تاریخچه برند معروف Patek Philippe

0

Patek Philippe که اکنون یک برند مشهور جهانی است، شروعی فروتنانه داشت. در سال ۱۸۳۵، بنیانگذار این برند، آنتونی نوربرت، برای امرار معاش با فروش مجدد ساعت به بستگان لهستانی خود تلاش کرد. با این حال، با سخت کوشی و اراده، او توانست سهم قابل توجهی در زمینه ساعت سازی داشته باشد و در نهایت Patek Philippe را به عنوان یکی از برترین برندهای ساعت در سوئیس معرفی کند.

مسیر پیچیده ناآرامی سیاسی

آنتونی نوربرت، مهاجر لهستانی، قبل از رسیدن به شهرت و جلب اعتماد مقامات عالی رتبه، مجبور شد بر چالش‌های زیادی غلبه کند: ناآرامی‌های سیاسی سخت را تجربه کند، از کشور مادری خود فرار کند و حتی نام خود را تغییر دهد. همه چیز در سال ۱۸۳۵ زمانی که آنتونی به پاریس فرار کرد آغاز شد. در آنجا او تصمیم گرفت نام خود را تغییر دهد ، که بعداً برای کل جهان شناخته شد خرید ساعت پتک فیلیپ – Antoine November de Patek. پس از آن در ژنو اقامت گزید و مسیر موفقیت او از آنجا آغاز شد.

images_1713561339_6622defb880d7.jpg

شروع موفقیت در برخاستن با نام Patek, Czapek & Cie

پاتک برای اینکه به نحوی امرار معاش کند و امرار معاش کند، دوباره ساعت را به اقوام لهستانی خود فروخت. اما او این کار را برای مدت طولانی انجام نداد. چند سال بعد، آنتونی با فرانتیسک چاپک (یک ساعت ساز لهستانی الاصل چک) ملاقات سرنوشت سازی داشت و در ۱ می ۱۸۳۹، هموطنان شرکت تولید ساعت مچی خود را به نام Patek، Czapek & Cie افتتاح کردند. شرکت ساعت کوچک حدود ۲۰۰ ساعت تولید کرد. کرنوگراف در سال کرونومترها قبلاً در آن زمان با دقت مکانیزم متمایز بودند و شکل و طراحی زیبایی داشتند که به همین دلیل ساعتهای آنها برای اولین بار در نمایشگاه پاریس ظاهر شد.

رئیس جدید برند Patek Philippe به نام Patek, Philippe & Cie

بعداً، پاتک با ژان آندریان فیلیپ، ساعت‌ساز فاضل فرانسوی آشنا می‌شود که در این دوره، ایده‌ای واقعاً نوآورانه را توسعه می‌داد. به طور تصادفی، یک سال بعد، چاپک شرکت را ترک می کند و ساعت مردانه فیلیپ شریک جدید پاتک می شود. در ۱۵ می ۱۸۴۵، یک شرکت جدید به نام Patek & Cie درهای خود را در ژنو در Quai de Berg 15 باز کرد. این شرکت شش سال بعد نام خود را به Patek, Philippe & Cie تغییر خواهد داد.

مشارکت Patek-Philippe به طرز شگفت‌آوری مثمر ثمر بود: Patek، Philippe & Cie ساعت‌های خود را به خارج از کشور صادر کردند و فهرست طرفداران این شرکت را با افراد با نفوذ زیادی پر کردند. ساعت‌ها توسط مشتریانی از سیام، ایتالیا، پروس، انگلیس و زاکسن خریداری شد. شخصیت های مطرحی مانند پاپ پیوس نهم، ملکه ویکتوریا و حتی امپراتور اتریش از طرفداران این برند بودند. جذابیت ژنو، که در شبح ساعت ها بیان می شود، در سراسر جهان گسترش یافت و این برند را قابل تشخیص و تقاضا کرد. هیچ کس نتوانست در برابر جذابیت ساعت های سازنده ژنو که از سال ۱۸۵۴ در آدرس Grande Quai که اکنون به عنوان quai de General Guisan شناخته می شود، مقاومت کند. امروزه این ساختمان سالن ژنو Patek Philippe را در خود جای داده است.

