مراحل ساخت سوله پیش ساخته

0

ساختمان سوله سازه های فولادی پیش ساخته شامل تیرها، ستون ها، خرپاها، پرلین ها و غیره می باشد. این قطعات با استفاده از فناوری جوش یا پیچ و مهره به یکدیگر متصل می شوند. قطعات در کارخانه پیش ساخته می شوند و سپس به محل ساخت و ساز منتقل می شوند تا یک سازه ساختمانی کامل را تشکیل دهند.

ساختار سوله سازه های فولادی پیش ساخته؟

 

دو شکل ساختاری اولیه سوله سازه فولادی پیش ساخته وجود دارد: ساختار قاب فلزی سفت و سخت و ساختار خرپایی. سقف و دیوارهای ساختمان انبار اسکلت فلزی پیش ساخته با پانل های فلزی موج دار یا ساندویچ پانل ها پوشیده شده است که برای حفظ درجه حرارت و رطوبت با مواد مختلف عایق بندی شده اند.

سوله های سازه های فولادی پیش ساخته به دلیل ویژگی های برتر و مناسب بودن برای نیازهای ذخیره سازی در مقیاس های مختلف، کاربرد گسترده ای در لجستیک، انبارداری، تولید صنعتی و سایر زمینه ها دارند.

سوله آماده

جزئیات ساختمان سوله سازه فولادی پیش ساخته:

طراحی و برنامه ریزی

برای ساخت سوله سبک سکلت فلزی باید از قبل یک طرح جامع طراحی شود که در آن کاربری مورد نظر انبار و همچنین موقعیت و اندازه آن در نظر گرفته شود. هنگامی که اندازه ساختمان مشخص شد، تصمیم گیری در مورد اینکه آیا طرح تک دهانه یا چند دهانه یا چیدمان یک طبقه یا چند طبقه به بهترین وجه برای هدف مورد نظر مناسب است، ضروری است. به طور معمول، عرض قاب فولادی بین ۱۸-۲۴ متر است. ارتفاع انبار باید بر اساس فضای داخلی مورد نیاز یا ظرفیت نگهداری کالا با ارتفاع استاندارد ۶ متر برای اکثر انبارها تعیین شود. در مواردی که قرار است از جرثقیل استفاده شود، ارتفاع ساختمان انبار باید بر اساس حداکثر ارتفاع بالابری جرثقیل طراحی شود.

اندازه ساختمان:

ابعاد ساختمان انبار فولاد بسته به کشور متفاوت خواهد بود. به طور کلی، مساحت ساخت و ساز حدود ۷۰٪ از کل مساحت زمین را به خود اختصاص می دهد. به عنوان مثال، اگر مساحت زمین ۵۰۰۰ متر مربع باشد، مساحت ساختمان تقریباً ۳۵۰۰ متر مربع است که شامل انبارها و ساختمان های اداری می شود. برای اطلاعات بیشتر، لطفاً به مقررات محلی ساختمان مراجعه کنید.

سیستم باند جرثقیل:

آیا نیاز به نصب جرثقیل سقفی در انبار خود دارید؟
در صورت نیاز به جرثقیل، لطفاً ارتفاع انبار را با توجه به ارتفاع بالابر خاص در نظر بگیرید.

سوله آماده

پایه

یک شرکت مهندسی عمران محلی معمولاً ساخت فونداسیون یک سوله  سازه فولادی را انجام می دهد. سازنده سازه های فولادی اطلاعات لازم از جمله لنگر خمشی، نیروی برشی و نیروی محوری ستون های فولادی را در اختیار پیمانکار ساختمانی عمران قرار می دهد و سپس محاسبه فونداسیون و ساخت را انجام می دهد. از آنجایی که ساخت ساختمان‌های اسکلت فلزی بر اساس یک واحد سازه‌ای یکپارچه است، پی‌های طبیعی یا مصنوعی مناسب نیستند و باید فونداسیون مناسبی برای اطمینان از یکپارچگی سازه و پایداری ساختمان ساخته شود.

قاب فولاد

اسکلت فلزی جزء ضروری یک ساختمان سوله  است که به عنوان سازه باربر اولیه عمل می کند. اسکلت فولادی پورتال و سازه خرپایی پرکاربردترین قاب های فولادی هستند. اسکلت فولادی معمولاً شامل ستون‌های فولادی، تیرهای سقف و خرپاهای سقف، با افزودن تیرهای کف به صورت چند لایه یا نیم طبقه است. علاوه بر ساختار اولیه، ساختمان انبار به یک سازه ثانویه متشکل از مهاربندها، میله های اتصال، پرلین ها، تیرهای دیوار و پایه ها نیاز دارد. ترکیب ساختارهای اولیه و ثانویه منجر به ایجاد یک ساختار کامل نیرو می شود که قادر به تحمل وزن کالاهای ذخیره شده در ساختمان انبار است.

