نکات مهم برای مراقبت از موهای رنگ شده

0

رنگ کردن مو به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی تمام خانم ها تبدیل شده است و  به احتمال زیاد، تقریباً همه خانم ها حداقل یک بار موهای خود را رنگ کرده اند .اما نکات مراقبت از موهای رنگ شده چیست و چگونه می توان پس از رنگ کردن موهای سالم و درخشانی داشت؟ چند ترفند ساده وجود دارد که از موهای شما محافظت می کند و به ماندگاری رنگ برای مدت طولانی کمک می کند.

نحوه مراقبت از موها قبل از رنگ کردن

ابتدا توصیه می شود قبل از رنگ کردن موها مراقبت از آنها را شروع کنید. بدین منظور کافیست موارد زیر را انجام دهید:

1.    تغذیه و آبرسانی موها قبل از رنگ کردن آنها

حدود یک هفته قبل از رنگ کردن موها، از روغن هایی مانند روغن بادام تلخ ، روغن نارگیل یا … بر روی موهایتان استفاده کنید .  این کار باعث بازسازی موهای آسیب دیده و می شود.
با پر کردن قسمت های آسیب دیده، رنگ جدید بهتر می تواند بر روی مو بنشیند و  خطر خشکی و شکنندگی موها نیز به حداقل خواهد رسید. بهتر است درست قبل از رنگ کردن موها نیز از این روغن ها بر روی مو استفاده کنید .

2.    قبل از رنگ کردن مو ، آنها را کوتاه کنید.

با کمک یک مدل موی جدید ، نه تنها زیبایی خود را چند برابر می کنید بلکه می توانید با  کوتاه کردن موها قبل از رنگ کردن آنها  خود را از شر موخوره که باعث دو تکه شده سر موها می شود نیز نجات دهید . در غیر این صورت موها پس از رنگ شدن ظاهر مرتبی نخواهند داشت.
از کوتاه کردن رشته های آسیب دیده و خشک مو نترسید.  زیرا رنگ روی آنها ناهموار است.

3.    رنگ کردن حرفه ای ، مراقبت از موهای رنگ شده را آسان تر می کند.

در صورت امکان، بهتر است رنگ کردن موهایتان را به افراد حرفه ای که در این زمینه آموزش دیده و دارای تجربه و مهارت های لازم هستند ، بسپارید تا علاوه بر اجتناب از آسیب دیدن موها مناسب ترین رنگ، و طرح را برای شما انتخاب کند .  علاوه بر این ، این افراد مناسب ترین روش برای دست یافتن به رنگ دلخواه مانند مش ، هایلایت ، آمبره و … را به شما توصیه می کنند.
بهتر است که از قبل مشخص شود چه نوع رنگی برای موهایتان استفاده شود . مهم است که سعی کنید در مورد ترکیب رنگ ها و واکنش های آلرژیک احتمالی با آرایشگر خود صحبت کنید.
اما اگر قصد دارید موهای خود را در خانه رنگ کنید ، شما باید رنگ را با دقت انتخاب کنید. علاوه بر ترکیبات موجود در رنگ، خواندن نظرات مشتریان نسبت به رنگ مورد نظر نیز توصیه می شود.

نحوه مراقبت از موهای رنگ شده

وقت آن است که برنامه بعدی مراقبت از مو بعد ار رنگ کردن را برنامه ریزی کنید. هر چه بیشتر به این موضوع حساس باشید، مدت بیشتری می توانید از رنگ موهای خود لذت ببرید.
1- مهم است که سعی کنید حداقل یک روز پس از رنگ کردن ، موهای خود را با شامپو نشویید.  زیرا این امر به تثبیت رنگ دانه ها روی مو کمک می کند.
2-  در شستن موها زیاده روی نکنید! موهای رنگ شده مانند یک اسفنج هستند: نسبت به موهای رنگ نشده راحت تر آب را جذب و آزاد می کند و باعث می شود رنگدانه به سادگی شسته شود استفاده از یک نرم کننده ایده آل ترین راه برای شستشوی موهای رنگ شده است.
3-  موهای خود را با آب خیلی داغ نشویید ، زیرا هر چه آب گرمتر باشد، رنگ سریعتر از روی موها محو می شود.
4- از شامپو و نرم کننده مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید، آنها از رنگ محافظت می کنند و از محو شدن سریع آن جلوگیری می کنند.  استفاده از ماسک موبصورت  هفتگی اثر مرطوب کنندگی خواهد داشت و رنگ را حفظ می کند.
5- اگر رنگ طبیعی موهای شما با رنگ انتخابی بسیار متفاوت است، ریشه ها را هر سه یا چهار هفته یکبار رنگ کنید. اگر به رنگ خود یا نزدیک به آن رنگ می کنید، این زمان می تواند تا شش هفته افزایش یابد.
6- اگر موهایتان را در خانه رنگ می کنید، همیشه از ریشه شروع کنید و 10 دقیقه قبل از شروع آبکشی، رنگ را به وسط و ساقه های آن بزنید.
7- استفاده از سرم مرطوب کننده ، ریشه های مو را تقویت می کند. یک سرم غنی شده با روغن آرگان یا عصاره طبیعی بیدمشک بدون افزودن براقیچربی اضافه به مو، تغذیه لازم را برای موهای شما فراهم می کند و یکی از بهترین روش های مراقبت از موهای رنگ شده است.
8- از وسایلی که در اثر گرما به موهای شما آسیب می رساند استفاده نکنید. اگر نمی توانید از سشوار استفاده نکنید، حتما از اسپری محافظ مو  استفاده کنید.
9- پس از رنگ کردن موها از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.  اشعه ماوراء بنفش به موها آسیب رسانده و و دشمن اصلی رنگ است هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید از کلاه استفاده کنید.

رنگ کردن مو و مراقبت های قبل و بعد از رنگ کردن ، یکی از مهارت هایی است که افراد زیادی با آن کسب درامد می کنند .
امروزه بسیاری از افراد به ظاهر خود بیشتر اهمیت داده و رنگ کردن مو یکی از موارد مورد توجه خانم هاست . لذا علاقه مندان می توانند با گذراندن دوره های مختلف آرایش و پیرایش ، در بازار کار استخدام شوند .
در کرج آموزشگاه ماهدیس ، مجری دوره های مختلف آرایشگری با مجوز سازمان فنی و حرفه است . دوره آموزش کوتاهی مو در کرج ، دوره آموزش رنگ و مش ، دوره آموزش تاتو ابرو در کرج ، دوره آموزش ماساژ در کرج ، دوره آموزش شینیون در کرج و.. در این آموزشگاه توسط مربیان با سابقه برگزار می شود .
برای اطلاع از شرایط دوره ها با آموزشگاه ماهدیس تماس بگیرید.

4.4/5 - (39 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.