات

یکی از شگفت‌انگیز و جذاب‌ترین اسباب‌ بازی‌های دخترانه، بدلیجاتی مانند انگشترهای فرفره‌ای، تل شیطونک، گردنبندهای زنجیری رنگارنگ، کلیپس کارتی و غیره هستند. این اکسسوری‌ها در هر سن‌و‌سالی بین دختربچه‌ها طرفدار دارند‌.

اسباب بازی‌های هوشمند و ربات‌ها

اسباب بازی‌های هوشمند و ربات‌ها مانند عروسک‌های سخنگو، پرنده سخنگو، مینیون کنترلی و ربات‌های کنترلی و غیره نیز در گروه بهترین اسباب بازی دخترانه قرار می‌‌گیرند و طرفداران زیادی دارند. با خرید این نوع اسباب بازی می‌توانید مهارت‌های ذهنی و عملی فرزندان دختر خود را ارتقا ببخشید. دختربچه‌ها نیز درست مانند پسربچه‌ها مدام در حال یادگیری هستند و آشنایی با وسایلی که تکنولوژی و عملکرد نوینی دارد، برای آن‌ها بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است.

اسباب بازی‌های فیگور اکشن

اسباب بازی‌های فیگور اکشن مانند فیگور مینیاتوری پگاسوس، پرنسس، یونی‌کورن، واندر وومن و فلزی بل نیز به دلیل رنگ‌بندی جذاب و لطافت بالایی که دارند، به‌عنوان بهترین اسباب بازی دخترانه شناخته می‌شوند. مهم‌ترین دلیل پرفروش‌ بودن فیگور اکشن‌ها، تنوع بالای سایز این محصولات است‌.

خرید آنلاین بهترین اسباب بازی دخترانه از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر

در این مطلب، ابتدا راجع به مزایای اسباب بازی‌های دخترانه صحبت کردیم و توضیح دادیم که والدین در زمان خرید این محصولات برای کودکان دختر خود باید به چه نکاتی توجه داشته باشند. سپس به معرفی پرطرفدارترین و بهترین اسباب بازی‌های دخترانه شامل: عروسک‌ها، اسباب بازی ساختنی، ست لوازم آشپزی، خانه‌داری، خیاطی و پزشکی، اسباب‌ بازی‌های حمام، اسباب‌ بازی‌های موزیکال و ابزارهای موسیقی، بازی‌های فکری و پازل‌ها، بازی‌های ورزشی، بازی‌های هوشمند و ربات‌ها، بدلیجات و فیگور اکشن‌ها پرداختیم.

اکثر والدین برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های رفت‌وآمد ترجیح می‌دهند که اسباب بازی‌های موردعلاقه کودک خود را از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و با مناسب‌ترین قیمت به‌صورت آنلاین خریداری کنند. در زمان انتخاب فروشگاه اینترنتی معتبر اسباب ‌بازی‌فروشی بهتر است به ویژگی‌هایی مانند بالا بودن کیفیت و تنوع اسباب بازی‌ها، دسته‌بندی و طبقه‌بندی محصولات برای دسترسی سریع، قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه، ارسال سریع خریدها به آدرس مشتریان، داشتن نماد اعتماد الکترونیک و امنیت درگاه پرداخت فروشگاه توجه داشته باشید. با خرید اسباب بازی از فروشگاه اسباب بازی وی تویز می‌توانید علاوه‌بر سرگرم کردن، رشد شخصیتی، فکری و اجتماعی کودکان دختر خود را نیز تضمین کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.