نکات مراقبت از پوست فصلی

0

آیا مراقبت از پوست در فصل‌های مختلف یکسان است یا افراد باید در هر شرایط آب‌وهوایی از روش و محصولات خاصی برای حفظ سلامت پوست استفاده کنند؟ همه ما با تغییر فصل شاهد بروز تغییرات در پوست خود هستیم و این موضوع نشان از تفاوت راه‌کارهای مورد استفاده در زمان‌های مختلف می‌دهد.

مراقبت از پوست و استفاده اصولی از لوازمی که برای محافظت از این ناحیه وجود دارد، همواره باعث می‌شود پوستی صاف، درخشان و تاحدامکان جوان داشته باشیم. در ادامه با نکاتی مراقبتی که برای هر فصل وجود دارد آشنا می‌شویم پس تا انتها با ما همراه باشید.

چگونگی مراقبت از پوست در فصل های مختلف

سردی هوا و کاهش رطوبت از عواملی هستند که باعث بروز خشکی در پوست می‌شوند، به‌گونه‌ای که حتی افراد دارای پوست چرب نیز در این فصل ممکن است با احساس کشش در بخش‌های مختلف صورت مواجه شوند.

در مقابل، گرما و رطوبت از دلایل افزایش چربی پوست به‌شمار می‌آیند و افراد زیادی در این فصل همواره از برق‌زدن صورت خود حتی با وجود شستن آن و استفاده از محصولات مراقبتی ناراضی هستند.

بهار هوایی معتدل دارد؛ اما معمولا افراد در این زمان دچار حساسیت پوستی می‌شوند. این موارد به ما نشان می‌دهد هر فصل باعث بروز تغییرات به‌خصوصی در پوست خواهد شد و این موضوع نیز باعث ایجاد تغییر در نحوه مراقبت از آن می‌شود.

برای مراقبت از پوست در هر فصل باید با ضروی‌ترین محصولات و راه‌کارهای متناسب با آن آب‌وهوا آشنا شوید. شناخت روش‌های آب‌رسانی پوست در پاییز و زمستان با توجه به ضرورت استفاده از ضدآفتاب در تابستان از نکات مهم در این‌ زمینه به‌شمار می‌آیند.

نکات مراقبت از پوست در فصل های سرد

سرمای هوا باعث کاهش سطح رطوبت می‌شود و این موضوع خشکی بیش از حد پوست را به‌همراه دارد. اگر پوست چربی دارید باز هم ممکن است در این فصل احساس خشکی و کشش در صورت خود داشته باشید.

افرادی که همواره پوستی خشک دارند، در این زمان با مشکلات بیشتری مانند پوسته‌پوسته‌شدن، کشش و خارش روبه‌رو می‌شوند و این موضوع بسیار آزاردهنده است. اما چگونه می‌توان این مشکلات را کاهش داد؟

در این فصل باید با انواع روش آبرسانی به پوست و همچنین انواع مرطوب‌کننده موجود در بازار آشنا شوید تا بتوانید با استفاده درست از محصولات مناسب، آب پوست خود را تامین و از بروز مشکلات گفته ‌شده جلوگیری کنید. از نکات مهم در این مسیر باید به موارد زیر اشاره کرد.

استفاده از آبرسان و مرطوب کننده در فصل سرد

با کمک آب‌رسان‌ها از خشکی بیش از حد پوست خود جلوگیری کنید. استفاده از مرطوب‌کننده‌ها به حبس آب‌های موجود روی سطح پوست کمک می‌کند، پس حتما بعداز هر بار شستن صورت یا استحمام، مرطوب‌کننده بزنید.

مرطوب‌کننده مورد استفاده در زمستان باید بر پایه روغن باشد، حتی اگر پوست چربی دارید بهتر است از محصولی انتخاب کنید که حداقل دارای میزان کمی روغن است.

استفاده از ضدآفتاب در زمستان

اشعه‌های مضر آفتاب در روزهای بارانی و برفی نیز آسیب‌های خود را روی پوست ایجاد می‌کنند، پس بدون درنظرگرفتن شرایط آب‌وهوایی باید همواره استفاده از ضدآفتاب را در اولویت قرار دهید.

