خرید سردخانه توکان صنعت

0

با خرید سردخانه توکان صنعت نگران فاسد شدن و آسیب دیدن محصولات خود نباشید؛ این مجموعه با به کارگیری بهترین تجهیزات و لوازم سردخانه و بروزترین روش های تولید، بهترین و کارآمد ترین سردخانه ها را طراحی و تولید می کند. در ساخت سردخانه، به کار بردن لوازم و تجهیزات مدرن و با کیفیت اهمیت زیادی دارد. هر چه لوازم سردخانه به کار رفته در ساخت این محصول از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، طبیعتا طول عمر و دوام سردخانه نیز بیشتر خواهد بود. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد انواع سردخانه و خرید تجهیزات و لوازم سردخانه قرار داده شده است؛ با ما همراه باشید.

سردخانه چیست؟

سردخانه به مکانی بسته و سرپوشیده گفته می شود که به منظور نگهداری و انجماد مواد غذایی مختلف از جمله گوشت، مرغ، سبزیجات و …، داروهای خاص، تجهیزات پزشکی، مواد شیمیایی و … استفاده می شود. این محصول بگونه ای طراحی می شود که هیچ راهی برای نفوذ هوا به داخل آن نباشد و رطوبت و دمای داخل آن به بهترین شکل ممکن حفظ شود.

بسیاری از مواد غذایی و برخی از محصولات در اثر نور و گرمای زیاد فاسد شده و آسیب می بینند. اگر می خواهید این محصولات را در مدت زمان طولانی تری تازه و مثل روز اول داشته باشید، استفاده از سردخانه بهترین گزینه است. در واقع استفاده از سردخانه ها به شما کمک می کند تا محصولات و مواد غذایی را تا هر زمان که می خواهید، انبار کرده و در زمان مناسب از آن استفاده کنید.

مجموعه کیان صنعت توکان با طراحی و تولید انواع سردخانه در ابعاد مختلف، این امکان را فراهم کرده است تا متناسب با نیاز خود بهترین محصول را تهیه کنید.

انواع سردخانه کدام است؟

سردخانه ها بر اساس معیارهای مختلفی دسته بندی می شوند؛ یکی از معیارهای دسته بندی سردخانه، تقسیم بندی بر اساس اندازه و نوع ساختار آن است.

به طور کلی ابعاد سردخانه ها بر اساس چند معیار مهم مشخص می شود؛ این معیارها عبارت است از: مدت زمان نگهداری هر محصول، میزان ظرفیت لازم برای سردخانه، توان کمپرسور یا موتور، اواپراتور و نوع کندانسور.

همچنین سردخانه ها بر اساس ساختار به انواع زیر دسته بندی خواهند شد:

سردخانه کوچک یا اتاقکی

سردخانه های کوچک یا اتاقکی به سردخانه هایی گفته می شود که بیشتر در رستوران ها، هایپر مارکت ها و کترینگ ها استفاده می شود. این نوع سردخانه ها در دو مدل بالای صفر و زیر صفر طراحی و تولید می شوند. سردخانه های زیر صفر به منظور انجماد مواد غذایی مانند ماهی، میگو، گوشت، سوسیس و کالباس و… و سردخانه بالا صفر برای نگهداری محصولات در دمای غیر انجماد است.

سردخانه سیار

سردخانه سیار بهترین گزینه برای زمانی است که می خواهید محصول یا دارویی را به شهر یا مراکز دیگر ارسال کنید. همانطور که گفتیم نگهداری برخی از مواد غذایی و یا داروها در شرایط دمایی خاص اهمیت زیادی دارد؛ عدم رعایت این نکته منجر به فاسد شدن و آسیب دیدن آنها خواهد شد. سردخانه های سیار بگونه ای طراحی شده اند که به راحتی قابلیت جابجایی و حمل دارند. این سردخانه ها اصولا به پشت وانت بارها یا کشنده ها نصب می شوند. سردخانه های متحرک در دو حالت رزرو و استندبای استفاده می شوند؛ به این صورت که در صورت خراب شدن یکی از دستگاه ها، می توان به سرعت از دستگاه دیگر استفاده کرد. به این ترتیب با خیال راحت می توانید برای ارسال محصولات مختلف بدون فاسد شدن آنها اقدام کنید.

