راهنمای خرید کانتینر و تجهیزات و لوازم کانتینری

0

راهنمای خرید کانتینر و تجهیزات و لوازم کانتینری

از گذشته تاکنون از انواع و اقسام وسایل، جهت حمل‌و‌نقل محصولات و کالاها استفاده شده‌است. امروزه با‌توجه‌به پیشرفت تکنولوژی در هر حوزه‌ای، از انواع کانتینرها برای حمل‌ونقل در صنایع مختلف استفاده می‌شود. کانتینرها یکی از بزرگ‌ترین واحد‌های حمل‌ونقل هستند و می‌توان از آن‌ها برای حمل‌ونقل مواد مختلف از راه زمینی، هوایی یا دریایی استفاده کرد. اولین کانتینر در سال ۱۸۳۰ در انگلستان و آمریکا مورد استفاده قرار گرفت؛ اما از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی روی کانتینرها به‌وجود آمده است. امروزه کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد اروپا برای طراحی و ساخت کانتینرها، ویژگی‌های مختلفی را در نظر گرفته‌است. رعایت این استانداردها کمک کرده تا جابه‌جایی مواد با کانتینرها بسیار آسان‌تر و ایمن‌تر شود. در این مطلب قصد داریم تا راهنمایی جامع برای خرید کانتینر و قفل و لولاکانتینری، ارائه کنیم.

آشنایی با کانتینر

قبل از آشنایی با تجهیزات کانتینری مانند قفل کانتینری، دستگیره کانتینری و… لازم است تا با کانتینر آشنا شویم. به بیان ساده، کانتینرها درواقع محفظه‌هایی مقاوم هستند که امکان حمل بار را دارند. کانتینرها را می‌توان در ابعاد مختلف و به شکل‌های متفاوتی نظیر مکعب مستطیل و… در بازار سفارش داد؛ البته ابعاد کانتینرها از یک قانون و استاندارد خاص پیروی می‌کند و به سلیقه مشتری ارتباط چندانی ندارد. در روند ساخت کانتینرسازی معمولا از ورقه‌های فولادی برای ساخت کانتینر استفاده می‌شود. ورقه‌های فولادی با اجرای پوشش مقاومت خوبی در برابر عوامل جوی و زنگ‌زدگی دارند. رعایت استانداردها برای ساخت انواع کانتینر و لوازم و تجهیزات کانتینری بسیار مهم است؛ زیرا وجود حتی یک کانتینر غیراستاندارد می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی در بارگیری و تخلیه بار در حجم بزرگ در صنایع شود.

آشنایی با لوازم و تجهیزات کانتینری

حال‌که با کانتینر آشنا شدیم، می‌توانیم راجع‌به قفل و لولاکانتینری هم صحبت کنیم تا درنهایت راهنمایی جامع برای خرید اقلام کانتینری داشته باشیم. هنگام خرید کانتینر باید توجه کنید که قفل درب کانتینری و لولا آن، جزو مهم‌ترین اقلام کانتینر هستند. درصورتی‌که از کانتینر به‌عنوان محل ذخیره و انبار اقلام استفاده شود، اهمیت استفاده از قفل درب کانتینری دوچندان خواهد شد. البته اقلام کانتینری دیگر، نظیر دستگیره و لولا هم بسیار مهم هستند؛ زیرا در معرض استهلاک زیادی قرار می‌گیرند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با تجهیزات و لوازم کانتینر اینجا کلیک نمایید و با موارد ذیل بیشتر آشنا شوید.

  • ورق‌های فولادی دارای روکش‌های مخصوص

  • کرنر فیتینگ جهت افزایش مقاومت و استحکام قلاب بارگیری کانتینر

  • لاستیک آب‌بندی یا همان نوار دوردرب و زوار درکانتینر

  • دستگیره کانتینری و قفل کانتینری

  • لولا و قفل آن

  • لوله‌های مورد استفاده در ساخت دستگیره کانتینر

آیا خرید انواع کانتینر کارکرده توصیه می‌شود؟

برای خرید انواع کانتینر کارکرده باید به کیفیت آن توجه کنید. اگر قفل و لولاکانتینری دارای زنگ‌زدگی یا فرسودگی باشند، با خرید آن قطعا متضرر خواهید شد؛ زیرا سازه عمر مفید زیادی نخواهد کرد. به‌طور‌کلی می‌توان گفت خرید کانتینر نو از کانتینرسازی می‌تواند بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از کانتینر‌های دست‌دوم باشد. اگر نگران قیمت کانتینر هستید، می‌توانید این محصول را از مراکز معتبری مانند پوریا کانتین بین‌الملل خریداری کنید؛ زیرا قیمت کانتینر در این مجموعه، بسیار منصفانه‌ تعیین شده‌است. در این مجموعه می‌توانید انواع کانتینر ۱۰ فوت، کانتینر ۲۰ فوت، کانتینر ۴۰فوت و… را خریداری کنید. در میان انواع کانتینرها، کانتینر ۲۰ فوت و کانتینر ۴۰فوت طرفداران بیشتری دارند.

