روش های افزایش بازدهی با تبلیغات در گوگل

0

مشاغل آنلاین متعددی در فضای مجازی موجودند و به همین دلیل رقابت در این زمینه بسیار سخت گردیده است. یکی از روش­هایی که در این راه می­تواند شما را مسلح و فاتح رقابت نماید، تبلیغات در گوگل می­باشد. رقابت جهت شهرت یافتن و دیده شدن توسط مشتری، در فضای آنلاین به شدت سخت و پیچیده است؛ به خصوص برای صاحبین کسب­وکارهای کوچک که وقت محدود و امورات بسیاری برای انجام دارند.

تبلیغات در گوگل یکی از بهترین و پربازده­ترین شیوه­ها برای تبلیغات در فضای دیجیتال می­باشد. گوگل توسط پلتفرم­های قدرتمند خود، بیشترین مشتریان را به سوی شما و تبلیغات شما می­آورد و یکی از بزرگترین پلتفرم­های گوگل، گوگل ادز است.

انواع تبلیغات در گوگل

1.تبلیغات در صفحه جستجو

به شکل متنی هستند که شما در زمان جستجوی موردی در صفحه­های نتیجه­های موتور جستجوگر گوگل می‌بینید.

2.تبلیغات اپلیکیشن در گوگل

شما می‌توانید اپلیکیشن طراحی شده خود را در وسیع­ترین زمینه­ها جهت دیده شدن نظیر ‌Google Play، YouTube، Search  و Google Show Network  به نمایش بگذارید و شمار مشتریان خود را بالا ببرید.در این مدل نیازی به ساختن تبلیغ ندارد؛ در واقع تبلیغات شما به صورت اتوماتیک طراحی شده و فقط نیاز است که اطلاعاتی درباره اپلیکیشن خود به گوگل بدهید.

3.تبلیغات بنری در گوگل

به وسیله تبلیغات بنری در گوگل، تبلیغ­های تصویری خویش را به مشتری هدف که تمایل به محصول­های شما دارد و ممکن است هم اکنون در پی این گونه محصولات یا سرویس­ها نیستید، نمایش می‌دهد. به همین جهت، مشتری­ها از برند، محصولات و یا سرویس شما اطلاع پیدا می­کنند.

4.تبلیغات فروشگاهی

شما می­توانید به وسیله تبلیغات فروشگاهی در گوگل، محصول­های کسب و کار خود را در نتیجه­های جستجوی گوگل به نمایش بگذارید. درست در نقطه مقابل تبلیغات متنی در صفحه جست‌وجوی گوگل، تبلیغات فروشگاهی عکسی را از یک محصول همراه با محصول، قیمت، نام فروشگاه و بررسی‌ها نشان می‌دهند.

5.گوگل ادز

شما می­توانید در این شیوه، مخاطبین احتمالی خویش را در سایت یوتیوب بر مبنای آنچه آن‌ها تماشا می‌کنند، هدف قرار داد و با بیشتر از دو میلیارد کاربر در سرتاسر دنیا رو به رو گردید. تبلیغات ویدئویی شما قادرند قبل، حین یا پس از ویدئوهای یوتیوب نمایش داده شوند.

گوگل ادز از جمله سرویس­های شرکت بزرگ گوگل است که پلتفرمی تبلیغاتی در فضای مجازی می­باشد. بسیاری از شرکت­ها و تجار با استفاده از آن در زمینه­های دیجیتال مارکتینگ فعالیت می­کنند؛ با این کار، نوع جدیدی از کمپین به وجود آمد که به طور خاص با در نظر گرفتن مشاغل کوچک طراحی شده است.

تحقیقات نشان می­دهند که برای 90 درصد صاحبان مشاغل کوچک، هدف اصلی تبلیغات آنلاین این است که مردم را وادار به تماس یا بازدید از فروشگاه و خرید کنند. کمپین‌های هوشمند این اهداف را در مرکز تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شما قرار می‌دهند و اکنون می‌توانید در عرض چند دقیقه تبلیغات در گوگل ایجاد کنید تا نتایج واقعی کسب‌وکار را به دست آورید.

