خرید موتور سیکلت به چه قیمت؟

0

اگر شما هم زمان خرید موتور سیکلت دست دوم، دچار شک و تردید درباره قیمت ها می‌شوید و هیچ معیاری برای تعیین قیمت موتور سیکلت ندارید، این مطلب برای شماست. درباره عواملی که روی قیمت موتور سیکلت تاثیرگذار هستند صحبت کرده ایم. امیدواریم که این موارد بتوانند تا حدی شما را در تخمین قیمت موتور سیکلت کمک کنند. اگر باز هم موفق به محاسبه قیمت موتور سیکلت نشدید، هیچ جای نگرانی ندارد. کارشناسانی هستند که شما را در این زمینه کمک خواهند کرد و تعیین قیمت موتور با کارشناس موتور سیکلت ، مطمئن ترین راهی است که می توانید برای قیمت گذاری موتور انجام دهید.

نحوه تعیین قیمت موتورسیکلت

در مورد موتور سیکلت‌های نو چالش زیادی با توجه به مشخص بودن قیمت وجود ندارد. اما شما هم مانند بسیاری دیگر احتمالا در مورد منصفانه بودن قیمت موتورهای دست دوم شک دارید. به نظرتان تعیین قیمت موتورسیکلت کارکرده از طریق چه عواملی هست؟
تقاضا برای خرید موتورهای دست دوم در چند سال گذشته بیشتر شده است چون توان مالی خیلی از مردم به اندازه یک موتورسیکلت نو نیست.  اگر انتخاب درستی انجام بدی، این کار با توجه به شرایطی که داری بسیار منطقی خواهد بود.
وضعیت فنی موتور سیکلت
احتمالا وضعیت فنی موتور را تابعی از مدل ساخت آن می‌دانی اما همیشه این فرضیه درست نیست. نحوه و منطقه استفاده می‌تواند تاثیر زیادی بر وضعیت فنی و قطعات موتور بگذارد. برای مثال موتورهای مناطق روستایی به دلیل وضعیت جاده، شرایط فنی بدتری به نسبت یک موتور شهری داند. استفاده از یک مکانیک و متخصص موتورهای سیکلت می‌تواند روش بهتری برای سنجش وضعیت فنی آن باشد تا خود شما.
وضعیت ظاهری و سابقه تصادف
وجود رنگ در قسمت‌هایی مثل فلاپ یا باک به شما می‌گوید احتمالا قبلا موتور سیکلت دچار حادثه‌ای شده است. اولین قدم تو باید مشاهده ظاهر و قسمت‌های مختلف موتور باشد. هرگونه علائمی از خوردگی یا رنگ‌شدگی به تو خواهند گفت که شاید در آینده نزدیک برای تعمیر موتور به خرج بیافتی. پس تعیین قیمت موتورسیکلت در این نمونه‌ها را با جدیت بیشتری انجام بده.
اعتبار بیمه
اعتبار بیمه موتور سیکلت، به اندازه موردهای قبلی در قیمت تاثیر ندارد، اما بازهم می‌تواند قیمت را به اندازه بیمه یک سال جابه‌جا کند. اگر موتور فاقد بیمه بود، به اندازه هزینه بیمه یک سال، قیمت کمتری از مدل‌های مشابه خود خواهد داشت.

محاسبه قیمت موتور سیکلت

مدل و ساخت
در کنار وضعیت فنی، مدل و ساخت موتور هم تاثیر زیادی قیمت می‌گذارد. اگر تفاوت‌های کم و چند میلیونی را نادیده بگیری، عمده تعیین قیمت موتورسیکلت بر اساس همین مدل، سال سخت و وضعیت فنی خواهد بود.
مثل هر وسیله‌ای، موتور هم عمر مشخصی دارد. اگر سال ساخت از محدوده‌ای فراتر برود، احتمالا نگه‌داری موتور سیکلت برای شما هزینه‌بر شود.

بدون در نظر گرفتن کارکرد موتور، تقریبا گذشت یک سال از زمان تولید باعث افت حدود ۱۲ درصدی قیمت می‌شود. برای زمان‌های ۲ و ۳ سال این مقدار افت به ۱۸ و ۲۳ درصد می‌رسد. در دقیق‌ترین حالت، تاثیر‌گذاری سال ساخت موتور با احتساب میزان کارکرد آن صورت می‌گیرد.
مقدار کارکرد
برای پی بردن به اهمیت میزان کارکرد موتور در قیمت باید به مراکز فروش موتورسیکلت سری بزنی. گاهی قیمت یک موتور کم کارکرد و با سال ساخت بالاتر بیشتر از یک موتور با کارکرد بیشتر و سن کمتر است. به لحاظ استاندارد، کارکرد مناسب موتور در هر سال ۱۰ هزار کیلومتر است. کارکرد کمتر نشان می‌دهد که وسیله نقلیه زیاد استفاده نشده و از این رو از تعیین قیمت موتورسیکلت سیکلت تاثیر افزایشی می‌گذارد.