توجه به امنیت در خرید انواع کانتینر

یکی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید انواع کانتینر، توجه به قفل و لولاکانتینری است. بدون شک محصولاتی که در کانتینر نگهداری می‌شوند، بسیار ارزشمند هستند؛ بنابراین، باید به امنیت کانتینر توجه ویژه داشته باشید. برای ایجاد امنیت بیشتر می‌توانید خرید قفل کانتینری را از مراکز معتبر انجام دهید. قفل کانتینری ارائه‌شده توسط این مجموعه ها از بهترین متریال ساخته شده‌است و دارای استحکام و مقاومت بسیاری بالایی است. اگر کانتینر دست‌دوم را خریداری کردید، باید نسبت‌به جوشکاری روی بدنه یا قفل و لولاها حساس باشید. در‌صورتی‌که، قفلی دارای جوشکاری و زنگ‌زدگی زیاد است حتما نسبت‌به خرید قفل نو کانتینری اقدام کنید. با خرید قفل کانتینر، محموله موردنظر در حمل‌ونقل و جابه‌جایی هم آسیب نمی‌بیند. بنابراین، نگران قیمت قفل کانتینری نباشید و حتما مورد مناسبی را با کیفیت خوب خریداری کنید.

نکاتی برای خرید لولا و اقلام کانتینری

همانطورکه اشاره شد، قفل و لولا و اقلام کانتینری ازجمله تجهیزات بسیار مهم برای انواع کانتینر هستند. برای خرید لولا کانتینری باید به نکاتی توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نوار دوردرب و زوار درکانتینر کمک می‌کند تا از هدررفت انرژی جلوگیری شود. لولای کانتینر به لولای درب سردخانه ماشین‌ها هم معروف است. انتخاب یک لولا مناسب می‌تواند تا حد زیادی مانع نفوذ انرژی به کانتینر شود. جنس لولا و قطعات یدکی به‌کاررفته در آن، تعیین‌کننده کیفیت آن هستند. قطعات لولا باید از کیفیت کافی برخوردار باشند تا در شرایط آب‌و‌هوایی متفاوت دوام بیاورند. در‌صورتی‌که، از متریال بازیافتی برای ساخت لولا استفاده شود، کیفیت لولا بسیار پایین خواهد بود. لولای درب باکیفیت کمک می‌کند تا درب کانتینرها به‌خوبی بسته شده و مشکلی در باز و بسته‌ کردن درب وجود نداشته باشد.

طبق بررسی های انجام شده در میان سازندگان کانتینر، مجموعه پوریا کانتین بین‌الملل تجهیزات قفل و لولا کانتینری و اقلام و تجهیزات کانتینر را هم به فروش می‌رساند. این مجموعه سعی کرده تا از بهترین متریال برای ساخت قفل و لولا استفاده کند. به‌همین‌دلیل، در زمینه فروش لولا و اقلام کانتینری بسیار موفق عمل کرده‌است.

کلام آخر

خرید تجهیزات و لوازم کانتینر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در صنعت است. در این مطلب راجع‌به خریدو‌فروش قفل کانتینر، فروش اقلام کانتینر، لولاکانتینری، کرنزفیتینگ، لوازم و تجهیزات کانتنیر نکات مهمی ارائه کردیم.شما می توانید از تولیدکنندگان انواع کانتینرنیز اقلام مورد نیازتان مانند دستگیره درب سردخانه و قفل و لولا انواع کانتینر را تهیه نمایید. این مجموعه ها نیز با فروش قفل کانتینر و فروش لولاکانتینری با بهترین متریال، قدم بزرگی در خدمت به صنایع مختلف برمی دارند. قیمت قفل کانتینری و سایر تجهیزات مربوطه در این مجموعه ها بسیار مقرون‌به‌صرفه است. درصورتی‌که قصد خرید دستگیره درب سردخانه و قفل و لولاکانتینری را دارید، می‌توانید به سازندگان کانتینر و اقلام و تجهیزات آن مراجعه کنید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.