از ثبت نام لاتاری آمریکا جا نمانید!

0

تیک‌، تاک! تیک، تاک! تیک، تاک!

می‌شنوید؟! این صدای عقربه‌های ساعت است که به شماره افتاده. زمان زیادی تا آغاز ثبت نام لاتاری نمانده!

پس اگر می‌خواهید بدانید پایه‌واساس لاتاری چیست، این برنامۀ هیجان‌انگیز چه مزایایی دارد و اصلا کی و چطور باید برای ثبت‌نام در لاتاری اقدام کرد، همراهمان باشید.

قرار است مفصل درباره‌اش حرف بزنیم.

لاتاری چیست؟

لاتاری گرین کارت آمریکا که با نام برنامۀ تنوع نژادی ایالات متحده هم شناخته می‌شود، یکی از چندین راه مهاجرت به آمریکاست که این‌روزها همه درباره‌اش حرف می‌زنند! چرا؟ به این خاطر که پروسۀ پردردسر مهاجرت به آمریکا، با لاتاری آسان‌تر از چیزی می‌شود که ما فکرش را هم بکنیم!

مثلا از طریق لاتاری، دیگر نه نیاز است عمرمان را در گروی مهاجرت بگذاریم و نه تمام سرمایه‌مان را خرج این کار بکنیم. بلکه برای مهاجرت با لاتاری، فقط به یک عنصر نیاز داریم: شانس!

چرا؟ چون اصلا قبولی در لاتاری بر مبنای خوش‌شانسی است!

بگذارید واضح‌تر حرف بزنیم. ببینید! لاتاری یک برنامۀ مهاجرتی ویژه است که همه در آن ثبت‌نام می‌کنند تا در نهایت، تعدادی که برنده شده‌اند بتوانند ویزای آمریکا را دریافت کنند. خوب حالا معیار انتخاب‌شدن در این برنامه چیست؟ شانس!

زیرا همان‌طور که از اسم آن هم برمی‌آید، «لاتاری» یک قرعه‌کشی یا بخت‌آزمایی است؛ بنابراین بین تمام ثبت‌نام‌کنندگان در این برنامه یک قرعه‌کشی سیستمی برگزار می‌شود تا آخرسر، عده‌ای به‌عنوان برندگان خوش‌شانس لاتاری انتخاب شوند.

حالا اصلا چرا این برنامه طراحی شده است؟ در ادامه راجع‌به آن حرف می‌زنیم.

دلیل به‌وجودآمدن لاتاری

آمریکا، سرزمینی است که به‌دست اروپایی‌ها کشف شد و با نیروهای کار آسیایی و آفریقایی به پیشرفت علمی و صنعتی رسید؛ بنابراین عجیب نیست که موقع قدم‌زدن در خیابان‌های نیویورک، مردمی از نژادهای مختلف را ببینیم که بدون هیچ اختلافی در کنار هم زندگی می‌کنند.

همین موضوع، دلیل اصلی تصویب قانون لاتاری بود؛ یعنی به این خاطر که جمعیت آمریکا آمیزه‌ای از نژادهای مختلف بود و حفظ این تنوع نژادی اهمیت زیادی داشت، دولت‌مردان این کشور در سال 1990 تصمیم گرفتند برنامه‌ای را به‌وجود بیاورند که به‌موجب آن، مردم کشورهای مختلف به ایالات متحده بیایند و در این سرزمین زندگی کنند.

گفتنی است امروزه هم برقراری تعادل نژادهای گوناگون در آمریکا بسیار مهم است. به همین خاطر هم برنامه لاتاری همچنان به‌روال سابق برگزار می‌شود و سال‌به‌سال، حدود 55.000 شهروند غیرآمریکایی می‌توانند ویزای لاتاری این کشور را دریافت کنند.

اما چرا لاتاری تا این حد با اقبال روبه‌رو شده؟ بگذارید دلایلش را بگوییم.

چرا مردم لاتاری را ترجیح می‌دهند؟

بهترین روش مهاجرت به آمریکا

گفتیم در بین روش های مهاجرت، لاتاری تقریبا شانسی است؛ منتها حقیقت این است که اگر یک‌وقت این شانس با ما یار باشد، نور علی نور می‌شود! به این دلایل:

لاتاری، سریع‌ترین و آسان‌ترین راه مهاجرت به آمریکاست

می‌خواهید بدانید منظور از «سریع‌تر» دقیقا چیست؟ بسیار خوب! برای اینکه بهتر متوجۀ این قضیه بشوید، فقط کافی است بشنوید که دریافت ویزایی مانند ویزای خانوادگی ایالات متحده، حدودا ده‌پونزده سال طول می‌کشد! در حالی که کل روند دریافت ویزای لاتاری، حتی 2 سال هم نمی‌شود!