استفاده از دستگاه بخور در زمستان

اگر بتوانید محیط خانه خود را با کمک دستگاه بخور مرطوب نگه دارید، به حفظ رطوبت پوست نیز تا حد زیادی کمک می‌کنید. ضمن اینکه بخور دادن به پوست نیز راهی برای جلوگیری از خشکی آن است.

کاهش لایه برداری صورت در زمستان

لایه‌برداری به حذف سلول‌های مرده کمک می‌کند، اما نباید در این کار زیاده‌روی کنید. بهتر است در زمستان از لایه‌بردارهای روغنی استفاده شود تا کم‌ترین آسیب را داشته باشند.

نکات مراقبت از پوست در فصل های گرم

در این فصول باید از محصولاتی استفاده کرد که میزان چربی و تعریق مسدودشده در منافذ را کاهش دهند. همچنین جلوگیری از آفتاب‌سوختگی در این زمان ضروری است. به‌طور کلی از نکات مراقبتی مهم در فصول گرم باید به موارد زیر اشاره کرد.

استفاده از ضدآفتاب مناسب در فصل گرم

اشعه‌های آفتاب مشکلات پوستی مانند لکه، قرمزی و چین‌وچروک ایجاد می‌کنند. برای جلوگیری از بروز این آسیب‌ها باید از ضدآفتابی مناسب با پوست خود استفاده کنید و در زمان‌های لازم به‌دنبال تمدید آن باشید.

استفاده از مرطوب کننده در فصل گرم

در تابستان باید از آب‌رسان و مرطوب‌کننده‌هایی با بافت سبک و تا حد امکان بدون چربی استفاده کنید تا خود این محصولات باعث سنگینی پوست و مسدود شدن منافذ آن نشوند.

پاکسازی پوست در فصل گرم

در تابستان توصیه می‌شود روزی ۲ بار با استفاده از شوینده مناسب پوست خود را پاک‌سازی کنید. ضمن اینکه استفاده از تونر باعث پاک‌شدن عمیق منافذ خواهد شد و ضروری است.

لایه برداری پوست در فصل های گرم

برای اینکه سلول‌های مرده از بین بروند و پوست بتواند نفس بکشد، بهتر است ۲ بار در هفته از لایه‌برداری ملایم استفاده کنید. همچنین اسپری‌کردن آب به‌صورت در این فصل گزینه خوبی به‌شمار می‌آید.

روتین پوستی را جدی بگیرید

داشتن روتین در هر زمانی مهم است، اما در این فصول به‌دلیل آسیب‌هایی که نور آفتاب به‌همراه دارد، رعایت روتین مراقبتی و استفاده از سرم یا کرم‌های شب‌ و روز مهم‌تر است.

جمع‌بندی

هر فصل تغییرات خاصی در پوست به‌وجود می‌آورد، به ‌همین دلیل باید در زمستان استفاده از مرطوب‌کننده حاوی روغن، ضدآفتاب، بخور دادن به صورت و شوینده ملایم را جدی بگیرید و در تابستان همواره صورت خود را پاک‌سازی کنید و ضدآفتاب بزنید. رعایت روتین مناسب در هر فصل به حفظ شادابی پوست کمک می‌کند.

سوالات متداول

آیا روش مراقبت از پوست در فصل‌های مختلف متفاوت است؟

با توجه به آثاری که هر فصل روی پوست می‌گذارد، مراقبت از آن نیز در شرایط آب‌وهوایی مختلف تغییر می‌کند. در واقع زمستان خشکی بیشتر و تابستان افزایش چربی و تعریق پوست را به‌همراه دارد.

مراقبت از پوست در زمستان چگونه است؟

در این فصل به‌دلیل خشکی پوست استفاده از مرطوب‌کننده اولویت دارد. ضمن اینکه لایه‌برداری باید به‌حداقل برسد. داشتن روتین، بخور دادن به صورت و استفاده از ضدآفتاب دیگر روش‌های مراقبتی در این فصل به‌شمار می‌آیند.

مراقبت از پوست در تابستان چگونه است؟

برای داشتن پوستی سالم در تابستان استفاده مرتب از ضدآفتاب، سرم‌های تقویتی و لایه‌بردار توصیه می‌شود. شستن پوست و استفاده از مرطوب‌کننده فاقد روغن نیز برای مراقبت از پوست در فصل گرم ضروری است.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.