سردخانه کانتینری

سردخانه های کانتینری نوع دیگری از سردخانه ها هستند که به دو صورت بالای صفر و زیر صفر طراحی و تولید می شوند. عمده کاربرد این سردخانه ها در کشتی ها، سکوهای نفتی و شناورها است. برای ساخت این نوع سردخانه به راحتی می توان از یک کانتینر یا کانکس استفاده کرد؛ همین مسئله سبب صرفه جویی در هزینه های تولید خواهد شد.

سردخانه های کانتینری در دو اندازه ۲۰ و ۴۰ فوت تولید می شوند که البته برخی از کارخانه ها به درخواست مشتری، ابعاد سفارشی نیز تولید می کنند.

کیان صنعت توکان با استفاده از بهترین ساندویچ پانل های سقفی و دیواری، با کیفیت ترین سردخانه های کانتینری را طراحی و تولید می کنند. همچنین امکان ساخت سردخانه کانتینری در ابعاد سفارشی برای مشتریان نیز فراهم است.

سردخانه صنعتی

استفاده از سردخانه ها تنها به محیط های بسته و کوچک خلاصه نمی شود؛ قطعا شما انبارهای بزرگ نگهداری مواد غذایی را دیده اید. این انبار ها در واقع سوله هایی در ابعاد بسیار بزرگ هستند که به صورت سردخانه های صنعتی طراحی شده اند. سردخانه های صنعتی به عنوان سردخانه ثابت نیز شناخته شده اند.

از این سبک سردخانه ها برای نگهداری حجم زیادی از مواد غذایی، داروها، خشکبار، میوه و … استفاده می کنند. سردخانه ثابت یا صنعتی نیز مانند سایر سردخانه ها بر اساس نوع محصولی که در آن نگهداری نگهداری می شود، در دو نوع بالای صفر، زیر صفر، با گاز فریونی رک یا آمونیاکی ساخته خواهند شد. سردخانه های صنعتی دارای اتاقک های جداگانه ای برای کنترل دما، رطوبت و نظارت بر محیط هستند. عمده کاربرد سردخانه ثابت صنعتی در مراکز صید، کشتارگاه ها، باغ ها، انبارهای میوه و تره بار و … می باشد.

مهندسان متخصص و با تجربه کیان صنعت توکان، با در نظر گرفتن شرایط و نیاز شما، بهترین نوع سردخانه را طراحی کرده و برای شما می سازند.

سردخانه کنترل اتمسفر

سردخانه کنترل اتمسفر برای نگهداری موادی با شرایط خاص در مدت زمان طولانی است؛ به طوری که با توجه به نوع محصول باید مرتبا میزان اکسیژن یا اتیلن کنترل شود. در این مدل از سردخانه ها در صورت افزایش یا کاهش میزان غلظت اکسیژن یا اتیلن، به کمک روش های خاص، تعادل برقرار می شود. از روش هایی که برای کنترل اتمسفر انجام می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییر ترکیبات هوا با تزریق کربن دی اکسید در مخزن های سردخانه
  • جدا کردن برخی از ترکیبات به کمک فیلتر های مخصوص

خرید تجهیزات سردخانه

در ساخت سردخانه از تجهیزات و لوازم مختلفی استفاده می شود که در ادامه انواع تجهیزات سردخانه را معرفی خواهیم کرد:

درب سردخانه

یکی از تجهیزات سردخانه، درب سردخانه است؛ درب سردخانه بر اساس نوع کاربرد سردخانه، محصولاتی که در آن نگهداری می شود و فضای داخلی و بیرونی سردخانه انتخاب خواهد شد. به طور کلی درب سردخانه ای در دو نوع کشویی و لولایی طراحی و تولید می شود. برای انتخاب نوع درب سردخانه باید نکاتی را در نظر بگیرید؛ در صورتی که موارد زیر برای سردخانه شما صدق می کند، بهتر است از درب سردخانه کشویی استفاده کنید:

  • رفت و آمد به سردخانه زیاد است؛
  • ابعاد سردخانه بزرگ است؛
  • فضای کافی برای باز شدن درب سردخانه وجود ندارد؛
  • عدم تغییر هوای داخل سردخانه اهمیت زیادی دارد؛

تابلو برق سردخانه

یکی دیگر از تجهیزات مهم و حیاتی در ساخت سردخانه، تابلو برق است. در واقع تابلو برق یک محفظه است که سیم کشی ها از جمله کلید، لوازم حفاظتی، کنترلی و نمایشی درون آن قرار داده شده است.

