معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی بوش سری ۴

0

اطلاع از معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی بوش سری ۴ برای تمام افرادی که این دستگاه را دارند ضروری است. در واقع با دانستن معنی این کلمات می‌توان از دستگاه به صورت بهینه و موثر استفاده کرد. دکمه Half load برای شستن ظروف با تعداد کم و تنها در طبقه پایین موثر بوده و دکمه Child lock برای جلوگیری از به هم خوردن برنامه شستشو توسط کودکان استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید پس از دستگاه شروع به کار کند هم می‌توانید از دکمه Delay برای شروع با تاخیر کمک بگیرید.

 

معنی کلمات دکمه های ظرفشویی بوش سری ۴

اصطلاحات مختلفی روی ماشین ظرفشویی قرار دارد که هرکدام از آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند.

  • مهم‌ترین دکمه‌های روی دستگاه دکمه‌های On/Off هستند که به معنی خاموش/ روشن است و هنگام روشن و خاموش کردن ظرفشویی از آن‌ها استفاده می‌شود.
  • دکمه Start که به معنی شروع است را می‌توانید بعد از انتخاب برنامه شستشو بزنید تا یک دوره شستشو شروع شود.
  • دکمه Delay به معنی شروع با تاخیر است و با استفاده از آن می‌توان شروع شستشو را کمی به تعویق انداخت. توسط این دکمه می‌توانید زمانی که می‌خواهید دستگاه شروع به کار کند را تنظیم کنید. پس هرچه بیشتر از معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی بوش سری ۴ آگاه باشید می‌توانید از آن بهتر استفاده کنید.
  • با دکمه program می‌توانید به برنامه‌های ماشین ظرفشویی دسترسی داشته باشید.
  • دکمه Half load یکی از پرکاربردترین دکمه‌ها است. اگر خانواده‌ای کم جمعیت دارید، استفاده از ماشین طرفشویی برای شستن ظرف‌ها و مصرف آن همه برق و آب گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای محسوب نمی‌شود. ولی با این دکمه می‌توانید دستگاه خود را به صورتی تنظیم کنید که شستشو فقط برای نیمه پایین انجام شود. پس با چیدن ظرف‌های خود در طبقه پایین می‌توانید از این دکمه برای شستن آن‌ها استفاده کنید.
  • دکمه Child lock که به معنای قفل کودک است برای خانه‌هایی کاربرد دارد که کودک کم سن و سال دارند. در واقع پس از فشردن این دکمه اگر کودک دکمه‌های دیگر را به صورت اتفاقی بزند، در تنظیمات دستگاه تغییری ایجاد نمی‌شود.

Display به معنی نمایشگر است که توسط نگاه کردن به آن می‌توانید زمان بافی‌مانده از برنامه شستشو را بفهمید. روی نمایشگر نوع برنامه و ارورها و وضعیت قفل کودک و… نیز طاهر می‌شود‌. دکمه Silence برای مواقعی کاربرد دارد که بخواهید ماشین ظرفشویی بی صدا کار کند. توسط این دکمه دستگاه شما با حداقل سروصدا شروع به شستشو می‌کند. دکمه Machine care هم برای مزاقبت در دستگاه تعبیه شده است. ماشین ظرفشویی هم مانند دیگر لوازم خانگی پس از استفاده مکرر به شستشو نیاز دارد و این دکمه برای جرم گیری داخل ماشین استفاده می‌شود.

برنامه Regular/ Normal

برنامه Regular/ Normal که به معنی نرمال/منظم است برای شستن ظروف روزانه استفاده می‌شود‌. اگر روزانه از ظرفشویی استفاده می‌کنید، می‌توانید از این دکمه کمک بگیرید؛ زیرا چربی و آلودگی را از انواع ظروف مانند بشقاب، قاشق فنجان و… را به خوبی پاک می‌کند. مدت زمان این برنامه حدود ۱.۵ الی ۲ ساعت است و به مدل دستگاه بستگی دارد. دمای آب هم برای این برنامه روی ۶۰ الی ۶۵ درجه تنظیم می‌شود.

برنامه Glass/Delicate و برنامه Eco

برنامه Glass/Delicate به معنی ظریف/شیشه‌ای است و برای شستن ظروف شیشه‌ای به کار می‌رود‌. دمای این برنامه ۴۰ درجه بوده و یک ساعت زمان می‌برد. اگر ظروف شیشه‌ای نازک و ظریفی دارید می‌توانید از این برنامه بدون نگرانی از شکستن یا ترک برداشتن آن‌ها استفاده کنید. دمای برنامه Glass/Delicate پایین است و آسیبی به ظروف حساس نمی‌رساند. برنامه Eco به معنی اقتصادی است. این برنامه ظروف را با دمای کمی می‌شوید و مدت زمان طولانی‌تری دارد. حدود ۳ الی ۴ ساعت این برنامه طول می‌کشد و از روش‌های مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود‌.

برنامه Auto و برنامه intensive/heavy

برنامه Auto که به معنی خودکار است هم از قابلیت‌های بسیار هوشمند این دستگاه محسوب می‌شود‌. با انتخاب این برنامه، ماشین ظرفشویی به صورت اتوماتیک میزان کثیفی و چرب بودن ظروف را شناسایی کرده و خود دستگاه برنامه‌ای برای شستن‌ آن‌ها تنظیم می‌کند. دمای این برنامه بین ۴۵ الی ۶۵ درجه است. بهتر است هنگام شستن ظروف شیشه‌ای و نازک، دستگاه را روی این برنامه تنظیم نکنید.

intensive/heavy به معنای متمرکز یا سنگین است. این برنامه برای شستن ظروفی که بسیار کثیف و آلوده هستند کاربرد دارد. دمای آب این برنامه ظرفشویی بوش برای از بین بردن مواد چسبنده و روغن ظروف کثیف حدود ۷۰ درجه است. باتوجه به دمای بالای این برنامه از آن برای تمیز کردن ظروف حساس و شکننده استفاده می‌شود.

سخن پایانی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، وسایل خانگی هم دارای تنظیمات پیچیده و البته کاربردی‌تری شده‌اند. با اطلاع از معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی بوش سری ۴ می‌توانید از تمام قابلیت‌های ویژه آن برحسب موقعیت خود استفاده کنید. دکمه پاور این دستگاه On/ Off بوده و ماشین ظرفشویی شما را خاموش و روشن می‌کند. از دکمه Silence هم برای راه‌اندازی آن با سروصدای خیلی کم کاربرد دارد. همچنین برنامه خاصی برای شستن ظروف به صورت روزانه، ظروف شیشه‌ای حساس و برنامه اتوماتیک هم از تنظیمات هوشمندانه این دستگاه است.

منبع:

https://irservice.co/%d9%85%d8%b9%d9%86%db%8c-%da%a9%d9%84%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%b1%d9%88%db%8c-%d9%85%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%86-%d8%b8%d8%b1%d9%81%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a8%d9%88%d8%b4/

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.