اولین ساعت مچی زنانه

و اگرچه تا سال ۱۸۶۸ نام تجاری Patek Philippe قبلاً در سراسر جهان موفقیت زیادی کسب کرده بود، فقط در این سال Patek و Philippe جواهراتی دوران ساز ایجاد می کنند – آنها برای اولین بار یک ساعت زنانه منحصر به فرد ارائه می دهند که بعداً خریداری خواهد شد. توسط کنتس کوسوویچ مجارستانی. برای یک لوازم جانبی منحصر به فرد، کنتس ۱۲۰۰ فرانک می دهد که در آن زمان یک ثروت بود.

دوره پیشرفت

اما پاتک به همین جا بسنده نکرد. در آغاز قرن بیستم، او کوچکترین مکانیسم را ارائه کرد – ساعت حلقه ای که با الماس و یاقوت باگت تزئین شده بود.

و در سال ۱۹۱۶، این شرکت موفقیت دیگری در زمینه ایجاد ساعت های زنانه ایجاد کرد و یک کرنوگراف منحصر به فرد زنانه با تاج، مجهز به تکرار کننده پنج دقیقه ای ایجاد کرد. ویکهام تاجر نیویورکی صاحب خوشحالی از یک تازگی غیر معمول شد.

بعداً در سال ۱۹۲۵، این شرکت ساعت Patek Philippe را با تقویم دائمی معرفی کرد. یکی از ویژگی های این مدل تغییر لحظه ای تاریخ بود.

بحران اقتصادی جهانی و تغییر قدرت در برند Patek Philippe

توسعه بیشتر رویدادهای شرکت توسط بحران اقتصادی جهانی دیکته شده است. در سال ۱۹۳۲، وضعیت مالی شرکت در وضعیت بدی قرار داشت و برای نجات تجارت، شرکت به برادران ژان و چارلز استرن، صاحبان کارخانه شماره گیری خودشان فروخته شد. حمایت و نفوذ خانواده استرن به پاتک فیلیپ کمک کرد تا نه تنها بر بحران غلبه کند، بلکه به جایگاه یک برند پیشرو نیز برسد. از آن زمان، این خانواده همواره در راس بزرگترین برند ساعت سوئیس بوده است.

صاحبان جدید ابتدا سازماندهی مجدد تولید را آغاز کردند و در سال ۱۹۳۲ اولین ساعت (مردانه) از مجموعه نمادین کالاتراوا را به عموم ارائه کردند.

مرحله جدیدی در تاریخ ساعت سازی

پس از پنج سال توسعه، در سال ۱۹۳۳، یک ساعت جیبی با ۲۴ پیچیدگی، به سفارش بانکدار آمریکایی هنری گریوز، متولد شد. این ساعت جیبی طلای زرد تا سال ۱۹۸۹ عنوان پیچیده ترین ساعت جهان را حفظ خواهد کرد. آنها دو بار دیگر خود را با صدای بلند اعلام می کنند: در سال ۱۹۹۹، زمانی که یک طرفدار فداکار هنر ساعت سازی آنها را در یک حراجی به قیمت ۱۷ میلیون فرانک سوئیس خریداری می کند. سال ۲۰۱۴، زمانی که مدل یک بانکدار آمریکایی رکورد خود را شکست و زیر چکش رفت و به بیش از ۲۳ میلیون رسید.

درست است، تا سال ۱۹۳۷ همه آنها را برای مدتی فراموش خواهند کرد، زیرا در آن سال این شرکت اولین ساعت مچی با عملکرد زمان جهانی را که با همکاری ساعت‌ساز ژنو لوئیس کوتیه ساخته شده است، عرضه خواهد کرد. به هر حال، از سال ۱۹۴۱، این شرکت به تولید انبوه مدل هایی با محبوب ترین ترکیبی از عملکردهای پیچیده، که شامل یک کرونوگراف و البته، یک تقویم دائمی است، مشغول است.

و قبلاً در سال ۱۹۵۴ ، این شرکت دو حق ثبت اختراع برای ساعت های رومیزی فوتوالکتریک دریافت کرد و در عرض ۲ سال اولین ساعت کاملاً الکترونیکی در محدوده مدل Patek Philippe ظاهر شد.

