چگونه شاد باشیم؟ راه و رسم شاد زیستن رو یاد بگیر!

0

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که هر روز به این فکر می کنند که برای بهبود زندگی و بهبود روحیه و کیفیت زندگی خود چه کاری انجام دهید. ممکن است دوره های زیادی را گذرانده باشید و کتابها و مقاله های زیادی خوانده باشید که همه آنها شبیه هم هستند.

آیا می دانستید که در آغوش گرفتن عزیزان یکی از راه های ایجاد شادی و خوشبختی است؟ آیا می دانید تصمیم گیری باعث آرامش شما می شود؟ آیا می خواهید بدانید چگونه می توانید حضور افکار منفی را در خود کاهش دهید؟ آیا کمال گرا بودن خوب است؟ چرا نباید احساسات را سرکوب کنیم؟ پاسخ های خود را در این مقاله علمی خواهید یافت و راه حل های ساده و ارزشمندی را خواهید یافت که می توانید با دوستان و بستگان خود به اشتراک بگذارید. بنابراین بیایید ببینیم چگونه شاد باشیم.

 

1. ورزش کنید

مطالعات نشان می دهد که ورزش نه تنها برای تناسب اندام مفید است ، بلکه باعث ترشح اندورفین در بدن می شود که می تواند خلق و خوی شما را تغییر داده و شما را شادتر و سالم تر کند.

تحقیقات در دانشگاه تورنتو نشان می دهد که ورزش می تواند افسردگی را درمان کند. در یک آزمایش ، سه گروه از افراد مبتلا به افسردگی انتخاب شدند.

گروه اول داروی ضد افسردگی دریافت کردند ، به گروه دوم توصیه شد که همراه با ورزش از داروهای ضد افسردگی استفاده کنند و گروه سوم برای درمان افسردگی ورزش کردند و پس از شش ماه فقط گروه اول افسرده شدند و گروه دوم و سوم به افسردگی بازگشتند. دیده نشدند.

 

2. مثبت فکر کنید

همه ما می دانیم که تفکر مثبت می تواند تا 10٪ عوامل استرس زا ، نگرانی ها ، شرایط اقتصادی و روابط را بهبود بخشد و 90٪ باقی مانده بستگی به نحوه برخورد شما با جهان اطراف دارد.

تفکر مثبت انرژی ، خلاقیت و بهره وری را تا 30 درصد افزایش می دهد. همچنین محققان معتقدند که مثبت اندیشی عاملی برای طول عمر ، درمان بیماری ها ، سلامت جسمانی و استقامت در شرایط سخت است.

 

3. افکار منفی خود را از بین ببرید

برخی افراد غرق افکار منفی هستند و برای رهایی از آنها مشکلات جدی دارند. یک مطالعه آکادمیک در مادرید نشان داد که نوشتن افکار منفی بر روی یک کاغذ و سپس حذف آنها راهی م effectiveثر برای خلاص شدن از آنها است. افکار منفی

 

4- مواردی را که از آنها سپاسگزار هستید بنویسید

احساس و تفکر درباره مواردی که شما را به بیدار شدن ترغیب می کند ، راهی عالی برای شادتر بودن در زندگی و جلوگیری از افسردگی و ترس است.

صرف نظر از اینکه کجا هستند و چه کاری انجام می دهند ، افراد شاد که زندگی شادی دارند همیشه چیزی را برای شکرگزاری می یابند ، سعی می کنند هر شب سه چیز را برای شکرگزاری پیدا کنند و آنها را بنویسند.

از آنچه دارید خوشحال باشید و به آنچه می خواهید اشتیاق داشته باشید – آلن کوهن

 

5. مدیتیشن انجام دهید

تمرینات مدیتیشن به یکی از رایج ترین روش های روانشناسان برای درمان افسردگی و زندگی شاد تبدیل شده است. وقتی به طور مرتب مدیتیشن می کنید ، اخلاقی تر می شوید ، استرس شما کاهش می یابد ، و در نتیجه زندگی شادتری خواهید داشت. تو خواهی داشت.

