راهنمای سفر زمینی به کیش از شیراز

0

جزیره کیش یکی از مقاصد توریستی و زیبای ایران است و به مروارید خلیج فارس شهرت دارد. سواحل زیبا، امکانات تفریحی متنوع و آرامش کیش از جمله دلایلی هستند که گردشگران را به این جزیره زیبا می‌کشانند. یکی از پرترددترین فرودگاه های ایران که پروازهای روزانه به مقصد کیش دارد، فرودگاه شیراز است. روزانه تعداد زیادی از افراد به هدف تفریح، کار، شرکت در نمایشگاه‌ها و… از مبدا شیراز به جزیره دوست داشتنی کیش سفر می‌کنند. اما راه های دیگری نیز برای سفر به کیش وجود دارد. می توانید به صورت زمینی از شیراز به کیش سفر کنید و در عوض در یک هتل با کیفیت مثل هتل سورینت مریم کیش اقامت کنید. در ادامه با راهنمای سفر به کیش به صورت زمینی از شیراز همراه شما هستیم.

سفر زمینی به کیش از شیراز

بسیاری از افراد که به دنبال تجربه سفر بسیار مقرون به صرفه به جزیره کیش هستند، سفر زمینی را انتخاب می‌کنند. برای سفر زمینی به کیش، مسافران باید خود را به یکی از دو اسکله آفتاب و چارک برسانند. فاصله شیراز تا اسکله آفتاب ۵۲۳ کیلومتر و تا اسکله چارک ۵۱۸ کیلومتر است و بین ۷ الی ۸ ساعت زمان می‌برد. بعد از رسیدن به اسکله، مسافران می‌توانند با شناورهای دریایی یا لندیگراف به کیش بروند. خوب است بدانید مسیر دریایی چارک به کیش طولانی تر از بندر آفتاب به کیش است.

سفر زمینی به کیش از شیراز می‌تواند یک تجربه هیجان‌انگیز و خاطره‌انگیز باشد. در این سفر شما می‌توانید از زیبایی‌های جاده‌های ایران لذت ببرید و با فرهنگ و آداب و رسوم مردم محلی آشنا شوید.

مسیر اول: شیراز – جهرم – لار – بندرلنگه – کیش

این مسیر حدود ۸۰۰ کیلومتر است و حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعت طول می‌کشد. در این مسیر شما از شهرهای جهرم، لار و بندرلنگه عبور خواهید کرد.

مسیر دوم: شیراز – فیروزآباد – بندر چارک – کیش

این مسیر حدود ۶۵۰ کیلومتر است و حدود ۸ تا ۱۰ ساعت طول می‌کشد. در این مسیر شما از شهر فیروزآباد عبور خواهید کرد.

سفر زمینی به کیش با وسیله نقلیه

برای سفر زمینی به کیش می‌توانید از خودرو شخصی، اتوبوس یا قطار استفاده کنید.

خودرو شخصی: اگر با خودرو شخصی سفر می‌کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که برای عبور از اسکله بندرلنگه یا بندر چارک به کیش باید از خودروهای حمل بار استفاده کنید.

اتوبوس: شرکت‌های مختلفی هستند که اتوبوس‌های VIP برای سفر به کیش از شیراز ارائه می‌کنند. این اتوبوس‌ها مجهز به امکانات رفاهی مختلفی مانند صندلی‌های تخت خواب شو، سیستم تهویه و… هستند.

قطار: در حال حاضر یک قطار به طور مستقیم از شیراز به بندرعباس وجود دارد. شما می‌توانید با قطار به بندرعباس بروید و سپس با اتوبوس یا تاکسی به بندر چارک یا بندرلنگه بروید و از آنجا با خودروهای حمل بار به کیش سفر کنید.