لاتاری، کم‌هزینه‌ترین شیوۀ مهاجرت ایالات متحده است

علاوه بر سرعت و راحتی دریافت ویزا، لاتاری ارزان‌ترین روش مهاجرت به آمریکا هم محسوب می‌شود. به این صورت که برای انجام‌دادن تمام مراحل لاتاری، در حال حاضر به رقمی مابین 1500 تا 2000 دلار آمریکا نیاز داریم. این در شرایطی است که دیگر انواع ویزای آمریکا، به‌مراتب پرهزینه‌ترند و تمکن مالی سنگینی نیاز دارند.

برنده لاتاری می‌تواند اقامت دائم آمریکا را به‌دست بیاورد

این رویای عده زیادی است که بتوانند گرین کارت آمریکا را اخذ کنند و برای همیشه، اجازۀ زندگی در آمریکا را به‌دست بیاورند. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های لاتاری، برآورده‌کردن همین رویاست! به این صورت که شما با برنده‌شدن در لاتاری آمریکا می‌توانید گرین کارت ایالات متحده را اخذ کنید و در هر ایالتی که دلتان خواست، تا ابد روزگار بگذرانید!

اجازۀ افتتاح حساب و تحصیل و دریافت گواهینامه، در مشت برندۀ لاتاری است!

وقتی یک برندۀ لاتاری بتواند ویزایش را بگیرد و به آمریکا برود، دیگر با سایر شهروندان آمریکایی فرقی ندارد! یعنی می‌تواند مانند آن‌ها در بانک‌های آمریکا حساب باز کند، در دانشگاه‌های ایالات متحده درس بخواند، سیم‌کارت تهیه کند، گواهینامه بگیرد و…

این‌ها، همه نمونه‌هایی از حق شهروندی هستند که نشان می‌دهد لاتاری چرا انقدر طرفدار پیدا کرده!

برنده لاتاری برای خانواده‌اش هم گرین کارت می‌گیرد!

بله! برندۀ لاتاری فقط خودش نیست که! خانواده‌اش، یعنی همسر و فرزندان مجرد زیر 21ساله‌اش هم می‌توانند گرین کارت ایالات متحده را دریافت کنند؛ بنابراین جمع خانواده در دل آمریکا هم حسابی جمع خواهد بود!

دوست دارید در آمریکا کار کنید؟ با لاتاری همه‌چیز ممکن است!

برندگان لاتاری ایالات متحده، بعد از سکونت در آمریکا می‌توانند مانند هر شهروند دیگری کار کنند و ضمن کسب درآمد، برای رشد و پیشرفت خود برنامه‌ریزی کنند؛ البته احتمالا در ابتدای راه، آن‌ها شانس کمتری برای به‌دست‌آوردن شغل دلخواه خود دارند؛

ولی جای نگرانی نیست! چون ایالات متحده سرزمین فرصت‌هاست و همه با اثبات توانایی‌هایشان، می‌توانند شغل دل‌خواهشان را در آغوش بگیرند! مشخصا این هم یکی دیگر از دلایلی است که نشان می‌دهد چرا لاتاری انقدر با اقبال روبه‌رو شده.

در لاتاری، هیچ‌کس «برابرتر» نیست!

وقتی قرار است یک سیستم کامیپوتری عده‌ای را تصادفی انتخاب کند، دیگر خبری از بی‌عدالتی و تقلب نخواهد بود. به همین خاطر، شانس همه برای بردن لاتاری یکسان است و در این بین، هیچ‌کس برابرتر نیست!

تازه این موضوع به‌قدری اهمیت دارد که اگر کسی سالانه بیش از یک بار در لاتاری ثبت‌نام کند، به‌صورت خودکار از برنامۀ لاتاری کنار گذاشته می‌شود!

البته باید بگوییم راه‌هایی هم برای بهبود شانس برنده‌شدن در لاتاری وجود دارد؛ منتها این شیوه‌ها معجزه نمی‌کنند! صرفا کیفیت شانسمان را ارتقا می‌دهند. در بخش بعدی این راه‌ها را معرفی می‌کنیم.

