استفاده از نیاسینامید در روتین پوستی برای بستن منافذ باز

0

نیاسینامید به عنوان ویتامین B3 و نیکوتین آمید شناخته می‌شود. نیاسینامید یک ویتامین محلول در آب است که با مواد طبیعی در پوست کار می‌کند تا به کاهش قابل مشاهده منافذ باز، سفت کردن منافذ شل، بهبود رنگ ناهموار پوست، نرم کردن خطوط ریز، کاهش تیرگی و تقویت سطح ضعیف پوست کمک کند.

منافذ روی پوست شما منافذ میکروسکوپی برای فولیکول‌های مو هستند. اما منافذ بزرگ‌تر ممکن است باعث انسداد یا تجمع باکتری شوند. اختلالات پوستی مختلف مانند آکنه، می‌تواند توسط منافذ ناپاک و ناسالم ایجاد شود. با وجود این واقعیت که اندازه منافذ از نظر ژنتیکی ثابت است، برخی از محصولات و درمان‌ها ممکن است بتوانند اندازه آن‌ها را کاهش دهند.

نیاسینامید ماده‌ای در محصولات مراقبت از پوست است که به این لحاظ ارزش توجه ویژه ای دارد، زیرا در میان دیگر اجزای مراقبت از پوست، تقریباً با هر نوع روتین پوستی و هر نوع پوستی، سازگار است و همچنین یکی از بهترین راه های درمان منافذ باز پوست صورت استفاده از نیاسینامید می‌باشد.

چه چیزی باعث ایجاد منافذ بزرگ در پوست می‌شود؟

۱٫ از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست مرتبط با افزایش سن

توانایی پوست شما برای ایجاد پروتئین‌های حیاتی پوست مانند الاستین و کلاژن با افزایش سن شروع به کاهش می‌کند. این امر باعث کاهش انعطاف‌پذیری پوست می‌شود که به نوبه خود باعث ایجاد منافذ بزرگ‌تر، چین و چروک و افتادگی پوست می‌شود.

۲٫ افزایش تولید سبوم

غدد چربی که در منافذ شما یافت می‌شوند، سبوم را ایجاد می‌کنند که یک ماده اولئو واکسی است. طبق تحقیقات، تولید بیش از حد سبوم باعث چرب شدن پوست، بزرگ‌تر شدن منافذ صورت و ایجاد آکنه می‌شود.

۳٫ قرار گرفتن در معرض اشعه UV بدون محافظت

طبق مطالعه‌ای که در Clinical, Cosmetic and Investigational Dermatology منتشر شده است، قرار گرفتن در معرض نور خورشید یکی از دلایل اصلی افزایش منافذ پوست است.

نیاسینامید همچنین به دلیل توانایی آن در بهبود و حفاظت از سد پوستی که اولین خط دفاعی پوست است، تأثیر آسیب‌های محیطی را کاهش می‌دهد، به علاوه علائم پیری، کدر شدن و درخشندگی کمتر پوست را نیز بهبود می‌بخشد.

چرا باید از نیاسینامید استفاده کنیم؟

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم نیاسینامید یک ماده مراقبت از پوست است که به دلیل تطبیق‌پذیری آن بر انواع پوست‌ها و نگرانی‌های مراقبت از پوست، یک ماده برجسته است و به طور منحصر به فردی با هر محصولی در روتین مراقبت از پوست شما سازگار است، از جمله آن‌هایی که حاوی رتینول، پپتیدها، اسید هیالورونیک، AHAs، BHAs، ویتامین C و انواع آنتی اکسیدان‌ها هستند.

از دیگر مزایای نیاسینامید این است که تولید طبیعی سرامیدها را بهبود می‌بخشد، و با این کار سطح پوست را ترمیم کرده و از فقدان رطوبت و کم آبی در پوست جلوگیری کرده و به درمان پوست خشک و سفت کمک می‌کند.

همچنین نیاسینامید توانایی عادی‌سازی پوشش منافذ را دارد و به درمان منافذ باز پوست کمک شایانی می‌کند. این اثر در جلوگیری از تجمع مواد زائد که منجر به خفگی پوست و در پی آن ایجاد پوست خشن می‌شود، نقش دارد. همان‌طور که خفگی پوست شکل م‌ گیرد و بدتر می‌شود، منافذ برای جبران بازتر می‌شوند. استفاده از نیاسینامید با برگرداندن همه چیز به حالت عادی، به بازگرداندن منافذ به اندازه طبیعی خود کمک می‌کند. آسیب‌های ناشی از خورشید نیز می‌تواند باعث باز شدن منافذ شود و منجر به آنچه برخی افراد به عنوان “پوست پرتقالی سلولیت” توصیف می‌کنند، شود. غلظت‌های بالاتر نیاسینامید می‌تواند با افزایش فاکتورهای حمایت‌کننده پوست به سفت شدن منافذ قابل مشاهده کمک کند.

نحوه استفاده از نیاسینامید

استفاده از نیاسینامید به آسانی در محصولات دیگر مراقبت از پوست یافت می‌شود که حاوی سایر مواد مفید مانند آنتی اکسیدان‌ها، عوامل ترمیم‌کننده پوست و سایر مواد بازسازی‌کننده پوست هستند.

این رژیم چند عنصری مراقبت از پوست، بسیار مهم است زیرا نیاسینامید گرچه برای پوست بسیار مفید است اما این تنها عنصری نیست که پوست به آن نیاز دارد. برای دریافت بهترین نتیجه، توصیه می‌شود از محصولات نیاسینامید دو بار در روز روی پوست تمیز استفاده کنید تا پوست خود را آبرسانی و دوباره پر کنید. تقویت‌کننده نیاسینامید ۱۰% را می‌توان به تنهایی (همانند سرم) یا مخلوط با مرطوب‌کننده استفاده کرد. کسانی که نگران علائم آسیب خورشید، بافت پوست پرتقالی، منافذ شل و برآمدگی‌های ناشی از چربی هستند، باید سرم ۲۰% نیاسینامید را امتحان کنند تا رنگ پوستی یکدست داشته باشند. سرم نیاسینامید اوردینری یکی از بهترین سرم های نیاسینامید در سراسر دنیا شناخته شده است که به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسبی که دارد بسیار محبوب است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصولات درمان منافذ باز پوست می‌توانید با فروشگاه مایا با شماره ۰۹۱۹۸۰۰۲۰۵۵ تماس گرفته و یا به وب‌سایت https://mayaoriginal.com مراجعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.