موفقیت‌ها و شکست‌ها: داستان‌های واقعی از مهاجرت و سرمایه گذاری در قبرس شمالی

0

قبرس شمالی، یکی از کشور‌های مهاجرپذیر و در حال پیشرفت است که سالانه تعداد زیادی از ایرانی‌ها، اقامت در این کشور را به روش‌های مختلف دریافت می‌کنند. مهاجرت به قبرس شمالی، از راه‌های مختلفی امکان‌پذیر است؛ عده‌ای ویزای مهاجرت را از طریق کار، عده‌ای از طریق تحصیل، عده‌ای از طریق ازدواج و عده‌ای با سرمایه‌گذاری دریافت می‌کنند. هر کس باتوجه به شرایطی که دارد، به جهت بالا بردن کیفیت زندگی خود، اقدام به مهاجرت می‌کند؛ اگر‌چه لغت مهاجرت برای خیلی‌ها کمی ترسناک به نظر می‌آید؛ اما مهاجرت به مقصدی که از تمام امکانات زندگی و رفاهی بهره‌مند باشد، می‌تواند تجربه‌ای موفقیت‌آمیز رقم بزند. می‌توان گفت که مهاجرت به این جزیره‌ زیبا، شرایط سخت و پیچیده‌ای ندارد و دولت این کشور در این زمینه، سخت‌گیری زیادی نمی‌کند. شما می‌توانید با دریافت مشاوره از شرکت سرمایه‌ گذاری بازرگان، پروسه‌ مهاجرت خود را باتوجه به شرایطی که دارید، آسان‌تر طی کنید.

مزیت‌های مهاجرت به قبرس شمالی

گفتنی است که مهاجرت به این کشور مزیت‌های زیاد و ویژه‌ای دارد که بسیاری از ایرانیان را مجذوب خود کرده است؛ در ادامه به ذکر چند مورد می‌پردازیم.

  • زیبایی این کشور و جاذبه‌ فراوان، از جمله‌ مزیت‌های آن به شمار می‌رود.

  • قبرس شمالی، کشوری شلوغ نبوده و جمعیت آن چیزی حدود ۵۰۰ هزار نفر است.

  • آمار جرائم پایین بوده و امنیت در آن بالاست.

  • زبان اکثر مردم انگلیسی بوده و برای افرادی که مشکل زبان دارند، بسیار مناسب است.

  • قبرس شمالی از لحاظ کیفیت زندگی، بهداشت و درمان و … در سطح بالایی قرار دارد.

  • کشوری آرام و بدون هیاهو است و زندگی در آن همراه با آرامش است.

  • اقتصاد آن قوی و در حال رشد است و سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی آینده‌ای درخشان دارد.

  • مهاجرت به قبرس شمالی، هزینه‌های زندگی شما را متعادل می‌کند.

  • آلودگی هوا کم است.

  • تحصیل در این کشور ارزان، بدون نیاز به مدرک زبان و با کیفیت بالاست.

  • مالیاتی که از کسب‌و‌کارها دریافت می‌شود، پایین است و بازار کار آن، خوب و در حال رشد است.

مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه‌گذاری

لازم است بدانید که بخش عظیمی از دیپلماسی این کشور، معمولا روی جذب سرمایه‌گذاری فوکوس کرده است. از این رو این مورد، یکی از راه‌های پرطرفدار و محبوب مهاجرت است. بهترین کار برای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی، ثبت شرکت است. این مسئله دلایل زیادی دارد که عمده‌ترین آن‌ها، پایین بودن قیمت مالیات است. استفاده از پوند انگلیس که یکی از با ارزش‌ترین ارزهای جهان است، یکی از مهم‌ترین عوامل مهاجرت به قبرس شمالی و سرمایه‌گذاری در این کشور است؛ به این صورت که اگر کسی قصد داشته باشد یک سوئیت ۴۰ متری، اجاره کند، لازم است به ازای هر ماه ۳۰۰ پوند انگلیس پرداخت کند.

