آزمایش در منزل + آزمایش خون در منزل تهران

0

زندگی در کلان شهرهای بزرگ و پرجمعیت، می‌تواند دغدغه‌های بسیار زیادی را برای ساکنین آن شهرها به وجود آورد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ترافیک طاقت فرسا است. شاید افراد سالم، بتوانند تا حدی این ترافیک را تحمل کنند و حتی ساعت‌ها در ترافیک بمانند تا به مقصد مورد نظر خودشان برسند. ولی افراد سالمند و بیمار توانایی تحمل این شرایط را ندارند. حتی اگر برای انجام آزمایش‌ها و چکاپ مجبور به خارج شدن از منزل باشند. آزمایش در منزل می‌تواند این دغدغه افراد مسن و بیمار را برطرف کند. از این رو اگر تا به حال برای انجام آزمایش مجبور به خارج شدن از منزل بوده‌اید و سختی زیادی نیز کشیده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که آزمایش در منزل را امتحان کنید. با انجام آزمایش در منزل دیگر نیازی به معطلی در آزمایشگاه نیست. گاهی اوقات ما برای انجام آزمایش و مراجعه‌ی حضوری به آزمایشگاه معذوریت‌هایی داریم، یا حتی انجام آزمایش حضوری در آزمایشگاه‌ها برای ما بسیار دشوار است، انجام آزمایش درب منزل که توسط آزمایشگاه فرین انجام می‌شود یکی از خدماتی است که امروزه برای رضایت مشتریان صورت میگیرد.

آزمایش در منزل | شرایط نمونه گیری و هزینه آزمایش در خانه

 

نمونه گیری در خانه

نمونه گیری، ساده‌ترین روش تشخیص بیماری‌های مختلف است. معمولا برای تشخیص هر نوع بیماری در ابتدا از بیماران خواسته می‌شود تا یک آزمایش کلی یا اختصاصی بدهند تا فاکتورهای موجود در خون، مدفوع و ادرار مورد بررسی قرار گیرند. بنابراین، اولین قدم برای تشخیص بیماری‌های جسمی نمونه گیری و آزمایش است. برای انجام آزمایش دو راه بیشتر پیش روی شما نیست. اینکه به خودتان یا بیماری که در منزل دارید، سخت بگیرید و ساعت‌ها در ترافیک و صف آزمایشگاه بمانید، اولین راه است. اما دومین راه دریافت خدمات نمونه گیری در خانه است.

نمونه گیری در خانه با هدف کاهش هزینه‌ها، صرفه جویی در زمان و راحتی حال هر یک از بیماران و افراد انجام می‌شود. می‌توان انواع آزمایش خون، آزمایش ادرار و آزمایش مدفوع را در منزل و بدون نیاز به مراجعه حضوری به آزمایشگاه انجام داد. برای نمونه گیری در منزل، افراد متخصص و باتجربه به منزل اعزام می‌شوند و کار نمونه گیری را با بهترین روش‌ها انجام می‌دهند. تمامی نکات ایمنی و بهداشتی که در مراکز درمانی برای نمونه گیری انجام می‌شوند نیز برای نمونه گیری در خانه نیز رعایت می‌شوند. بنابراین، می‌توانید با خیالی آسوده، از خدمات آزمایش در منزل استفاده کنید.

شرایط آزمایش در خانه

برای انجام آزمایش در منزل، نیازی نیست که شرایط خاصی داشته باشید. در هر صورت کادر متخصص برای نمونه گیری در منزل شما، اعزام می‌شوند و می‌توانید با خیالی راحت، آزمایش‌های مختلف را در منزل انجام دهید. معمولا افراد مسن که توانایی راه رفتن، منتظر ماندن، نگه داشتن ادرار را ندارند، برای انجام آزمایش در منزل متقاضی هستند. همچنین افراد بیمار که رفتن به آزمایشگاه برای آن‌ها دشوار است، می‌توانند از خدمات نمونه گیری در منزل استفاده کنند. برای کودکانی که هراس زیادی برای مراجعه به آزمایشگاه دارند نیز می‌توانید از این خدمات کمک بگیرید.