سقف و دیوار

سقف و دیوارها برای محافظت از ساختمان در برابر محیط بیرون ضروری هستند. سقف ها و دیوارها معمولاً از ورق های فولادی رنگی موج دار ساخته می شوند. ورق های فولادی رنگی دارای مزایای سبک وزن، ساخت ساده و سریع و هزینه نسبتا کم هستند. در صورت نیاز به عایق حرارتی می توانند از عایق یا ساندویچ پانل استفاده کنند.

اگر انبار نیاز به عایق حرارتی دارد، باید پشم عایق حرارتی روی دیوارها و سقف گذاشته شود. ما می توانیم پشم شیشه یا پشم سنگ تهیه کنیم.

تهویه

هواکش های استاندارد روی سقف معمولاً برای سوله های معمولی که از تجهیزات گرمایشی پرقدرت استفاده نمی کنند یا بو یا غبار غیرمعمول تولید نمی کنند، کافی هستند. با این حال، انبارهایی با نیازهای تهویه منحصر به فرد ممکن است نیاز به نصب فن های فشار متخاصم بر روی سقف و دیوارها داشته باشند تا از گردش هوای مناسب در داخل تأسیسات اطمینان حاصل شود.

شرایط محیطی:

وضعیت آب و هوای محلی چگونه است؟ آیا در زمستان باد شدید و برف می آید؟

ما بار باد و بار برف ساختمان را برای اطمینان از ایمنی ساختمان محاسبه خواهیم کرد، بنابراین لطفاً سرعت باد محلی (m/s) یا منطقه متریک، کیلومتر در ساعت را ارائه دهید. اگر در زمستان برف می آید و ما در حال محاسبه برای طراحی کامل هستیم، لطفاً به ما بگویید که به طور متوسط ​​در منطقه شما چقدر برف وجود دارد و آیا اخیراً رویدادهای بزرگتری مانند طوفان یخ یا طوفان شدید باران رخ داده است.

درب و پنجره:

آیا برای سوله  به در و پنجره نیاز دارید؟
ما می توانیم پنجره های آلومینیومی را تهیه کنیم.
درب را طبق درخواست، درب غلتکی، درب کشویی و درب مرد تهیه کردیم.

پارامترهای ساختمان یک طبقه سوله :

طول : بستگی به نیاز شما دارد.
فاصله ستون ها : به طور کلی ۶ متر. با توجه به نیاز شما، می تواند ۷٫۵ متر، ۹ متر یا ۱۲ متر نیز باشد.
دهانه : به طور کلی ۹-۳۶ متر. می توانیم آن را به صورت یک دهانه، دو دهانه یا چند دهانه طراحی کنیم.
ارتفاع : ۴٫۵-۹ متر (بدون نصب جرثقیل سقفی در انبار)
هنگام نصب یک یا چند جرثقیل سقفی در تاسیسات خود، باید ظرفیت بالابری و ارتفاع جرثقیل را برای تعیین ارتفاع ساختمان انبار مشخص کنید.

توجه به طراحی:

روی طراحی باربر تمرکز کنید

طراحی سوله سازه فولادی مستلزم بررسی دقیق جنبه های طراحی متعدد است. عواملی مانند ظرفیت وزنی، مقاومت در برابر فشار، استحکام مواد، استحکام کششی و انتقال بار باید در نظر گرفته شوند. ضخامت فولاد نیز باید برای اطمینان از استحکام و عملکرد سازه تعیین شود. یک فرآیند جامع باید اطمینان حاصل کند که به همه این سؤالات پاسخ داده شده و انبار با بالاترین استانداردها ساخته شده است.
طراحی انبار اسکلت فلزی به دقت مورد توجه قرار گرفته است تا احتمال آسیب به حداقل برسد. علاوه بر این، این روش ساخت و ساز تعمیر و نگهداری منظم را تسهیل می کند و طول عمر سازه را افزایش می دهد.

به طراحی نورپردازی توجه کنید.

نور یک عامل ضروری است که می تواند تاثیر مستقیمی بر فضای یک انبار داشته باشد. برای صرفه جویی در مصرف انرژی، طراحی صحیح سیستم روشنایی در انبار اسکلت فلزی ضروری است. این کار را می توان با قرار دادن پانل های روشنایی در مکان های خاص روی سقف فلزی، نصب شیشه های روشنایی و استفاده از نور طبیعی تا حد امکان انجام داد و در عین حال از ضد آب بودن برای به حداکثر رساندن عمر مفید اطمینان حاصل کرد. انجام این کار به یک اثر نورپردازی مطلوب منجر می شود.

تفاوت بین انبار فلزی و سوله بتن سنتی چیست؟

انبارها برای نگهداری کالاها و کالاها ضروری هستند و به طور سنتی با سازه های بتنی ساخته شده اند. با این حال، در سال های اخیر، تقاضا برای ساخت و ساز انبار تغییر کرده است و منجر به افزایش ساختمان های انبار سازه های فولادی شده است. این مدل جدید به کارآفرینان اجازه می دهد تا نیازهای بازار را بهتر برآورده کنند.