مهاجرت به قبرس از طریق خرید ملک

یکی دیگر از سریع‌ترین و بهترین راه‌های مهاجرت کردن به این کشور، سرمایه‌گذاری و خریدن ملک است. در این روش مهاجرت، متقاضی اصلی به همراه همسر، فرزندان کمتر از ۲۴ سال، والدین داوطلب و والدین همسر، اقامت دائم این کشور را به‌دست می‌آورند. یکی از مزایای عمده‌ این نوع اقامت که از راه خرید ملک در قبرس شمالی بوده، این است که نیازی به حضور در این کشور نیست؛ اگر قصد گرفتن پاسپورت این کشور را دارید، لازم است که در آن حضور داشته باشید؛ در این حالت بعد از تقریبا ۵ سال می‌توانید تابعیت قبرس را به‌دست بیاورید.

توجه داشته باشید که این کشور عضو اتحادیه شینگن اروپاست؛ بنابراین با دارا بودن تابعیت آن، فرصت دارید در هر کشوری که جزو اتحادیه‌ اروپاست، سکونت داشته باشید. بهتر است بدانید که یکی دیگر از روش‌های خرید ملک در قبرس شمالی، این است که می‌توانید ۷۰ درصد مبلغ مربوط به ملک را وام بگیرید و با اجاره آن، نه‌تنها اقساط آن را پرداخت کرده، هر ماه سودی را نیز دریافت می‌کنید.

انواع ملک در قبرس شمالی

  1. اگر شما هم جزو افرادی هستید که برای مهاجرت به این کشور زیبا راه سرمایه‌گذاری با خرید ملک در قبرس شمالی را انتخاب کرده‌اید، باید بگوییم که نوع اول املاک آن‌ها، آپارتمان‌هایی هستند که به‌صورت مسکونی بوده و شروع قیمت‌های آن‌ها از ۴۵ هزار پوند است؛ بهای اجاره‌ آن‌ها نیز نسبتا معقول است.

  2. یکی دیگر از راه‌های سرمایه‌گذاری با خرید ملک، می‌تواند انتخاب مجتمع‌های تفریحی و مسکونی باشد که در مجاورت دریا قرار دارند و شامل تمام امکانات نیز هستند؛ امکاناتی چون هتل ۵ ستاره و …، شروع قیمت آن‌ها از ۵۲ هزار پوند بوده و بهای اجاره‌ آن‌ها نسبت به مجتمع‌های مسکونی بالاتر است. همان‌طور که اشاره کردیم، تبدیل ریال به پوند انگلیس، یکی از مهم‌ترین مزایای سرمایه گذاری و خریدن ملک است. این روند برای افرادی است که خرید ملک در قبرس شمالی را انتخاب کرده‌اند؛ علاوه‌بر اخذ اقامت، امکان بهره گرفتن از ارزش افزوده، سالانه ۶ درصد، به همراه درآمدزایی از راه اجاره دادن ملک را به همراه دارد.

مهاجرتی موفق با سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی

ما در این مقاله کشور قبرس شمالی را به‌طور مختصر، به شما معرفی کردیم. مزیت‌های مهاجرت به این کشور پرجاذبه را نیز گفته و توضیح دادیم که از راه‌های مختلفی مانند: ویزای کار، تحصیل، ازدواج و .. می‌توانید به آنجا مهاجرت کنید. همان‌طور که گفتیم یکی از راه‌های پرطرفدار و محبوب مهاجرت کردن به قبرس، سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک است. املاک و مستغلات یکی از بخش‌های پر‌رونق در قبرس شمالی است که بازار آن در چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته است و انتظار می‌رود که همچنان در حال افزایش باشد.

گفتنی است که قیمت ملک در این کشور، در قیاس با دیگر کشور‌های اروپایی، مقرون به‌صرفه است؛ اما در خود کشور، قیمت‌ها در حال افزایش بوده و به دلیل روند صعودی تقاضا، خرید و فروش ملک پر‌رونق است؛ ضمن اینکه، به دلیل موقعیت استراتژیک این کشور بین شرق و غرب، تبدیل به مکانی جذاب برای کسب‌و‌کارهای در حال توسعه شده است؛ از این رو سرمایه‌گذاری تجاری نیز در آن، می‌تواند انتخاب عاقلانه‌ای باشد. شما می‌توانید با دریافت مشاوره از شرکت سرمایه‌ گذاری بازرگان، انتخاب بهتر و دقیق‌تری برای سرمایه‌گذاری داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.