راه اندازی سیستم تلفن ویپ سازمانی

0

با راه ‌اندازی ویپ برای مجموعه‌تان قدمی بزرگ برای رشد و پیشرفت آن و همگام‌شدن با فناوری روز دنیا بر می‌دارید. VoIP مزیت‌ها و فواید زیادی نسبت به سیستم‌های تلفنی قدیمی دارد و ازطریق شبکه و اینترنت باعث برقراری ارتباط می‌شود. در این روش نیازی به سیم‌کشی‌های پیچیده و کار‌های سخت نیست؛ بلکه همه کار‌ها بر بستر شبکه انجام خواهند شد. به ‌همین‌ منظور بسیاری از مراکز مختلف در سراسر دنیا از جمله بیمارستان‌ها، مراکز پلیس، بانک‌ها، مراکز اداری، شرکت ها، کارخانه‌ها و … از آن استفاده می‌کنند. استفاده از این شبکه در کشور ایران نیز روز‌به‌روز درحال رشد است و شرکت‌ها و سازمان‌های زیادی به مزیت‌های فوق‌العاده این سیستم پی برده‌اند.

ویپ چیست؟

شما از طریق VoIP یا Voice Over Internet Protocol، به‌راحتی می‌توانید به‌واسطه دستگاه‌های مختلف مثل رایانه‌های شخصی، گوشی‌های موبایل، مرورگر‌ها یا تلفن‌های مخصوص VoIP با دیگران در سراسر جهان تماس صوتی برقرار کنید. این سیستم نوآروانه به بسیاری از شرکت‌ها و مشاغل کمک می‌کند تا از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند؛ فوایدی که در سیستم‌های قدیمی وجود ندارد! بنابراین اگر خطوط اینترنتی شرکت یا سازمان‌تان برقرار هستند و هیچ مشکلی در زمینه اتصال به اینترنت ندارید، می‌توانید با راه‌ اندازی ویپ ، تماس‌های صوتی فوق‌العاده باکیفیت و خوبی داشته باشید. در واقع شما ازطریق VoIP به‌راحتی می‌توانید صوت یا حتی محتوا‌های دیگری را از طریق شبکه با دیگران، حتی در سراسر دنیا به اشتراک بگذارید. این سیستم از لحاظ روش استفاده، شباهت‌های زیادی به سیستم‌های قدیمی تماس تلفنی دارد، فقط با این تفاوت که سیم‌کشی جای خود را به شبکه و  اینترنت و شبکه‌های جهانی داده است. به‌دلیل ویژگی‌های فوق‌العاده این سیستم، هم‌اکنون بسیاری از ‌سازمان‌های خارجی و ایرانی، تمایل به استفاده از آن دارند؛ ازجمله این ویژگی‌ها می‌توان به ضبط تماس، ایمیل، فایل صوتی و … اشاره کرد.

نحوه کار ویپ چگونه است؟

با راه ‌اندازی ویپ می‌توانید همگام با سازمان‌های بزرگ جهانی پیش بروید؛ اما این سیستم چگونه کار می‌کند؟ روش کار این سیستم آسان است؛ درواقع VoIP داده‌های صوتی را به دیجیتال تبدیل کرده و با ارسال آن‌ها به‌واسطه شبکه، موجب برقراری تماس صوتی افراد مختلف در سراسر جهان با یکدیگر می‌شود. نکته جالب اینکه شما امکان برقراری تماس با این سیستم را به‌واسطه تلفن‌های معمولی نیز دارید؛ در این روش محتوای دیجیتال به محتوای صوتی ساده تبدیل و برای کاربر ارسال خواهد شد. این سیستم شبکه‌های مخصوصی دارد که به‌واسطه آن‌ها به‌راحتی فرآیند مسیریابی تماس‌ها را انجام می‌دهد؛ از همین‌ رو می‌تواند تماس‌های برقرارشده ازطریق شبکه یا تلفن‌های معمولی را تشخیص دهد. البته ازآنجاکه VoIP تحت شبکه کار می‌کند، قاعدتاً فقط کاربران تحت شبکه از برخی کارایی‌ها و عملکرد‌های خاص آن بهره‌مند می‌شوند؛ بنابراین اگر تمایل به بهره‌مندی از تمام مزیت‌های این سیستم دارید، سعی کنید شبکه آن را برای خود و سازمان‌تان راه‌اندازی کنید.

