نقش ایزو در پیشرفت کسب و کار

0

 

در پاسخ به سوال ایزو چیست باید بگوییم که گواهینامه ایزو یک تأییدیه است از طرف شخص ثالث مبنی بر اینکه شما با استانداردهای ISO مطابقت دارید. این گواهینامه پس از انجام یک ممیزی موفق بع شنا اهدا می‌شود.

ممیزی چیست؟ ممیزی دقیق به شما امکان می دهد تا هرگونه مسائل جدی عدم انطباق را قبل از ممیزی خارجی بپذیرید. ممیزی داخلی می تواند کارمندان را برای پروسه مصاحبه آماده سازد.

اخذ فوری ایزو جهت شرکت درمناقصات

برخی متقاضیان جهت شرکت در مناقصه به دنبال اخذ ایزو در کم‌ترین زمان ممکن هستند. غالبا برای این افراد مرجع صدور خاصی الزام نشده است؛ بنابراین صرفا به دنبال مراکز صدور گواهینامه ایزو هستند ک بتوانند با صرف هزینه پایین و درنهایت خیلی سریع و بدون ممیزی، گواهینامه‌های ایزو را اخذ کنند.

مدارک ایزو چیست؟

مدارک لازم برای اخذ گواهینامه شامل دو بخش هستند:

  1. مدارک فنی و تخصصی
  2. مدارک حقوقی و حاکمیتی

آیا به گواهینامه معتبر ایزو نیاز دارید؟

برخی از مجموعه‌های مشاوره ایزو، علاوه‌بر بحث مشاوره، فرایند صدور را نیز انجام می‌دهند. اما مجموعه‌های مشاور صرف نیز، می‌توانند از شما در گرفتن خدمات از سایر ارائه‌دهندگان پشتیبانی کنند. علیرغم اینکه این مجموعه‌ها گواهینامه معتبر ارائه نمی‌کنند، مشاورانشان به‌طور منظم سیستم‌های مدیریت را برای ارائه‌دهندگان گواهینامه معتبر بررسی می‌کنند و به خوبی از این فرایند اطلاع دارند.

حتی در صورت نیاز می‌توانند به شما کمک کنند تا یک ارائه‌دهنده گواهی معتبر برای ارزیابی کسب‌وکارتان تهیه کنید و در طول این مراحل شما را همراهی کنند تا با پشتیبانی منظم در مسیر خود بمانید و اطمینان حاصل شود که به رعایت الزامات گواهینامه خود ادامه می‌دهید.

شرایط اخذ گواهینامه ایزو

شرایط اخذ گواهینامه ایزو شامل موارد زیر است :

  • سازمان در صورت وجود لزوم دریافت مجوزهای حاکمیتی، حتما برای دریافت جواز یا پروانه اقدام کرده باشد.
  • سازمان از لحاظ حقوقی وجود خارجی داشته باشد و در صورتی که به صورت صنفی فعالیت می‌کند دارای پروانه‌های لازم باشد.
  • شرکت یا سازمان، راه‌اندازی شده باشد یا در شرف راه‌اندازی باشد.
  • سازمان بر اساس قوانین ملی یا حاکمیتی رفتار کند.
  • الزامات هر استاندارد را مشهود کرده باشد یا از مشاور واجد صلاحیت در این زمینه استفاده کند.

اخذ ایزو معتبر چگونه ممکن است؟

اخذ ایزو معتبر فقط از مراجع صدور تحت اعتبار IAF یا ASCB مقدور می باشد و خدمات مشاوره هم صرفا باید توسط مراکز پروانه‌دار صورت پذیرد.

روند دریافت گواهینامه ایزو

برای این کار ابتدا باید سفارش خود را در سازمان مرجع صدور ثبت کنید. سپس از طرف سازمان مربوطه فرمی برای شما فرستاده می شود که باید آن را تکمیل بفرمایید و اطلاعات مجموعه خود را در اختیا آن‌ها قرار دهید تا برآورد قیمت اخذ ایزو اعلام شود. در صورت تایید طرفین و انعقاد قرارداد، گواهینامه معتبر در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای شما صادر می‌شود.

این روش برای افراد و مدیرانی که می خواهند اخذ ایزو فوری داشته باشند مناسب است، ولی در هر حال باید بعد از شرکت در مناقصه، مستندات را نیز مورد پیاده سازی خود قرار دهند. اما برای سازمان هایی که هیچ عجله ای برای دریافت ایزو ندارند، بهتر است قوانین ایزو طبق روال عادی خود پیش برود و مستندات به صورت کامل در سازمان پیاده سازی شود و سپس ایزو را دریافت کنند.

ارگان های تولیدی خواهان شرکت در مناقصات هستند و نیاز به مشاوره و پیاده سازی استاندارد مربوطه ندارند. می‌توانند گواهینامه ای بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی و یا نوع فعالیت خود در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنند.

گواهینامه ISO چگونه به گسترش تجارت کمک می کند؟

جذب یک خریدار جهانی در خارج از مرزهای محلی کشور برای محصول بومی بسیار دشوار شده است. در بازار رقابتی جهانی امروز، خریداران به دنبال محصولی با کیفیت بالا با 0% عیب هستند.

گواهینامه ISO نقش حیاتی در گسترش حضور جهانی کسب و کار شما ایفا می کند. لوگوی گواهی ISO قبل از سفارش، کیفیت بین المللی محصول را برای خریداران تضمین می کند. به این ترتیب گواهینامه ISO می تواند به شما کمک کند تا به راحتی وارد بازارهای جهانی شوید.

ISO 9001 چگونه برای مشاغل کوچک مفید است؟

بدیهی است که جدیدترین نسخه ISO 9001، یعنی ISO 9001:2015 برای شرکت های کوچک و متوسط ​​بسیار سودآور است. مزایای بی شماری برای کسب و کارهای کوچک دارد.

این استاندارد گواهینامه ISO بسیار انعطاف پذیر است و می تواند به راحتی توسط شرکت های کوچک، به ویژه آنهایی که با ارائه خدمات سروکار دارند، سازگار شود.

علاوه بر این، در دستیابی به نتایج مطلوبی که توسط مشتریان هدف قابل توجه باشد، مفیدتر است. در مورد گواهینامه ISO بیشتر بدانید…

گواهینامه ایزو – اخذ ایزو و گرفتن ایزو – صدور ایزو و دریافت ایزو – اخذ CE و HSE

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.