تفاوت کردیت کارت با دبیت کارت

0

تفاوتی ندارد که جزو کسانی باشید که قصد سفر به کشورهای خارجی دارید یا به خاطر شرایط کاری مانند دانشجوها، فریلنسرها، گیمرها و … نیاز به پرداخت ارزی داشته باشید. در هر شرایط به یک روش مطمئن، کارآمد و در عین حال سریع نیاز دارید که با کمک آن بتوانید پرداخت‌های ارزی خود را مدیریت کنید. امروزه خرید کردیت کارت و دبیت کارت یکی از مطمئن‌ترین و سریع‌ترین روش‌هایی است که می‌توان برای پرداخت ارزی مورد استفاده قرار داد. تهرانیکس این شرایط را فراهم کرده که با خرید کردیت کارت گلد و دبیت کارت بتوانید به راحتی و بدون محدودیت کلیه دریافت‌ها و پرداخت‌های ارزی خود را مدیریت نمایید.

کردیت کارت چیست؟

در مورد خرید کردیت کارت باید به این موضوع اشاره کرد که یکی از انواع کارت‌های اعتباری بین‌المللی به حساب می‌آید که از ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی برخوردار است. این کارت مانند دبیت کارت‌ها از ماهیت فیزیکی برخوردار بوده و با استفاده از آن به همه قابلیت‌ها و امکانات یک کارت فیزیکی دسترسی خواهید داشت. در واقع کارتی است که توسط بانک صادر شده و مقدار معینی وجه نقد از طریق آن به صورت وام در اختیار دارنده کارت قرار می‌گیرد که پس از مدت زمان و شرایط معینی باید پول را همراه با کارمزد به بانک بازپرداخت کند. کردیت کارت‌ها معمولا در انواع زیر صادر شده و در دسترس قرار دارند:

  • کردیت کارت گلد: دارای سقف خرید ماهیانه تا ۱۱۰۰۰ لیر و تاریخ انقضای ۵ ساله
  • کردیت کارت پلاتینیوم: بالاترین سطح کردیت کارت و دارای سقف انتقال و خرید ماهیانه ۲۳۰۰۰ لیر و تاریخ انقضای ۵ ساله. با خرید کردیت کارت پلاتینیوم می‌توانید از تخفیف‌های ویژه‌ای در مراکز مختلف مانند لانژهای فرودگاهی بهره‌مند شوید.

دبیت کارت چیست؟

در مورد این کارت باید گفت که دبیت کارت نوع دیگری از این کارت‌ها به حساب می‌آید که به صورت اختصاصی برای پرداخت مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این کارت بر خلاف کردیت کارت نیازی به گرفتن پول یا وام از بانک وجود ندارد و پول به صورت مستقیم از حساب دارنده کارت کسر می‌شود. دبیت کارت‌ها در ۳ نوع تقسیم‌بندی می‌شوند که برای استفاده از آن به چک یا حساب پس‌انداز نیازی نیست. دبیت کارت‌ها همانند کردیت کارت‌ها توسط دو کمپانی مشهور ویزا و مستر صادر می‌شوند. بنابراین افراد می‌توانند با خرید مسترکارت پلاتینیوم یا ویزا کارت به یک دبیت کارت شخصی دسترسی داشته باشند و پرداخت‌های ارزی خود را به راحتی مدیریت کنند.

کردیت کارت با دبیت کارت چه تفاوتی دارد؟

اگر قصد خرید کردیت کارت یا دبیت کارت به منظور مدیریت پرداخت‌های ارزی خود دارید، آگاهی نسبت به تفاوت‌های این دو کارت بین‌المللی می‌تواند به شما برای تصمیم‌گیری بهتر جهت خرید کمک شایانی کند. تفاوت اصلی این دو نوع کارت را می‌توان به راحتی با یک سوال نشان داد؛ می‌خواهید پرداخت را اکنون انجام دهید یا بعد؟ از مهم‌ترین تفاوت‌های کردیت کارت و دبیت کارت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصلی‌ترین تفاوت این دو کارت بدهکار شدن به بانک است؛ در واقع افراد با خرید کردیت کارت مبلغ مشخصی را به عنوان اعتبار یا وام از بانک دریافت می‌کنند که پس از خرج کردن باید این مبلغ را به همراه کارمزد در یک بازه زمانی مشخص بازپرداخت کنند. در صورتی که دبیت کارت یک کارت نقدی بوده و افراد موجودی حساب خود را از طریق آن خرج می‌کنند.
  • یکی دیگر از تفاوت‌های این دو کارت، امتیاز اعتباری است؛ افراد در صورت خرید کردیت کارت برای دریافت مبلغ معین نیاز به اعتبارسنجی حساب دارند که عوامل متعددی می‌تواند آن را تحت تأثیر قرار دهد. بانک با بررسی سوابق حساب امتیاز اعتباری آن را تعیین کرده و بر اساس آن مبلغ مشخصی را به دارنده حساب وام می‌دهد. در صورتی که با خرید دبیت کارت می‌توان بدون محدودیت و در هر زمان مبلغ مشخصی را به حساب واریز کرده و از آن برای پرداخت استفاده کرد.
  • تفاوت آخر این دو کارت، مربوط به کارمزد است؛ دبیت کارت‌ها بدون کارمزد سالانه بوده و استفاده از آن برای خرید و برداشت وجه شامل کارمزد نمی‌شود در حالی که کردیت کارت‌ها کارمزد سالانه دارند که توسط دارنده کارت باید پرداخت شود.