آشنایی با انواع VoIP

کارشناسان پشتیبانی VoIP قبل‌از اینکه بخواهند اقدام‌ به راه‌اندازی این شبکه برای سازمان شما کنند، ابتدا انواع آن را برایتان توضیح می‌دهند تا مبتنی بر نیازتان یکی از انواع VoIP را انتخاب کنید. در ادامه انواع این فناوری را بررسی می‌کنیم و درباره آن‌ها نیز توضیح می‌دهیم:

VoIP بتنی بر سخت‌افزار

در این روش، تلفن‌هایی در اختیارتان قرار می‌گیرند که ازلحاظ ظاهری تفاوت زیادی با تلفن‌های معمولی ندارند. درواقع این ابزار تمامی اجزای تلفن‌های معمولی را دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به بلندگو و … اشاره کرد. شما با راه‌اندازی VoIP و از طریق سیستم‌های سخت‌افزاری، به‌راحتی می‌توانید تماس‌های صوتی چندنفره ایجاد کنید یا محتوای صوتی خاصی را نیز برای افراد بفرستید.

VoIP مبتنی بر نرم‌افزار

در این روش متخصصان، نرم‌افزاری را روی موبایلتان نصب خواهند کرد. شما از طریق ابزاری که شبیه به موبایل‌ها هستند و این نرم‌افزارها، به‌راحتی می‌توانید از مزیت‌های VoIP بهره‌مند شوید. در این دستگاه‌ها، ID‌های مربوط به افراد تماس گیرنده را نیز می‌بینید. موبایل‌های VoIP، هدستی نیز دارند تا امکان ارسال محتوای صوتی از طریق گوشی برایتان فراهم شود. اگر میکروفون داشته باشید، امکان ایجاد تماس از طریق رایانه شخصی‌تان را نیز خواهید داشت.

بررسی مزیت های ویپ

با راه ‌اندازی VoIP از چه مزیت‌هایی بهره‌مند می‌شوید؟ در ادامه این مزیت‌ها را بررسی می‌کنیم و درباره آن‌ها توضیح می‌دهیم:

برقراری ارتباط رایگان

شما از طریق این سیستم به‌راحتی می‌توانید با دیگران در اقصی‌نقاط جهان بدون صرف هیچ هزینه‌ای ارتباط برقرار کنید.

عدم نیاز به سیم کشی

با راه ‌اندازی ویپ دیگر هیچ نیازی به سیم‌کشی‌های پیچیده برای برقراری تماس تلفنی نخواهید داشت.

مدیریت ساده

بر‌خلاف تصور بسیاری از افراد، مدیریت و نحوه استفاده از خدمات این سیستم، راحت و ساده است؛ درواقع با راه ‎اندازی ویپ، دسترسی به خدمات این سیستم نسبت به روش‌های سنتی، ساده‌تر خواهد بود.

برقراری تماس و نام افراد

یکی از بهترین مزیت‌های این سیستم امکان واردکردن نام طرف مقابل و برقراری تماس با اوست؛ بنابراین با راه ‌اندازی ویپ هیچ نیازی به حفظ‌کردن شماره‌ها نخواهید داشت. این روش، برقراری تماس با افراد غریبه را برایتان آسان‌تر خواهد کرد.

تماس تصویری

شما ازطریق این سیستم امکان برقراری تماس تصویری را نیز دارید؛ این مزیت در تلفن‌های قدیمی وجود ندارد! با نرم‌افزار‌های معمولی موبایل نیز، تماس بی‌کیفیت خواهد بود؛ بنابراین با تهیه یک وب‌کم و راه‌اندازی ویپ، به‌راحتی با دوستانتان در هر جای دنیا ارتباط تصویری برقرار کنید.

جمع‌بندی

راه ‌اندازی ویپ کار سخت و مشکلی نیست؛ این کار به‌راحتی از عهده کارشناسان حرفه‌ای نصبِ آن، بر می‌آید. شما می‌توانید به‌ مراکز حرفه‌ای ارائه‌دهنده خدمات این سیستم مراجعه کنید و از آن‌ها بخواهید که آن را برای شرکت یا سازمان‌تان راه‌اندازی کنند تا دیگر، نیازی به استفاده از روش‌های سنتی و قدیمی نداشته باشید و ارتباطات صوتی و تصویری‌تان به‌راحتی و باکیفیت فوق‌العاده عالی انجام شود. شرکت تیما شبکه در زمینه راه‌اندازی و پشتیبانی ویپ و تجهیزات مربوط به آن فعالیت می‌کند. این شرکت کارشناسان و تکنسین‌های حرفه‌ای و تخصصی دارد که با تجربه و مهارت بسیار زیاد به کمک مشتری‌های خود می‌آیند تا سیستمی کاملاً بی‌نقص و مناسب را برایشان راه‌اندازی کنند؛ بنابراین اگر نیاز به راه ‌اندازی این ابزار در شرکتتان دارید، می‌توانید همین‌حالا با کارشناسان تیما شبکه ارتباط بگیرید و از آن‌ها مشاوره رایگان بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.