راه ها و نکات شیک و زیباتر شدن اتاق پذیرایی شما

0

تزیین و طراحی دیوار پذایریی از اهمیت زیادی برخوردار است. معمولا اتاق نشیمن و پذیرایی بزرگترین فضای خانه است.  طراحی دیوار نشیمن و پذیرایی باید طبق اصول خاصی صورت بگیرد تا محیط زندگی زیباتری داشته باشیم. پس اگر در صدد تغییر دکوراسیون هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید یا نمی‌خواهید برای خرید مبلمان هزینه کنید. راه حل شما تزیین دیوار پذیرایی است.

تزیین دیوار سفید باعث جان بخشیدن به دیوارهای خالی میشود. درست است که سبک مدرن در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار  گرفته ولی این موضوع را هم باید در نظر بگیرید که داشتن چندین دیوار سفید باعث ناتمام دیده شدن فضا می‌شود. از طرف دیگر تزیین دیوار میتواند هزینه‌های مالی و زمانی زیادی در بر داشته باشد مخصوصا اگر فضای زیادی برای دکور کردن داشته باشید. بنابراین گاهی خوب است به سراغ ایده‌هایی خودساخته برویم که به راحتی و تنها با استفاده از چند وسیله‌ی ساده بتوانیم آنها را به سرانجام برسانیم.

استفاده از گلدان های دیواری

گلدان های با دیواری با طراحی‌های بسیار شیکی در بازار موجود است که می توانید آن ها را کنار تلویزیون و یا در فضاهای خالی به صورت جذاب نصب کرده و گل و گیاهان طبیعی خود را درون آنها نگهداری کنید. این استندها در مدل‌های لوکس و به روزی طراحی شده اند که به راحتی با دکوراسیون شما ست می شوند.

چیدمان گل طبیعی در خانه یکی از مهمترین اصولی است که برای داشتن یک دکوراسیون چشم گیر باید به آن اهمیت دهید. شما در عین حال هم از زیبایی گل و گیاهان لذت می‌برید، و هم به آن‌ها رسیدگی کرده و از مزایای وجود گل و گیاهان در منزل بهره مند شوید.

دکوراسیون هر خانه باید به گونه ای باشد که سلیقه، شخصیت و حال افراد ساکن را بیان کند. درواقع خانه مکانی برای به نمایش گذاشتن سلیقه افراد بوده و برای شخصیت بخشیدن به خانه، بایستی عناصر مورد علاقه صاحب خانه در فضاهای مختلفی از آن به کار رود. این همان مفهوم شخصی سازی دکوراسیون منزل می باشد که سبب ایجاد احساس تعلق خاطر می شود. اگر نمیتوانید عناصر را به درستی استفاده کرده و راهکاری برای این کار ندارید، کمک گرفتن از احساستان میتواند در این زمینه موثر عمل کند

اولین گام در شخصی سازی دکوراسیون منزل، استفاده از عکس های خانوادگی می باشد. امروزه میتوان عکس های بیشتری در مقایسه با زمان های گذشته گرفت. زیرا تکنولوژی پیشرفت کرده و امکانات بسیاری از جمله دوربین های پیشرفته، گوشی های هوشمند و… وجود دارند. کافیست که چند نمونه از عکس های زیبای خانوادگی را انتخاب نموده و به تزیین کردن فضای خانه با آنها بپردازیم

از استفاده از آثار هنری در فضای خانه غافل نشوید. البته بهتر است که تنها یک بخش از دیوار را به استفاده از قاب عکس ها و اثار هنری اختصاص دهید. آباژور ها و مجسمه ها از مهمترین المان های تزئینی برای اتاق نشیمن محسوب می شوند که حس صمیمیت را در محیط القا می کنند. در واقع استفاده از اکسسوری ها نوع شخصیت شما را در محیط نشان می دهند.

