تولد ۷۰ سالگی پدربزرگمه، براش گل بخرم؟

0

موی سپید پدربزرگ از روزگاران گذشته حکایت‌ها داره. از کوله بار تجربه های با ارزش. وجود پدربزرگ‌ها در تمام طول سال ها همه ی خانواده رو دور هم جمع می‌کنه و یک جمع شاد و دورهمی صمیمی را بوجود می‌آورد. گاهی وقتها نوه‌ها دست به کار میشن و برای پدربزگشون میخوان که یه جشن اساسی به پا کنند. معمولا پدربزرگها یادشون میره تاریخ تولدشون کی بوده، واسه همین وقتی نوه ها تلاش می‌کنن که سوپرایزی به پا کنن، پدربزرگها خوشحال میشن و از اینکه با نسل جدید ارتباط دارن و بهشون ارزش داده میشه، تو دل خودشون افتخار میکنن که نوه های من چقدر منو دوست دارند.

 

پدربزرگها معمولا از تکنولوژی خوششون میاد. چون اینجوری احساس می‌کنند که هم قدم جامعه هستند. هدیه دادن یه ابزار تکنولوژی میتونه اونارو خیلی خوشحال کنه.

یه چیز دیگه که خیلی پدربزرگها دوست دارن و سعی میکنن بعد از بازنشستگی انجامش بدن، باغبانی و پرورش گل و گیاه هست.

براساس تحقیقات علمی، باغبانی و پرورش گل و گیاه یکی از لذت های ساده زندگی است که می تواند به سلامت افراد کمک کند. کاهش استرس، افزایش سلامت روانی و بهبود سلامتی، افزایش فعالیت بدنی و تصفیه کننده هوا به خصوص در منزل و در ارتباط با فرد از جمله آثار مثبت باغبانی و پرورش گل و گیاه است.

انجام گلکاری پس از انجام یک عمل استرس زا می تواند سطح کورتیزول بدن را کاهش دهد و در نتیجه می تواند باعث کاهش سطح استرس در انسان شود. همچنین تحقیقات ثابت کرده، افرادی که در طول روز سرگرم باغبانی می شوند، از سلامت روان بیشتری برخوردار بوده و دید زیباتری نسبت به زندگی و آینده دارند.

از سوی دیگر، انجام باغبانی انسان را وادار به تحرک و فعالیت بدنی می کند، ضمن اینکه هوای تمیز بر سلامت افراد خانه اثر مثبت فراوانی دارد، چراکه نگهداری گیاهان در منزل به عنوان موجودات زنده سبب جذب دی اکسید کربن محیط و آزادسازی اکسیژن می شود.

از این رو خرید گل آپارتمانی و هدیه دادن آن به پدربزرگها میتونه سرگرمی جدیدی براش باشه. در ادامه گیاهانی که میتونید به این مهربونها هدیه بدید رو معرفی میکنیم:

  • گیاهان دارویی

من به یاد دارم که مادربزرگم همیشه زمانی که گلو درد یا سرماخوردگی داشتم، به من چای با برگ‌های ریحان می‌ساخت. این مانند یک معجزه عمل می‌کرد. پدربزرگها معمولا به خاطر سلامتی خودشان خیلی از دمنوشها استفاده می‌کنند. هدیه دادن پک دمنوش با گیاهان دارویی متنوع میتواند گزینه بسیار عالی برای آنها باشد.

  • گیاه بامبو

یک گیاه زیبا با انرژی مثبت. دقیقاً همان چیزی است که پدربزرگ‌ها هستند – زیبا، محبت‌آمیز و مثبت. بامبو خوش‌شانسی، سلامتی، صلح، خوشبختی، طول عمر، عشق و فراوانی را به خانه جذب می‌کند. این همه چیزهای خوبیست که برای پدربزرگتان آرزو می‌کنید.

  • گیاه یشم

یک گیاه زیبا، با نگهداری آسان و طول عمر بلند. این گیاه شگفت‌انگیز همچنین به نام گیاه دوستی شناخته می‌شود. چه هدیه‌ای بهتر از گیاه دوستی برای بهترین دوستان شما؟

 

  • آلوئه ورا

گیاه آلوئه‌ورا یک گیاه شگفت‌انگیز با فواید دارویی است. نگهداری آن‌ها در اتاق خواب می‌تواند به خواب کمک کند و با آزادسازی اکسیژن در شب به کیفیت خواب پدربزرگ کمک کند. این گیاه تصفیه‌کننده هوا راهی ایده‌آل برای آرزوی سلامتی برای پدربزرگتان است.