سوله آماده

  1. ساخت انبار سازه فولادی سریع است و مزایای اضطراری آشکار است که می تواند نیازهای ذخیره سازی ناگهانی شرکت را برآورده کند.
  2. انبار سازه فولادی ساخت و ساز خشک است که دارای مزایای برجسته حفاظت از محیط زیست است. این می تواند تاثیر ساخت و ساز پروژه را بر محیط زیست و ساکنان مجاور کاهش دهد که بهتر از ساخت و ساز مرطوب ساختمان های بتن مسلح است.
  3. انبارهای اسکلت فلزی در مقایسه با انبارهای بتنی سنتی می توانند در هزینه های ساخت و ساز و کارگران صرفه جویی کنند. ساخت یک انبار سازه فولادی ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از هزینه ساخت انبار معمولی و ایمن تر و پایدارتر است.
  4. اسکلت فلزی وزن سبکی دارد و مصالح ساختمانی به کار رفته در دیوارها و سقف بسیار سبک تر از مصالح ساختمانی در دیوارهای آجری-بتنی و سقف های سفالی است که می تواند وزن کلی انبار سازه فولادی را بدون به خطر انداختن پایداری سازه آن به طور موثر کاهش دهد. در عین حال، می تواند هزینه حمل و نقل اجزای تشکیل شده توسط مهاجرت خارج از سایت را نیز کاهش دهد.
  5. مزایای سوله سازه فولادی پیش ساخته:

    ۱٫ ملاحظات طراحی برای سوله سازه فولادی پیش ساخته

    ۱٫ یکپارچگی سازه : سازه باید طوری طراحی شود که در برابر بارهای وارده توسط محیط مانند باد، برف و فعالیت های لرزه ای مقاومت کند.

    ۲٫ سهولت مونتاژ : ساختار باید طوری طراحی شود که به راحتی مونتاژ و جدا شود.

    ۳٫ هزینه : هنگام طراحی انبار باید هزینه سازه در نظر گرفته شود.

    ۴٫ دوام : سازه باید بادوام بوده و در مقابل عناصر مقاوم باشد.

    ۵٫ ایمنی در برابر آتش : سازه باید مطابق با مقررات ایمنی آتش نشانی طراحی شود.

    ۶٫ بهره وری انرژی : ساختار باید به گونه ای طراحی شود که انرژی کارآمد باشد.

    ۷٫ قابلیت دسترسی : سازه باید طوری طراحی شود که برای افراد و تجهیزات قابل دسترسی باشد.

    ۲٫ مقرون به صرفه بودن

    هزینه ساختمان انبار اسکلت فلزی پیش ساخته به عوامل مختلفی از جمله اندازه انبار، نوع فولاد مورد استفاده، پیچیدگی طرح و موقعیت انبار بستگی دارد. به طور کلی، انبارهای فولادی پیش ساخته به دلیل مونتاژ سریع و آسان و همچنین دوام و هزینه نگهداری پایین، مقرون به صرفه تر از انبارهای سنتی هستند.

    فرآیند طراحی و ساخت سریعتر.

    در صورتی که نقشه انبار شما به یک شرکت سازنده سازه های فلزی ارائه شود، ساختمان توسط کارشناسان از قبل طراحی و ساخته می شود. این کار کل فرآیند را از ابتدا تا انتها مقرون به صرفه تر می کند و در نتیجه اجزای ساخت فولادی آماده به طور مستقیم به محل کار ارسال می شود.

    هزینه های نیروی کار را کاهش داده است.

    از آنجایی که انبار عمدتاً پیش ساخته است، بر اساس سطح تجربه پرسنل ساخت و ساز، زمان ساخت می تواند تا ۳۰% تا ۵۰% یا بیشتر کاهش یابد. زمان پول است، بنابراین هر چه سریعتر بسازید، کمتر برای کار هزینه می کنید.

    کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری

    با توجه به هزینه کم نگهداری اسکلت فلزی، مالک ساختمان در نگهداری، تعمیر و تعویض کلی ساختمان در طول عمر ساختمان صرفه جویی می کند.

    ۳٫ استقامت

    ساختمان‌های فولادی به دلیل پایداری، استحکام و دوام خود شهرت دارند و آنها را به گزینه‌ای عالی برای مناطق مستعد شرایط آب و هوایی شدید، مانند مناطق با باد شدید و مناطق لرزه‌خیز تبدیل می‌کند. سازه های فولادی در برابر تهدیدات رایج چوب مانند پوسیدگی، کپک، آفات و آتش مقاومت می کنند. علاوه بر این، سازه‌های فولادی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر باد، برف و فعالیت‌های لرزه‌ای انعطاف‌پذیرتر باشند، و آنها را برای مراکز تخلیه بلایا و مکان‌هایی که تجمع‌های بزرگ ممکن است برای مواقع اضطراری ضروری باشد، ایده‌آل می‌سازد. سالن‌های ورزشی، مدارس و سایر ساختمان‌های شهرداری اغلب به دلیل توانایی آنها در مقاومت در برابر طوفان و سایر بلایای طبیعی انتخاب می‌شوند.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.