اکانت اختصاصی گوگل ادز در واقع سرویس تبلیغات در گوگل بوده با این فرق که در این سرویس به هر فرد یک اکانت اختصاصی گوگل داده شده و شخص قادر است به طور مستقیم به اکانت خود دسترسی داشته و تبلیغات خویش را مدیریت نماید. از سوی دیگر تبلیغ فرد در کشور ما و گوگل فارسی هم نشان داده می­شود.

افزایش بازدهی با تبلیغات در گوگل

مزایا

اولین نکته جذب مخاطب یا مشتری بالقوه بالاتر است. همچنین تبلیغات در گوگل موجب می­شود، هزینه کمتری برای تبلیغات کسب و کار خود بپردازید. نکته بعدی منعطف بودن و ادغام پذیری سرویس­های تبلیغاتی گوگل است. بر اساس آمارهای بدست آمده نرخ بازگشت سرمایه آن بسیار بالا بوده و رشد و پیشرفت کسب و کارها موجب بازدهی زیاد آن­ها می­شود.

با اینحال و علی­رغم مزایای بالا، یکی از مهم­ترین مزایای تبلیغات در گوگل، افزایش آگاهی از برند برای کسب و کار شما است. برای توضیح این مورد حتما در گذشته با کسانی آشنا شده­اید که تعصب خاصی بر روی یک برند خاص دارند. به عنوان مثال برخی فقط برند نایکی را می­پسندند و برخی نیز عاشق سونی هستند. این نشان­دهنده تبلیغات بسیار خوب و بالا بردن آگاهی از برند است. کم کم این برندها تبدیل به برندهای محبوب و یا اصطلاحا برندهای ترند می­شوند.

نرخ تبدیل

نرخ تبدیل درصد موفق شدن کمپین تبلیغاتی را مشخص می­نماید. این نرخ از روی مقدار کلیک­های کلی که یک کمپین بدست می­آورد مشخص می­شود. صاحبان کمپین عموما توجه ویژه­ای به نرخ تبدیل دارند ولی به صورت معمول بهینه­سازی کمپین بیشتر بر مبنای بالارفتن نرخ کلیک می­باشد.

سهم نمایش تبلیغ

سهم نمایش تبلیغ شما زمانی که شخصی آن را ببیند، بدون آن که حتی روی آن کلیک نماید افزایش می­یابد. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که صرفا بالا بودن میزان سهم نمایش به معنای موفق شدن کمپین نیست زیرا میزان تاثیرگذاری را نشان نمی­دهد. اما با این حال، کارشناسان این میزان را در گزارشات موفقیت کمپین لحاظ می­کنند.

جایگاه میانگین تبلیغ

جایگاه میانگین تبلیغ نشان­دهنده این است که تبلیغ ما در بیشتر اوقات در چه جایگایی نمایش داده می­شود. گوگل همیشه تبلیغی که بالاترین  bidder می­دهد را در جایگاه اول قرار نمی­دهد و در واقع جایگاه میانگین تبلیغ بر مبنای رتبه تبلیغ مشخص می­شود. این رتبه از مجموع امتیاز کیفی تبلیغ با بالاترین مقدار هزینه به ازای هر نمایش بدست می­آید.

با توجه به این که تبلیغ­های رتبه نخست تا سوم در بالاترین جایگاه نتیجه­های ارگانیک نمایش داده می­شوند، بسیاری از مشاغل که روی تبلیغات در گوگل متمرکز هستند، تمایل دارند تبلیغ آن­ها در جایگاه نخست قرار گیرد. هرچند جای گرفتن در جایگاه اول همواره برای همه جاذبه دارد ولی ظاهرا اکنون به صورت نوعی قدرت­طلبی در آمده است، زیرا که نخستین نمایش همواره به معنای گرفتن بهترین نتایج نیست.

امکان دارد برخی از تبلیغ­ها که در جایگاه چهارم قرار گرفته­اند، در مقایسه با تبلیغی که در جایگاه نخست قرار دارد، دارای نرخ تبدیل بیشتری باشند. بنابراین بایستی جهت حساب کردن بازده کمپین همواره متمرکز بر جایگاه میانگین تبلیغ باشید، ولی از آن به عنوان معیار و شاخص هدف خود استفاده نکنید.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.