 

6. به اندازه کافی بخوابید

هنگامی که به اندازه کافی نمی خوابید ، تمایل بیشتری برای تمرکز بر افکار منفی دارید. محققان پس از چندین آزمایش به این نتیجه رسیده اند که کم خوابی بخشی از مغز را که پردازش افکار مثبت را مختل می کند و منجر به افکار منفی بیشتری می شود ، مختل می کند.

خواب ناکافی روند شناختی ما را کاهش داده و خطر افسردگی را افزایش می دهد. سعی کنید هر شب 30 دقیقه زودتر بخوابید تا صبح زودتر از خواب بیدار شوید.

 

7. برای کمک به دیگران وقت بگذارید

محققان دریافتند که مردم وقتی به دیگران کمک می کنند احساس خوشبختی بیشتری نسبت به زمانی که بهترین ماشین یا بهترین تلویزیون و لباس برای خود می خرند ، دارند. یک مطالعه در سال 2008 نشان داد که دادن پول به دیگران شما را شادتر و خوشحال تر می کند.

خوشبختی نصیب کسانی می شود که برای شاد کردن دیگران تلاش می کنند. “آندره توره.”

 

8. بر نقاط قوت خود تمرکز کنید

شما باید بپذیرید که به عنوان یک انسان می توانید نقص هایی داشته باشید ، هر کس می تواند با یافتن و تقویت نقاط قوت خود زندگی بهتر و شادتری داشته باشد.

 

9. بیشتر بخندید

اگر احساس می کنید روز سختی دارید و خسته هستید ، سعی کنید بیشتر بخندید ، تحقیقات روانشناسی نشان می دهد که حتی اگر لبخند بزنید ، می تواند شما را خوشحال تر کند.

دانشمندان هنوز نمی دانند چرا خنده می تواند شما را خوشحال کند ، اما به نظر می رسد که لبخند خون بیشتری را به لوب های جلویی مغز هدایت می کند ، که به نوبه خود دوپامین آزاد می کند و شما را خوشحال تر می کند.

برای اینکه بیشتر بخندید ، می توانید یک فیلم کمدی تماشا کنید ، خنده استرس را از شما دور می کند.

 

10. اشتباهات خود را بپذیرید

بهتر است بپذیرید که شما انسان هستید و انسانها گناهکار هستند ، با اعتراف به اشتباهات خود ، می توانید خود را ببخشید و بیشتر دوست داشته باشید.

وقتی خودتان را دوست داشته باشید ، می توانید شاد باشید و زندگی شادی داشته باشید.

 

11. یاد بگیرید که نگویید

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که قدرت گفتن “نه” و گفتن “بله” به همه چیز را ندارند ، بهتر است بدانید که این عمل استرس بیشتری برای شما به همراه دارد و باعث می شود زمان کمتری را برای خود و علایق خود صرف کنید.

 

12. زمان بیشتری را در طبیعت بگذرانید

محققان دانشگاه اسکس می گویند گذراندن وقت در فضای سبز ، حتی به مدت پنج دقیقه ، می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و عزت نفس شما را افزایش دهد.

تحقیقات نشان داده است که پیاده روی های کوتاه در طبیعت یا حیاط می تواند به بهبود روحیه و کاهش استرس کمک کند.

 

13. دیگران را ببخشید

بخشش به این معنا نیست که آنچه اتفاق افتاده حقیقت دارد ، بلکه به این معنی است که دیگر نمی خواهید درد را تحمل کنید.

وقتی از دست کسی عصبانی هستیم ، همیشه با عصبانیت و کینه برخورد می کنیم و این باعث می شود نتوانیم شاد باشیم و شادتر زندگی کنیم.