افزایش شانس برنده شدن در لاتاری آمریکا

بیایید ببینیم برای اینکه شانسمان در لاتاری بیشتر شود، باید چه کنیم.

ثبت نام دوشانسه

ثبت نام دوشانسه ویژۀ افراد متاهل است؛ به این معنی که بار اول آقا به‌عنوان متقاضی اصلی ثبت‌نام می‌کند و همسر و فرزندانش زیرمجموعۀ او می‌شوند؛ اما مرتبۀ بعدی، خانم به‌عنوان متقاضی اصلی نام‌نویسی کند تا آقا و فرزندانشان به‌عنوان زیرمجموعۀ او ثبت‌نام کنند.

در چنین حالتی، هر دوی آن‌ها دو شانس برنده‌شدن در لاتاری را خواهند داشت. تازه با برنده‌شدن هرکدامشان هم، کل خانواده ویزا می‌گیرد.

ثبت نام سه‌بارۀ افراد مجرد زیر 21سال

اگر شخصی زیر 21 سال باشد و مدرک دیپلم هم داشته باشد، سه مرتبه می‌تواند در لاتاری ثبت‌نام کند:

  • یک بار به‌عنوان زیرمجموعۀ پدرش
  • یک بار به‌عنوان زیرمجموعۀ مادرش
  • یک بار هم به‌عنوان متقاضی اصلی؛ البته در این حالت، دیگر نمی‌تواند پدرومادر را زیرمجموعۀ خود کند.

بنابراین این امکان برای او وجود دارد که شانس برنده شدنش در لاتاری آمریکا را تا سه برابر افزایش دهد.

ثبت نام اصولی در لاتاری

آخرین و مهم‌ترین گزینه برای افزایش شانس برنده‌شدن در لاتاری آمریکا، ثبت نام اصولی در این برنامه است. به این خاطر که کوچک‌ترین خطایی در این فرایند می‌تواند مشکل‌ساز باشد و به‌طور کلی، شانس برنده شدن در لاتاری را از بین ببرد؛

مثلا همه گمان می‌کنیم برای ثبت نام در لاتاری، تنها تسلط بر زبان انگلیسی کافی است؛ منتها واقعیت چیز دیگری است! چون پروسه لاتاری به برخی موضوعات حقوقی گره خورده و بی‌اطلاعی از آن‌ها، می‌تواند به‌شدت دردسرساز باشد. طوری که در نهایت، پرونده‌مان از پروسه لاتاری کنار گذاشته شود.

بنابراین مهم‌ترین اقدام برای حفظ شانس خودمان در لاتاری، ثبت نام اصولی در این برنامه است که عموما به‌دست موسسات مهاجرتی معتبر صورت می‌گیرد.

آیا در ایران، موسسه‌ای وجود دارد که در زمینه لاتاری فعالیت کند؟

حامی مهاجر شرکت معتبر در زمینه مهاجرت و گردشگری

در طی سال‌های اخیر، موسسه مهاجرتی حامی مهاجر، به‌واسطۀ تجربه طولانی‌مدت خود در خصوص دریافت انواع ویزاهای آمریکا، اقدام به ارائۀ خدمات تخصصی لاتاری آمریکا نموده است و در این رابطه، از مشاوران و کارشناسان متخصص بهره گرفته.

به‌گفتۀ کارشناسان این مجموعه، خدمات حامی مهاجر در خصوص لاتاری آمریکا به‌شرح زیر است:

  • ثبت‌نام اصولی و بی‌دردسر در لاتاری توسط کارشناسان این مجموعه
  • ارائه خدمات عکاسی لاتاری در دفتر مجموعۀ حامی مهاجر
  • ارائه خدمات ثبت‌نام لاتاری به دو شیوه حضوری و آنلاین
  • پاسخگویی پایدار به متقاضیان و پشتیبانی همیشگی از آنان
  • اطلاع‌رسانی به‌موقع نتایج لاتاری توسط کارشناسان این موسسه
  • آرشیو اطلاعات مشتریان در حامی مهاجر
  • ارائه مشاوره تخصصی به برندگان لاتاری
  • تکمیل فرم DS-260 و سایر فرم‌های مهاجرتی

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با شمارۀ 02148000957 تماس بگیرید یا حضورا به آدرس «تهران، مرزداران، برج الوند، طبقه 11، حامی مهاجر» مراجعه کنید.