از وظایف دیگر تابلو برق سردخانه می توان به جلوگیری از وارد شدن شوک الکتریکی به اپراتور و تجهیزات دیگر اشاره کرد.

کندانسینگ یونیت سردخانه

کندانسینگ یونیت سردخانه به مجموع تجهیزات برودتی گفته می شود که روی یک شاسی و بیرون از فضای سردخانه نصب می شود. کندانسینگ یونیت تجهیزاتی مانند کمپرسور، کندانسور، شیر آلات و … را شامل می شود و به کمک لوله مسی به اواپراتور و اکسپنشن ولو وصل می شود.

ساندویچ پانل

برای طراحی و ساخت دیوارها و سقف سردخانه از ساندویچ پانل استفاده می کنند؛ ساندویچ پانل ها به محصولی گفته می شود که از دو لایه ورق فلزی و یک لایه میانی عایق تشکیل شده اند. استفاده از این محصول سبب عایق شدن سردخانه خواهد شد. در واقع ساندویچ پانل همان عایق سردخانه می باشد.

ساندویچ پانل های کیان صنعت توکان با طراحی منحصر به فرد و استفاده از با کیفیت ترین عایق ها، بهترین گزینه برای ساخت سردخانه هستند.

کانکس سردخانه

کانکس سردخانه در سه نوع ثابت، متحرک و فروشگاهی طراحی می شود. کانکس سردخانه ها ابعاد، ظرفیت، و ضخامت بدنه متفاوتی دارند. همین عوامل سبب متفاوت بودن قیمت کانکس ها شده است.

کمپرسور سردخانه

کمپرسور سردخانه یکی از مهم ترین تجهیزات سردخانه است که به عنوان قلب برودتی سردخانه کار می کند. کمپرسور سردخانه بر اساس عوامل زیاد دسته بندی می شود:

  • عملکرد سردخانه؛
  • نوع مبرد که می تواند آمونیاک یا فریونی باشد؛
  • ساختمان سردخانه که در مدل های هرمتیک، سمی هرمتیک و باز دسته بندی می شود؛
  • مراحل تراکم که تک مرحله ای و دو مرحله ای می باشد؛

از معتبرترین برند های کمپرسور های سردخانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گراسو Grasso
  • سابرو Sabroe
  • مایکوم Mycom
  • دانفوس Danfoss
  • کوپلند Copeland
  • بیتزر Bitzer
  • رفکامپ Refcomp
  • بک Bock

اواپراتور سردخانه

اواپراتور یکی دیگر از لوازم سردخانه است که در بیرون از آن نصب می گردد؛ وظیفه اصلی این قطعه کاهش دمای سالن سردخانه به کمک گردش هوا و عبور آن از کویل اواپراتور است. این قطعه بر اساس عوامل زیر طراحی و ساخته می شود:

  • دمای کارکرد سردخانه
  • نوع محصول
  • نوع مبرد
  • نوع دیفراست
  • ظرفیت سردخانه

کندانسور سردخانه

کندانسور یکی از تجهیزات سردخانه است که وظیفه اصلی آن انتقال گرمای داخل سردخانه و کمپرسور به محیط می باشد. کندانسور ها در دو نوع آبی و هوایی تقسیم بندی می شوند؛ در صورت استفاده از کندانسور هوایی، باید آن را در فضای باز و بیرون از سردخانه نصب کنید تا هوای تازه را به داخل سردخانه منتقل کند.

نکات مهم در خرید تجهیزات سردخانه

نوع تجهیزات سردخانه

یکی از نکات مهمی که باید در زمان خرید لوازم سردخانه در نظر داشته باشید، نوع این تجهیزات است. یعنی پیش از خرید باید اطلاعات کاملی در مورد سیستم های خنک کننده، تجهیزات حفاظتی، تجهیزات انتقال و … داشته باشید. در این زمان یک مشاور و متخصص به شما کمک زیادی خواهد کرد. کارشناسان مجموعه کیان صنعت توکان با سالها تجربه در طراحی و ساخت انواع سردخانه، به شما کمک می کنند تا بهترین خرید را داشته باشید.

