عادت‌هایی برای موفقیت: چگونه آرام آرام به زندگی خود سر و سامان بدهیم؟

0

مثبت‌اندیشی به معنای ساده‌لوحانه برخورد کردن و واقع‌بین نبودن در برابر زندگی و مشکلات آن نیست. دنیل والتر در کتاب عادت‌هایی برای موفقیت، نظر خود در این زمینه را اینگونه بیان می‌کند که درواقع مثبت‌اندیشی یک نوع رویکرد و بازنگری خاص نسبت به وقایع است. مثبت‌اندیشی که از ویژگی‌های اغلب افراد موفق است، به آن‌ها امکان می‌دهد که با تفسیر خاصشان از محیط پیرامون، بیشتر نسبت به آن مسلط شوند. در این کتاب با این ویژگی و سایر عادت‌هایی که برای رسیدن به موفقیت ضروری هستند آشنا خواهیم شد.

درباره‌ی کتاب عادت‌هایی برای موفقیت

احتمالاً همه‌ی ما در طول زندگی خود روزهای بسیار سختی را تجربه کرده و در آینده نیز تجربه خواهیم کرد. در چنین روزهایی که فشارهای عصبی و روانی و منفی‌بافی بر ما چیره شده‌اند، ممکن است تصور کنیم که تبدیل به آدم کاملاً واقع‌بینی شده‌ایم؛ آدمی که بیهوده به دنبال دل‌خوش کردن خود نیست و این را پذیرفته که شرایطش بهتر از این نخواهد شد. اما دنیل والتر (Daniel Walter) در کتاب عادت‌هایی برای موفقیت (Habits for Success) هشدار می‌دهد که داشتن چنین نگاهی، به معنای واقع‌بین بودن نیست؛ بلکه پذیرفتن نقش قربانی است.

خواسته یا ناخواسته، بسیاری از ما نسبت به خودمان احساس بدشانسی، بی‌کفایتی یا بی‌استعدادی می‌کنیم. اما برخلاف این تصور، دنیل والتر که در ارتباط با زندگی افراد موفق بررسی‌های مختلفی را انجام داده است، نتایج تحقیقات خود را در کتاب عادت‌هایی برای موفقیت، این‌طور اعلام می‌کند: «هرچه بیشتر درباره‌ی زندگی این افراد می‌خواندم، بیشتر به این نتیجه می‌رسیدم که راز موفقیت در اراده، انضباط شخصی و داشتن عادت‌های صحیح زندگی است و البته همه‌ی این‌ها را می‌توان آموخت.» طبق نتایج بررسی‌های او، افراد موفق، استعداد یا بخت خارق‌العاده‌ای نداشتند؛ بلکه تنها از عادت‌هایی درست و مثبت برخوردار بودند.

در کتاب عادت‌هایی برای موفقیت به این نتیجه می‌رسیم که راه رسیدن به موفقیت، ترک عادت‌های منفی و ایجاد عادت‌های مثبت در روال زندگی است. دنیل والتر تلاش نمی‌کند تا به دروغ، راه آسانی برای این هدف معرفی کند. او در عین اینکه به دشواری‌های ترک عادت و برگزیدن عادت‌های جدید اذعان دارد، در این کتاب تلاش می‌کند تا راهکارهایی را در اختیار افرادی قرار دهد که تصمیمی جدی برای رسیدن به موفقیت دارند.

دنیل والتر صادقانه به ما می‌گوید ترک کردن عاداتی که با آن‌ها بزرگ شده‌ایم بسیار دشوار است. ما وارث عادت‌هایی هستیم که از پدر و مادر و محیط پیرامونمان آموخته‌ایم و از کودکی، زندگی را با وجود آن‌ها تصور کرده‌ایم. خیلی از این رفتارها و عادت‌ها، به‌ظاهر چندان منفی و بد هم نیستند؛ اما درواقع مانع شکل گرفتن یک هدف جدی در زندگی می‌شوند. به‌هرصورت از آن‌جایی که این جزئیات از کودکی در ما نهادینه شده‌اند، ترک کردنشان دشوار است. اما اگر در رسیدن به خواسته‌ی خود مصمم باشیم، کتاب عادت‌هایی برای موفقیت، راهکارهای مفیدی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

شما می‌توانید برای دانلود کتاب عادت‌هایی برای موفقیت به اپلیکیشن کتابراه مراجعه کنید و نسخه‌های صوتی و متنی این کتاب که توسط نشر اندیشه آگاه با ترجمه‌ی مسعود هاشمی منتشر شده را دریافت کنید. فراموش نکنید که پلتفرم جامع کتابراه همراه با تخفیفات ویژه امکان دسترسی به هزاران کتاب صوتی و کتاب الکترونیک را برای شما فراهم می‌کند.

کتاب عادت‌هایی برای موفقیت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که تصمیم دارید عادت‌های منفی خود، مانند اهمال‌کاری و منفی‌بافی را کنار بگذارید و علاقمند به دانلود کتاب‌های موفقیت و خودسازی هستید، این کتاب جذاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب عادت‌هایی برای موفقیت: چگونه آرام آرام به زندگی خود سر و سامان بدهیم؟ می‌خوانیم

آیا می‌دانید افرادی در دنیا هستند که بسیار مستعدتر از اغلب خوانندگان، رقصندگان و بازیگران فعلی هستند؟ افراد زیادی در دنیا وجود دارند که شاید باهوش‌تر از بیل گیتس و وارن بافت باشند. اما همه‌ی این افراد ممکن است فاقد یک ویژگی باشند و آن نظم است. ببینید! شاید شما ذاتاً فرد مستعدی باشید، اما اگر برای بالفعل کردن آن استعداد نظم نداشته باشید، هرگز موفق نخواهید شد. کوبی برایانت فقیر، یکی از معروف‌ترین ورزشکاران نسل خود بوده و هست. این نه فقط به خاطر این است که او ذاتاً یک بسکتبالیست حرفه‌ای است، بلکه بیشتر به خاطر اخلاق کاری منظم و افکار بدون مرز اوست. کوبی برایانت در سال 2016، موفق به دریافت نشان افتخار ای. اس. پی. وای گردید و سخنرانی تأثیرگذاری برای همکاران ورزشی خود ارائه داد. یکی از نکات مهمی که او در سخنان خود بر آن تأکید داشت این بود که دلیل موفقیت او استعداد ذاتی نبوده است؛ بلکه بیشتر به خاطر سحرخیزی روزانه‌ی او، رأس ساعت چهار صبح بوده است.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.