ثبت نام لاتاری 2025 چه زمانی آغاز می‌شود؟

یکی از پرسش‌های اصلی دنبال‌کنندگان لاتاری این است که دقیقا، ثبت نام لاتاری 2025 از چه تاریخی آغاز می‌شود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت طبق اعلام رسمی مقامات آمریکایی، لاتاری 2025 آمریکا از تاریخ 4 اکتبر 2025، یعنی 12مهرماه،1402 آغاز می‌شود. ضمنا پایان ثبت‌نام نیز 33 روز بعد، یعنی 7 نوامبر 2023 (16آبان‌ماه1402) است.

بنابراین تمام متقاضیان شرکت در لاتاری باید حواسشان را جمع کنند و گوش‌به‌زنگ باشند که مبادا از حضور در این برنامه جا بماند؛ زیرا زمان شرکت در این برنامۀ تنوع‌نژادی به‌هیچ‌عنوان تمدید نمی‌شود.

راستی، اصلا چه کسانی می‌توانند در لاتاری شرکت کنند؟

از آنجا که لاتاری برای برقراری تعادل نژادی به‌وجود آمده، فقط آن عده‌ای مجاز به شرکت در این برنامۀ مهاجرتی هستند که هم‌وطن‌های کمتری در خاک ایالات متحده دارند؛ مثلا به این خاطر که همواره جمعیت چینی‌ها و هندی‌ها در آمریکا زیاد بوده، مردم این کشور حق ثبت نام در لاتاری را ندارند؛

اما در سمت مقابل، اهالی ازبکستان و مصر و ایران به‌خاطر جمعیت کمی که در آمریکا دارند، به‌راحتی می‌توانند در برنامه لاتاری گرین کارت این کشور شرکت کنند و تعداد زیادی از ویزاهای تنوع نژادی ایالات متحده را به‌دست بیاورند؛

البته اهالی کشورهایی که مجاز به شرکت در لاتاری هستند هم تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؛ به‌خصوص از این نظر که سهمیۀ هر کشور برای دریافت ویزای لاتاری متفاوت است؛ مثلا متولدین آلمان نهایتا می‌توانند تا 300 ویزای لاتاری را دریافت کنند؛ در حالی که ایرانیان، امکان دارد تا 3800 ویزای تنوع نژادی را هم اخذ کنند!

آیا راهی تضمینی برای دریافت ویزای لاتاری وجود دارد؟

هرچند سه‌چهار باری گفته‌ایم، باز هم تاکید می‌کنیم که عنصر اصلی لاتاری، شانس است! منتها اقداماتی مثل ثبت‌نام درست در این برنامه، مشورت‌گرفتن از کارشناسان مهاجرتی، تکمیل مراحل بعد از قبولی لاتاری با کمک متخصصان مهاجرتی و… می‌تواند مسیر دریافت ویزای لاتاری را تا حد زیادی هموار کند.

به همین خاطر، همواره به برندگان لاتاری توصیه می‌کنند برای نجات جان ویزایشان هم که شده، هیچ‌گاه در جادۀ دریافت ویزا تنها قدم نزنند و در این مسیر، از راهنمایان باتجربه کمک بگیرند!

حرف آخر!

لاتاری گرین کارت آمریکا، ساده‌ترین و ارزان‌ترین شیوۀ مهاجرت به ایالات متحده است که امسال، ثبت‌نام در آن از 12مهرماه آغاز می‌شود و تا 16آبان‌ماه ادامه دارد. ضمنا هرچند سهمیه هر کشور برای دریافت ویزای لاتاری متفاوت است، ما اهالی ایران شانس خوبی برای دریافت این ویزا داریم؛

بنابراین برای اخذ ویزای لاتاری، تنها کافی است شرایط ثبت‌نام در این برنامه را داشته باشیم و با رعایت نکات گفته‌شده در مقاله، شانس برنده‌شدن خود را افزایش بدهیم؛ چون در این صورت است که می‌توانیم به رویای زندگی در آمریکا جامۀ عمل بپوشانیم و از تمام آن مزایایی که نام بردیم، بهره‌مند شویم.

در این بین اگر سوالی هم بود، می‌توانیم آن‌ها را با متخصصان مهاجرتی مانند کارشناسان مجموعۀ حامی مهاجر مطرح کنیم تا در خصوص لاتاری و شیوۀ ثبت‌نام در آن راهنمایی‌مان کنند.

5/5 - (3 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.