مزایا و معایب کردیت کارت چیست؟

در مورد کردیت کارت باید به این موضوع اشاره کرد که یک سری مزایا برای دارندگان به همراه دارد؛ اما در کنار برخی از معایب نیز وجود دارد که از اهمیت زیادی برخوردار بوده و افراد باید نسبت به آن‌ها از آگاهی کافی برخوردار باشند. از مهم‌ترین مزایای کردیت کارت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد سابقه اعتباری: نمره اعتباری اصلی‌ترین عاملی است که در تعیین مبلغ اعتبار نقش دارد؛ از این رو با انجام هزینه و پرداخت به موقع و همچنین پایین نگه داشتن مانده کارت می‌توان این نمره را افزایش داد.
  • گارانتی و خرید حفاظتی: ارائه ضمانت یا بیمه اضافی برای کالاهای خریداری شده، فراتر از مواردی که توسط تولید کننده یا فروشنده ارائه می‌شود، یکی دیگر از مزایای خرید کردیت کارت است.
  • حفاظت در برابر کلاهبرداری: در صورت مفقود یا سرقت شدن کارت، با گزارش به موقع این موضوع می‌توان محدودیت در خرید پس از مفقود شدن ایجاد کرده و از این طریق از کلاهبرداری توسط سایر افراد جلوگیری کرد.

در کنار مزایایی که برای کردیت کارت ذکر شد باید به این نکته توجه کرد که بدهکار شدن، تأثیرات منفی بر رویی اعتبار و بهره و کارمزد سالانه از مهم‌ترین معایب این نوع کارت‌ها به حساب می‌آیند که در زمان اقدام برای خرید باید مورد توجه قرار بگیرد.

دبیت کارت چه مزایا و معایبی دارد؟

دبیت کارت به عنوان یک کارت پرداخت نقدی، قابلیت‌های مختلفی را برای دارنده کارت فراهم می‌کند؛ این کارت‌ها نیز در کنار مزایا و قابلیت‌ها، دارای برخی معایب نیز هستند که در جدول زیر می‌توان مشاهده کرد:

مزایا معایب
برای افراد ایجاد بدهی نمی‌کند. امتیاز و پاداش ندارد.
از حساب کاربران در برابر کلاهبرداری محافظت می‌کند. نقشی در ایجاد سابقه اعتباری ندارد.
شامل کارمزد و هزینه سالانه نمی‌شود. بدون داشتن موجودی نمی‌توان از آنها استفاده کرد.

چگونه می‌توان برای خرید کردیت کارت اقدام کرد؟

کردیت کارت‌ یک نوع کارت اعتباری بین‌المللی است که به حساب بانکی متصل بوده و افراد می‌توانند بر اساس امتیاز حساب مبلغی را به عنوان وام از بانک صادر کننده دریافت کرده و برای انجام امور مختلف و پرداخت‌های ارزی مورد استفاده قرار دهند. در حالی که دبیت کار یک کارت پرداخت نقدی بوده و با موجودی حساب آن پرداخت و خرید انجام داده و این مبلغ از موجودی حساب کم می‌شود.

برای خرید ویزا کارت و انواع کردیت و دبیت کارت مجموعه تهرانیکس بهترین گزینه به حساب می‌آید؛ متقاضیان خرید این کارت‌ها کافی است در سایت مجموعه تهرانیکس ثبت نام کرده و پس از دریافت راهنمایی‌های لازم از مشاوران مجموعه، نسبت به خرید کارت مورد نظر خود اقدام کنند. خرید به صورت آنلاین و با پرداخت ریالی انجام شده و تهرانیکس در کمترین زمان نسبت به صدور کارت و تحویل آن به خریدار اقدام می‌کند.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.