 

14. کارهای جدید را امتحان کنید

بیشتر مردم از امتحان چیزهای جدید می ترسند ، اما تحقیقات روانشناسی نشان می دهد افرادی که در تجربیات مختلف شرکت می کنند و با آنها به چالش کشیده می شوند ، احساسات مثبت بیشتری دارند و زندگی شادتری دارند.

دکتر الکس لیکرمن می گوید انجام کارهای جدید شجاعت می خواهد و شرایطی را برای شما فراهم می کند که بدون حوصله از کارهای جدید لذت ببرید.

 

15. هر روز به آینه نگاه کنید و بگویید: دوستت دارم

ممکن است فکر کنید که من به اندازه کافی خوب نیستم ، به اندازه کافی موفق نیستم ، به اندازه کافی جذاب نیستم و به اندازه کافی توانایی ندارم.همه اینها ناشی از فقدان عشق در زندگی است.

حقیقت این است که مهم نیست شما کی هستید یا در زندگی شما چه اتفاقی افتاده است ، هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید و می گویید دوستت دارم به آینه نگاه کن ، این روش عزت نفس شما را بالا می برد و باعث می شود شادتر زندگی کنید.

 

16. با حیوانات خانگی خود بازی کنید

بازی با حیوانات خانگی مانند سگ و گربه ، اکسی توسین را در مغز شما آزاد می کند و باعث می شود در زندگی احساس خوشبختی و شادی کنید.

 

17. با مادر خود تماس بگیرید

تحقیقات نشان می دهد که شنیدن صدای مادر می تواند استرس را کاهش داده و زندگی شما را شادتر کند.

 

18. به موسیقی گوش دهید

تحقیقات نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند تا مثبت فکر کنید و زندگی شادتری داشته باشید.

مطالعات همچنین نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی غم انگیز می تواند احساسات مثبت را در افراد افزایش دهد.

 

19- با افراد شاد ارتباط برقرار کنید

شادی واقعاً مسری است ، تحقیقات نشان می دهد که افراد وقتی وقت بیشتری را با دوستان شاد خود می گذرانند ، شادتر و شادتر می شوند.

 

20. برای تعطیلات برنامه ریزی کنید

نیویورک تایمز گزارش می دهد که برنامه ریزی تعطیلات نیز می تواند شما را خوشحال کند.

 

21. بپزید

محققان می گویند روش های خلاقانه و کوچک مانند آشپزی ، مردم را شادتر می کند. می توانید برای پخت غذاهای خوشمزه برای اعضای خانواده وقت بگذارید.

 

22. دوستان جدید پیدا کنید

تحقیقات نشان می دهد که داشتن دوستان زیاد شادی و رفاه ما را افزایش می دهد ، بنابراین می توانید در یک باشگاه ثبت نام کنید یا زمان بیشتری را با دوستان خود بگذرانید تا دوستان جدیدی پیدا کنید.

 

23. دوش آب گرم بگیرید

مطالعات نشان می دهد دوش آب گرم حس شادی افراد را افزایش می دهد.

 

24. گریه کنید

تحقیقات نشان می دهد گریه می تواند خلق و خو را افزایش داده و شادی را افزایش دهد.

 

25. بوها را بو کنید

در مطالعه ای که چگونه بوی گل بر شادی تأثیر می گذارد ، مشخص شد که شرکت کنندگان در اتاق عطر برای گل ها سه برابر افراد دیگر شادتر هستند.

 

26. رابطه جنسی داشته باشید

تحقیقات نشان می دهد که رابطه جنسی می تواند استرس را کاهش داده و احساس شادی بیشتری در افراد ایجاد کند.

 

27. موفقیتهای کوچک را جشن بگیرید

مطالعات نشان می دهد وقتی موفقیت های کوچک و ناچیز را جشن می گیرید ، روحیه شما افزایش می یابد و در زندگی احساس خوشبختی بیشتری می کنید.

