مقایسه تلویزیون سونی X95L با X90L

0

مقایسه تلویزیون سونی X95L با X90L

سونی در نمایشگاه CES 2023 حضور نداشت، اما مدتی بعد با مجموعه‌ای از تلویزیون‌های جدید و ارتقاء‌هایی در عملکرد تلویزیون بازگشت. مجموعه تلویزیون‌های Bravia XR سونی برای سال ۲۰۲۳ شامل تلویزیون‌های LCD X95L و X90L و همچنین OLEDهای A95L و A80L است. این مقاله به مقایسه دو تلویزیون LED سونی X95L با X90L می‌پردازد، بنابراین بیایید نگاهی به آنچه ارائه می‌دهند و تفاوت‌ها را ببینیم. سونی Sony  یکی از کمپانی بزرگ تولید کننده لوازم صوتی و تصویری است که محصولاتش از لحاظ کیفیت و عملکرد، زبانزد است. کمپانی سونی هر ساله تعداد زیادی از مدل های بالا رده و میان رده را در سایزهای متفاوت تولید و طراحی می کند تا هر کاربر بتواند با توجه به نیاز خود، مناسب ترین مدل را خریداری کند.

مقایسه تلویزیون سونی X95L با X90L

طراحی سونی X95L و سونی X90L

تلویزیون Mini LED Sony Bravia X95L و تلویزیون Sony X90L در نگاه اول بسیار زیبا به نظر می آیند. این دو مدل با یک بدنه آلومینیومی با ظاهر شیک تولید شده اند. طراحی بدون حاشیه ساده و شیک است و حضور حاشیه تقریباً از جلو قابل لمس نیست، بنابراین بسیار زیباست. هر دو مدل دارای پایه آلومینیومی ۳ مسیره هستند، که گزینه‌های نصب گسترده‌ای را در انواع موقعیت‌ها ارائه می‌دهند. شما می توانید پایه ها را باز، بسته و یا با ارتفاع بالاتر نصب کنید. سونی X95L در سه اندازه ارائه شده است: ۶۵، ۷۵ و ۸۵ اینچ. سونی X90L گزینه‌های اندازه بیشتری ارائه می‌دهد: ۵۵، ۶۵، ۷۵، ۸۵، ۹۸، بنابراین اگر می‌خواهید یک اندازه کوچکتر یا خیلی بزرگتر داشته باشید، X90L گزینه‌ای مناسب است.

X90L و X95L چهار پورت HDMI (دو پورت HDMI 2.1) دارند و از ۴K 120Hz و VRR پشتیبانی می‌کنند. تفاوت این دو مدل در تعداد USB هاست. تلویزیون Sony X95L سه پورت USB دارد، در حالی که تلویزیون Sony X90L دو پورت دارد.

 

کیفیت تصویر سونی

هر دو مدل از تلویزیون‌های LED هستند، اما X95L از فناوری Mini LED backlight استفاده می‌کند، به این معنی که LEDهای کوچکتر و بیشتری نسبت به Full Array X90L در صفحه قرار دارند. LEDهای کوچکتر امکان کنترل دقیق‌تری را بر روی نوری که از نور پس‌زمینه به صفحه می‌رسد فراهم می‌کند. نتیجه، تفاوت‌های بهتر و سیاهی‌های عمیق‌تر از Sony’s XR Backlight Master Drive، با فناوری XR Triluminos که باعث بازتولید رنگ‌های طبیعی‌تر می‌شود. فناوری Mini LED قادر به حداکثر کردن عملکرد پانل‌های LCD تلویزیون است، با کنتراست بالا، روشنایی بالا، رزولوشن بالا، گستره‌ی رنگی وسیع و ویژگی‌های دیگر است. نمایشگر Mini LED نسبت به تلویزیون‌های LCD معمولی، نازک‌تر و سبک‌تر هستند.

سونی همچنین ادعا می‌کند که X90L قادر به افزایش کنتراست و بازتولید میلیاردها رنگ دقیق با روشنایی تا ۱۳۰٪ نسبت به X90K سال گذشته است. هر دو تلویزیون با پردازنده Cognitive Processor XR سونی مجهز هستند و ویژگی‌های XR Contrast Booster، XR Triluminos Pro و XR Clear Image را دارند تا کیفیت تصویر را بهبود بخشند.

پردازنده Cognitive Processor XR همچنین کنترل بهتری را بر روی نور پس‌زمینه فراهم می‌کند که در نسل‌های قبلی امکان پذیر نبوده است. برای مدل‌هایی که بیشترین مناطق تاریکی محلی را دارند تا روشنایی بهتری ارائه دهند و برای کاهش پدیدهٔ blooming (هاله‌های اطراف اشیاء روشن) کمک کند.

X95L زوایای پهن‌تری و بازتاب‌های کمتری ارائه می‌دهد. تلویزیون Sony X95L دارای صفحه‌ی X-Anti Reflection سونی است که به طور موثر بازتاب‌های صفحه را از نور محیطی کاهش می‌دهد. علاوه بر این، X95L از تکنولوژی X-Wide Angle سونی استفاده می‌کند، بنابراین زاویه دید وسیع‌تری را ارائه می‌دهد. تصویر هنگامی که از زاویه‌ای گسترده مشاهده می‌شود، دقیق تر هستند. با این حال، تلویزیون Sony X90L این ویژگی‌ها را ندارد.