خرید موتور دست دوم در چه صورت درست است؟

بودجه می‌تواند تاثیر زیادی بر محدود کردن انتخاب‌هایی که انجام می‌دهی داشته باشد. از نظر منطقی، هر کسی که بودجه بیشتری داشته باشد، انتخاب‌های بهتری هم انجام می‌دهد. اما همیشه این‌گونه نیست. گاهی موتور در ظاهر بدون نقص به نظر می‌رسد اما نمی‌تواند در حد و اندازه ظاهر خود امکانات داشته باشد.
این موضوع نشان می‌دهد تعیین قیمت موتورسیکلت همیشه بر اساس ویژگی‌های آن نیست. اگر مدل مناسبی انتخاب نکنی، شاید نیاز باشد که بیشتر از قیمت خود موتور را برای تعمیر آن هزینه کنی. مشکل خرید این موتورها تنها به هزینه تعمیری که نیاز دارند، مرتبط نمی‌شود.
اگر شغل یا حرفه‌ای که داری به موتور وابسته باشد، وضعیت فنی آن بسیار مهم‌تر هم می‌شود. شاید برای انجام تعمیر‌های چندباره مجبور شوی چندین روز در ماه کمتر کار کنی و از نظر اقتصادی ضرر کنی. پس زمانی خرید موتورسیکلت دست دوم بر اساس بودجه‌ای که داری درست است که بتوانی مدل‌هایی کم نقص و با وضعیت فنی عالی خریداری کنی.

تعیین قیمت موتور سیکلت

چگونه از مناسب بودن قیمت موتور مطمئن شویم؟

معمولا بیشتر افراد قبل از خرید موتورسیکلت دست دوم از خود سوال می‌کنند آیا قیمت پیشنهادی به صرفه است یا خیر؟ برای مطمئن شدن از این موضوع روش‌های مختلفی وجود دارد.
برای محاسبه قیمت موتورسیکلت باید ابتدا مدل‌هایی که نزدیک به بودجه‌ات است را بررسی کنی. وجود مراکز فروش آنلاین و حضوری متعدد این کار را برایت بسیار ساده کرده‌اند. بررسی آگهی‌های زیادی که در آن قیمت‌ها به صورت منصفانه یا غیر واقعی مشخص شده‌اند، می‌توانند به تو در مورد قیمت صحیح موتور سیکلت ایده بدهند. پس از مقایسه‌های انجام شده می‌توانی به سرعت قیمت‌های غیر عادی را شناسایی کنی.

چه زمانی از کارشناس برای تعیین قیمت موتور سیکلت کمک بگیریم؟

آشنا شدن با عوامل تاثیرگذار بر تعیین قیمت موتورسیکلت هر چند که برای خرید درست به شما کمک می‌کند، اما کافی نیست. قبل از هر چیز باید ببینی آیا می‌توانی کامل تمام جزئیات را بررسی کنی یا خیر. برای بیشتر افراد پاسخ آن منفی است.
به همراه داشتن یک متخصص می‌تواند احتمال خرید بهترین موتور سیکلت را بر اساس بودجه‌ای که داری افزایش بدهد. پس حتی با وجود نیاز به هزینه هم بهتر است از یک متخصص استفاده کنی‌ .تجربه این افراد همان چیزی است که باعث تفاوت دید میان شما و کارشناسی قیمت موتورسیکلت کارکرده به بهترین شکل می‌شود. برای مثال شاید از دید تو یک موتور با کارکرد ۱۰۰۰ کیلومتر نیاز به بررسی زیادی نداشته باشد، اما متخصصان به دلیل مشاهده نمونه‌های زیاد می‌دانند که حتی این میزان کارکرد هم برای ضمانت سلامت موتور کافی نیستند.
این افراد تمامی عوامل موثر بر تعیین قیمت موتورسیکلت و وضعیت بازار را می‌دانند و به همین دلیل از تمام جوانب شما را به سمت خرید یک محصول عالی هدایت می‌کنند.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.