موفقیت کلید خوشبختی نیست ، شادی کلید موفقیت است ، اگر کاری را که انجام می دهید دوست داشته باشید ، موفق خواهید شد. “آلبرت شوایزر.”

 

28. خاطرات خوش خود را فراموش نکنید

تحقیقات نشان می دهد که به خاطر سپردن خاطرات شاد قدیمی می تواند حس شادی فرد را افزایش دهد.

 

29. شنونده خوبی باشید

محققان می گویند افرادی که بیشتر شنونده هستند تا گوینده ، زندگی شادتری دارند. اپیکتتوس می گوید: “ما دو گوش و یک دهان داریم ، بنابراین باید دو بار به آن گوش دهیم.”

 

30. سلفی بگیرید

یک مطالعه در سال 2016 نشان می دهد که گرفتن عکس های سلفی در واقع عزت نفس افراد را بالا می برد و آنها را شادتر و شادتر می کند.

 

31. انتظارات خود را کاهش دهید

اگر انتظارات زیادی از خود و دیگران دارید ، ناسازگاری آنها می تواند شما را ناامید کند ، انتظارات شما را از زندگی شادتر کاهش دهد.

 

32.قدر خود را بدانید

موفقیتهای شما بزرگ یا کوچک مهم نیست ، با آنها خوشحال باشید. گفتن: مهم نیست ، موفقیت دیگران بسیار بزرگتر و بزرگتر از من است ، آیا این نیز موفقیت محسوب می شود و … ما را از شاد بودن ناتوان می کند. به هیچ وجه با خود صحبت نکنید. دستاوردهای خود را ارزیابی کنید و پاداش دریافت کنید. برای هر موفقیت پاداش بگیرید و آن را جلوی چشمان خود بگذارید تا انگیزه ایجاد شود.

 

33.خلاق باشید تا شاد باشید

سرگرمی اثرات درمانی زیادی دارد. برای اوقات فراغت ، کارهایی را که دوست دارید انجام دهید ، مانند خواندن ، موسیقی ، ورزش ، رقص و صنایع دستی. وقتی برای اوقات فراغت سرگرمی داشته باشید ، عزت نفس شما افزایش می یابد و استرس کمتری خواهید داشت و این بر سلامت بدن شما تأثیر مثبت خواهد گذاشت. افراد خلاق معمولاً به دلیل سطح بالای اندورفین در خون خود شادتر هستند. این افراد از زندگی نیز شادتر هستند.

 

34.از زندگی یکنواخت اجتناب کنید

افرادی هستند که کوچکترین شکستگی ها و اندوه ها را برای مدت طولانی حمل می کنند و تمایلی به فراموش کردن آنها ندارند. برای شاد بودن باید با این فکر مقابله کنیم! شما باید بیاموزید که چگونه افکار منفی خود را به افکار مثبت تبدیل کنید. درگیر مشکلات و شکست های گذشته نشوید. فرصت های جدیدی را برای خود ایجاد کنید تا شانس بیشتری برای داشتن یک زندگی شاد داشته باشید.

 

35.به دنبال چیزهای جدیدی باشید تا بتوانید شادمانه زندگی کنید

خود را محدود به استفاده از ابزارهای قدیمی نکنید. زندگی مدام در حال تغییر است. تجربه چیزهای جدید قطعاً تغییر بزرگی در زندگی شما ایجاد خواهد کرد. منتظر ظهور فرصت های جدید نباشید ، خودتان آن را ایجاد کنید. برای ایجاد یک تغییر اساسی ، باید یک مهارت جدید را بیاموزید. ما آشکارا از تغییر استقبال می کنیم. بدانید که برای شاد زیستن ، باید ریسک کنیم ، حتی اگر تصور روشنی از آنچه باید برای هدف خود انجام دهیم نداشته باشیم.