عصر مدل ها با نقاشی مینیاتور

در سال ۱۹۵۸، دومین نسل از خانواده استرن، هنری استرن، که از طرفداران ساعت های نقاشی شده مینیاتوری بود، رئیس کسب و کار خانوادگی شد. این اوست که شروع به جمع آوری مدل های کمیاب و منحصر به فرد با مینیاتورهای مینا می کند که بعداً اساس مجموعه موزه Patek Philippe را تشکیل می دهد.
عرضه مدلی که در زمان ما تبدیل به یک امر ضروری خواهد شد

در سال ۱۹۷۶، این شرکت Nautilus را که مجموعه ای از مدل های اسپرت لوکس در جعبه های ضد آب فولادی بود، روانه بازار کرد. چهل سال بعد، ساعتی که در ابتدا تقاضای زیادی نداشت، در کمد لباس یک جنتلمن واقعی قرار گرفت.

صد و پنجاهمین سالگرد پاتک فیلیپ

در سال ۱۹۸۹، این برند ۱۵۰ سالگی خود را جشن گرفت. به همین مناسبت، فیلیپ استرن به عنوان رئیس جمهور، یک شاهکار باشکوه ارائه کرد – جنبش ساعت به نام کالیبر ۸۹٫ این ساعت شامل ۳۳ عملکرد پیچیده و ۱۷۰۲ قطعه بود و به دومین مدل پیچیده این برند تبدیل شد و از ساعت جیبی معروف هنری گریوز پیشی گرفت. .
افتتاح موزه پاتک فیلیپ

نتیجه منطقی تظاهرات فرهنگی فیلیپ استرن افتتاح موزه پاتک فیلیپ در ژنو بود که در سال ۲۰۰۱ انجام شد. مجموعه موزه با غنی ترین مجموعه خصوصی ساعت های جهان شامل کتابخانه ای است که شامل بیش از ۸۰۰۰ اثر اختصاص یافته به ساعت سازی است. .

قهرمان زمان ما

تا سال ۲۰۰۹، این برند توسط تیری استرن، نماینده نسل چهارم خانواده، که تا به امروز پست رئیس پاتک فیلیپ را در اختیار دارد، اداره می شد. در طول مدت کار او، این شرکت از علامت گذاری ساعت با نشان بدنام ژنو خودداری کرد و استاندارد کیفیت خود را ایجاد کرد که بر روی محصول نهایی چسبانده می شود و بدون توجه به تاریخ عرضه، خدمات مادام العمر ساعت را تضمین می کند.

اما اینها همه دستاوردهای تیری استرن به عنوان رئیس شرکت نیست: در سال ۲۰۱۲، شرکت ساعت Patek Philippe نمایشگاه بزرگی از هنر ساعت سازی را در دبی ارائه کرد، در سال ۲۰۱۴ ۱۷۵ سالگرد این برند را جشن گرفت و جلوه ای باشکوه به ارمغان آورد. آتش بازی به نام “انسان و زمان” به مناسبت روز بومی شهر ژنو، در سال ۲۰۱۷ در نمایشگاه ساعت سازی در مقیاس بزرگ ۲۰۱۷ در نیویورک شرکت کرد. به هر حال، به همین مناسبت، این برند ۹ نسخه محدود از جمله ساعت World Time Minute Repeater را منتشر کرد که اولین نمایش جهانی آن در نیویورک انجام شد. و همچنین ۱۷ مدل صنایع دستی کمیاب (ساعت مچی، جیبی و رومیزی)، که با استفاده از صنایع دستی کمیاب ایجاد شده‌اند، به آمریکا و نیویورک تقدیم شد.

اما در سال ۲۰۱۹، این برند تمام رکوردهای خود را شکست – این شرکت یک نسخه از کرنوگراف Grandmaster Chime 6300A_010 را منتشر کرد که در یک حراجی خیریه به قیمت ۳۱ میلیون فرانک سوئیس فروخته شد.

درست است، در سال ۲۰۲۲ این برند دیگر قادر به دستیابی به نتایج مشابه نبود – طراح اصلی Patek Philippe Nautilus توسط جرالد جنتا در Sotheby در هنگ کنگ تنها به قیمت ۷۲۷۰۰۰ دلار فروخته شد. ده داوطلب از سراسر جهان برای یک اثر هنری با هم رقابت کردند که در نهایت به یک کلکسیونر خصوصی آسیایی رسید. همچنین در این حراج یک ساعت ناتیلوس که تا به حال دیده نشده بود با بند به جای دستبند فروخته شد که به قیمت ۱۲۱۰۰۰ دلار فروخته شد.

فروشگاه اینترنتی آماتیس واچ عرضه کننده برند پتک فیلیپ با بهترین کیفیت میباشد و شما همراهان عزیز میتوانید برای خرید ساعت از این فروشگاه اقدام کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.