بهترین زمان سفر به کیش چه فصلی است؟

همانطور که می‌دانید همه شهرهای جنوبی ایران از جمله کیش، دارای آب و هوای گرم هستند و خبری از زمستان سرد و برف و کولاک نیست. از این رو بهترین زمان سفر به این جزیره دوست داشتنی نیمه دوم سال است که گرمای هوا کاهش پیدا کرده و آب و هوای بسیار مطلوبی دارد. اما اگر گرمای هوا شما را آزرده خاطر نمی‌کند، نیمه اول سال نیز زمان خوبی برای سفر به کیش است؛ چرا که این زمان مسافران کمی به جزیره سفر می‌کنند، لذا قیمت خدمات سفر به کیش بسیار ارزان می‌شود.

چرا سفر زمینی بهتر است؟

در سفر زمینی، شما می‌توانید به راحتی مسیر، سرعت و توقف‌های خود را کنترل کنید و باعث می‌شود که تجربه سفر برای شما بیشتر لذت‌بخش و آسان باشد. سفرهای زمینی معمولاً ارزان‌تر از سفرهای هوایی یا دریایی هستند. شما می‌توانید در هزینه‌های بسیاری صرفه‌جویی کنید از جمله هزینه بلیط، هزینه پارکینگ و هزینه اقامت.

از طرف دیگر با سفر زمینی، شما می‌توانید از طبیعت و چشم‌اندازهای متنوعی که در امتداد مسیر قرار دارد لذت ببرید و این تجربه‌ی زیبا را در سفر خود جای دهید. همچنین با سفر زمینی، شما می‌توانید با مردم محلی آشنا شوید، فرهنگ و سنت‌های مختلف را تجربه کنید و ارتباطات جدید برقرار کنید که این امر تجربه‌ی شما را غنی‌تر می‌کند.

نکته دیگر این است که در سفر زمینی، شما می‌توانید وسایل بیشتری با خود ببرید و به راحتی آنها را در طول سفر استفاده کنید، که این امر می‌تواند بسیار مفید باشد، به‌خصوص برای سفرهای طولانی‌مدت یا با خانواده.

رزرو هتل سورینت مریم کیش

یکی از مزیت های سفر زمینی این است که می توانید بخشی از هزینه بلیط هواپیما را صرف رزرو یک هتل بهتر کنید. اگر به جای خرید بلیط هواپیما شیراز کیش به صورت زمینی سفر کنید، با هزینه ای که صرفه جویی کرده اید می توانید در یک هتل ۴ ستاره عالی مثل هتل سورینت مریم کیش اقامت کنید.

هتل سورینت مریم هتلی چهار ستاره در جزیره کیش است. این هتل در سال ۱۳۸۳ افتتاح شد و در سال ۱۳۹۲ مورد بازسازی قرار گرفت. هتل سورینت مریم در زمینی به مساحت ۷ هزار متر مربع و در ۴ طبقه بنا شده است. این هتل دارای ۵۵ باب اتاق و سوئیت است که با امکانات رفاهی کامل تجهیز شده‌اند.

هتل سورینت مریم در موقعیت مکانی بسیار خوبی قرار دارد. این هتل در میدان امیرکبیر و در نزدیکی مراکز خرید مهم جزیره کیش مانند مرکز خرید مروارید، پردیس ۱ و ۲ و همچنین ساحل و اسکله تفریحی کیش واقع شده است.

نحوه رزرو ارزان پرواز شیراز کیش

اما اگر به دلیل کم بودن وقت بخواهید به صورت هوایی سفر کنید هم فلای تودی پیشنهادهای خوبی برای شما دارد. پیدا کردن ارزان ترین بلیط هواپیما کیش در فلای تودی کار بسیار راحتی است. برای این کار باید به منوی پرواز در فلای تودی بروید و وارد بخش‌ پرواز داخلی شوید. در این قسمت باید مبدا شیراز، مقصد کیش را وارد کرده و نوع بلیط خود را از بین یکطرفه یا رفت و برگشت بودن بلیط، انتخاب کنید، در ادامه تاریخ پرواز، تعداد مسافران، کلاس پروازی را نیز وارد کرده و کلید جستجو را بزنید. بعد از چند ثانیه فهرستی از پروازهای دارای جای خالی به مقصد کیش و روز انتخابی‌تان را خواهید دید.

5/5 - (3 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.