همه آزمایش‌ها قابل انجام در منزل نیستند. ممکن است برای انجام برخی از نمونه گیری‌ها، نیاز به مراجعه حضوری به آزمایشگاه داشته باشید. از این رو قبل از ثبت درخواست برای آزمایش در خانه، حتما در مورد نوع آزمایش خودتان با پرسنل آزمایشگاه صحبت کنید. اگر نیاز به انجام آزمایش خاصی از جمله آزمایش دیابت و سایر آزمایشاتی که نیاز به رعایت ناشتا دارند، دارید حتما با آزمایشگاه هماهنگی‌های لازم را انجام دهید تا ناشتایی خود را سر ساعت مشخص آغاز و به اتمام برسانید.

هزینه آزمایش در خانه

یکی از مواردی که باعث شده برخی از افراد علاقه‌ای به دریافت خدمات آزمایش در منزل نداشته باشند، قیمت بالای این خدمات است. البته برخی از آزمایشگاه‌ها هزینه غیر منصفانه‌ای را برای انجام آزمایش در خانه دریافت می‌کنند و این موضوع باعث ایجاد باور غلط در مردم شده است. این در حالی است که نمونه گیری خون، ادرار، مدفوع و حتی تست کرونا در منزل با قیمت مصوب انجام می‌شود. فقط برخی از آزمایشگاه‌ها هزینه حمل و نقل و اعزام نیرو را از شما دریافت می‌کنند که بسیار ناچیز است.

از طرفی هزینه آزمایش در منزل نسبت به زمانی که با یک تاکسی به آزمایشگاه بروید یا اینکه بنزین ماشین شخصی خودتان را بسوزانید تا به مقصد برسید، بسیار مقرون به صرفه‌تر است. به خصوص اینکه دیگر ناراحتی و استرس زیادی را به بیمار یا سالمند و کودک برای انجام آزمایش در آزمایشگاه وارد نمی‌کنید. بنابراین، از نظر هزینه‌ای که برای آزمایش در منزل پرداخت می‌کنید، خیالتان راحت باشد.

هزینه نمونه گیری در خانه

هزینه نمونه گیری در خانه بر اساس عوامل بسیار متنوعی مشخص می‌شود و نمی‌توان قبل از بررسی این موارد، در مورد این موضوع صحبت کرد. به طور کلی، به دلیل اینکه نوع آزمایش‌هایی که در منزل انجام می‌شوند، با هم متفاوت هستند؛ نمی‌توان قیمت نمونه گیری و آزمایش در منزل را به راحتی مقایسه کرد. هزینه نمونه گیری مدفوع، ادرار و خون نیز با هم متفاوت است. هر چقدر آزمایشی که قرار است در منزل انجام شود، حرفه ای‌تر و حاوی فاکتورهای بیشتری باشد، هزینه نمونه گیری در خانه نیز افزایش پیدا می‌کند.

برای اطلاع از قیمت آزمایش در منزل، بهتر است که با متخصص های آزمایشگاه فرین در ارتباط باشید و با توجه به نوع آزمایش خود، از قیمت دقیق این خدمات مطلع شوید. در نظر داشته باشید که هزینه دریافتی از سوی ارائه دهندگان خدمات آزمایش در منزل، توسط بیمه نیز قابل پرداخت است. بنابراین، اگر آزمایشگاه با بیمه پایه یا تکمیلی شما قرارداد نداشت، می‌توانید از آن آزمایشگاه فاکتور دریافت کنید و در صورت نیاز آن را به بیمه تحویل دهید.

آزمایش خون در خانه

یکی از معیارهای تشخیص بیماری‌های مختلف، آزمایش خون است. خون دارای فاکتورهای بسیار متنوعی است که می‌تواند سلامت عمومی افراد را نشان دهد. به همین خاطر برای تشخیص و یا پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله کم خونی، تیروئید پرکار یا کم کار، بیماری‌های سرطانی، دیابت و … از آزمایش خون استفاده می‌کنند.

اگر قصد نمونه گیری خون را دارید، بهتر است که این کار را در منزل انجام دهید و خودتان را در معرض شلوغی داخل آزمایشگاه‌ها و شهرهای مختلف قرار ندهید. آزمایش خون در خانه به شما این امکان را می‌دهد تا هر نوع چکاپ یا آزمایش دوره‌ای را در منزل انجام دهید و دیگر دغدغه مراجعه به آزمایشگاه‌ها را نداشته باشید. این روش آزمایش در منزل می‌تواند برای افرادی که در خانه حضور دارند، ناتوان هستند، سالمند و بیمارند و یا به هر دلیلی شرایط خارج شدن از خانه را ندارند، مزایای زیادی را به همراه داشته باشد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.