اگر به دنبال این هستید که همیشه به روز باشید و یک دکوراسیون لوکس و لاکچری داشته باشید، باید در انتخاب رنگ‌ها در دکوراسیون منزل خود بیشتر دقت کنید. به این ترتیب می توانید از به روزترین رنگ‌ها استفاده کنید که مطابق رنگ سال هستند و بیشتر به چشم می آیند. بهتر است بدانید که نکات مهمی در انتخاب رنگ دکوراسیون حائز اهمیت قرار دارند، که با رعایت آن‌ها می توانید یک چیدمان شگفت انگیز داشته باشید که همه را شگفت زده کند

برای مثال به جای اینکه تمامی دیوارها را به رنگ مورد نظر خود در بیاورید میتوانید تنها از یک دیوار تاکیدی استفاده کرده و آن را به رنگ کله غازی درآورده و بقیه‌ی دیوارها را به حال خود رها کنید. دیوار تاکیدی یا دیوار قدرت میتواند هر دیواری باشد ولی بهتر است دیواری را انتخاب کنید که در حالت معمول چشم شما بیشتر به آن سمت کشیده میشود.

استفاده از مبلمان در نشیمن ایرانی

یکی از بهترین سبک های مبلمان برای سالن های نشیمن کوچک به شکل مربعی و یا مستطیلی بدون شک مبلمان ال است. برای چیدمان مبل در خانه کوچک باید به برخی موارد توجه داشته باشید. این سبک از مبلمان با نداشتن دسته باعث می شود فضای نشیمن کمتر اشغال شود همچنین باعث بزرگ تر نشان دادن محیط نیز خواهد شد.

چیدمان مبلمان ال بسیار متنوع است. این سبک از مبلمان برای استفاده تعداد زیادی از افراد نیز می باشد به طور کلی می توان گفت مبلمان ال نه تنها فضای بسیار کمتری را به نسبت سایر مبلمان اشغال می کنند بلکه برای خانه های کوچک بسیار مناسب هستند.

با توجه به نزدیک بودن شب یلدا، اگر به سبک مدرن علاقه دارید، برای رومیزی از انواع پارچه‌های حریر یا ابریشمی استفاده کنید. رومیزی را روی میز پهن کرده و به آرامی قسمت‌هایی از آن را چروک و بر آمده کنید. خوراکی‌ها و وسایل شب یلدا را در ظروف سیلور و یا کریستال قرار داده و روی میز بچینید. برای زیباتر شدن میز از فانوس و یا شمع‌های مدرن استفاده کنید. چیدن میز شب یلدا روی کنسول هم ایده جالبی است.

 

تزیین اتاق خواب دختر

شلف‌های دیواری هم ایده جالبی برای تزیین اتاق خواب دخترانه هستند. شلف دیواری علاوه بر کاربردی بودن جنبه تزیینی هم دارد. روی شلف میتوان وسایل دکوری، کتاب و یا نقاشی‌های کودک را قرار داد.

اگر اتاق خواب فرزندتان کوچک است میزهای تاشو یرای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند.  این میزها قابلیت تا شوندگی دارند و پایه‌ها به راحتی جمع میشوند. زمانی که به میز احتیاج دارید پایه‌ه‌های آنرا باز میکنید و در پایان کار پایه‌ها را تا کرده و میز را زیر تخت میکذارید

میز تحریر گوشه‌ای هم به گونه‌ای طراحی شده که در گوشه اتاق قرار میگیرد و فضای کمی اشغال میکند. این میزها مناسب اتاق خواب‌های کوچک هستند.

معمولا امروزه با آپارتمانی شدن خانه ها و محدود بودن فضا، والدین یک اتاق مشترک را در اختیار دختر و پسر خود قرار می دهند. در صورتیکه از این اتاق مشترک دو دختر یا دو پسر استفاده کنند، کار آسان می شود. ولی زمانیکه یکی از کودکان دختر و دیگری پسر باشد، کار را برای طراحی دکوراسیون اتاق مشترک دشوار می کند. ولی جای هیچ نگرانی نیست. زیرا با گسترش ایده و طرح های موجود برای طراحی دکوراسیون اتاق مشترک دختر و پسر، میتوان از روش های مختلفی برای این کار استفاده نمود.

