نکات مهم برای خرید دوربین مداربسته خورشیدی

0

راهنمای خرید دوربین مداربسته خورشیدی

امروزه دوربین مدار بسته یکی از اصلی‌ترین سخت افزارهای امنیتی به شمار می‌رود. برای برقراری اکثر سیستم‌های مدار بسته نیاز به کابل‌کشی و جریان برق وجود دارد. گاهی اوقات فراهم ساختن این دو مولفه به طور همزمان میسر نبوده و از طرفی نیاز به سیستم امنیتی به شدت احساس می‌شود. در چنین شرایطی استفاده از دوربین مداربسته خورشیدی یک راه حل هوشمند و ایده‌آل است. با توجه به گستردگی برند و مدل‌های این نوع دوربین لازم است پیش از خرید نیازسنجیِ خرید دوربین مدار بسته صورت گیرد.

قابلیت‌های سخت افزاریِ دوربین مداربسته خورشیدی

بدنه‌ی کیس: قطعا دوربین مداربسته خورشیدی در فضای باز استفاده می‌شود. این موضوع سبب می‌شود بدنه‌ی دوربین در معرض آفتاب و شرایط آب و هوایی مختلف قرار گیرد. به همین جهت ساخته شدن بدنه‌ی دوربین از مواد با کیفیت بسیار مهم است. کلیه‌ی دوربین‌های عرضه شده در مجموعه‌ی کارپیما دارای بالاترین کیفیت ساخت هستند. یکی از نکاتِ مهم دیگر که می‌بایست در هنگام خرید به آن توجه کرد بحث ضد آب بودن دوربین است. چنانچه قرار است دوربین مداربسته خورشیدی در معرض باران و گرد و خاک قرار گیرد حتما دوربین مورد نظر باید دارای گواهینامه IP67 باشد.

دوربین مداربسته خورشیدی با قابلیت جابجایی پنل: ممکن است در هنگام نصب دوربین مدار بسته محل مورد نظر در معرضِ نور خورشید نبوده یا امکان نصب پنل خورشیدی نباشد. در این صورت می‌بایست دوربینی انتخاب شود که بتوان پنل آن را به صورت مجزا نصب نمود.

دوربین مدار بسته با قابلیت چرخش: در صورتی که محل نصب دوربین به شکل کامل قابل پوشش نیست، می‌توان از دوربین‌های چرخشی بهره ‌برد. لازم به ذکر است میزان و زاویه‌ی چرخش دوربین‌ها متفاوت بوده و می‌بایست در هنگام خرید، دوربینِ متناسب با محیط را انتخاب کرد.

پشتیبانی از سیمکارت و کارت‌حافظه: چنانچه قصد دارید محیط مورد نظر خود را با دوربین به صورت آنلاین کنترل کنید به اینترنت نیاز خواهید داشت. در صورتی که در محل نصب، اتصال به اینترنتِ wifi میسر نیست باید دوربینِ شما قابلیتِ نصبِ سیمکارت را داشته باشد. با کمک اینترنتِ سیمکارت تصاویر به صورت زنده در تمام نقاط دنیا قابل دریافت است. یکی از کاربردهای دیگر اینترنتِ سیمکارت امکان مکالمه‌ی دو طرفه است. با این قابلیت شما می‌توانید در هنگام مشاهده‌ی تصاویر با افراد حاضر در محیط مکالمه‌‌ی صوتی داشته باشید. در صورتی که قصد ضبط اطلاعات روی دستگاه NVR را نداشته باشید دوربین مداربسته ‌می‌بایست از کارت حافظه پشتیبانی کند. به دلیل اینکه تمام دوربین‌های عرضه شده در مجموعه کارپیما از برندهای اصلی و با کیفیت است، کلیه‌ی مدل‌ها از کارتِ حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند.

دوربین مدار بسته خورشیدی سیمکارت خوان می‌تواند تصاویر را به صورت زنده ارسال کند.

دوربین مداربسته خورشیدی با قابلیت دید در شب: با توجه به نصب دوربین مداربسته خورشیدی در فضای بیرونی در صورتی که منبع نور کمکی وجود نداشته باشد، دوربین شما می‌بایست دارای قابلیت دید در شب باشد. معمولا این دوربین‌ها دارای چراغ‌های LED و درگاه مادون قرمز هستند.

