نکات مهم قبل از خرید هدفون و هندزفری

0

برای گوش دادن به موسیقی و بازی از چه نوع هدفون و هندزفری‌ای استفاده می‌کنید؟ تا چه حد با ویژگی‌ های هدفون خوب و باکیفیت آشنایی دارید؟ به نظر شما هدفون ها از لحاظ قرارگیری به چند دسته تقسیم می‌شوند؟ تابه‌حال هدفون بی‌سیم یا باسیم داشته‌اید؟ برای چه مصارفی از انواع هدفون و هندزفری استفاده می‌کنید؟

هدفون و هندزفری ازجمله وسایل الکترونیکی و پرکاربرد هستند که از آن‌ها برای انجام انواع بازی و گوش‌دادن به موسیقی‌های متنوع استفاده می‌کنیم. از آنجایی‌ که این محصول در انواع و مدل‌های مختلف تولید می‌شود، هرکدام از آن‌ها ویژگی و کاربرد خاصی دارند. بر همین اساس هنگام خرید و استفاده از آن‌ها می‌بایست نهایت دقت را به خرج دهید تا ضمن تهیۀ باکیفیت‌ترین انواع هندزفری، بتوانید مدت‌زمان بیشتری از آن‌ها استفاده کنید، زیرا نحوۀ طراحی و کاربری هدفون، هدست و هندزفری اهمیت فراوانی دارد و هرچه سازگاری بیشتری با سر و گوش داشته باشد، فرد هنگام استفاده از آن احساس راحتی بیشتری خواهد کرد. در ادامه برای آشنایی بیشتر با نکات مهم قبل از خرید هدفون و هندزفری همراه ما باشید.

 

کیفیت صدا، مهم‌ترین ویژگی هدفون و هندزفری

از گذشته تا به امروز، کیفیت صدا برای مصرف‌کنندگان انواع برند هدفون و ایرفون اهمیت فراوانی دارد. به‌طوری‌که قبل از خرید انواع هندزفری، هدفون و هدست، به کیفیت صدای آن به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی هدفون‌های خوب توجه می‌کنند و سپس با توجه به شرایط اقتصادی، محصول موردنظرشان را خریداری می‌کنند. البته هرچه وضوح و کیفیت صدا در حد مطلوب‌تر قرار داشته باشد، به‌نسبت با صدای کمتری از آن استفاده می‌کنیم . این امر باعث شده‌است تا علاوه‌بر افزایش طول عمر هدفون و هندزفری، کمترین میزان آسیب به گوش وارد شود.

شرکت های بسیاری در حال طراحی و ساخت انواع هدفون، هندزفری و هدست هستند از جمله اپل (Apple)، سامسونگ (Samsung)، هوآوی (Huawei)، شیائومی (Xiaomi)، بیتس (Beats)، جی بی ال (JBL)، انکر (Anker)، باسئوس (Baseus)، اچ پی (HP) و بسیاری دیگر که هر کدام از برندهایی که نام بردیم و مابقی دیگر طرفداران و خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند.

بدین ترتیب هنگام خرید هندزفری و هدفون حتماً کیفیت صدا را در اولویت قرار دهید و سپس به بررسی سایر گزینه‌ها بپردازید. در این راستا نیز فروشگاه و سایت‌های مختلف، اقدام به تهیه و عرضۀ انواع هدفون و هندزفری کرده‌اند. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خرید باکیفیت‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین هندزفری و هدفون، به وب‌سایت گجت مال به آدرس اینترنتی gadgetmall.ir مراجعه کنید.

 

انواع هدفون و هندزفری

در صورتی‌ که قصد خرید هدفون و هندزفری را دارید، می‌بایست با انواع آن آشنایی داشته باشید تا پس از آن، متناسب با نیاز، نوع کاربری، امکانات و شرایط اقتصادی، مناسب‌ترین و باکیفیت‌ترین هدفون را خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید. در این راستا انواع هدفون‌ها از لحاظ قرارگیری و کاربری به شرح زیر عبارت است از:

1. هدفون پشت بسته (close back)

پشت این مدل از هدفون، بسته است و به همین سبب در بین فروشندگان و مصرف‌کنندگان با نام هدفون پشت بسته شناخته می‌شود. این محصول از کیفیت صدای بسیار بالایی برخوردار است و با حذف صداهای محیطی، یک تجربۀ شنیداری مطلوب را برای کاربر به ارمغان می‌آورد، ازاین‌رو بهترین گزینه برای گوش دادن به موسیقی است و بسیاری از نوازندگان، خوانندگان و علاقه‌مندان به موسیقی، از این هدفون استفاده می‌کنند. هدفون‌های پشت باز نیز در دو نوع بی‌سیم و باسیم در بازار وجود دارد و مدل‌های بی‌سیم آن برای افرادی که دائم در حال حرکت و سفر هستند مناسب است.