  • فیلودندرون

آیا پدربزرگ‌ شما دوست دارد که خانه را تزیین کنند؟ در خانه پدربزرگها، همیشه بهترین وسایل دکوراسیونی و زیبا وجود دارد. همیشه یه سری از اکسسوری های آنتیک اتاق نشیمن یادآور خاطرات دوران گذشته است به آن‌ها گیاه زینتی فیلودندرون برگ قلبی یا فیلودندرون شاهزاده با نگهداری آسان را هدیه دهید.

  • کاکتوس ماه (کاکتوس ژیمنو)

کاکتوس با گل! این گیاه زیبایی طبیعت را به صورت کامل به تصویر می‌کشد و نگهداری آن نسبت به سایر گیاهان بسیار آسان است. حالا، ممکن است کسی فکر کند که گیاهان کاکتوس به عنوان هدیه مناسب نباید داده شوند زیرا خاردار هستند. آیا می‌دانستید که گیاهان کاکتوس نماد استقامت، پایداری و سختی است؟ این امر آن را به یک هدیه ایده‌آل تبدیل می‌کند. هدیه دادن یک کاکتوس ماهی نشان‌دهنده این است که رابطه شما با دریافت‌کننده پایدار و مقاوم است.

 

  • برگ انجیری

یک گیاه با برگ‌های بزرگ و شکلی که به پشت یک لاک‌پشت شباهت دارد. در فرهنگ چین، لاک‌پشت‌ها نماد  طول عمر هستند، بنابراین مناسب است که یک گلدان از این گیاه به افراد مسن هدیه داده شود. زیرا این اقدام نشان می‌دهد که شما به سلامت و طول عمر آنان اهمیت می‌دهید.

برگ انجیری نیاز به آبیاری منظم دارد، به طور معمول حدود یکبار در هر ۳-۵ روز در فصل بهار و پاییز. اگر رطوبت محیط حفظ شود، این گیاه به شدت رشد می‌کند.

 

  • دیفن باخیا

گیاه دیفن باخیا یکی از گیاهان پرطرفدار و محبوب در خانه‌ها است، به ویژه برای دکوراسیون داخلی و تزیینات خانه. در فرهنگ برخی جوامع، معمول است که از این گیاه برای توصیف افراد مسن استفاده شود، احتمالاً به دلیل ریشه‌های قوی و پایداری که در این گیاه مشاهده می‌شود. بنابراین، به دلیل این ارتباط فرهنگی، مناسب است که گیاه دیفن باخیا به افراد مسن هدیه داده شود، با امید طول عمر آنان. این اقدام نشان از احترام و مراقبت نسبت به افراد مسن دارد.

همچنین، نگهداری از گیاه دیفن باخیا نسبتاً آسان است. این گیاه بیشتر در محیط‌های داخلی با نور مستقیم خوب رشد می‌کند، مثل اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی. زمانی که خاک گیاه خشک شد، معمولاً زمان آبیاری است.

اگر نمیخواهید این گلهای زیبا را هدیه دهید، می‌توانید چالش نگهداری از بونسای جنسینگ، کاج نانا، افرا، سروچونی را به پدربزگتان هدیه دهید.

 

ارسال گل به پدربزگ‌ها یکی از بهترین راه‌هاست تا به آنها نشان دهید که به آنها اهمیت می‌دهید. در زمان‌هایی که نمی‌توانید به دیدن آنها بروید (هر چند که باید هرچه بیشتر از این امکان استفاده کنید)، این دوستان سبز به آنها یادآوری خواهند کرد که شما به فکرشان هستید. اگر امروز فهمدید که سالروز تولد پدربزرگتون هست سریع دست به کار بشید و یه گل زیبا براش بفرستید. میدونین که چقدر خوشحال میشن؟

 

برای سفارش آنلاین گل میتونید به سایت های مختلفی مراجعه کنین که یکی از این سایتها، سایت انگور هست که علاوه بر گل آپارتمانی، سبد گلهای زیبایی هم داره. فقط کافیه برید و نمونه های مختلف رو ببینید و یکی که شبیه پدربزرگ شما هست رو انتخاب کنین و بفرستید دم در خونه پدربزرگ!

آدرس سایت جهت ثبت سفارش گل: www.anguor.com

شماره تماس جهت سفارش فوری گل: ۰۲۱۹۱۰۱۵۳۹۳

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.