باتری دوربین مداربسته خورشیدی: در دوربین‌های مداربسته خورشیدی، پنل با قرارگرفتن در معرض نورِ خورشید باتریِ دستگاه را شارژ می‌کند. ممکن است در محل مورد نظر شما دستگاه مدت زمان کمتری در معرض نور خورشید باشد یا هوا اغلبِ اوقات ابری باشد. در این صورت باید پنل در هوای ابری نیز باتری را شارژ کرده و همچنین ظرفیت باتری جوابگویِ نیاز در زمان تاریکی باشد.

انتقال تصاویر: دوربین‌های مدار بسته تصاویر را به صورت wifi یا به کمک کابل انتقال می‌دهند. برای انتخاب دوربین باید نحوه ذخیره سازی اطلاعات را مد نظر قرار داد. چنانچه قصد دارید تصاویر دوربین روی دستگاه NVR ضبط شود، دستگاه باید دارای پورت Lan جهت اتصال کابل شبکه باشد.

 

قابلیت‌های نرم افزاریِ دوربین مداربسته خورشیدی

قابلیت Loop Recording: با نصب دوربین ممکن است پروسه‌ی ضبطِ اطلاعات برای مدت زیادی ادامه داشته باشد. با کمک Loop Recording در صورت پر شدن حافظه، سیستم به طور اتوماتیک اقدام به پاک کردن فیلم‌های قدیمیِ روی کارتِ حافظه کرده تا فرایند ضبط بی‌وقفه ادامه داشته باشد. چنانچه قصد دارید فرایند ضبط برای مدت زمان طولانی ادامه یابد می‌بایست از کارتِ حافظه با ظرفیت بالا استفاده کرده تا فیلم‌های آرشیو حفظ شوند.

دوربین مداربسته خورشیدی با قابلیت تشخیص حرکت: فرایند ضبط فیلم به انرژی برق نیاز دارد. در صورتی که دوربین مدار بسته بخواهد به طور پیوسته فیلم ضبط کند، پروسه شارژ و دشارژ باید تداوم داشته باشد. به کمک قابلیت تشخیص حرکت، دوربین در شرایط عادی روی حالت استندبای قرار گرفته و کمترین انرژی ممکن را مصرف می‌کند. به محض وقوع حرکت در محیط دوربین این موضوع را تشخیص داده و فرمانِ شروع ضبط را صادر می‌کند. با وجود این قابلیت امکان بازبینیِ فیلم‌های ضبط شده نیز بسیار راحت خواهد بود.

نرم افزار اختصاصی: در صورتی که دوربین مورد نظر شما قابلیت ارسال تصاویر روی تلفن همراه را داشته باشد، می‌بایست برنامه‌ی اختصاصی دوربین را روی گوشی نصب کنید. توجه داشته باشید که دوربین‌های متفرقه معمولا پشتیبانی مناسبی از سیستم‌عامل‌های موبایل ندارند. دوربین‌های عرضه شده در مجموعه کارپیما دارای برنامه‌ی اختصاصی برای سیستم‌عامل  Android و IOS بوده تا بدین شکل محدودیتی برای استفاده نباشد.

 

سخن پایانی

با توجه به اینکه دوربین مداربسته خورشیدی نیاز به کابل کشی خاصی ندارد، بنابراین افراد می‌توانند شخصا اقدام به نصب دوربین کنند. دوربین‌های اصلی و با کیفیت دارای کاتالوگِ راهنمای فارسی هستند تا در هنگام نصب سوالات احتمالی را پاسخ دهند.

به علت تقاضای زیاد جهت خرید دوربین مدار بسته تنوع محصول بسیار بالا است. در هنگام خرید دوربین می‌بایست از فروشنده ضمانتِ اصلی بودن کالا را تقاضا کرد. در مجموعه کارپیما کلیه محصولات عرضه شده از برترین برندهای موجود در بازار بوده و ضمانتِ اصل بودن کالا، شرط جدایی ناپذیر فرایند فروش است. ارائه خدمات پس از فروش به همراه گارانتی معتبر از استانداردهای مجموعه‌ی کارپیما بوده تا مشتری تجربه‌ی خوشایندی از خرید داشته باشد.

گارانتی معتبر از شروط اولیه یک دوربین خوب است.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.