2. هدفون پشت باز (open back)

همان‌طور که از نام این محصول پیداست، ناحیۀ پشت آن باز است. به همین سبب استفاده از این هدفون با نشتی صدا همراه است. به‌گونه‌ای که هنگام گوش دادن به موسیقی و سایر فایل‌های صوتی، صدا به بیرون نشت پیدا می‌کند و اطرافیان صدای آهنگی که به آن گوش فرا می‌دهید را می‌شنوند. اگر با این موضوع مشکل ندارید، می‌توانید مدل‌های بی‌سیم و باسیم آن را تهیه کنید و جهت گوش دادن به موسیقی‌های متنوع و فایل‌های ویدئویی به‌کار ببرید. خاطرنشان می‌شود که این نوع هدفون‌ها از لحاظ قرارگیری بسیار مناسب‌اند و کمترین فشار را به سروگوش‌ها وارد می‌کنند، بنابراین اگر قصد استفادۀ طولانی مدت از هدفون را دارید، توصیه می‌کنیم این محصول را خریداری کنید.

3. هدفون روی گوش

هدفون‌های روی گوش یا on ear تا حدودی شبیه به هدفون پشت باز هستند، از این‌رو هنگام استفاده از آن، صدا به بیرون نشت می‌کند و در کنار گوش دادن به موسیقی، صدای محیط نیز شنیده می‌شود. از ویژگی‌های هدفون خوب و باکیفیت روی گوش (on ear)، می‌توان به وارد کردن حداق میزان فشار روی سر و گوش‌ها اشاره کرد.

4. هدفون دور گوش

هدفون‌های دور گوش تا حدود زیادی شبیه به هدفون روی گوش هستند. با این تفاوت که هدفون دور گوش اندکی بزرگ‌تر است و دور گوش را کاملاً می‌پوشاند. درواقع این محصول از سری هدفون‌های پشت بسته به شمار می‌رود و تا حدی زیادی از نشت صدا جلوگیری می‌کند. به نحوی که کاربر هنگام استفاده از هدفون دور گوش، صداهای محیط را نمی‌شنود. استفاده از انواع برند هدفون و ایرفون دور گوش، موجب افزایش تمرکز افراد هنگام گوش‌دادن به موسیقی، انجام بازی و مشاهدۀ فایل‌های ویدئویی می‌گردد.

5. هدفون داخل گوش یا هندزفری

همۀ ما با این نوع از هدفون آشنا هستیم و اغلب هنگام خرید تلفن همراه، استفاده از آن‌ها را تجربه کرده‌ایم، زیرا همراه با گوشی‌های موبایل، یک عدد هندزفری نیز در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. این نوع هدفون و هندزفری به‌طور عمیق وارد گوش می‌شود و از آنجایی‌ که بیشتر از هدفون به تارها و کانال‌های صوتی شما نزدیک می‌گردد، به‌ نسبت صدای موسیقی و سایر فایل‌های صوتی و ویدئویی را با کیفیت و وضوح بالاتر می‌شنوید. هدفون داخل گوش یا هندزفری نیز در دو مدل بی‌سیم و باسیم در بازار عرضه شده‌است که مدل بی‌سیم آن قابلیت شارژ دارد و برای استفادۀ مداوم از آن می‌بایست هر از چندگاهی آن را شارژ کنید. درواقع هندزفری بی‌سیم از طریق بلوتوث و وای‌فای کار می‌کند و با برقراری ارتباط با تلفن همراه، کامپیوتر، لپ‌تاپ و تبلت به‌کار گرفته می‌شود.

نکات مهم درخصوص خرید هدفون و هندزفری

همان گونه که می‌دانید، امروزه انواع هدفون و هندزفری، با کیفیت صدا و امکانات متنوع نظیر محل اتصال فلش و مموری در بازار وجود دارد. بدین ترتیب مصرف‌کنندگان قبل از انتخاب و خرید انواع برند هدفون و ایرفون، می‌بایست به یک‌سری نکات، توجۀ ویژه داشته باشند و پس از آن با بررسی ویژگی‌ های هدفون خوب، محصول موردنظر و دلخواه‌شان را خریداری کنید. بعضی از مهم‌ترین این نکات به قرار زیر است:

1. بررسی کیفیت صدای انواع هندزفری و هدفون

همواره برای افراد، کیفیت صدا و وضوح آن اهمیت فراوانی دارد، زیرا هدف اصلی از خرید این هدفون‌های روی گوش، پشت گوش و داخل گوش (هندزفری)، گوش‌دادن به موسیقی، مشاهدۀ فایل‌های ویدئویی و انجام بازی‌های مختلف است. بر همین اساس کیفیت صدای آن‌ها باید در حد مطلوب و ایده‌آل قرار داشته باشد. با این توصیف، قبل از خرید حتماً کیفیت صدای انواع برند هدفون و ایرفون را بررسی کنید و سپس از بین آن‌ها، باکیفیت‌ترین محصول را از نظر وضوح صدا انتخاب نمایید.