 

36.برای داشتن یک زندگی زیبا رژیم غذایی سالم داشته باشید

از رژیم های سختگیرانه پیروی نکنید. رژیم های غیر سنتی و تغذیه نامناسب شما را خسته ، خسته و خسته می کند و به شما اجازه نمی دهد زندگی شادی داشته باشید. غذای خوب و سالم ما را خوشحال می کند زیرا اندورفین را در بدن افزایش می دهد. اگر می خواهید بدانید چگونه شاد باشید ، نباید بیش از حد غذا بخورید یا گرسنگی بکشید و رژیم غذایی متعادل و سالمی داشته باشید.

 

37.باور کنید ما خوش شانس هستیم که خوشحال هستیم

همه رویدادهای زندگی خود را مرور کنید تا باور کنید که خوش شانس هستید و زندگی زیبایی دارید. آنچه را دارید ببینید و خدا را به خاطر داشته های خود شکر کنید. شاید فکر کنید ما دلیلی برای شاد زیستن نداریم ، اما این احساس واقعی شما نیست. داشتن سقف بالای سر ، گرسنه نیستید و در انتخاب هدف آزاد هستید ، نشانه این است که زندگی زیبایی دارید و آرامش در زندگی شما وجود دارد. به یاد داشته باشید که خداوند نعمت های زیادی به شما داده است ، پس قدردان آنها باشید و قدر آنها را بدانید. اگر دارایی ها و توانایی های خود را می دانید ، نصف راه خوشبختی را پیش گرفته اید و بهتر است بیشتر برای دیگران کار کنید.

 

38.برای شاد بودن دوست طبیعت باشید

آیا می خواهید بدانید چگونه آرامش داشته باشید و شاد باشید؟ اگر پیاده روی کوتاهی در طبیعت داشته باشید ، انرژی شما را دو چندان می کند. به تنه درختان برسید ، در جنگل عمیق نفس بکشید ، با پای برهنه روی چمن ها بدوید ، با شادی زندگی کنید و به آواز پرندگان گوش دهید ، همه اینها باعث می شود ما با خوشحالی زندگی کنیم. حتی در یک پارک کوچک در نزدیکی خانه خود می توانید از افکار منفی و استرس دور شوید. شما می توانید با قوت بیشتری در مسیر موفقیت قدم بردارید و بهتر فکر کنید.

 

39.خود را مجبور به داشتن آرامش درونی نکنید

بدهی خود را پرداخت کنید ، عذرخواهی کنید و در صورت اشتباه ، خود را اصلاح کنید ، تکالیف خود را به موقع انجام دهید و زندگی خود را مرتب کنید. اگر می خواهیم شاد زندگی کنیم ، باید همه چیز را در جای مناسب قرار دهیم تا خوشحال باشیم. به همین دلیل است که ما خود را برای یک زندگی شاد و جدید آماده می کنیم و شادتر می شویم.

 

40.کار هنری را دست کم نگیرید

هنر روح و روان را شفا می دهد و نگرانی ها و استرس ها را از شما دور می کند و باعث می شود احساس بهتری داشته باشید. خلاقیت مغز با آثار هنری افزایش می یابد و شما انگیزه بیشتری برای کارهای جدید و جدید پیدا می کنید و آرامش زندگی را تجربه می کنید. من به شما پیشنهاد می کنم که به یک گالری عکس دعوت شوید یا امروز به تماشای یک تئاتر بروید تا حس خوب یک زندگی شاد را تجربه کنید.

 

41.آفتاب گرفتن برای یک زندگی شاد

نور درمانی یکی از موثرترین درمان ها برای افسردگی است. هرچه بیشتر خود را در معرض آفتاب قرار دهیم ، می توانیم روحیه بهتری داشته باشیم و شادتر باشیم. تاریکی ملاتونین را در خون افزایش می دهد و افکار منفی به مغز می رسد. بنابراین روزهای آفتابی پیاده روی را فراموش نکنید.
امتحان کنید

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.