 تلویزیون سونی X95L

تفاوت تلویزیون x90l و x95l سونی از لحاظ صدا

مدل X90L با بلندگوهای Acoustic Multi Audio که صدا را از طریق زیربوفر ارسال می‌کنند، مجهز شده است، به نظر می‌رسد که صدا مستقیماً از تصویر می‌آید. سونی X95L دارای Acoustic Multi-Audio+ پیشرفته‌تر است، یک ویژگی صوتی که اثر را در جایی که باید روی صفحه باشد قرار می‌دهد، که اکتوئاتور را پشت پنل قرار می‌دهد تا از سراسر صفحه برای ایجاد صدا ارتعاش دهد.

 

ویژگی‌های هوشمند در مقایسه تلویزیون سونی x90l با x95l

تلویزیون‌های Sony X95L و Sony X90L با استفاده از پلتفرم Google TV و سیستم عامل اندروید عرضه شده‌اند، سونی در امسال دو منوی جدید را به رابط کاربری اضافه کرده است. یکی از آن‌ها پیش‌نمایش Eco است که تمام تنظیمات صرفه‌جویی در انرژی را در یک پیش‌نمایش ترکیب می‌کند. دیگری منوی بازی جدید سونی است که یک رابط تنظیم بازی مخصوص سونی را ارائه می‌دهد. منوی بازی تمام تنظیمات مفید برای بازی را به همراه دارد، اجازه می‌دهد که بازیکنان به سرعت و آسانی تنظیمات خاصی را تنظیم کنند. به عنوان مثال، می‌توانید تصویر را درون صفحه کوچک کنید یا سایه‌های سیاه را بالا ببرید.

 تلویزیون سونی X90L

توان بازی در تلویزیون سونی X90L و X95L

قابلیت بازی در واقع به سرعت پخش تلویزیون بستگی دارد. در هر دو تلویزیون، نرخ رفریش ریت ۱۲۰ هرتز است که باعث می‌شود تصاویر به صورت متداوم نمایش داده شوند و جلوه‌های ویژه‌ای به ارمغان آورند. این سرعت تلویزیون مانع از افت و پارگی می‌شود و همین امر جذابیت و هیجان را حفظ می‌کند. تاخیر ورودی نیز در نظر گرفته شده است. از دو فناوری ALLM و تکنولوژی VRR برای بالا بردن سرعت انتقال داده‌ها استفاده شده است. تاخیر ورودی در تلویزیون X90L بیش از ۱۱ میلی‌ثانیه است در حالی که در تلویزیون X95L کمتر از ۹٫۲ میلی‌ثانیه تعیین شده است. همچنین، این تلویزیون‌ها از کنسول‌های نسل نهم پشتیبانی کرده و با پردازنده و هوش برتر، تصویر را بهبود می‌بخشند. الگوهای پیشرفته مانند حالت Game Mode برای افزایش کیفیت تصویر در این بخش به کار گرفته می‌شوند.

 

جمع بندی

در کل، هر دو تلویزیون سونی X95L و X90L از عملکرد بهتری نسبت به مدل‌های قبلی برخوردارند، اما X95L با استفاده از فناوری Mini LED و ویژگی‌های بهتری از نظر تصویر و صدا، بهترین گزینه است. اما اگر به دنبال گزینه‌های اندازه‌های مختلف یا قیمت مناسب‌تر هستید، X90L نیز گزینه‌ی خوبی است. به علاوه، تلویزیون سونی مدل X95L دارای فناوری صفحه بهتری مانند X-Wide Angle و X-Anti Reflection است و همچنین از یک سیستم صوتی بهتر نیز تجهیز شده است.

 

تلویزیون سونی مدل X95L

  • سایز نمایشگر: ۶۵ و ۷۵ و ۸۵ اینچ
  • فناوری نمایشگر: Mini LED
  • بلوتوث ۴٫۲
  • دارای وای فای داخلی و وای فای دایکرت
  • رزولوشن فورکی
  • صفحه X-Anti Reflection و X-Wide Angle
  • رفرش ریت ۱۰۰/۱۲۰ هرتز
  • پلتفرم Google TV
  • سیستم عامل امدروید
  • تعداد ۴ عدد HDMI
  • تعداد ۳ عدد USB
  • اشتراک گذاری از طریق Airply 2

 

تلویزیون سونی مدل X90L

  • سایز نمایشگر: ۵۵ و ۶۵ و ۷۵ و ۸۵ و ۹۸ اینچ
  • فناوری نمایشگر: FLAD
  • بلوتوث ۴٫۲
  • دارای وای فای داخلی و وای فای دایکرت
  • رزولوشن ۴K
  • رفرش ریت ۱۰۰/۱۲۰ هرتز
  • پلتفرم Google TV
  • سیستم عامل امدروید
  • تعداد ۴ عدد HDMI
  • تعداد ۲ عدد USB
  • اشتراک گذاری از طریق Airply 2
5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.