بهترین کشک، بهترین مکمل غذایی ورزشکاران

0

بهترین کشک، بهترین مکمل غذایی ورزشکاران

کشک نوعی فرآورده لبنی با ارزش غذایی بالا است که طعم، رنگ و عطر دلنشینی دارد و مورد علاقه بسیاری از افراد می‌باشد. در این میان به دلیل ارزش غذایی بالای این محصول، برخی از ورزشکاران نیز به سمت آن روی می‌آورند. اما آیا مصرف کشک در بدنسازی توصیه می‌شود؟

در ادامه این مطلب قصد داریم تا به صورت کامل پروتئین کشک را بررسی کنیم تا دریابیم کشک تا چه اندازه برای مصرف ورزشکاران مفید است و همچنین مصرف آن چگونه انجام می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

بهترین کشک چه ویژگی هایی دارد؟

در نظر داشته باشید که اگرچه کشک خواص بسیاری دارد، اما اگر شما بتوانید در میان انواع متنوعی از کشک‌ها، بهترین آن را انتخاب کنید قطعا از خواص شگفت انگیز این محصول شگفت زده می‌شوید.

بهترین کشک، کشکی است که خواص آن همانند کشک‌های محلی، سنتی و دست ساز باشد و در کنار آن به تمیزی کشک‌های کارخانه‌ای یعنی پاستوریزه و استرلیزه باشد.

در این میان کشک سنتی کامبیز به همین صورت تهیه شده است، یعنی اگرچه این محصول کارخانه‌ای است، اما کاملا از روش سنتی تهیه شده و از بین عشایر عزیز کشورمان جمع آوری می‌شود و نسبت به تمامی‌کشک‌های بازاری دارای کیفیت کم نظیری است. بنابراین توصیه ما در این است که اگر به دنبال بهترین کشک هستید حتما یکبار این محصول را امتحان کنید.

آیا کشک در کشور های دیگر هم طرفدار دارد؟

جالب است بدانید کشک نه تنها در ایران، بلکه در کشور‌های دیگر مانند ترکیه مورد علاقه عموم است. دلیل آن است که کلسیم فراوان کشک برای جلوگیری از پوکی استخوان بسیار مفید است. میزان مناسبی از منیزیم و کلسیم در این محصول موجب شده که این ماده خوراکی برای پیشگیری و درمان پوکی استخوان توصیه می‌شود.

مواد مغذی و مقدار پروتئین موجود در کشک

همان طور که اشاره کردیم کشک حاوی پروتئین بسیاری می‌باشد، به این صورت که در هر یک فنجان کشک، ۱۲ گرم پروتئین موجود است. البته باید این مورد را در نظر داشت که بسته به برند و نوع کشک، مقدار پروتئین موجود در آن می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین برای اطلاع دقیق بهتر است برچسب روی محصولات را بررسی کنید.

اما علاوه بر پروتئین، کشک تشکیل شده از مواد مغذی دیگری از جمله کلسیم، ویتامینB-2، ویتامینB-12، پتاسیم و منیزیم است.

تمامی موارد فوق برای بدن ما ضروری هستند و هر یک به نحوی برای حفظ سلامت استخوان، مغز و تولید انرژی کارایی دارند.

آیا کشک مکمل ورزشکاران است؟

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم استفاده از کشک در میان بدنسازان طرفداران بسیاری دارد. اما آیا می‌توان کشک را نوعی مکمل برای بدنسازان عنوان کرد؟

بسیاری از بدنسازان برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود مکمل‌های متفاوتی را مصرف می‌کنند که یکی از آن‌ها مکمل‌های استروئیدی است. اما مصرف این مکمل علاوه بر ویژگی‌های نتیجه بخشی که در ورزش بر روی بدن دارد موجب افزایش استرس و اضطراب در فرد می‌شود.

در این میان مصرف کشک به کمک شما می آید، کشک به دلیل ترشح هورمون‌های کورتیزول در بدن استرس را کاهش می‌دهد، بنابراین مصرف روزانه کشک در کنار سایر مکمل‌های بدنسازی سبب بهبود سیستم عصبی بدن می‌شود.

images_1701783164_656f267c9abce.jpg

خواص کشک در بدنسازی برای ورزشکاران

بازسازی ماهیچه‌ها

اشاره کردیم که کشک سرشار از پروتئین و کلسیم است، به دلیل وجود این دو ماده مغذی، مصرف کشک در بدنسازان موجب حفظ و بازسازی ماهیچه‌ها می‌شود. به همین دلیل اگر به دنبال تقویت ماهیچه‌های خود هستید استفاده از بهترین کشک به شما توصیه می‌شود.

تامین سطح انرژی

از دیگر خواص مصرف بهترین کشک در بدنسازی می‌توان به تامین سطح انرژی اشاره کرد. با مصرف روزانه کشک خشک، انرژی لازم برای ورزش به خوبی تامین می‌شود. دلیل آن هم وجود انواع مواد مغذی و ویتامین‌های کشک است.

تناسب اندام

قطعا هدف تمامی ورزشکاران در بدنسازی، رسیدن به سطح تناسب اندام و سلامت جسمی می‌باشد. در این میان مصرف کشک برای شما کمک کننده خواهد بود. شما می‌توانید کشک را هم به صورت ناشتا و هم پس از انجام تمرینات ورزشی خود مصرف کنید.

ترمیم استخوان‌ها

به دلیل منبع بالای کلسیم موجود در کشک، یکی از اصلی ترین محصولات غذایی برای ترمیم استخوان‌ها می‌باشد. بنابراین در روند بدنسازی، شکل گیری و استحکام استخوان‌ها نقش بسیار بسزایی دارد.