یکی از مهم ترین و قسمت اصلی در هر خانه، اتاق خواب و یا در خانه های متراژ بالاتر، اتاق مستر می باشد. اکثرا اشخاص مدت زمان بسیاری را در این اتاق می گذرانند و به همین جهت دکوراسیون محیط داخلی این اتاق اهمیت خاصی دارد. به همین منظور ما همواره در این مقاله و در سایت هشتی سعی داریم یکی از ابعاد اصلی و ویژگی های آن در دکوراسیون داخلی اتاق خواب مستر که همان انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب مستر می باشد را برای شما همراهان گرامی بررسی کنیم.

برای خرید کاغذ دیواری برای قسمت های مختلف خانه از جمله اتاق خواب مستر به بررسی ویژگی هایی همچون: رنگ کاغذ دیواری، طرح کاغذ دیواری، سبک کاغذ
دیواری و جنس و کیفیت ساختاری کاغذ دیواری توجه لازم را داشته باشید تا مناسب ترین کاغذ دیواری را انتخاب کنید.
توصیه می شود در اتاق خواب های مستر نسبتا متراژ پایین تر، از طرح های ساده و رنگ روشن و سبک مدرن تر به جای طرح های شلوغ و تیره رنگ و سبک کلاسیک استفاده کنید. چرا که طرح های شلوغ و برجسته که بیشتر در سبک های کاغذ دیواری کلاسیک موجود است در اتاق خواب های مستر متراژ پایین تر موجب کوچک نشان دادن فضا و شلوغی اتاق می گردند.


دیوارپوش آشپزخانه

دیوارپوش آشپزخانه نقش مهمی در ایجاد فضایی لوکس و جذاب ایفا می‌کند. دیوارپوش همانگونه که از نامش پیداست روی دیوار اصلی آشپزخانه قرار می‌گیرد و علاوه بر اینکه جلوه خاصی به آشپزخانه میدهد در برابر رطوبت و حرارت، مقاومت بالایی دارد و به راحتی تمیز می‌شود.

فرقی نمی‌کند آشپزخانه شما بزرگ باشد یا کوچک، به هر حال نیاز به دیوارپوشی دارید که به خوبی با آشپزخانه هماهنگ باشد. نصب دیوارپوشی با طراحی متناسب با دکوراسیون باعث ایجاد تغییر اساسی در فضای آشپزخانه می‌شود و مانند یک عنصر دکوراتیو عمل می‌کند.

 

رنگ دیوارها در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

بهتر است بین رنگ دیوارها و لوازم آشپزخانه یک نوع هماهنگی برقرار باشد. بهتر است در دکوراسیون آشپزخانه کوچک که از رنگ های روشن و سفید بیشتر استفاده کنید چون معمولا رنگ های روشن نور را بازتاب می دهند و باعث می شوند که فضای اشپزخانه بزرگ‌تر  دیده شود

اگر هم می خواهید که دکوراسیون آشپزخانه کوچک لوکس تر و زیباتر دیده شود بهتر است که از رنگ های بنفش روشن و قرمز روشن و … استفاده کنید.

چیدمان مناسب ادویه جات هم تاثیر مستقیمی در زیبایی آشپزخانه دارد. اگر کلکسیونی زیبا از شیشه‌های ادویه دارید که میتوانید آنها را مرتب و منظم بچینید، نه تنها آشپزخانه شلوغ نمیشود بلکه میتواند محیط آشپزخانه را زیبا و آشپزی را لذتبخش‌تر کند. راه‌حل‌های زیادی برای مرتب کردن این چاشنی‌ها وجود دارد و هر محیطی با هر میزان فضایی، توانایی استفاده از این ایده‌ها را دارد.

 

تزیین دیوار راهرو با آینه

آینه ها علاوه بر کاربرد عملی، می توانند دکوراسیون خانه را زیباتر کنند و جلوه ای باشکوه ایجاد کنند. این می تواند ظرافت زیبایی را به فضای داخلی بیافزاید. آینه ها می توانند یک راهروی کوچک را بزرگتر نشان دهند، تاثیر بصری به طراحی بیفزایند و حتی می توانند جایگزین یک اثر هنری شوند.