کیفیت لوازم سردخانه

کیفیت تجهیزات سردخانه اهمیت زیادی در طول عمر و عملکرد سردخانه دارد؛ به همین دلیل باید از لوازمی استفاده شود که بیشترین کیفیت را دارند. تجهیزات سردخانه کیان صنعت توکان با کیفیت بالا و از بهترین برندهای روز دنیا می باشند.

هزینه تجهیزات سردخانه

پیش از سفارش و خرید سردخانه، باید به بودجه و سرمایه خود توجه کنید؛ بهتر است بر اساس میزان بودجه ای که دارید، برای خرید لوازم سردخانه اقدام کنید.

ضمانت و خدمات پس از فروش

پیش از آنکه برای خرید سردخانه و لوازم آن اقدام کنید، باید ضمانت و خدمات پس از فروش آن را نیز در نظر داشته باشید. سردخانه و تجهیزات آن باید شامل گارانتی، خدمات تعمیر و نگهداری باشد. تمامی تجهیزات سردخانه کیان صنعت توکان دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند.

رعایت استانداردها

لوازم سردخانه باید بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا بوده و با سردخانه های مدرن و استاندارد سازگار باشند. این استانداردها شامل استانداردهای ایمنی، بهداشتی و محیط زیستی است.

قیمت تجهیزات سردخانه

قیمت خرید لوازم سردخانه بر اساس نوع تجهیزات، اندازه، کیفیت و برند آن مشخص می شود. از اصلی ترین و مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت خرید لوازم سردخانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اندازه سردخانه

یکی از عوامل موثر بر قیمت تجهیزات سردخانه، اندازه و ابعاد سردخانه است. هر چه ابعاد سردخانه بزرگتر باشد، طبیعتا اندازه و نوع تجهیزات نیز متفاوت خواهد شد. در نتیجه قیمت خرید لوازم سردخانه بیشتر می شود.

نوع سیستم خنک کننده

پایه و اساس عملکرد سردخانه ها، بر اساس سیستم خنک کننده آن می باشد. نوع سیستم خنک کننده در تعیین قیمت خرید لوازم سردخانه تاثیر زیادی دارد. سیستم های خنک کننده سردخانه ها می تواند بر پایه فرآیند تبخیر، کمپرسور، جذبی و تک مرحله‌ای باشد.

کیفیت تجهیزات

کیفیت و برند تجهیزات سردخانه در قیمت خرید آنها تاثیر گذار است. هرچه لوازم سردخانه از کیفیت بالاتری برخوردار باشند، قیمت آنها نیز بیشتر است.

برند لوازم سردخانه

لوازم سردخانه در برندهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند؛ هر چه برند تولید کننده معروف تر و معتبر تر باشد، قیمت خرید تجهیزات سردخانه نیز بیشتر خواهد بود.

هزینه‌های نصب و راه‌اندازی

هزینه نصب و راه اندازی سردخانه در قیمت خرید لوازم سردخانه تاثیر می گذارد؛ عوامل زیر بر قیمت خرید تجهیزات سردخانه موثر است:

  • اندازه و ابعاد سردخانه؛
  • محل نصب تجهیزات سردخانه؛
  • نوع سردخانه؛

در پایان

اگر قصد خرید سردخانه و انواع تجهیزات آن را دارید، می توانید با شماره های زیر تماس گرفته و از مشاوره رایگان استفاده کنید. کارشناسان مجموعه کیان صنعت توکان با در نظر گرفتن نیاز و بودجه شما، بهترین سردخانه را طراحی و به کمک با کیفیت ترین تجهیزات برای شما آماده می کنند.

نشانی: تهران بلوار میرداماد پلاک ۳۳۴

تلفن : ۰۲۱۹۱۰۱۱۲۳۳ ، ۰۲۱۲۶۷۰۹۵۱۵

موبایل: ۰۹۳۵۳۱۳۶۵۶۵، ۰۹۱۲۲۴۵۹۱۶۱

وبسایت رسمی کیان صنعت توکان: https://tookansanat.com/

ایمیل: info@tookansanat.com

4/5 - (8 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.