درمان گرفتگی عضلات

یکی از مشکلات متعدی که اکثر ورزشکاران به آن دچار می‌شوند، مشکلات مربوط به گرفتگی عضلات است که استفاده از کشک راه حل مناسبی برای این مورد می‌باشد. به دلیل وجود ویتامین هایی مثل C, A ,E و همچنین گروه b، کشک همانند یک آنتی اکسید در بدن عمل کرده و همچنین برای جلوگیری از گرفتگی عضلات مفید بوده و سبب تقویت آن‌ها می‌شود.

بهترین زمان مصرف کشک در بدنسازی

کشک برای بدنسازان می‌تواند یک منبع عالی از پروتئین باشد. برای مصرف این محصول در بدنسازی، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

۱٫ پس از تمرین: مصرف کشک پس از تمرین بدنسازی به جهت بازسازی و تعمیر عضلات بسیار مفید است. شما می‌توانید یک پیمانه کشک همراه خود داشته باشید و پس از ورزش، حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت بعد، حدود ۳۰-۴۰ گرم کشک مصرف کنید.

۲٫ صبحانه: اکثر از کارشناسان ورزشی توصیه کرده‌اند، بهتر است که کشک به صورت ناشتا و قبل از صبحانه میل شود. در این میان برخی از ورزشکاران مکمل بدنسازی کراتین را در کنار کشک مصرف می‌کنند و در نهایت نتیجه بهتری را به دست می‌آورند.

۳٫ همراه با وعده‌های غذایی: می‌توانید کشک را به عنوان یک میان وعده کامل در طول روز مصرف کنید. به عنوان مثال، می‌توانید آن را با میوه‌ها یا به عنوان تزئین و سس برای سالاد استفاده کنید.

۴٫ قبل از خواب: برخی از بدنسازان کشک را قبل از خواب استفاده می‌کنند، زیرا پروتئین‌های آن به آهستگی هضم می‌شوند و می‌تواند به رشد و بازسازی عضلات در حین خواب کمک کند.

موارد فوق روش‌های عمومی مصرف کشک در بدنسازی هستند، اما بسته به سبک زندگی و نیازهای شخصی خود، می‌توانید روش مصرف کشک را با برنامه غذایی خود تطبیق دهید. همچنین، بهتر است قبل از استفاده از کشک به مشاوره یک متخصص تغذیه‌ مراجعه کنید تا نکات و توصیه‌های خاص را به شما پیشنهاد دهد و برای خرید بهترین کشک به سایت وج کالا مراجعه کنید.

images_1701783196_656f269c4314a.jpg

فواید مصرف کشک به صورت ناشتا

از مهم ترین خواص مصرف کشک سنتی کامبیز برای بدنسازان به صورت ناشتا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به سیستم گوارش برای هضم غذاهای سنگین و کنترل درد‌های معده

  • ضد عفونی کننده به دلیل وجود اسید‌های عالی

  • جلوگیری از گرسنگی مداوم به سبب سیری بیشتر می‌شود

  • کمک به هضم سریع تر برای معده

  • کمک به تامین پروتئین‌های مورد نیاز برای بدن

  • ضدعفونی کردن مجاری گوارشی

  • افزایش سطح انرژی در طول روز

خرید بهترین کشک برای بدنسازی

این مسئله حائز اهمیت است که برای تهیه غذای بدنسازی به سراغ بهترین کشک بروید تا مواد مغذی و ویژگی‌های اشاره شده به خوبی برای بدن تامین شود. در ادامه چند نکته‌ای را بررسی می‌کنیم که در انتخاب بهترین کشک برای بدنسازی به شما کمک خواهند کرد:

مقاومت پروتئین:

برای بدنسازی، به مقدار پروتئین کافی نیاز دارید تا عضلات را تعمیر و ساختار آنها را حفظ کنید. بنابراین، بهتر است کشکی که حاوی مقدار بالای پروتئین باشد را انتخاب کنید.

کمبود قند:

برخی از کشک ها ممکن است قند زیادی داشته باشند که بر روی بدنسازان تاثیر منفی دارد. بهتر است کشکی که قند حداقلی داشته باشد را انتخاب کنید و به جای آن اگر علاقه مند به مصرف محصولات شیرین هستید، کشکی با مواد شیرین‌کننده طبیعی مانند استویا را انتخاب نمایید.

مواد مغذی اضافی:

بعضی از کشک ها ممکن است مواد مغذی اضافی مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی را در برگیرند. این مواد می‌توانند به رشد و بهبود عملکرد عضلات کمک کنند. در نظر داشته باشید که بسته به نیازهایتان، کشکی که حاوی مواد مغذی اضافی مورد نیاز شما باشد را انتخاب کنید.

کیفیت محصول:

از کیفیت محصول اطمینان حاصل کنید. به طور مثال حتما بررسی برچسب محصول، تاریخ انقضا و غیره را مطالعه کنید و اطلاعات لازم در مورد سازنده و شرکت تولید کننده را جمع آوری نمایید.

بررسی نظرات:

قبل از خرید کشک، نظرات و تجربیات دیگران را بررسی کنید. این موضوع می‌تواند به شما در انتخاب بهترین کشک برای بدنسازی کمک کند. به طور مثال در خصوص کشک کامبیز، اکثر مصرف کنندگان میزان رضایت بالایی از این محصول داشته‌اند و همواره از خرید خود رضایت داشته‌اند.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را از خواص کشک در بدنسازی و جزئیات مربوط به آن آشنا کنیم. در آخر این مورد را در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید بهترین نتایج را به دست آورید حتما به سراغ بهترین کشک بروید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.