راهروها گاهی ممکن است تاریک و کسل کننده به نظر برسند. اگر سرمایه‌گذاری روی آثار هنری برای تزئین دیوارها یا نورپردازی مناسب برای زیبایی فضای راهرو کافی
نیست، می توانید در این قسمت از آینه استفاده کنید. یک آینه در راهرو قرار دهید. این کار نه تنها نور را منعکس می‌کند، بلکه بزرگ‌تر از آنچه هست به نظر میرسد و باعث می‌شود ارتباط بیشتری با بقیه خانه ایجاد شود.

 

سرویس بهداشتی لاکچری

یکی از عوامل تاثیرگذار بر لوکس و لاکچری بودن سرویس بهداشتی استفاده از رنگ‌های مناسب است. اگر رنگ‌های خنثی که به صورت تک رنگ استفاده شوند فضا را منظم‌تر نشان داده می‌شود و به همین دلیل در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. در سرویس‌های بهداشتی کوچک استفاده از رنگ‌های روشن باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضا می‌شود.
داخل مدل‌های سرویس بهداشتی لوکس کوچک ۲۰۲۳ استفاده از دو رنگ نزدیک به هم نیز دیده می‌شود. سرویس‌های بهداشتی لوکس که فضایی بزرگ‌تر دارند ازچند رنگ نزدیک به هم میتوان استفاده کرد. در ادامه عکس‌هایی از رنگ‌های استفاده شده در سرویس‌های بهداشتی لوکس و مدرن را می‌بینید.

نصب آینه رینگ لایت گزینه‌ای عالی برای تزیین دیوار سرویس بهداشتی هستند. در چیدمان و دکور سرویس بهداشتی نصب آینه‌های مدرن رینگ لایت که دارای نور مخفی در پشت هستند تاثیر بسیار زیادی در زیباسازی سرویس بهداشتی دارد. این نوع آینه‌ها در طرح‌ها و ابعاد مختلف در بازار موجود هستند.

جنس پرده پذیرایی

یکی از نکات در انتخاب پرده پذیرایی جنس آن است جنس پرده پذیرایی را می توانید با توجه به منطقه ای که در آن زندگی می کنید انتخاب کنید مثلا برای مناطق گرم تر انتخاب پرده های نازک و در مناطقی که سرد هستند جنس ضخیم تر مناسب است همچنین نوع دکوراسیون شما در انتخاب جنس تاثیر گذار است در ادامه به جنس انواع پرده پذیرایی اشاره می کنیم:

  • پرده ابریشم: اگر دکور پذیرایی شما کلاسیک است به شما پرده با جنس ابریشم را پیشنهاد می کنیم این مدل پرده جنس نازکی دارد که باعث عبور نور از آن می شود و شما می توانید در کنار فضایی رسمی از نور دلنشین آفتاب نیز بهره مند شوید.
  • پرده پنبه: پرده های پنبه ای تقریبا برای همه نوع مدل پذیرایی کاربرد دارد و به علت جنس خوب و شستشوی آسان بسیار پر طرفدار هستند
  • پرده کتان: این مدل پرده گزینه مناسبی برای پزیرایی های کژوال است.
  • پرده مخمل: این پرده منحصرا مناسب پذیرایی های رسمی است.
  • پرده حریر: پرده حریر معمولا در اکثر پذیرایی ها مشاهده می شود که قابلیت عبور نور را داشته و فضای دلنشینی را ایجاد می کند.

 

استفاده از فرش در اتاق نشیمن

انتخاب فرش نیز یکی از مهمترین اصول دکوراسیون اتاق نشیمن ایرانی محسوب می شود. معمولا فرش های ایرانی یکی از انتخاب های ایده آل و مناسب در این زمینه می باشند. زیرا بهترین هماهنگی را با دکوراسیون ایرانی برقرار می کند. پس در انتخاب فرش برای دکوراسیون پذیرایی ایرانی، فرش ایرانی را در اولویت خود قرار دهید.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.