2. نحوۀ قرارگیری هدفون یا هندزفری روی گوش

با توجه به تنوع کاربری هدفون، هدست و هندزفری و همچنین استفادۀ مستمر از آن در طول روز، باید محصول خریداری‌شده به بهترین نحو روی گوش یا داخل گوش قرار بگیرد تا علاوه‌بر افزایش کیفیت و وضوح صدا، هیچ‌گونه فشاری به سروگوش‌ها وارد نکند. بدین ترتیب پس از کیفیت صدا، نحوۀ قرارگیری هدفون‌ها و هندزفری‌های موجود در بازار، حائز اهمیت فراوانی است. به‌عبارت دیگر برای اینکه بتوانید مدت‌زمان طولانی از این محصول استفاده کنید، باید نحوۀ طراحی و قرارگیری آن به‌گونه‌ای باشد که احساس راحتی کامل داشته باشید و هیچ‌گونه بار اضافی‌ای روی گوش و سر احساس نکنید.

3. نوع کاربری انواع هندزفری و هدفون و میزان استفاده از آن

هدفون و هندزفری‌های تولید‌شده و موجود در بازار، کاربردهای متنوعی دارند. به‌طوری‌که مصرف‌کنندگان از آن‌ها برای انجام بازی، گوش‌دادن به موسیقی، استفاده از آموزش‌های صوتی و تصویری، کار با نرم‌افزارهای مختلف و غیره استفاده می‌کنند، بنابراین هنگام انتخاب و خرید هدفون و هندزفری، می‌بایست نوع کاربری مدل‌های مختلف این دسته از محصولات صوتی را مدنظر قرار دهید و سپس با توجه به میزان استفاده در طول شبانه‌روز، بهترین و مناسب‌ترین برند و مدل را خریداری کنید.

4. قیمت انواع هدفون و هندزفری

پیشرفت تکنولوژی در سال‌های اخیر سبب شده‌است تا شاهد توسعۀ فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح مطلوب باشیم، تا جایی‌ که محصولات متنوعی در این حوزه ساخته شده‌است. به‌لحاظ اینکه شرکت‌های مختلفی اقدام به تولید محصولات صوتی و الکترونیکی کرده‌اند، برندهای مختلفی از هندزفری، هدفون و ایرفون در بازار وجود دارد. هرکدام از آن‌ها نیز قیمت‌های متفاوتی دارند. به همین سبب هنگام خرید باید به قیمت آن‌ها براساس برند و شرکت سازنده توجه کنید و سپس مناسب‌‎ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین هندزفری یا هدفون را خریداری نمایید. البته به یاد داشته باشید که هرچه قیمت این دسته از محصولات صوتی بیشتر باشد، به‌نسبت کیفیت و وضوح صدای بالاتری نیز خواهند داشت. با این توصیف اگر وضوح صدا و کیفیت ساخت برایتان اهمیت دارد، حتماً محصولات اورجینال و گران‌قیمت را انتخاب کنید.

سخن پایانی

اکنون که با نحوۀ عملکرد انواع هدفون و هندزفری و همچنین نکات مهم در رابطه با خرید آن‌ها آشنا شدید، می‌توانید متناسب با نیاز، نوع کاربری، میزان استفاده در طول روز و شرایط اقتصادی، مناسب‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین محصولات را خریداری و مورد استفاده قرار دهید. البته قبل از خرید، به نوع طراحی و قرارگیری هدفون و هندزفری روی سر و داخل گوش توجه کنید، زیرا هرچه طراحی آن‌ها بهتر و استانداردتر باشد، به‌راحتی روی سر قرار می‌گیرد و مدت‌زمان بیشتری می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

در این رابطه نیز فروشگاه اینترنتی گجت مال انواع مختلف هندزفری و هدفون را فراهم کرده‌است و با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. شما نیز می‌توانید تجهیزات صوتی موردنیاز خود را از این سایت معتبر تهیه کنید. امید است که مطالب ارائه‌شده مؤثر واقع گردیده باشد و بتوانید محصولی متناسب با نیاز و معیارهایتان خریداری کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.